Lost
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Maar dat is toch het punt niet...
Ik heb het in mijn eerdere berichten ook al gezegd. Het is niet enkel de finale. De gehele spanning was weg. Natuurlijk weet ik dat Locke niet Locke is maar de man die naast Jacob zat in het begin van de eindaflevering. Het is de combinatie van ongeloofwaardige plotwendingen waardoor ik dit seizoen een pak minder vind.
En nogmaals Nachtbraker, Argumenteer eens op een respectvolle manier want nu kom je over als een kleuter aan wie men net heeft verteld dat sinterklaas niet bestaat.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
]
Ik quote natuurlijk zijn stukje over Locke die weer tot leven komt terwijl die helemaal niet tot leven komt,Locke is gewoon dood.
Op de andere minimale punten kun je een eigen mening hebben,Juliet geeft aan waarom ze van mening veranderd en de confrontatie tussen Jack en Sawyer vond ik juist sterk,zat er ook al sinds seizoen 1 aan te komen,ze moesten gewoon een keer gaan knokken!
Maar het probleem is wel dat 5 minuten voor ze beginnen te vechten een sentimentele en vriendschappelijke dialoog hielden en daarom is het ongeloofwaardig.Dat die scene ''knokpartij'' er zat aan te komen is waar maar dat het op zo een verschrikkelijke manier word toegepast is toch wel een andere zaak.
Dit moet je toch begrijpen.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Maar dat is toch het punt niet...
Ik heb het in mijn eerdere berichten ook al gezegd. Het is niet enkel de finale. De gehele spanning was weg. Natuurlijk weet ik dat Locke niet Locke is maar de man die naast Jacob zat in het begin van de eindaflevering. Het is de combinatie van ongeloofwaardige plotwendingen waardoor ik dit seizoen een pak minder vind.
En nogmaals Nachtbraker, Argumenteer eens op een respectvolle manier want nu kom je over als een kleuter aan wie men net heeft verteld dat sinterklaas niet bestaat.

Je vind het zo belachelijk dat Locke weer tot leven is gekomen terwijl die niet tot leven gekomen is.
Ik had het niet over het hele seizoen,i quote je hele verhaal over Locke die tot leven kwam terwijl dat niet zo is.
Je hele bericht is daardoor onzin.
Weinig nut om met jou een discussie aan te gaan,je zet dingen neer die niet kloppen en dan ga je daarna de wijsneus uithangen terwijl je zelf maar wat loze argumenten neerzet.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ach kom, ik probeer redelijk te zijn maar je blijft maar op dat ene puntje zeuren. Ik heb het al genoeg gezegd waarom ik het minder vind en dat is de combinatie van ongeloofwaardige plotwendingen ( niet mythisch maar sociaal.)
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Ik heb al aangegeven dat je op die andere punten die je noemt je eigen mening kan hebben,heb daar ook niks op aangemerkt,vind ik vooral een persoonlijke mening waar ik het niet mee eens ben.
Maar het heeft weinig nut om jou mijn mening op te dringen of andersom.
Daarom heb ik het alleen over het punt wat jij noemt van karakters Jin en Locke die tot leven komen en daardoor onder andere de cliffhanger van seizoen 4 verpest is.
Ik vond het ook maar raar dat die tot leven kwam maar toen kwam een goede wending waaruit bleek dat die helemaal niet tot leven i gekomen.
Daardoor vind ik dat hele stuk over mensen die tot leven komen onzin en daar zeg ik dan ook wat van,want het leek wel alsof je de laatste 10 minuten niet eens gezien hebt.
Dat jij het hele seizoen minder vind is gewoon jou mening,prima.
Ik vind het zelf ook het minste seizoen hoewel nog steeds erg goed.
Ik raad je trouwens aan niet aan heroes te beginnen,mijn grootste ergenis bij die show is karakters die terug tot leven komen en dat gebeurt volgens mij wel 10x daar
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Hij bedoelt ook niet tot leven komen volgens mij, maar dat ze gewoonweg blijven leven.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Hij bedoelt ook niet tot leven komen volgens mij, maar dat ze gewoonweg blijven leven.
komt op hetzelfde neer want ze blijven niet leven.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Zover ik weet overleeft Jin het seizoenseinde en 'Locke' ook.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Hmmm,ok,jij hebt seizoen 5 niet afgezien dan.
Dan praat ik er liever niet over met je want dan verklap ik alleen maar dingen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Jin sterft niet weet ik 100% zeker en 'Locke' en Ben vermoorden Jacob.
Maar je hebt gelijk, ik heb seizoen 5 niet afgekeken... Zeg jij dan eens hoe Lost 5 eindigt.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Jin sterft niet weet ik 100% zeker en 'Locke' en Ben vermoorden Jacob.
Maar je hebt gelijk, ik heb seizoen 5 niet afgekeken... Zeg jij dan eens hoe Lost 5 eindigt.
Jin blijft leven,dat klopt.
Locke en Ben vermoorden Jacob niet.
Ben doet dat met iemand anders

Hoezo kijk je het niet gewoon,snap het ff niet.
Wat is er nou leuk aan om spoilers te krijgen?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Inderdaad als je weet dat Locke en Ben Jacob vermoorden dan heb je toch wel 30% van de finale gezien...
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Of hij heeft het alleen gehoord/gelezen ergens,wat ik toch raar vind.
Ben ook wel benieuwd hoe je dat wel weet.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Of het was puur sarcasme.. En ik zag Jacob duidelijk vermoordt worden door Benjamin.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Dat zei ik ook alleen Locke was er niet bij
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Seizoen 6 premiere datum bekend; dinsdag 2 februari! New date, new time, new season.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
kijk aan.. wat later dan ik had gehoopt magoed.. we hebben een datum..
er komt btw hoogstwaarschijnlijk een break van een paar weken ivm de olympische spelen tijdens het seizoen..
edit: lees nu dat er wss geen break komt omdat het seizoen wat later begint als voorgaande jaren..
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Yep, we hebben na 2 februari maar 16 weken, wat de series finale op 18 mei zou zetten (aangezien de finale waarschijnlijk ook een two-parter wordt). Dat is in de gebruikelijke week waarin overige series allemaal hun seizoensfinale zien. Dus een extra break door Olympische Spelen zit er niet in, aangezien ABC Lost nooit in juni zou laten eindigen.
Dus pak die agenda weer en hou op 18 mei (ok, 19 mei voor de downloaders) minimaal twee uurtjes vrij!
moviemike
-
- 1309 messages
- 5775 votes
Diegenen die seizoen 5 iets minder vonden hoeven nu ook niet meteen te vrezen, want eigenlijk kan men het zesde seizoen gewoon starten vanaf 0. Misschien was de magie van het eerste seizoen wel verdwenen, begonnen de plotwendingen overdreven en ongeloofwaardig te worden en misschien begon dat ganse mythologische gedoe, waarin 'lost' was verzeilt geraakt, een eigen leventje te creëren, doch hebben de makers van deze reeks zich op een geraffineerde manier van al deze verhaallijnen ontdaan om nu, het laatste seizoen, met een schone lei te kunnen beginnen en ons de finale te schenken die ze ons al enkele seizoenen geleden hadden willen geven.
Misschien was het iets mindere seizoen 5 gewoon nodig om het finaleseizoen sterker tot zijn recht te kunnen laten komen.
We zullen het binnen enkele maanden allemaal wel te weten komen 
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Echt zo jammer als dit het laatste seizoen is... Ik HOOP dat er nog 10 seizoenen komen!
Ik kan me geen betere serie als LOST voorstellen!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Vond seizoen 5 niet onderdoen aan de rest. En wat die 10 seizoenen betreft; het mooie is juist dat geen enkele serie deze kwaliteit kan hooghouden voor 15 jaar (lees: E.R.) dus kiest Lost voor het afscheid op een creatief hoogtepunt. Dat maakt de serie alleen maar brillianter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lost blijft voor mij ook een goed en constant niveau vasthouden, al vond ik de plotdraai naar waar men in seizoen 5 mee aan de slag ging niet even goed gekozen met de tijdsverschillen. Ik moet zeggen, ben blij dat dit het slotseizoen wordt. Hoe sterk Lost nog is ook, het wordt tijd voor een einde. Laat Lost lekker op topniveau eindigen. Het is zonde als ze bv te lang door gaan, zoals Prison Break eigenlijk deed.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
nou,ik hoop dat ze het niveau van szn 4 toch wel kunnen oppikken. Seizoen 5 blijf ik een verdomde misstap vinden, terwijl ik de andere seizoenen best kon smaken. Wat ik wel niet kan begrijpen is het feit dat iedereen er geen problemen mee heeft hoe men fantastische personages tot ridicule rolletjes dwingt. Abandon, Ben, Miles, richard,locke, faraday. Zoveel potentie dat in seizoen 5 op een zeer belachelijke en oppervlakkige manier wordt opgelost,
Terwijl vooral de oceanic six als onsterfelijk wordt voorgesteld wat natuurlijk de spanning uit het geheel haalt.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik kan me geen betere serie als LOST voorstellen!
Dan zou ik toch maar eens nieuwe horizons verkennen, met name The Wire blijf ik de beste serie aller tijden vinden. Zeker een aanrader. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
nou,ik hoop dat ze het niveau van szn 4 toch wel kunnen oppikken. Seizoen 5 blijf ik een verdomde misstap vinden, terwijl ik de andere seizoenen best kon smaken. Wat ik wel niet kan begrijpen is het feit dat iedereen er geen problemen mee heeft hoe men fantastische personages tot ridicule rolletjes dwingt. Abandon, Ben, Miles, richard,locke, faraday. Zoveel potentie dat in seizoen 5 op een zeer belachelijke en oppervlakkige manier wordt opgelost,
Terwijl vooral de oceanic six als onsterfelijk wordt voorgesteld wat natuurlijk de spanning uit het geheel haalt.
Ik vond dat juist een goede twists. Ben en Locke zijn natuurlijk echt belangrijke personages voor het eiland, maar daar ging het niet om. Het ging om een groep personen die op een eiland neer stortte. De Oceanic Six zijn verkozen tot de core van dat verhaal. We volgen hun verhaal, het eiland is de achtergrond en de hele mythelogy (waartoe Locke uiteindelijk ook behoort) er omheen ook. Een van de redenen waarom in het einde ik niet alles wil weten over het eiland, maar wel wil zien waar Jack & co eindigen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik vond seizoen 5 ook geen succes.. teveel dingetjes die ik niet tof vond.
De personages die in 2 verschillende tijdperiodes op het eiland rondlopen bijvoorbeeld.
Het tijdreis concept lag er te dik bovenop en het oceanic six verhaal was niet echt boeiend. Er zaten toffe afleveringen tussen maar ook een hoop mindere.
Toch heb ik natuurlijk het volste vertrouwen in het laatste seizoen. Damon Lindelof zei laatst in een interview dat seizoen 6 vol zit met nostalgie dus laat het maar snel beginnen 
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
nou,ik hoop dat ze het niveau van szn 4 toch wel kunnen oppikken. Seizoen 5 blijf ik een verdomde misstap vinden,
Grappig, ik heb het juist andersom. Ik vond Seizoen 4 het minst tot nu toe. Seizoen 5 haalde een vrij constant hoog niveau.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het enige goede wat ik aan seizoen vijf heb kunnen opmerken is dat kate nog steeds een meke is. En wat ik er allemaal aan fout vind heb ik al uitgebreid genoeg gezegd. Maarja smaken verschillen zeker 
Overigens wel een mooie top 10, jay73