• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.602 actors
  • 9.378.047 votes
Profile

Lost

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

het zegt waarschijnlijk veel over de relatie die de schrijvers hebben met hun vaders dat werkelijk elk personage problemen heeft mmet de vaderfiguur,

en behalve juliet heeft geen enkel vrouwelijk personage een echte job.

is er een beetje over vind ik.

catdog

• 1417 messages
  • 2026 votes

"Because You Left" heeft stemmen op IMDB. Is hij nu al uitgelekt ? Ik wacht denk ik tot het officieel begint...

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Casting news, er zijn onderhandelingen met Reiko Aylesworth gaande voor een rol in Lost

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-reikoaylesworthjoininglost,0,2961222.story

Deze dame

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Opvallend nieuwtje. Toevallig keek ik gister de 24 aflevering waar ze dood ging.
Mooie vrouw, goede actrice en een gemis voor 24. Dus een aanwinst als ze in Lost komt!

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Mooi! Ik vond haar in 24 altijd wel oké. Zolang ze maar niet een heel erg diepgaande rol krijgt(daarbij stopt haar acteertalent wel helaas) is het prima.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

De dvd-box van Seizoen 4 heb ik inmiddels thuis en ik kijk af en toe een aflevering en dan begint de wereld van Lost zich in mijn hoofd wel weer te roeren.

Voor Seizoen 5 ben ik zelf nieuwsgieriger naar de achtergronden van Miles, Faraday en Charlotte dan de verwikkelingen rondom the Oceanic 6. Ook ben ik benieuwd of we nu eindelijk de langverwachte flashback van Rousseau te zien krijgen. Natuurlijk dan wel in een centric van een ander karakter. Ook interessant: hoe vergaat het Locke als de leider van The Others?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

ik hoop ook dat ze wat vertellen over Matthew Abaddon. En ik heb ook een eigen theorie over de dood van Locke.

Mijn Theorie:
In een van de flashbacks van Locke, Brengt Abaddon hem weg naar de lift. Hij zegt hem dat Locke naar Australie zou moeten gaan, wat Locke ook doet. Wat Abaddon dan zegt tegen hem als je gaat sta je bij mij in het krijt. Dus Locke gaat naar Australie, mag niet meegaan op safari (weet niet zeker of het een safari was) en neemt dus de vlieger terug naar huis. Maar deze stort neer en hij belandt op een eiland samen met 48 anderen en The Others. Volgens mij wist Abaddon dit, dat het vliegtuig ging neerstorten en ook nog veel meer. En zoals jullie weten werkt Abaddon voor Charles Widmore. Als Locke onder een valse naam terugkomt naar het vaste land om de Oceanic 6 te vragen terug naar het eiland te komen pleegt Locke 'zelfmoord'. Maar door iets wat Sayid zei is het duidelijk geen zelfmoord. Ze zegden dat het zelfmoord was. Dus Abaddon zochtte Locke op, vroeg hem de locatie van het eiland, maar Locke wou het niet vertellen. Als gevolg dat Locke vermoord werd. En volgens mij was de volgende Hurley die zou vermoord worden, want Abaddon had Hurley bezocht in het gekkenhuis. Verklaart ook waarom de Oceanic 6 zich moet onderduiken. Omdat Widmore en zijn aanhangers ze willen vermoorden.

Ik denk dat ik gelijk heb, maar met Lost weet je het nooit zeker...

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

jay73 wrote:

Voor Seizoen 5 ben ik zelf nieuwsgieriger naar de achtergronden van Miles, Faraday en Charlotte dan de verwikkelingen rondom the Oceanic 6. Ook ben ik benieuwd of we nu eindelijk de langverwachte flashback van Rousseau te zien krijgen. Natuurlijk dan wel in een centric van een ander karakter. Ook interessant: hoe vergaat het Locke als de leider van The Others?

de promo trailer bevestigt wat velen vermoeden.

Het Eiland verplaatst niet alleen van plaats maar ook in tijd.

Juliet vind opnieuw het luik, het vliegtuig valt, een man met een gele jas komt uit een bunker.( Kelvin is terug! degene waarmee desmond in het luik zat) en Locke die Jack komt vertellen dat er enorm veel dingen zijn misgelopen op het eiland . Doordat de tijd verandert zal men meer te weten komen over Dharma , Libby , de echte henry gale en natuurlijk Rousseau.

ben benieuwd!

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

De nepdocu 'The Oceanic six: a conspiracy of lies' (dvd-box Seizoen 4) is trouwens geweldig.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Ben eigenlijk zelf tot de conclusie gekomen dat hoe meer je te weten komt hoe minder boeiend de serie wordt. Seizoen 4 was te concreet.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

en als de kijkers te weinig antwoorden krijgen dan begint de andere helft te zeiken dat het verhaal nergens naar toe leidt.

Zo is er altijd wel iets.

moviemike

• 1309 messages
  • 5775 votes

Als elke overlevende opnieuw hoort terug te gaan naar het eiland, dan zou in principe Walt ook mee moeten. Iedereen denkt dat er 6 overlevenden zijn, maar eigenlijk gaat het hier om 'The Oceanic 7'!

eppo349

• 874 messages
  • 4066 votes

http://www.worstpreviews.com/headline.php?id=10947

de nieuwe trailler voor seizoen 5

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

ik ga met opzet nog niks kijken, dan kan ik echt niet meer wachten als ik wel kijk

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

moviemike wrote:
Als elke overlevende opnieuw hoort terug te gaan naar het eiland, dan zou in principe Walt ook mee moeten. Iedereen denkt dat er 6 overlevenden zijn, maar eigenlijk gaat het hier om 'The Oceanic 7'!

7 - 8 - 9 - 10, wie weet hoeveel...

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik hoorde een paar jaar geleden dat er een nieuwe serie was over een groep mensen die gecrasht waren op een eiland. Mensen die het al keken waren erg enthousiast.

Niet heel erg nieuwsgierig of vol verwachtingen ben ik het maar eens gaan kijken. Nietsvermoedend begon ik aan mijn grootste verslaving ooit. (naast roken ) Ik had seizoen 1 gedownload en keek elke avond 1 of 2 afleveringen.

Zoals ik al zei: nietsvermoedend, ik wist totaal niet dat er science fiction elementen in zaten en dat het eiland een mysterieus eiland zou worden. Ik keek dan ook raar op toen er de eerste avond na de crash een niet te plaatsen geluid uit de jungle kwam. Ik dacht nu dat ik een beetje een beeld had over wat voor een serie het ging worden. Ik had voor een deel gelijk maar verrassingen bleven komen. Zo bleek bijna elk personage iemand anders te zijn dan ik had verwacht.

Ik was stomverbaasd toen de groep geinfiltreerd bleek te zijn en mijn bek viel open toen we de nummers van hurley op het eiland tegenkwamen.

Op dat moment dacht ik: Of dit word ge-wel-dig of eindigt in een enorme anti-climax.

Seizoen 1 was ijzersterk en ik wist dat ik de serie af ging kijken, no matter what. Ik wilde weten hoe het nou allemaal zat.

Seizoen 2 begon goed maar het zakte naar mijn mening toch allemaal een beetje in. De hatch was tof en ik vond het nog steeds leuk om te kijken maar niet zo spannend en leuk als het 1e seizoen. Het verhaal werd achteraf gezien een beetje gerekt.

Seizoen 3 vond ik al meteen weer een stuk beter. Eindelijk leerde je the others kennen. En sawyer die gevangen zat leverde een hoop hilarische momenten op. Ook leerde ik benjamin linus kennen, wat een geweldig personage.

Toen het einde van het seizoen naderde kregen we de ene sublieme aflevering na de andere. De aflevering waarin je erachter kwam hoe Locke in een rolstoel was beland was geweldig.

En de aflevering waarin Locke, Sawyer komt halen om Ben te vermoorden behoort ook tot een van mijn favorieten.

De seasonfinale van Seizoen 3 is nog steeds mijn favoriete aflevering. Een plotwending die de hele manier van verhaal vertellen veranderd en de beste cliff-hanger die ik ooit heb gezien.

Binnen 3 minuten had ik er 20 nieuwe vragen bij

Seizoen 4 was Lost op een nieuwe manier en ik vond het geweldig. Het enigste minpunt vond ik dat je eigenlijk niet echt verder ging met het main-verhaal. Het draaide allemaal wel erg om de oceanic-six. Maar het was allemaal zo knap geschreven.

Hopelijk word seizoen 5 weer anders dan de voorgaande seizoenen, zoals ze tot nu toe elke keer weer hebben geflikt.

Ik weet nog steeds niet of deze serie nou ge-wel-dig gaat eindigen of in een anti-climax, maar het maakt me niet meer zoveel uit. Ik heb nu al zoveel lol beleefd aan deze serie dat ik er vrede mee kan hebben, mocht het einde tegenvallen.

Niet elke aflevering is even boeiend. Niet alle plotwendingen zijn even tof en de aflevering waarin ze teruggaan naar de crash en een nieuw verhaal gaan vertellen zijn soms ronduit vermoeiend.

Je moet echt geduld hebben voor deze serie maar als het je ding is word je wel beloond op een heel knap geschreven verhaal. Nog steeds na 4 seizoenen word je door knap schrijfwerk erg vaak verrast en op het verkeerde been gezet.

Het zal denk ik altijd mijn favoriete serie blijven

moviemike

• 1309 messages
  • 5775 votes

Ok, dit is al een behoorlijk geweldige scene!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Na die hype die al een tijdje door het serie universum 'buzzed' was ik ook wel benieuwd naar het o zo geprezen "Lost".

Na seizoen 1 kan ik concluderen dat het zeker een goede serie is maar Lost heeft wel een aantal gebreken.

Vooral het alom geprezen character development heb ik tot nu niets van kunnen merken. Ook vind ik heel veel karakters gewoon erg vervelend, oninteressant, hebben de diepgang van een kartonnen doos en de acteurs zelf weten niet wat ze ermee moeten doen. Al zijn er wel wat interessante personages zoals Locke, Sayid, Jin en Sawyer. Hurley is dan nog degene die af en toe nog voor een lach op het gezicht zorgt. Maar dan heb je ook nog van die vlakke characters als Charlie, Claire, Jack, Kate en Michael, daar krijg ik dus echt jeuk van.

Voor derest is het maar saai en oppervlakkig volk waar Kate vooral echt door de mand valt. Vooral op het conto te schrijven van Evangeline Lilly die Kate een beetje verpest, het personage Kate is an sich toch best interessant.

Ook het zo geroemde "geniale" aspect zie ik nog lang niet in van deze serie. Tot nu toe vindt ik het meer een concept waar steeds weer wat aangeluld wordt. Ik ben nog niet echt stunned en heb al helemaal niet het idee dat dit een grootschalig doordacht masterplan met vele lagen is.

Ook de dialogen weten geen enkel moment te boeien. Ik denk dat je op een Delta Lambda Zeta frat party nog boeiendere gesprekken hoort.

Ik hoop niet dat dit seizoen de beste is want anders kan ik met gemak concluderen dat dit één van de meest overrated series is in de tv geschiedenis.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Ieder zn mening, Lost komt bij mij in de top 5 van beste series ooit. Ik vind dat de karakters juist wel goed. Lost is nu 4 seizoenen oud, maar wat mensen weleens vergeten is dat ze slechts 100 dagen ofzo op het eiland zitten.

De flashbacks vind ik bijzonder goede toevoeging aan het verhaal, de mysterie is briljant. Als je leuke dialogen wilt moet je een Tarantino film kijken. Lost heeft het vooral van het verhaal niet van de dialogen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vele van de flashbacks zijn vaak erg saai en oninteressant, uitzonderingen daargelaten. Dat ze daar 100 dagen zitten maakt het voor mij niet intenser of beter.

Vraag ook niet om Tarantino achtige dialogen, ik wil graag wel dat wat ze elkaar te zeggen hebben geen boring mumbo jumbo is. Het is allemaal een beetje As the World Turns achtig gezanik en gedraai. Dat gedraai van Kate tussen jack en Sawyer, dat gedoe tussen Claire en Charlie en dat overdreven gedrag van Michael dragen niet echt bij aan de kwaliteit van de serie imho. Vind Lost hierdoor wat nare soap elementen hebben.

De mysterie atmosfeer voel ik toch echt niet en is door anderen al veel beter gecreerd. Een David Lynch, een Coppola in Apocalypse Now, REC, Ils etc. Die kracht en dat beklemmende gevoel die mij in zijn greep hield in die films mis ik hier nog. Dat mysterie element doet me nu nog niks misschien dat dat nog gaat komen maar dan zullen veel dingen van het eerste seizoen echt beter gedaan moeten worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kijk nou maar verder....pas na seizoen 3 ofzo kan je echt oordelen over Lost omdat seizoen 1 slechts een intro op de serie is. Seizoen 1 is nog niet super heftig, spannend of beklemmend vergeleken met de andere seizoenen. Overigens vond ik S1 ook zeer de moeite waard, maar dat terzijde.

De flashbacks zijn inderdaad niet altijd even boeiend, met je eens, maar van sommigen is het achtergrond verhaal echt wel goed. En belangrijker, uiteindelijk worden de flashbacks van belang omdat ze met een aantal personages in verband komen te staan dus let maar goed op. Ik zou de serie als ik jou was een eerlijke kans (nog) geven.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Nou... als je seizoen 1 helemaal niks vind lijkt het me erg sterk dat de rest je opeens wel zal bevallen eerlijk gezegd.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

kos wrote:

Nou... als je seizoen 1 helemaal niks vind lijkt het me erg sterk dat de rest je opeens wel zal bevallen eerlijk gezegd.

ik vond het pas vanaf seizoen 3 echt cool

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Ligt eraan...als je het echt helemaal niks vind, dan niet nee. Maar heb je toch enige interesse maar twijfel je, dan wel doorkijken want seizoen 2, 3 en 4 vertonen een zeer stijgende lijn. Alleen moet je voor dit soort mysterie series wel openstaan.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

mooie foto

krijg hier meer en meer zin in.

catdog

• 1417 messages
  • 2026 votes

Pff.. nog een maandje wachten.. dan gaan we weer van start

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

ben erg benieuwd naar die scene van hurley met gun

hoop dat ze dit seizoen echt beginnen met antwoorden geven en verhalen afronden..

volgens de schrijvers word time-travel een belangrijk onderdeel van het nieuwe seizoen.

En er word gespeculeerd dat er iets gaat gebeuren omdat ze nu 108 dagen op het eiland zitten.

Sommige vermoeden dat ze alles vanaf de crash weer gaan herbeleven wat mij erg bagger lijkt.

Verder is er een rousseau aflevering bevestigd door de schrijvers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.