• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.595 actors
  • 9.378.049 votes
Profile

Lost

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Nog meer Lost @ comicon

en het beste vooruitzicht tot nu toe: Vincent haalt het einde!!!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Nog nieuws over Lost:

Check out the vids (kleine spoilers) en voor The O.C. fans nog een leuk grapje

http://uk.eonline.com/gossip/kristin/detail/index.jsp?uuid=5f41e8a3-c919-450e-b6b1-61267f77629f

Wat hij in de laatste clip vertelde was echt helemaal waar. Zodra een serie een beetje complex wordt gaan mensen klagen. En ook waar het grootste deel van de tv series over gaan ("we have 14 cop shows, 19 hospital shows and 35 legal shows but the timetravel show is just too many" )

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Het is moeilijk om een serie na 3 seizoenen vrijwel oninteressant te maken voor een kijker. Maar bij Lost seizoen 4 is het toch gelukt..

De eerste 3 seizoenen zaten vol met humor,spanning en avontuur. Seizoen 4 is een rommeltje. De letterlijke doodsteek was om Charlie te laten sterven aan het einde van seizoen 3. Daarmee verdween het enige luchtige personage uit de serie. Seizoen 4 bevat ontwikkelingen die je koud laten, er verschijnen saaie nieuwe personages(alleen Faraday kan nog wat worden de rest voegt niks toe), de vooruitblikken zijn waardeloos. Waarom zou ik midden in de serie willen weten dat Jin gaat sterven? Alle scens lopen door elkaar van de huidige eiland situatie tot de aankomst op het vasteland en de ontwikkelingen die daar weer gebeuren. Het is de bedoeling van de regisseur geweest maar hiermee laat hij bij mij een niet bevredigende indruk achter. Als je alleen nog maar onzinnige inspiratie hebt voor de serie stop er dan mee na 3 seizoenen. Ga niet interessant lopen doen door de kijker alle toekomstige ontwikkelingen alvast te tonen.

Lost ging over een eiland met mensen die daar strandden en moesten overleven. Maar er werd helaas te veel bij bedacht. En kom niet aan met Lost is niet voor iedereen geschikt. Ik vond het geweldig maar op een gegeven moment knapte er iets. De bedenkers proberen in seizoen 4 allemaal David Lynch achtige perikelen uit te halen die alleen maar verwarring zaaien. Wat baal ik er van zeg..

Of ik seizoen 5 en 6 nog ga bekijken? Geen flauw idee

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Spartaan1986 wrote:
. Waarom zou ik midden in de serie willen weten dat Jin gaat sterven?

Heb het toch anders niet zien gebeuren

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lost is niet voor iedereen geschikt

En ik vind juist seizoen 4 grote klasse, had meer dan genoeg van de flashbacks, de flashforwards maken het weer origineel.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

The Oceanic Six wrote:

Lost is niet voor iedereen geschikt

En ik vind juist seizoen 4 grote klasse, had meer dan genoeg van de flashbacks, de flashforwards maken het weer origineel.

Origineel is het zeker maar wat heb je als kijker eraan? Je wilt toch niet weten wat er na het eiland gaat komen, wie het overleven enz. Seizoen 4 is gewoon een opeenstapeling van matige vergezochte verhaallijnen die dan als origineel en doordacht worden omschreven. Blijkbaar ben ik de enige die er niet in stinkt.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7951 votes

Seizoen 4 was voor mij ook een teleurstelling... Moet de laatste 2,3 afleveringen nog zien (staan op de schijf) maar moet nog zoveel zien. Waar ooit de behoefte groot was Lost gelijk te kijken, staat deze nu behoorlijk laag in de pikorde.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Spartaan1986 wrote:
(quote)

Origineel is het zeker maar wat heb je als kijker eraan? Je wilt toch niet weten wat er na het eiland gaat komen, wie het overleven enz. Seizoen 4 is gewoon een opeenstapeling van matige vergezochte verhaallijnen die dan als origineel en doordacht worden omschreven. Blijkbaar ben ik de enige die er niet in stinkt.

Je ziet ook niet wat er na het eiland gaat komen, de flashforwards horen bij het verhaal wat we nog zien gaan krijgen in seizoen 5 en 6. En wat we te zien krijgen in seizoen 5 en 6 speelt zich af na de flashforwards.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Idd, Lost ging over een groep mensen gestrand op het eiland, but things change, deal with it. Groot succes + oneindige renewal = groots verhaal, zie Prison Break alleen daar zijn ze helemaal de weg kwijt. Doordat Lost een einddatum heeft kan het verhaal rond gemaakt worden. Tuurlijk, het is niet meer helemaal hetzelfde als hoe het begon, maar het verhaal is niet veranderd. We zien nog steeds die groep overlevenden en alles wat er gebeurd erna. Het eiland veranderde hun leven en hoe dan ook, ze zijn "Lost" in de wereld. Seizoen 4 was monsterachtig goed, vrijwel een reeks van geweldige afleveringen. Als je je daar niet in kan vinden zou ik afhaken want dit is de wending die Lost neemt. Flashforwards are the new flashbacks. Het verhaal gaat over de personages dus ook wat er na het eiland gebeurt, na alles wat er in die drie seizoenen heeft plaatsgevonden, moesten ze uiteindelijk van het eiland afkomen, dat KAN niet anders.

En wat Charlie betreft luchtig??? De man stond ten dode op geschreven door Desmonds visioenen, zijn dood was even onvermijdelijk als Jin's. En waarom je diens dood nu weer tegenzit...I don't get it. Maar als je werkelijk van Lost heb genoten drie seizoenen lang, zou je deze wending juist moeten waarderen, want zo moet het nu eenmaal gaan, elke andere weg inclusief een abrupt einde na drie seizoenen, zou ongelovelijk onterecht zijn.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

@ Roosky: kan me er helemaal in vinden. Ik keek de eerste 3 seizoenen heel snel achter elkaar omdat ik het zo geweldig vond.

@ Aryan: Wat je zegt kan op zich wel. Maar het hoeft niet. Als Hurley in het gekkenhuis beland, Jack en Kate samen een huis hebben en Sun deels eigenaar is van haar vaders bedrijf kan dat ook best het einde zijn

@ Angrod_Pallanen: Ik verwachtte wel dat Charlie dood zou gaan op een gegeven moment. Als die verhaallijn er eenmaal in zit kunnen de makers er moeilijk onderuit komen. Maar ik had liever een ander personage uit de serie zien verdwijnen.Charlie was namelijk 1 van mijn favoriete personages

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Oké, dan begrijp ik het wel, maar door zijn afwezigheid is de serie nu niet bepaald met sprongen achteruit gegaan, zijn deel in het verhaal is gewoon voorbij.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Angrod_Pallanén wrote:
Oké, dan begrijp ik het wel, maar door zijn afwezigheid is de serie nu niet bepaald met sprongen achteruit gegaan, zijn deel in het verhaal is gewoon voorbij.

Daar zijn we het dan niet over eens.ik zag in hem wel iemand die het zou overleven, hij hoorde bij de hoofdgroep zeg maar. Als zo iemand verdwijnt verdwijnt ook een stukje Lost.Maar zoals ik eerder zei het ligt niet alleen aan zijn dooddat ik de serie nu een stuk minder vind.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dat deel begrijp ik HELEMAAL, geloof me, been there done that *kuch* Mischa Barton *kuch* The O.C. *kuch*, maar wat Lost betreft, je weet dat ze alles en iedereen dood maken, tuurlijk behoorde Charlie tot de core, maar juist daarom is zijn dood zo ingrijpend geweest, het ging om de sensatie en de entertainment. Was hij blijven leven had ik niet echt geweten wat voor een rol hij had moeten spelen in de nieuwe seizoenen. Elk personage heeft nu zijn eigen verhaal en band met het eiland en heeft ook een rol te spelen in het eiland mysterie, Charlie vond ik daar altijd een beetje buiten staan, en als je niet echt nodig bent voor de core van het verhaal, moet je dan per se alleen blijven omdat je ook in de eerste reeks afleveringen zat?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Angrod heeft wel gelijk. Prison Break seizoen 3 was gewoon een kopie van seizoen 1, Lost gaat tenminste wel met 1 verhaal verder. Uiteindelijk heeft het niet alleen meer te maken met overleven op het eiland. Het verhaal gaat zoveel dieper, niet te bevatten. Ik zou de serie nu niet meer samen kunnen vatten, er gebeurd ZO veel. Maar I like it.

Daarbij, het is niet zo dat we nu alleen maar dingen zien van ''na het eiland''. Het verhaal is niet afgelopen met de redding, dat had je kunnen weten als je de flashbacks bekijkt.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Spartaan1986 wrote:

@ Aryan: Wat je zegt kan op zich wel. Maar het hoeft niet. Als Hurley in het gekkenhuis beland, Jack en Kate samen een huis hebben en Sun deels eigenaar is van haar vaders bedrijf kan dat ook best het einde zijn

dit is geen theorie, dit is gewoon zo, seizoen 5 gaat over dat ze terug willen, seizoen 6 zien wat er gebeurd als de O6 op het eiland terug zijn.
En in de slotaflevering van seizoen 4 zei Ben nog: iedereen moet samen op een vliegtuig anders kunnen ze niet terug. Dus nogmaals, de flashforwards zijn geen eindverhalen

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

De titel van de eerste aflevering van seizoen 5

Because You Left

En van de 2900 stemmen verwacht 29% dat dit een Locke centric episode zal worden.

bron: http://spoilerslost.blogspot.com/2008/08/episode-5x01-official-title-confirmed.html

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Hmm, klinkt aardig belovend...

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

wat een ongelooflijk 4de seizoen van Lost. zit nu aan de aflevering waar Alex door haar kop geschoten wordt. het is veel spannender, grappiger, ontroerender dan de vorige 3 seizoenen. al van in het begin vliegen ze er stevig in met de flash-forwards. ben wel blij dat ze overgestapt zijn naar dit en je nu niet zo vaak meer die flash-backs ziet, wat ik sommige gevallen toch onbelangrijk vond.

de eerste aflevering The Beginning of the End vond ik een soort van kopie van de laatste aflevering van het 3de seizoen. ook op het einde van dit seizoen zegt Hurley (in het 3de seizoen was het Jack) dat ze terug moeten naar het eiland. De flash-forwards waren dus niet echt speciaal maar de gebeurtenissen op het eiland waren zeker de moeite waard. Hurley die Jacob zijn hut vindt. de Losties die zich verdelen in 2 groepen: de groep van Jack waaronder Kate, Sayid, Desmond, Rose, Bernard, Jin, Sun,... die naar het strand willen gaan en wachten op het schip die hun zou moeten redden. de 2de groep is die van Locke waar Sawyer, Claire en Aaron, Hurley, Benjamin, Danielle, Alex, Carl,... naar de barakken gaan voor hun daar momenteel te gaan verbergen.

de 2de aflevering Confirmed Dead vond ik de flash-backs onnodig. maar de 4 van de boot: Dan, Charlotte, Lapidus en Miles(die een soort van Sawyer is) vond ik wel redelijk gaaf.

ik ga hier nu niet elke aflevering beschrijven anders zou ik nog lang bezig zijn .

voorlopig is met favoriete aflevering The Shape of Things To Come. hier worden een paar Losties afgeschoten op een nogal redelijk grappige manier. Maar het ergste is natuurlijk dat Ben zijn dochter laat sterven(ik zou het eigenlijk ook gedaan hebben) en Keamy schiet een kogel door haar kop. fantastisch gewoon. Ben nog zeer benieuwd naar de volgende afleveringen waar de oorlog wordt verdergezet.

ook de aflevering The Constant behoort tot mijn favorieten, vooral met het ontroerende einde

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Wáát; zou jij je dochter laten neerschieten!!! WTF??? Heb nu al medelijden voor je kids!
En ten tweede; Ben liet haar niet sterven. Hij wou met dezelfde praatjes die hij altijd heeft die gast er uit praten om haar te laten sterven. Hij is een man die alles probeert in te schatten, en nu maakte hij een fout, wat het leven van zijn dochter koste. Iets wat hij zichzelf nauwelijks zal vergeven, laat staan dat hij Withmore laat gaan, iets wat toch een belangrijke plottwist is voor de aankomende afleveringen...

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

natuurlijk, als ik Ben was zou ik exact hetzelfde gedaan hebben, hoewel ik zeker de intelligentie niet heb van hem .
Maar zoals Ben al eerder had gezegd, " Mijn mensen zouden sterven voor het eiland te beschermen " of iets in die zin.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, maar dat is een foute interpertatie van die scène. Zoals de schrijvers hem omschreven was het zo iets van; Ben kan ook fouten maken, hij is wel degelijk kwetsbaar en heeft een andere kant die we nog niet hadden gezien. Hij wou niet dat z'n dochter stierf, hij had er niet op gerekend dat z'n dochter stierf, maar het gebeurde toch, hij maakte een fout!

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

idd, foutje van mij.

catdog

• 1417 messages
  • 2026 votes

Iemand al enige informatie over het vijfde seizoen ? Wanneer het begint ?

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Ik las toevallig vandaag op de LOST-hyves (hoe fout, ik weet het), dat er afleveringen 'uitgelekt' zouden zijn?

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Het 5de seizoen begint ergens in januari/februari 2009. En er zijn geen Lost episodes van seizoen 5 uitgelekt anders zouden ze wel op de bekende sites staan.

catdog

• 1417 messages
  • 2026 votes

Hmm.. ik ben net begonnen aan seizoen 4. Geweldige serie !

Ben hier denk ik snel mee klaar.. dus dat zal nog zo'n 3 maanden wachten worden dan... jammer. Echt een verslavend effect geeft Lost af !

moviemike

• 1309 messages
  • 5775 votes

Het begon allemaal zo onschuldig met een groep mensen die crashten op een eiland en zo gauw mogelijk gered 'hoopten' te worden (of net niet).

Ondertussen is het vierde seizoen alweer voorbij en is 'Lost' uitgegroeid tot een fenomeen, en terecht. Als echte lostfanaat zijn die groep overlevenden ergens je vrienden van het kleine scherm geworden en als er dan eens eentje door dat eiland word gegrepen om nooit meer weder te keren (ware dan niet in flashback-achtige forwards ) dan kan je dat behoorlijk naar de keel grijpen.

Lost bevat zoveel gewone thematieken, die personages lijken zo uit het leven gegrepen dat je jezelf van tijd gewoon mee begint af te vragen wat jij zou doen moest er bijvoorbeeld morgen na het werk een ijsbeer in je bad zitten terwijl de letter 8 overal opduikt!!

Al die geheimzinnigheden en raadsels zijn niet het belangrijkste wat
deze reeks te bieden heeft. Dit gaat over liefde, vriendschap, haat, leven en dood, hoop, relaties, omgang, eenzaamheid, macht en zoveel meer.

De leegte die zal komen als na seizoen 6 definitief het doek valt, daar kregen the oceanic 6 nu al mee te kampen. Soms is het gewoon leuker jezelf te kunnen verstoppen op een onbekend eiland, zowel voor als achter de t.v.

Lu2k

• 58 messages
  • 17 votes

Eindelijk een nieuwe trailer voor Lost,

Eerst wat oude beelden, dan nieuwe, kijk en geniet...

http://spoilerslost.blogspot.com/2008/10/first-real-promo-for-season-5.html

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Lu2k wrote:

Eindelijk een nieuwe trailer voor Lost,

Eerst wat oude beelden, dan nieuwe, kijk en geniet...

http://spoilerslost.blogspot.com/2008/10/first-real-promo-for-season-5.html

Inderdaad leuke promo, nog maar 3 maanden

de beste serie die ik ken elke aflevering maakt niet uit hoe vaak ik hem gezien heb het blijft spannend leuk en gewoon helemaal fantastisch altijd jammer als het seizoen op tv is af gelopen en het w88 op de dvd lijkt wel jaren te duuren

egt een verslavende serie elke personage sleept je mee in zijn of haar verhaal

geweldige serie seizoen 4 is bijna uit op dvd en dan word het wachten op seizoen 5

jammer dat er maar 6 seizoenen worden gemaakt

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.