• 178.381 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.836 votes
Profile

Lost

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Ik kom toch een beetje terug op Michael na het lezen van het volgende interview met een behoorlijk kwade (" a little black boy and his father hooking up, that wasn't interesting?") Perrineau:
http://darkufo.blogspot.com/2008/05/harold-perrineau-dishes-on-his-lost.html

Maar aan de andere kant word Michael natuurlijk niet voor niets weggestuurd door Christian Shephard. Daarnaast spreekt Hurley met Walt over Michael of hij nog leeft.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Nu ik toch bezig ben met filmpjes, een filmpje van een nieuw Dharma bedrijf: http://www.octagonglobalrecruiting.com/

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Vond dit in ieder geval een fantastisch seizoen, even een top 3:

1. The Shape Of Things To Come

2. The Constant

3. Season Finale: There's No Place Like Home pt. 2 & 3

Ik verwacht nog héél veel van de komende twee seizoenen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

hij's leuk

Zojuist gezien 13 en episode 14.... spanning alom....

maar erhm vraagje, er komen toch nog 2 afleveringen voordat dit seizoen stopt?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Nee.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

nee wat? dit waren de laatste?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ja.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3469 votes

Gisteren de laatste twee afleveringen gezien. Er gebeurde meer aan onverklaarbare dingen dan ooit te voren. Erg vermakelijk is het zeker, maar zo spannend en mysterieus als in het eerste seizoen is het nergens meer (en dat zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer worden). De CGI was trouwens inderdaad behoorlijk matig, maarja, het blijft een tv-serie...

De schietscène ergens halverwege de twee afleveringen vond ik een beetje flauw en overdreven.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

haha ja inderdaad, die (spolier) boot die voorts zonk na de ontploffing was inderdaad zeer slecht uitgevoerd alsmede tal van 'blue-screen' key-ing zoals men dit noemt, het weghalen van de hoekige randen die ontstaan tijdens zo'n opname.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat jullie daar op letten...mij vallen dat soort zaken nooit op.

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3469 votes

De slecht uitgevoerde bluescreens vielen mij ook niet op (ik ben er wel benieuwd naar, weet je toevallig wanneer dat is, dragje?), maar wel de exploderende boot en de neerstortende helikopter. Het verdwijnen van het eiland en de golf die daarbij ontstond vond ik echter wel weer mooi gemaakt.

Nog even een vraag: wat is er nu met het eiland gebeurd? Het is verplaatst, maar in de tijd of qua locatie? En is iedereen op het eiland nu dood? (Veel vragen, ik weet het....)

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Dood zijn ze in ieder geval niet, want Ben en Locke zaten op het moment van de verdwijning nog steeds op het eiland en aangezien ze 3 jaar later weer in Amerika zijn...

Aan de eerste jouw eerste vraag twijfel ik ook sterk. Gezien de hele tijdreis-historie lijkt het bewegen door tijd logischer, maar dan kan je het eiland nog onmogelijk zien als slechts een 'eiland'. Het zou dan een reusachtige boot/teletijdsmachine ofzo moeten zijn...

Die veronderstelling had ik een seizoen geleden onmogelijk en onrealistisch geacht, maar sinds Jacob en de grote verdwijntruuk van seizoen 4, lijkt niets nog onmogelijk in Lost.

Toch erg benieuwd, afhaken zal ik zeker niet meer doen.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

De orchid word in die 'Orientation Video' duidelijk gepresenteerd als een machine die het mogelijk "to conduct experiments in both space and time." Het lijkt me dus dat het eiland dan ook gewoon in tijd en ruimte kan reizen.
Maar aan de andere kant zegt Dr. Candle (Halliwax) ook dat "for a briefest moment the animal [het konijn] seems to disappear, but in reality" ... (dan stopt de film). Ik denk dat hij dan zegt dat het konijn door de mens even niet waarneembaar is, maar later weer zal verschijnen.
Het eiland kan dus wellicht ook weer na een korte periode verschijnen.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Nu we toch al meer weten over de smokemonster:
Waarom moest mr Eko nu eigenlijk dood????

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

pascal83 wrote:
Ik kom toch een beetje terug op Michael na het lezen van het volgende interview met een behoorlijk kwade (" a little black boy and his father hooking up, that wasn't interesting?") Perrineau:
http://darkufo.blogspot.com/2008/05/harold-perrineau-dishes-on-his-lost.html

Maar aan de andere kant word Michael natuurlijk niet voor niets weggestuurd door Christian Shephard. Daarnaast spreekt Hurley met Walt over Michael of hij nog leeft.

Hij heeft zijn commentaar gegeven op zijn uitspraak:
http://hollywoodinsider.ew.com/2008/06/lost-harold-per.html?xid=email-alert-lost-20080602-item1

Hij is gewoon teleurgesteld wat ook wel logisch is. Er is misschien een mogelijkheid dat hij terug komt

gondwana wrote:
Nu we toch al meer weten over de smokemonster:
Waarom moest mr Eko nu eigenlijk dood????

volgens mij kan je dat zetten onder de categorie personen die Het Eiland dood wilt. Michael werd in leven gehouden tot hij niet meer bruikbaar was en kon dood, voor Eko was dat hetzelfde.

Ik las net nog een stukje over Eko, hij zei vlak voor zn dood tegen Locke: You're next. Je kunt daaruit al afleiden dat ze toen al het verhaal al hadden uitgedacht (ze=de makers).

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

De teleurstellingen van seizoen 4:

http://www.tvsquad.com/2008/06/05/lost-season-four-letdowns/

Ik ben het wel eens met het lijstje

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

aryan wrote:

(quote)

volgens mij kan je dat zetten onder de categorie personen die Het Eiland dood wilt. Michael werd in leven gehouden tot hij niet meer bruikbaar was en kon dood, voor Eko was dat hetzelfde.

Ik las net nog een stukje over Eko, hij zei vlak voor zn dood tegen Locke: You're next. Je kunt daaruit al afleiden dat ze toen al het verhaal al hadden uitgedacht (ze=de makers).

Niemand een andere visie?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Goede finale, hoewel het nauwelijks de schok achter liet die seizoen 1, 2 of 3 wel gaven, ben ik erg blij dat ik ze alle drie achterelkaar heb gezien. Bovendien vond ik de verhaallijnen juist ontzettend snel gaan en had het gevoel dat alles zo'n beetje aan z'n eind kwam. Super vond ik de finale niet, maar hij was erg bevredigend, zeker het einde want ik heb al op Locke's dood zitten wachten toen ik hem voor het eerst zag. Ook leuk dat Claire nog even opdook, want haar had ik in deze cruciale drie Lost-uren wel gemist!

Even een aantal topicpunten:
- Sun is rockin': ze houd Jack (volgens hem) en haar vader (volgens haar) verantwoordelijk voor de dood van Jin (ja hij is dood, zelfs als hij van de boot was gesprongen, had hij in het water gelegen want het eiland verdween dus was hij verdronken, exit Jin) en wie neemt dat haar kwalijk. Jack kon niet zonder Kate weg gaan, maar zonder Jin was geen probleem. Mother*******.
- Ben speelt Rad van Fortuin, sorry, maar het Eiland Moven is toch wel de meest belabberde plotwending tot nu toe. En wat is nou het punt geweest? De bad-guys zijn toch verslagen, wat me brengt tot:
- The Others? De hele tijd zijn ze weggeweest maar als mensen in gevaar komen redden ze ze op eens? En waarom was die hele groep op eens verslagen, hebben we daar nou op zitten wachten? Beetje jammer.
- Ben dood iedereen; ik was bang dat ze te veel sympathie voor hem wilde opwekken dit seizoen, gelukkig lieten ze hem weer even bad guy zijn door koelbloedig te antwoorden met "so"
- Hurley is big; onze knuffelbeer had weer een I-need-a-hug moment toen Frank riep dat de helikopter te zwaar was, kudos voor Sawyer dat hij zich opofferde (Jack zou dat natuurlijk niet doen)
- De tank is leeg, oh wacht, toch niet, oh, nu weer wel; het hele gedoe met de helikopter was echt waardeloos. Iedereen behalve de 6 renden van de helikopter weg, stom einde van die andere 30 overlevenden van 815 en dan nog de crash, tuurlijk kan Aaron een val van enkele verdiepingen in het water overleven!
- Sawyer zwemt terug en Juliet is aan het drinken; kunnen we een koppel hebben? Het deed me erg aan Johnny Depp/Keira Knightley denken in Pirates, maar in elk geval hebben deze twee awesome personages een cliffhanger die wél de moeite waard is
- Rose + Bernard, het wasis min of meer een Lost-reunie, zelfs de groot geworden Walt was even terug, maar Bernard, ho maar. En Rose? Een zin moet het goed maken dat we niet weten of ze op de boot was of op het eiland? No way!
- Nerdy plus opblaasboot; drijft die professor nu in een opblaasboot in de oceaan of is hij ook mee verdwenen?
- Rebecca Mader is op het eiland geboren? Yes, kon niet wachten tot onze roodharige heldin een belangrijkere rol kreeg!
- Michael is dood; eindelijk, Libby en Ana-Lucia kunnen in vrede rusten want die irritante Michael (die naar mijn mening veel te lang wachtte voordat hij Jin de speech gaf van vader zijn) is weg!!
- Penny's boat; ze hadden het telefoontje onderschept? Welk telefoontje? Hadden ze het eiland ook gevonden als het niet verdwenen was? What the frak?
- Going back? Gaan ze werkelijk weer terug naar het eiland? Het klinkt als een Prison Break seizoen 3 en dat is nooit goed. Desondanks waren het 17 top afleveringen, en ik kan niet wachten tot we meer over de Losties en Claire te horen krijgen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik lees jouw stukkies altijd graag, scheelt me altijd diep nadenken bij deze serie want dat doe jij wel

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Echt? Ik probeer altijd de Lost-crazyness online te ontwijken, want al dat genadenk over de serie hou ik niet bij. Heb nog vele momenten waarbij ik denk "oh jah" of "oh jah?".

Hoe dan ook, even een paar castupdates en anekdotes (niet lezen als je geen spoilers wil voor seizoen 6,, ook al zijn ze erg klein en zullen ze de pret nauwelijks spoilen, echte zware spoilers lees ik zelf ook nooit):

- Jin is niet dood, hij leeft op het eiland samen met Locke, Sawyer, Juliet en Rose wiens avonturen we gewoon zullen volgen terwijl de 6 in de echte wereld zijn
- Michael is wel dood, en heeft hoogst waarschijnlijk zijn exit in de serie gemaakt.
- Claire is "on the bubble" maar wordt buiten beschouwing gelaten. Ze is geen hoofdpersonage meer in seizoen 5 en mijn favoriet Emilie de Ravin heeft dus geen contract meer, behalve dat ze (net zoals Libby, Boone en Charlie) on-call is voor een eenmalige terugkeer, voor seizoen 6 is Claire wél weer ready and kicking.
- Sawyer zei niets tegen Kate, er stond niets in het script en is een mysterie die later pas wordt onthuld, dus alle Youtube filmpjes die het proberen te analyseren kan je overslaan.
- Kate werd opgebeld (in haar droom) door iemand die zij dat ze terug moest naar het eiland alleen zei die persoon het achterstevoren, in diezelfde droom zag Kate Claire die riep dat ze níet terug moest gaan.
- In een verlengde scene van No Place Like Home, Part 1 (check Youtube) spreekt Jack over de gelogen dood van Boone, Libby en Charlie....hun toekomst is daardoor erg To Be Determined.
- Op datzelfde Youtube kan je alternatieve eindes zien waarin degene in de kist niet Locke, maar Desmond of Sawyer, deze scenes zijn echt gefilmd, maar alleen zodat het einde niet verraden kon worden, in feite is het altijd Locke geweest die in de kist heeft gelegen en zijn deze alternatieve eindes dus alleen voor de afleiding geweest.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Even een aantal topicpunten:
- - Nerdy plus opblaasboot; drijft die professor nu in een opblaasboot in de oceaan of is hij ook mee verdwenen?

Die was tussen eiland en boot hé, ik hoop eigenlaijk dat er met hen iets vreemds is gebeurd, een sprong in tijd en ruimte of zo, genre Ben die van eiland naar Iraq, 6maand later, wordt geworpen.

Want, als ik me niet vergis is de sprong die Ben maakt er één die rechtstreeksvan the Orchid naar de woestijn gaat, mét een aantal maanden tussen.

Ik vond de hele scène in de Orchid trouwens heel geslaagd, zowel decor als dialogen.

Soit, op naar seizoen 5....

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

gondwana wrote:
(quote)

Die was tussen eiland en boot hé, ik hoop eigenlaijk dat er met hen iets vreemds is gebeurd, een sprong in tijd en ruimte of zo, genre Ben die van eiland naar Iraq, 6maand later, wordt geworpen.

Want, als ik me niet vergis is de sprong die Ben maakt er één die rechtstreeksvan the Orchid naar de woestijn gaat, mét een aantal maanden tussen.

Ik vond de hele scène in de Orchid trouwens heel geslaagd, zowel decor als dialogen.

Soit, op naar seizoen 5....

Ben maakt een sprong van 10 maanden en komt later pas aan in Irak.
Ik had ook ergens een screenshot gezien waar uit bleek dat er ook een lichtflash bij de freighter was, dus beide boten zijn denk ik mee gegaan in de tijd

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

staan die spoilers hier ook voor seizoen 4? anders lees ik ze niet

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Yep, er staan allemaal spoilers van seizoen 4 en zelfs seizoen 5 in. Ik zou ze idd niet lezen als je niet te veel wil weten.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Ik ben dr weer

aryan wrote:
Morgen wordt de finale uitgezonden, ik ga hem zaterdag bekijken. Ik kwam vandaag deze tegen:
http://television.aol.com/show/lost/113094/tv-show-quizzes/hardest-lost-quiz-ever

4 goed 6 fout

Leuke link / quiz ! Ik had ook 4 goed van de 10

kos wrote:
. dat eiland verplaatsen was wel echt enorm suf

Ik denk idd ook dat het eiland verplaatst wordt, maar het hoeft niet zo te zijn !

Verder jammer dat Rouseau eruit is , dat Michael terug komt vond ik overigens erg goed / leuk!!

Al met al vond ik het weer een FANTASTISCH seizoen!! Het wordt bijna een droom van mij, om een dagje mee te leven op het eiland daaro en te kijken
Jammer dat het maar 12 afleveringen waren!! Echt erg jammer!

Op naar seizoen 5!!

Angrod_Pallanén, goed van je dat je bij de spoilers voor seizoen 6 er ff bij zet dat het voor seizoen 5/ 6 is Ik zou namelijk al bijna kijken maar toch maar niet gedaan, wil niet teveel weten Mijn dank dat je het er zo netjes bijzet!
En Aryan, ga door met die goede links te plaatsen Vind jou links altijd super! Ik zit verder niet op Lost forums, vind deze altijd erg goed op MM

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Graag gedaan hoor, heb er zelf altijd een grondige hekel aan als mensen geen spoilertags neer zetten of zeggen waar het betrekking tot heeft. Soms lees ik gewoon rustig een dood normaal topic (gelukkig niet op MM, hier lukt dat nog wel) en dan krijg je op eens een allesbeslissende spoiler te lezen, tja, dan is je dag wel grondig verpest.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Het begon me allemaal een beetje te irriteren eerlijk gezegd.

Dan weer dit, dan weer dat en uiteindelijk begint het irritatie op te wekken als de vragen zich op gaan stapelen.
Gelukkig werden er ook wat beantwoord, wat dan weer resulteert in een enigzins bevredigend gevoel. '' of het nu binnen het realisme valt is niet van toepassing hier voor me '' . Ben wel trouwens blij dat Ben & Sayid wat meer screentime kregen, zijn voor mij toch wel de wat meer interessante personages. Jack, Lock & Sawyer zijn yesterday news helaas, zie ze liever komen dan gaan in dit 4e seizoen.

En jah, het einde dan uiteindelijk.
Stond bijna op van m'n stoel om met de camera mee te gaan toen hij over de kist heen ging. Al had ik hem daar wel verwacht.

Kijk uit naar het volgende seizoen, het blijft toch een verslaving helaas. En net zoals alle verslavingen, heb je toch dubbele gedachtes erover soms

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Lost...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Nog nieuws over Lost:

Check out the vids (kleine spoilers) en voor The O.C. fans nog een leuk grapje

http://uk.eonline.com/gossip/kristin/detail/index.jsp?uuid=5f41e8a3-c919-450e-b6b1-61267f77629f

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.