Lost
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hehe dat postte ik ook ergens op een andere site 
Kate in stringetje, Kate half naakt....can't be better!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Hier een mooi overzicht van de episodes die nog komen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Lost_episodes#Season_4:_2008
Ik ga vanavond ff de nieuwste aflevering bekijken, ik ben benieuwd 
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Inderdaad een middelmatige aflevering, alleen het einde maakte het een beetje goed.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Zo ziet het schema er uit voor Lost:
08-05-2008
4.11 Cabin Fever
15-05-2008
4.12 There's No Place Like Home, Part 1
29-05-2008
4.13 There's No Place LIke Home, Part 2
4.14 There's No Place LIke Home, Part 3
Vond de aflevering juist ontzettend goed. Wending na wending, ik vond het super: Sawyer beschermt Claire! Rebecca Mader (ben de naam van t personage vergeten) kan Koreaans! Jin zorgt er voor dat Sun van het eiland af kan komen! Juliet beseft dat Jack van Kate houd! Claire kan Christian ook zien! Jack weet dat hij de halfbroer van Claire is! Kate heeft een belofte gemaakt aan Sawyer! Sawyer heeft gekozen om achter te blijven! Die professor vind Rebecca Mader leuk! Die piloot beschermt de anderen! Claire is weg! Man, ik zat de halve aflevering juichend achter m'n scherm!
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jack weet dat hij de halfbroer van Claire is!
Oh? Waaruit maak je dat op?
Lijkt me trouwens dat de Oceanic 6 in de slotaflevering(en) gered worden?
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Het was geen spectaculaire aflevering, maar wel een interessante. @phoenix in de flashforward schreeuwt Jack tegen Kate:'youre not even related'
waar je uit kunt afleiden dat Jack weet dat hij dat wel is. En nu zijn vader weer in beeld is, hoeft het geen grote stap te zijn voor Jack om erachter te komen dat Claire z'n halfzus is.
Ik zit er nu ook aan te denken dat de manier waarop Ben de vorige aflevering van het eiland is afgekomen de manier wordt waarop de Oceanic 6 van het eiland afgaan.
Want in episode s4e1 vraagt die ene gast aan Hurley: are your friends alive? Wat betekend dat de Freighters ze niet van het eiland afhalen
Wat ook verrassend was: die gasten hadden de aanval van Smokey overleeft. En het was jammer dat rousseau echt dood is, ik had graag nog een flashback van haar willen zien.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het was geen spectaculaire aflevering, maar wel een interessante. @phoenix in de flashforward schreeuwt Jack tegen Kate:'youre not even related'
waar je uit kunt afleiden dat Jack weet dat hij dat wel is. En nu zijn vader weer in beeld is, hoeft het geen grote stap te zijn voor Jack om erachter te komen dat Claire z'n halfzus is.
Owja.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Flashbacks van Rousseau zouden ongelovelijk interessant zijn geweest, alleen vanaf het begin van haar introductie hebben ze dat niet gedaan. In plaats daarvan hebben ze haar geschiedenis gewoon verteld. Om nu op eens te beginnen met flashbacks van haar, alleen omdat ze dood gaat zou een beetje raar zijn. Hoewel ze een vast personage was, is ze nooit een hoofdpersoon geweest.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Flashbacks van Rousseau zouden ongelovelijk interessant zijn geweest, alleen vanaf het begin van haar introductie hebben ze dat niet gedaan. In plaats daarvan hebben ze haar geschiedenis gewoon verteld. Om nu op eens te beginnen met flashbacks van haar, alleen omdat ze dood gaat zou een beetje raar zijn. Hoewel ze een vast personage was, is ze nooit een hoofdpersoon geweest.
Ik vind dat ze wel een mooiere exit had verdiend dan dit
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Daar ben ik het met je eens. Het was meer zoals, oh, we hebben een cliffhanger nodig, laten we de onverwachte doodschiet manier weer gebruikken. Maar aan de andere kant, als je bedenkt dat Claire haar addresseert als `The French Women´ dan weet je al dat de schrijvers niet al te diep over haar na dachten. Maar een mooiere dood had ze idd wel verdiend, zeker nu ze als 2e dood ging, na Carl nog wel! Wat een einde....
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Mensen volgende aflevering 4.11 Cabin Fever wordt spectaculair zo te lezen. Locke, Ben en Hurley vinden Jacob. En de situatie op de boot wordt gevaarlijk. Klinkt veelbelovend. Ik hoop het maar.
Trouwens 4.10 was een mooie aflevering. Interessant!
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
CABIN FEVER WOW!!!!!!!!
dacht eerst dat the constant niet meer overtroffen kon worden en toen kwam the shape of things to come....maar nu deze aflevering!!!
kan maar 1 ding zeggen,volgende week wordt het nog spannender!!
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Ja te gekke Locke-aflevering weer.
"we have to move the island," zegt Locke. Wie van jullie denkt met mij dat hij bedoelt: to move in time, not in space ? Richard Alpert moet wel een time traveler zijn, en Ben ook.
Ik kijk alweer uit naar de Season Finale.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Best leuk, maar gaat helaas niet de briljante kant uit die ik had gehoopt. Het wordt nu toch allemaal redelijk zweverig, en ben ik een tikkeltje bang voor een soort Matrix verhaal met twee aartsrivalen die allemaal bovennatuurlijke dingen kunnen. Maar goed, nog wel spannend allemaal.
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Goede aflevering met een heleboel nieuwe toevoegingen aan het plot. Ik vind het wel jammer om te bedenken dat met deze plotwendingen aan het begin van de serie in seizoen 1 natuurlijk nooit had gepland.
In elk geval een veel betere aflevering dan de vorige. Ik weet niet wat de operatie van Jacks appendix nog verder voor rol gaat spelen, maar het lijkt nu nog op een verschrikkelijk slechte filler.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Weer heel veel informatie erbij. Een sterke aflevering, zeker weten!
Ik mis wel het 'wow-gevoel' dat ik wel bij eerdere afleveringen heb gehad. Toch vind ik de serie wel nog steeds erg goed.
[quote]tukkerstein wrote:
Ik weet niet wat de operatie van Jacks appendix nog verder voor rol gaat spelen, maar het lijkt nu nog op een verschrikkelijk slechte filler.[quote]
Het is natuurlijk wel een slecht teken als je ziek wordt op het eiland (waar mensen genezen), zie ook Ben die deze aflevering zegt dat zijn tijd erop zit.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Wat een aflevering. Heel spannend weer en ook weer dat einde. Heel geniaal in elkaar gezet. Ik weet niet hoe de schrijvers het bedenken, maar ze weten me steeds weer te fascineren met hun theorieën en de verhaallijnen in de serie.
Helaas is het seizoen weer bijna afgelopen en hebben we nog maar 3 afleveringen en 2 weken te gaan (4.13 en 4.14 worden samen uitgezonden). Ik vind dit weer een goed seizoen. En ik verheug me zeker op de twee seizoenen die nog volgen, en natuurlijk ook op het 3-delige slot van het seizoen.
Voor de mensen die twijfelen. Lost krijgt 6 seizoenen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Yep, en hoewel het inmiddels al weer oud nieuws is, seizoen 5 en seizoen 6 krijgen elk een aflevering erbij vanwege de twee afleveringen die dit seizoen kwijt is geraakt aan de Writer's Strike. Seizoen 5 en 6 zullen dus elk 17 afleveringen hebben.
Over Nestor's personage; tijdreizen is niet de enige optie, wat al veel eerder werd gesuggereerd is dat Robert nog-iets niet ouder wordt....
Over Jack: het is zeker niet een we-gooien-er-wat-in-om-tijd-op-te-vullen verhaallijn. Zoals Ben al zei; hij werd ziek en zijn tijd zat er op, hetzelfde geld waarschijnlijk voor Jack.
Raar trouwens dat over 'Cabin Fever' niemand nog heeft gesproken over Claire!! Dude, ze zat daar als een frakin' zombie en voor het eerst sinds we haar kennen totaal niet geinteresseerd in waar Aaron is! (waarschijnlijk worden de twee zo van elkaar gescheiden en beland Aaron zo bij Kate)
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Maar Claire is dus de halfzus van Jack, dat las ik tenminste op internet. Was dat al eerder bekend of werd dat duidelijk in deze aflevering? Het werd mij nl. niet duidelijk in deze aflevering.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Maar Claire is dus de halfzus van Jack, dat las ik tenminste op internet. Was dat al eerder bekend of werd dat duidelijk in deze aflevering? Het werd mij nl. niet duidelijk in deze aflevering.
Maar dit was inderdaad al geruimte tijd bekend. Op 14 maart 2007 was in de aflevering Par Avion het volgende te zien:
"Claire was raised by a single-mother, though the only memory she has of her father was that he would sing her a lullaby as a child; she was told that her father had died. During her teenage years, she and her mother were involved in a car accident; while Claire escaped with a few cuts and scrapes, her mother was left in a vegetative state. It was then that Claire met her father for the first time, Christian Shephard, who paid for her mother's medical care. While Claire was working at a tattoo parlor, Christian took her out for coffee, and suggested that Claire have her mother's life support switched off. Claire was angry, and left without even knowing her father's name."
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Geweldige aflevering, de muzikale begeleiding was ook super. En een zeer mooie inleiding voor het einde van seizoen 4
Er zijn nu twee mysterieuze tijdreizigers:
dr. Alpert en Abaddon
Maar de vraag is of ze Locke opzochten nadat hij op het eiland crashte (en toen terug de tijd in zijn gegaan) of dat het altijd al z'n lot was.
Ook had ik niet meer verwacht dat de vader van Jack zo een belangrijke rol zou krijgen voor het eiland.
En de laatste zin van deze episode verklaart ook gelijk de laatste aflevering van seizoen 3 waarom Jack het eiland niet meer kan vinden.
En ook een klein deel van deze episode: de dokter, aangespoeld op het eiland, maar nog levend op de boot
Nog drie episodes te gaan 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is idd een verrassing dat Jack's vader zo belangrijk is. Aan de ene kant vind ik dat wat minder, aangezien Jack het eiland verlaat.
Duidelijk is dat de perseptie van tijd en ruimte in Lost niet is zoals bij ons.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Het is idd een verrassing dat Jack's vader zo belangrijk is. Aan de ene kant vind ik dat wat minder, aangezien Jack het eiland verlaat.
Duidelijk is dat de perseptie van tijd en ruimte in Lost niet is zoals bij ons.
Ja het is ook niet iets consequent: toen het pakketje van de boot werd verstuurd een paar afleveringen terug kwam het later aan. En nu met de dokter eerder. Dus
pakket1: eerder verstuurd, later aangekomen
dokter: later vermoord, eerder aangekomen
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Best leuk, maar gaat helaas niet de briljante kant uit die ik had gehoopt. Het wordt nu toch allemaal redelijk zweverig, en ben ik een tikkeltje bang voor een soort Matrix verhaal met twee aartsrivalen die allemaal bovennatuurlijke dingen kunnen. .
Hm.. dat vond ik tijdens seizoen 2 al.
.
De acteur die Keamy speelt doet het trouwens wel erg goed, tof karakter.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik probeer het hele tijdsverschil niet eens meer te begrijpen veel te moeilijk allemaal
En als ze aan het einde van de rit mysteries niet hebben opgelost zou ik het niet eens merken, onthouden doe ik ze toch niet!
Nick Theunis
-
- 495 messages
- 2256 votes
Ik probeer het hele tijdsverschil niet eens meer te begrijpen veel te moeilijk allemaal
En als ze aan het einde van de rit mysteries niet hebben opgelost zou ik het niet eens merken, onthouden doe ik ze toch niet!
ik begrijp wat je zegt, maar ik wil wel degelijk dat ik na het zien van deze serie de rit mysteries opgelost zie..daar ligt in mijn ogen ook de kracht van deze serie.. op de een of andere manier weten ze het steeds te rekken (met her en daar een antwoord) en tegelijkertijd komen er nieuwe vragen bij..helaas wordt het ons wel moeilijk gemaakt met die pauzes erin, nu nog maar 3..maarja.. dan wordt het alls maar gwn ff snel terug kijken..laat de volgende maar komen
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het fijne is dat de makers in een interview hebben gezegd een hele waslijst te hebben met onbeantwoorde mysteries en een speciale man hebben om het hele tijdgebeuren uit elkaar te houden. Dat is gewoon iemands beroep, alle tijdseenheden uitelkaar houden zodat er geen fouten gemaakt worden.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Hm.. dat vond ik tijdens seizoen 2 al.
.
De acteur die Keamy speelt doet het trouwens wel erg goed, tof karakter.
Ja er waren wel wat vage dingen, maar die leken me nog wel verklaarbaar. En omdat ik hoorde dat de makers hadden gezegd dat alles wetenschappelijk te bewijzen valt, hoopte ik op iets anders. Maar ik hoorde het van iemand anders dus misschien lulde die sowieso maar wat.
Maar ik hoop wel dat het binnen de logica van de serie tenminste geloofwaardig blijft. Niet dat ze gaan zeggen, ja Ben heeft allemaal krachten en daarom kan die dit en dat , lijkt me wat flauw.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
En omdat ik hoorde dat de makers hadden gezegd dat alles wetenschappelijk te bewijzen valt,
Dat sowieso niet, ze hebben vorige week nog gezegd dat tijdreizen een rol speelt in de gehele serie.