• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.551 actors
  • 9.377.362 votes
Profile

Lost

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een aparte maar mooie aflevering.

Ik heb geen Sun en Jin fan, maar deze was wel erg mooi. In de flashforward zie je dus dat Sun bevalt van dr kind en dat Jin dood is. Hurley is erbij als ze naar zijn graf gaat.

En Michael zit inderdaad onder een schuilnaam op de boot.

Wat ik niet echt snap in dit hele verhaal is dat ze Desmond en Sayid zeggen dat ze flight 815 geborgen hebben. Ze hebben de zwarte doos en alle lichamen zouden zijn geborgen...
Maar de helft zit dus op het eiland...ehmm...
...

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:
Wat een aparte maar mooie aflevering.

Wat ik niet echt snap in dit hele verhaal is dat ze Desmond en Sayid zeggen dat ze flight 815 geborgen hebben. Ze hebben de zwarte doos en alle lichamen zouden zijn geborgen...
Maar de helft zit dus op het eiland...ehmm...
...

Ja, dat zou Ben dus in scene hebben gezegd en de grote (lugubere) vraag daarbij is hoe die Ben aan al die lijken is gekomen. Nou ja, een paar kunnen we al wel invullen natuurlijk. Maar toch moet Ben de rest ergens anders vandaan hebben gehaald.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

JB. wrote:
(quote)

Ja, dat zou Ben dus in scene hebben gezegd en de grote (lugubere) vraag daarbij is hoe die Ben aan al die lijken is gekomen. Nou ja, een paar kunnen we al wel invullen natuurlijk. Maar toch moet Ben de rest ergens anders vandaan hebben gehaald.

Het is hiermee wel belangrijk aan welke kant Michael staat. Die zei namelijk dat de kapitein niet te vertrouwen was. Het is de vraag of hij dit uit sympathie voor Sayid en Desmond zegt (in welk geval het waarschijnlijk waar is), of op bevel van Ben (in welk geval je het briefje nog met enig argwaan zou moeten bekijken). Sayid vond ook al dat de kapitein wel erg kwistig met informatie strooide, dus alle spionage- , dubbelspionage- en contradubbelspionagetheorieën kunnen van stal worden gehaald.

{Ynnor}

• 6 messages
  • 0 votes

Ik weet hoe Ben aan de lijken is gekomen. Hij heeft toch de echte mensen van de Dharma vermoord met dat gas in opdracht van The Others? Op die manier is Ben dus aan 324 lijken gekomen voor in het vliegtuig.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

{Ynnor} wrote:
Ik weet hoe Ben aan de lijken is gekomen. Hij heeft toch de echte mensen van de Dharma vermoord met dat gas in opdracht van The Others? Op die manier is Ben dus aan 324 lijken gekomen voor in het vliegtuig.

die waren in het massagraf waar locke in viel...

vond 7 een interessante aflevering omdat men wat te weten komt (michael op 't schip, jin sterft, ... maar vond de jin/sun scènes niet al te sterk en wat voorspelbaar...

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Phoenix wrote:
(quote)

Het is hiermee wel belangrijk aan welke kant Michael staat. Die zei namelijk dat de kapitein niet te vertrouwen was. Het is de vraag of hij dit uit sympathie voor Sayid en Desmond zegt (in welk geval het waarschijnlijk waar is), of op bevel van Ben (in welk geval je het briefje nog met enig argwaan zou moeten bekijken). Sayid vond ook al dat de kapitein wel erg kwistig met informatie strooide, dus alle spionage- , dubbelspionage- en contradubbelspionagetheorieën kunnen van stal worden gehaald.

idd

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

mij viel aan het eind iets op de sterfdatum van jin is 22-9-2004,dat is de dag van de crash dus hier klopt iets niet aan,ze doen nu net of hij tijdens de crash is overleden,dus nog meer geheimen,misschien is hij niet eens echt dood,maar nog op het eiland hoop dat het goed gaat met die spoilertags!!

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

en nog iets als die mensen op de boot alles weten over de overledenen dan zouden ze michael toch ook herkend moeten hebben?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

sara-pezzini wrote:
mij viel aan het eind iets op de sterfdatum van jin is 22-9-2004,dat is de dag van de crash dus hier klopt iets niet aan,ze doen nu net of hij tijdens de crash is overleden,dus nog meer geheimen,misschien is hij niet eens echt dood,maar nog op het eiland hoop dat het goed gaat met die spoilertags!!

Scherp, zoiets vermoedde ik al. Die datum werd iets te expliciet in beeld gebracht.

sara-pezzini wrote:
en nog iets als die mensen op de boot alles weten over de overledenen dan zouden ze michael toch ook herkend moeten hebben?

Als Ben (en de personen die achter hem staan) al de mogelijkheid hebben om een hele vliegtuigcrash in scène te zetten, dan kunnen ze natuurlijk ook eenvoudig met de passagierslijst knoeien en Michael een nieuwe identiteit geven.

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3469 votes

Weinig spannende en bijzondere aflevering waarvan enkel het einde goed en onverwacht is. Zorgt er toch weer voor dat ik gewoon door blijf gaan met Lost!

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Vond de verhaallijnen erg speciaal, en de ontknoping was natuurlijk vet onverwacht, maar wel super. Michael had van mij dood mogen neer vallen, verschrikkelijk personage vind ik dat!
BTW, ik vond die vrouw die van het dek af sprong op Libby lijken! Maar ik ben dus de enige die dat denkt...

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

die vrouw was regina

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

pascal83 wrote:
(quote)

Scherp, zoiets vermoedde ik al. Die datum werd iets te expliciet in beeld gebracht.

cool, niet op gelet...

pascal83 wrote:

(quote)

Als Ben (en de personen die achter hem staan) al de mogelijkheid hebben om een hele vliegtuigcrash in scène te zetten, dan kunnen ze natuurlijk ook eenvoudig met de passagierslijst knoeien en Michael een nieuwe identiteit geven.

ach we weten toch nog niet of Ben/ Michael of de Freighters dan wel te vertrouwen zijn. Wie verantwoordelijk is voor het wrak weten we nog niet...

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Mooie aflevering, vooral leuk gedaan met de flashes. Ik zie geen reden om de kapitein te geloven ik denk dat zowel Ben als Charles de mogelijkheden hebben om een crash in scene te zetten. En beide hebben ook de motieven daarvoor.

Jin gaat dus dood en Sun gaat dus binnen drie weken van het eiland af. Ik ben benieuwd wie de 6de O6 is, het kan niemand van Locke s kamp zijn, de enige mogelijkheid zal dan Michael moeten zijn (maar wat is er dan met Walt gebeurd) of iemand zoals Bernard.

Filmfreaker

• 536 messages
  • 328 votes

Mooie aflevering. Er gebeurt niets spannends, maar dat hoef ook weer niet elke aflevering. Volgende keer zullen we erachter komen wat er met Michael is gebeurd. Ook mooi wat er met Jin en Sun. Maar er zijn weer nieuwe mysterieën erbij gekomen en we hebben ook weer antwoorden.

Ik wil wel doorkijken naar de volgende aflevering. Weet iemand dan of volgende week de voorlopig laatste aflevering en dan een stop of gaan ze gewoon door tot en met de laatste aflevering.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Beetje jammer dat er zoveel geluld wordt over Lost op het net anders was de terugkeer van Michael wel een enorm WTF?! moment geweest. Wat ik me trouwens afvroeg, kent Desmond Michael, of was hij al van het eiland voordat hij uit zijn hol kwam?

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3469 votes

Volgens mij kent Desmond Michael wel, Michael ging pas weg in de eerste aflevering van het derde seizoen.

Lu2k

• 58 messages
  • 17 votes

BoordAppel wrote:
Beetje jammer dat er zoveel geluld wordt over Lost op het net anders was de terugkeer van Michael wel een enorm WTF?! moment geweest. Wat ik me trouwens afvroeg, kent Desmond Michael, of was hij al van het eiland voordat hij uit zijn hol kwam?

Volgens mij kent Desmond Michael niet. Desmond was in de eerste 3 of 4 afleveringen van Seizoen 2 te zien, en toen was Michael nog op het vlot/bij de overlevenden van de staart. Een mogelijkheid is het einde van seizoen 2, alleen ik kan me herinneren dat Desmond toen stomdronken was, en Michael toen onderweg was met Jack, Kate, Hurley en Sawyer om Walt terug te halen van the Others.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

lost begint na meet kevin johnson in amerika pas weer 24 april......helaas...de volgende afl schijnt dan ook echt een cliffhanger te hebben omdat ze toen nog niet wisten of de schrijvers weer aan het werk zouden gaan.... ik vind niet dat michaels komst door het internet geklets is verpest,toen ben zei dat hij een man op de boot had dacht ikzelf al gelijk aan michael

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Iets over bovenstaande spoilers:

De dood van Jin werd geënsceneerd ,dacht ik. Jin zit nu in China, daar is hij de Chinese ambasadeur's gat aan het likken. Hurley en Sun spelen het spel mee, aangezien ze aan het graf staan (waarop vermeldt staat dat Jin tijdens de crash is gestorven). De reden hiervoor is niet gegeven. Maar het zou wel eens goed kunnen dat er meerdere (of misschien wel alle) personen van het eiland geraakt zijn en ergens anders -opzettelijk!- een ander leven zijn begonnen, uit schrik van de mensen achter het eiland. Die azen namelijk allemaal op hun dood (of moet ik jullie herinneren aan de kleurling in afl. 1: Are You're friends still alive?).

Een tweede punt is Michael, een gerekruteerde spion van Ben. Ik vermoedt dat hij wordt gechanteerd door Ben, die Walt gevangen houdt. Net zoals Sayid (in de toekomst) door Ben wordt gecontroleerd.
Desmond kent Michael niet van op het eiland. Moest hij'm zoch gezien hebben dan is hij 'm vergeten door z'n getijdreis in afl. 4.
Sayid herkent Michael natuurlijk wel en andersom.

Benieuwd of de volgende aflevering even geweldig is.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Ik krijg regelmatig het idee dat de fans het allemaal heel wat genialer maken dat het in feite is. .

bekend verschijnsel overigens, was bij series als Twin Peaks ook al zo.

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3469 votes

Klopt wel een beetje ja, ik moet aan het einde van de serie nog maar zien of het allemaal zo briljant is (en alle puzzelstukjes werkelijk op zijn plaats vallen). Maar zonder te weten hoe het einde is is Lost tot op heden nog steeds zeer vermakelijk.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

kos wrote:

Ik krijg regelmatig het idee dat de fans het allemaal heel wat genialer maken dat het in feite is. .

bekend verschijnsel overigens, was bij series als Twin Peaks ook al zo.

hoort erbij, toch...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Komt er deze week nog een aflevering? Ik dacht van wel en daarna 6 week niks toch?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Silvio Dante wrote:

De dood van Jin werd geënsceneerd ,dacht ik. Jin zit nu in China, daar is hij de Chinese ambasadeur's gat aan het likken.

Huh? Hoe kom je daar nu weer bij? Wat zou hij in China moeten doen? Bovendien leek het absoluut niet of Jin en Hurley deden alsof hij nog leefde.

Moest hij'm zoch gezien hebben dan is hij 'm vergeten door z'n getijdreis in afl. 4.

Het leek er toch op alsof Desmond zich alles weer kan herinneren dus dit lijkt me onzin.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Silvio Dante wrote:
De dood van Jin werd geënsceneerd ,dacht ik. Jin zit nu in China, daar is hij de Chinese ambasadeur's gat aan het likken.

De belevenissen van Jin spelen zich af voor de crash (FLASHBACK), de bevalling van Sun speelt zich af in de toekomst (FLASHFORWARD). Dat leek me toch wel heel erg duidelijk ...

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

WAT EEN AFLEVERING!!! Heb weer heerlijk genoten! Veelal hierboven besproken, dus ga niet alles herhalen, maar vond het een geweldige aflevering!

Ik lees de zware spoilers niet, dus voor mij was het ook nog best wel een grote verrasing dat Micheal ineens kwam! Ik denk dan ook dat Micheal de spion van Ben is, en dat Ben Micheal's zoon heeft om hem te chanteren!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

kleez wrote:
WAT EEN AFLEVERING!!! Heb weer heerlijk genoten! Veelal hierboven besproken, dus ga niet alles herhalen, maar vond het een geweldige aflevering!

Ik lees de zware spoilers niet, dus voor mij was het ook nog best wel een grote verrasing dat Micheal ineens kwam! Ik denk dan ook dat Micheal de spion van Ben is, en dat Ben Micheal's zoon heeft om hem te chanteren!

Ik vraag me wel af: [sopiler] Waar heeft Ben dan Michael en Walt naartoe gestuurd in hun bootje? Ben moet wel hebben geweten dat er een boot in de buurt was, maar zomaar een baantje krijgen op een boot gebeurd niet snel

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Fantastisch weer, het gaat ook zo snel voorbij zo'n aflevering....hoe lang moeten we nu wachten op de volgende?
Ik heb wel het idee dat Sayid een fout maakt door Michael bij de kapitein aan te geven. Aangezien de bemanning de opdracht heeft iedereen behalve Ben te vermoorden op het eiland. Daarnaast werkt hij in de toekomst zelf ook voor Ben.Het einde was wel weer een mooie cliffhanger. Het lijkt me dat Ben hier wel iets mee te maken heeft. Hij stuurde ze immers die kant uit.
Daarnaast weer doden (Libby) die verschijnen en je kunt jezelf niet van kant maken, als je van het eiland af bent omdat het eiland dit niet toestaat......en waarom staat het eiland dit niet toe vraag ik me af.

Het blijft de beste serie na de Sopranos ooit gemaakt naar mijn mening. Ook al kan het verhaal uiteindelijk tegenvallen, tot nu toe heb ik me geweldig vermaakt met deze serie.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

de volgende afl komt 24 april pas weer...helaas....
ik vond deze ook weer erg vaag en weer nieuwe vragen waarom laat het eiland michael niet dood gaan?waarom deed sayid zo raar om hem te verraden,vond dat ook niet slim denk ik,en waarom stuurt ben alex en de rest weg om ze te beschermen,terwijl danielle en karl nu juist dood zijn...was dat zijn bedoeling soms?ben benieuwd naar het vervolg!!dit is de enige serie op vroeger twin peaks na,die me zo bezig houd met theorieen enzo!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.