Lost
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een bizarre Desmond aflevering! Ik snap er niks van, kan iemand me even kort zeggen wat er nu precies gebeurde? Wel een mooi emotioneel telefoongesprek op het einde zeg!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Heb precies hetzelfde, iedereen online blijkt er iets van de snappen en prijzen het de hemel in, maar ik snap er werkelijk helemaal niets van behalve dat het telefoongesprek erg mooi was!
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Door de reis van het eiland naar de boot heeft Desmond te maken met enige bijverschijnselen, hij kan door de tijd reizen. Dit gebeurd niet fysiek, maar alleen zijn bewustzijn (geest, of hoe je het ook wil noemen) beleefd het verleden (de flashback) als ware het voor Desmond hier en nu gebeurd. Dit gebeurd ongecontroleerd, Desmond heeft geen vat op het 'tijdreizen'. Zijn lichaam (in het heden) krijgt steeds meer moeite om met dit gebeuren om te gaan. Om te voorkomen dat Desmond hetzelfde lot als Minkowski staat te wachten moet hij een constante factor (iets van waarde, dat zich zowel in het verleden als het heden bevindt) zien te vinden. Uiteindelijk is dat dus Penny.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
[quote]aryan wrote:
Ik denk dat de kans groot is dat Sayid dan die ene persoon moet zijn die dood gaat. Want de begravenis is in Amerika dus dat kan verklaren waarom er niemand naar zijn begravenis is gegaan.
Ik denk juist dat Michael in die kist lag. De begrafenis was in een zwarte wijk en daarnaast stond in dat krantenartikel dat Jack las dat de overledene een kind achterliet.
Aflevering vijf was weer goed trouwens. Eigenlijk gaat het ook veel te snel zo'n aflevering. Kan er wel 10 achter elkaar kijken...
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik denk dat de kans groot is dat Sayid dan die ene persoon moet zijn die dood gaat. Want de begravenis is in Amerika dus dat kan verklaren waarom er niemand naar zijn begravenis is gegaan.
Ik denk juist dat Michael in die kist lag. De begrafenis was in een zwarte wijk en daarnaast stond in dat krantenartikel dat Jack las dat de overledene een kind achterliet.
Denk eerder dat het Claire is, kind achter laten, Kate die de zorg op zich neemt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou je het zegt, Angrod...dat lijkt mij ook de meest logische gezien de recente flashforwards.
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8978 votes
Haha, echt lomp dat ik er zelf niet aan dacht. Claire is natuurlijk familie van Jack, en die zou voor Claire's, dood?, er nog achter komen als het goed is
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Tijdreizen, daar hou ik van.
En in deze aflevering was het redelijk consequent uitgewerkt. Het oplossen van misteries en beantwoorden van vragen vanuittoekomst en verledenlijkt me een leuke piste (12Monkeys-style).
Dat de storm ond het eiland een soort ruimte-tijd-wormgatzou zijn zou heel wat kunnen ophelderen (dharmaijsbeer in sahara, viertenig standbeeld, BlackRockschip - waarom was de vader van penelope trouwens zo geinteresseerd in dat logboek? Is hij zelf ook op zoek naar het eiland in het verleden?)
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Denk eerder dat het Claire is, kind achter laten, Kate die de zorg op zich neemt.
Ik denk dat Kate dan wel naar de begrafenis zou gaan, als ze toch het kind overneemt. Nee, ik blijf bij Michael

En zei Kate niet aan het eind van seizoen 3: why would i go to his funeral? Daarnaast heb ik het vermoeden dat Claire niet van het eiland af kan, omdat ze een kind heeft gehad op het eiland en die injecties...
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Oh jah, daar zit natuurlijk ook wat in...pff, eigenlijk moet ik gewoon bij mijn leest blijven en niet eens probéren om de Lost makers te begrijpen.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Spannende aflevering, Lost is echt te gek. Mensen je mag niet meer blijven stoppen met kijken, want het is nu echt verslavend aan het worden. Seizoen 4, yep, begint wel al sterker als seizoen 3. Hopelijk ook een mooie en spannende cliffhanger.
Op naar het einde (en afl 6 natuurlijk).
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Meesterlijke aflevering, lijkt er ook op dat ze nu aan 1 stuk door gaan. Vorige seizoenen leken er nog wel wat fillers tussen te zitten.
Denk overigens dat er geen van de Oceanic Six in de kist ligt, aangezien dat allemaal helden van het land zijn kennelijk. En dan zou er toch in ieder geval wat pers en belangstellende op de begrafenis te zien zijn.
En Claire gaat dood denk ik, omdat anders Kate echt wel terug zou willen om haar te redden. En bij de laatste aflevering van seizoen 3 leek ze dat niet zo nodig te vinden.
Weet iemand hoe het met de episodes staat na 8? Zijn ze de rest van dit seizoen al aan het filmen nu de staking voorbij is?
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Meesterlijke aflevering, lijkt er ook op dat ze nu aan 1 stuk door gaan. Vorige seizoenen leken er nog wel wat fillers tussen te zitten.
Denk overigens dat er geen van de Oceanic Six in de kist ligt, aangezien dat allemaal helden van het land zijn kennelijk. En dan zou er toch in ieder geval wat pers en belangstellende op de begrafenis te zien zijn.
En Claire gaat dood denk ik, omdat anders Kate echt wel terug zou willen om haar te redden. En bij de laatste aflevering van seizoen 3 leek ze dat niet zo nodig te vinden.
Weet iemand hoe het met de episodes staat na 8? Zijn ze de rest van dit seizoen al aan het filmen nu de staking voorbij is?
Kijk maar eens op Wikipedia.nl, daar staat dat ze gewoon naar aflevering acht gewoon doorgaan met de serie. Kijk zelf maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_afleveringen_van_Lost/Seizoen_4
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
in ieder geval heb ik vier van de oceanic 6 kunnen ontdekken:
- Sayid
- Jack
- Kate
- Hurley
nog 2 tickets over....... wie o wie?
The Constant betrof tot nu toe de beste aflevering van serie 4.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Gave aflevering, eindelijk ook het schip gezien (kleine tegenvaller, ik had een groter schip verwacht
). Daniel Faraday is echt een genie, hij moet dus op een of andere manier weten dat wanneer hij last krijgt van de bijverschijnselen dat hij in 1996 terecht komt
Er zit dus een barriere om het eiland heen waar tijd langzamer gaat, maar als ik het goed begrijp is dat niet op het eiland zelf aangezien ze 100 dagen ofzo op het eiland zijn en op de kalender was het ook december 2004
Dat de storm ond het eiland een soort ruimte-tijd-wormgatzou zijn zou heel wat kunnen ophelderen (dharmaijsbeer in sahara, viertenig standbeeld, BlackRockschip - waarom was de vader van penelope trouwens zo geinteresseerd in dat logboek? Is hij zelf ook op zoek naar het eiland in het verleden?)
Dat logboek was van iemand genaamd Hanso, wat weer een connectie zal hebben met de Hanso Foundation. De vader van penny heeft iets met de Dharma Iniative te maken volgens mij.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Daniel Faraday is echt een genie, hij moet dus op een of andere manier weten dat wanneer hij last krijgt van de bijverschijnselen dat hij in 1996 terecht komt
Volgens mij zegt Daniel dat de ernst van de bijverschijnselen niet te voorspellen zijn. Het kan 8 jaar zijn maar ook een paar uur.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Maar klopt het nu dat ik tot op heden vier van de zes Oceanic 6 heb kunnen ontdekken?
- Sayid
- Jack
- Kate
- Hurley
Volgens mijn vriendin zijn een paar minuten op het eiland ongeveer 75 in de 'werkelijke' tijd. (Oxford scènes).
Toch leuk dat puzzelen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weet niet of Aaron er ook eentje is. maar dan zijn er 5 bekend. Anders indd die vier tot nu toe.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Volgens mij zegt Daniel dat de ernst van de bijverschijnselen niet te voorspellen zijn. Het kan 8 jaar zijn maar ook een paar uur.
Dat ligt aan de hoeveelheid straling, Desmond heeft veel magnetische straling gehad en daardoor is hij verder teruggegaan. Fardaday moet iets hebben gedaan waardoor hij zeker weet dat hij Desmond als constant gaan gebruiken.
@dragje
Die vier kloppen, elke karakter met een flashforward die zich afspeelt buiten het eiland is een O6
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Dank voor de bevestiging. De serie wordt mijns inziens steeds beter.
Trouwens, Lock heeft ook blootgestaan aan een enorm hoeveelheid straling toen de sleutel in die kelder op het eiland in serie (2?) werd omgedraaid. Volgens mij was Jack daar ook bij....
Die krijgen wellicht ook last van dat 'tijdreizen'...
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Dank voor de bevestiging. De serie wordt mijns inziens steeds beter.
Trouwens, Lock heeft ook blootgestaan aan een enorm hoeveelheid straling toen de sleutel in die kelder op het eiland in serie (2?) werd omgedraaid. Volgens mij was Jack daar ook bij....
Die krijgen wellicht ook last van dat 'tijdreizen'...
Alleen wanneer ze van het eiland afkomen en een paar graden van de koers afwijken
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
Dat ligt aan de hoeveelheid straling, Desmond heeft veel magnetische straling gehad en daardoor is hij verder teruggegaan. Fardaday moet iets hebben gedaan waardoor hij zeker weet dat hij Desmond als constant gaan gebruiken.
@dragje
Die vier kloppen, elke karakter met een flashforward die zich afspeelt buiten het eiland is een O6
Wanneer je do promo bekijkt van de volgende afleverigng zie je idd dat Daniel aan het experimenteren is in een nieuwe station,
Dit is dan waarschijnlijk "The Orchid", deze station zat ook in het filmpje dat ze hebben laten zien bij ComicCon
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Na een tegenvallende aflevering nu meteen een van de beste aflevering uit de geschiedenis van Lost. Het eiland begint steeds mysterieuzer te worden. Prachtig.
Opvallend is dat deze aflevering volledig uit de toon valt in vergelijking met de rest van de afleveringen van Lost, en dat is positief bedoelt. Een half uurtje erbij en deze afl. had een film kunnen zijn.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jemig, als het zo bizar twistend doorgaat eindig ik net zo als Minkovski! 
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Dit vind ik zeker 1 van de beste afleveringen tot nu toe!! Echt TOPvermaak!!! Pffff man! Heerlijk, ik kom complimenten te kort! 
Een kleine extra mensen:
Die 'veiling' is weer een typisch lost-scene! Want daar is veel meer!! Dat schip dat geveild word is namelijk van vroeger, en dat is weer in handen van de Hanso Foundation. Waarschijnlijk is dat schip vroeger dus gezonken, en is er op dit eiland mischien een bepaalde straling, oid.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Wat betreft de Oceanic Six: zou het niet logisch zijn als ook Claire een van hen is? Dat is toch precies wat Desmond vooruit heeft gezien, eind Season 3? Claire en Aaron die de helikopter instappen. Anders zou Charlie voor niks zijn gesneuveld.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Wat betreft de Oceanic Six: zou het niet logisch zijn als ook Claire een van hen is? Dat is toch precies wat Desmond vooruit heeft gezien, eind Season 3? Claire en Aaron die de helikopter instappen. Anders zou Charlie voor niks zijn gesneuveld.
En dan Claire die overlijdt omdat ze niet op het eiland is, en Kate die vervolgens de zorg van Aaron op zich neemt?
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
seizoen 4 gaat over de O6
seizoen 5 over dat ze terugkeren en seizoen 6 over wat er uiteindelijk gebeurd wanneer ze terug zijn. Dat Claire nu niet van het eiland gaat betekend niet dat ze nooit van het eiland af gaat. Ze hoeft dus niet perse een van de o6 te zijn