Lost
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Ik vind Lost een goede serie maar vind dat de mysteries gebruikt worden om de serie alsmaar uit te rekken. Ergens moet het ophouden en zou ik zien dat alle hoofdrolspeler weer veilig naar huis terugkeren.
[update] er mogen best een paar doden vallen.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik vind Lost een goede serie maar vind dat de mysteries gebruikt worden om de serie alsmaar uit te rekken. Ergens moet het ophouden en zou ik zien dat alle hoofdrolspeler weer veilig naar huis terugkeren.
[update] er mogen best een paar doden vallen.
Dat ergens is over 45 afleveringen. Die mysteries zijn er ook om het verhaal realistisch te houden:
je vliegtuig is neergestort op een onbewoond eiland, wat ga je doen? het eiland verkennen of zoeken naar een mogelijkheid om gered te worden/overleven?
Clueless Dork
-
- 682 messages
- 1046 votes
Ik wil deze serie graag oppikken maar ik weet niet welke episode ik het laatst heb gezien. In die episode was de main guy weer op het vaste land. Hij was zwaar aan de alcohol. Volgens mij ontmoete hij een vriendin die ook met hem op het eiland zat en vertelde haar dat hij terug wou. Tijd geleden dat ik dit op TV heb gezien.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik wil deze serie graag oppikken maar ik weet niet welke episode ik het laatst heb gezien. In die episode was de main guy weer op het vaste land. Hij was zwaar aan de alcohol. Volgens mij ontmoete hij een vriendin die ook met hem op het eiland zat en vertelde haar dat hij terug wou. Tijd geleden dat ik dit op TV heb gezien.
Laatste episode van seizoen 3, dus je loopt maar 3 afleveringen achter
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
En die afleveringen zijn nog niet op de Nederlandse tv geweest trouwens.
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Dat ergens is over 45 afleveringen. Die mysteries zijn er ook om het verhaal realistisch te houden:
je vliegtuig is neergestort op een onbewoond eiland, wat ga je doen? het eiland verkennen of zoeken naar een mogelijkheid om gered te worden/overleven?
Het is een heel goede methode om de serie nog jarenlang uit te blijven zenden, maar ergens moet het stoppen. Want dat gaat het uiteindelijk alleen maar om geld verdienen en wordt de kwaliteit van de serie tenietgedaan.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Het is een heel goede methode om de serie nog jarenlang uit te blijven zenden, maar ergens moet het stoppen. Want dat gaat het uiteindelijk alleen maar om geld verdienen en wordt de kwaliteit van de serie tenietgedaan.
Hmmm tja ik weet niet of je de laatste episodes hebt gezien, maar ik zie weinig overbodige uitrekkende stukjes. Ik vind je wel erg pessimistisch. De makers hebben juist een duidelijk eindpunt vastgelegd zodat de serie een mooie einde krijgt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld The X-files, Friends).
Ik denk dat mysteries misschien niet tot jouw genre behoren en daar is niks mis mee, maar dan moet je Lost niet kijken (dan is eerder CSI een leuke serie voor je, dan worden de mysteries naar 40 minuten opgelost)
Er komen 5 nieuwe episodes naast de 8 die we al krijgen!
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-abcpoststrikereturns,0,7179454.story
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
...
YES! Dat is goed nieuws!! Heel erg goed nieuws!
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Hmmm tja ik weet niet of je de laatste episodes hebt gezien, maar ik zie weinig overbodige uitrekkende stukjes. Ik vind je wel erg pessimistisch. De makers hebben juist een duidelijk eindpunt vastgelegd zodat de serie een mooie einde krijgt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld The X-files, Friends).
Ik denk dat mysteries misschien niet tot jouw genre behoren en daar is niks mis mee, maar dan moet je Lost niet kijken (dan is eerder CSI een leuke serie voor je, dan worden de mysteries naar 40 minuten opgelost)
Ik vind de mysteries juist wel leuk. Maar soms als de mysteries ontsluierd zijn, dan denk ik van... is this it? Doordat er bij Lost altijd wel mysteries aanwezig zijn, en soms zelf overlappingen van mysteries zijn, blijf ik juist kijken naar de serie omdat ik wil weten wat het mysterie nou precies is. Maar als de ene mysterie is afgelopen dan begint het andere weer. En zo kan je wel jarenlang door blijven gaan en eromheen blijven draaien. Dus de mysteries worden gewoon gebruikt om de serie langer te laten draaien.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik vind de mysteries juist wel leuk. Maar soms als de mysteries ontsluierd zijn, dan denk ik van... is this it? Doordat er bij Lost altijd wel mysteries aanwezig zijn, en soms zelf overlappingen van mysteries zijn, blijf ik juist kijken naar de serie omdat ik wil weten wat het mysterie nou precies is. Maar als de ene mysterie is afgelopen dan begint het andere weer. En zo kan je wel jarenlang door blijven gaan en eromheen blijven draaien. Dus de mysteries worden gewoon gebruikt om de serie langer te laten draaien.
Ja maar dat is Lost, dat is het verhaal. Je zegt toch ook niet dat 24 teveel actie heeft of dat Seinfeld teveel comedy heeft? Lost gaat over een groep mensen die zijn neergestort op een eiland en ze willen zo snel mogelijk het eiland verlaten. Niet over een groep mensen die weten wat de betekenis van het eiland is en die het eiland gaan verkennen dat gaat nu wel weer veranderen met the freigthers op en om het eiland heen.
Laten we bijvoorbeeld het mysterie van het zwarte rook/monster nemen. Dat is al vanaf aflevering 1 een mysterie van wat het precies is. Maar waarom zou iemand op of buiten het eiland nu weten wat het precies is? En als iemand het al weet en met een verklaring komt van: het is een experiment die een eigen leven is gaan leiden, wat dan? je weet dan precies wat het is en dan?
Een ding wat er dan gebeurd is dat de harde kern van de Lost aanhang geen discussies kunnen voeren, geen theorieeën meer kunnen bedenken omdat het al is uitgelegd wat het is.
Voor de doorsnee tv kijker is dat dus misschien frustrerend maar voor de Lost kijker/liefhebber niet.
Clueless Dork
-
- 682 messages
- 1046 votes
Het is ook niet zo dat het ene na het andere mysterie word opgelost in Lost zoals Scooby Doo en zijn vrienden het doen. Het maakt allemaal deel uit van een groter geheel.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Vandaag aflevering 4 en ik heb er zin in. Lost Rules.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Ik lees hier veel mensen die denken dat Lost nog jarenlang door zou gaan. Maar laat ik even zeggen dat Lost 6 seizoenen krijgt en dat in 2010 de serie is afgelopen.
Het einde is dus in zicht.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Ik vond aflevering 4 een lichte tegenvaller. Weinig boeiends en een einde dat ik al zag aankomen. Jammer.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik vond aflevering 4 een lichte tegenvaller. Weinig boeiends en een einde dat ik al zag aankomen. Jammer.
Ik zag het einde juist niet aankomen. Ik dacht dat Kate een zoon van Sawyer (ik verwachte dan ook een erg blond kind).
Na twee erg goede afleveringen viel deze licht tegen. De driehoek tussen Lock, Ben, en Miles was wel erg goed uitgewerkt. Locke lijkt nu echt definitief het spoor bijster.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Wat (naast Locke/Miles/Ben) wel interessant was:
Jack getuigde en vertelde dat er slechts 8 overlevenden waren na de crash. Maar we horen nu van een Oceanic 6. Ik heb het even nagekeken en voordat Kate Jack afkapte zei hij: She tried to save the other two but they didn't......ben wel benieuwd wie deze twee dan zijn (naast de twee nog onbekende 2 van de oceanic 6) en waarom ze ervoor gekozen hebben om te vertellen dat er slechts 8 overlevenden waren na de crash!!
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
Tjah een wat mindere aflevering, maarja het is Lost, dus nog steeds goed...
Vond de driehoek Locke, Ben, en Miles idd erg goed uitgewerkt, Kate die ook nog wat voor Jack voelt in de toekomst, en over dat verhaal van Jack in de rechtbank, waarschijnlijk hebben ze allemaal een groot bedrag met geld gekregen omdat te vertellen.
Waarom vroeg Abbadon aan Hurley anders in de eerste aflevering: Are they still alive? En Jack die komt kijken bij Hurley en vraag of hij het door gaat vertellen.
Jammer dat ik al wist hoe het ging eindigen, anders was het een complete shocker geweest
Volgende aflevering The Contstant, een Desmond-centric, geschreven door Carlton Cuse en Damon Lindeloff, dus zal wel weer geweldig worden. De promo's zijn al goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Huh, Kate is de moeder van Aaron en Jack de vader? Sowieso een vage aflevering zeg met Locke, Kate en Miles.
En uiteraard de stukken met Jack en Kate in de rechtbank.
Maar de ep was niet zo goed als de voorgaande afleveringen.
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
Huh, Kate is de moeder van Aaron en Jack de vader? Sowieso een vage aflevering zeg met Locke, Kate en Miles.
En uiteraard de stukken met Jack en Kate in de rechtbank.
Maar de ep was niet zo goed als de voorgaande afleveringen.
Nee, Claire is Jack zijn stiefzus. Dit betekent dat Aaron het neefje? van Jack is. Ik denk dat Jack dat in de flashforward eindelijk wist en daarom liever niet met Kate mee wou gaan. Maar denk dat ergens vanaf nu Claire de baby aan Kate zal geven wanneer ze erachter komt dat ze niet van het eiland af kan.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Het is ook niet zo dat het ene na het andere mysterie word opgelost in Lost zoals Scooby Doo en zijn vrienden het doen.
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tussendoor, komende donderdag komt de Lost game in de winkel. Mensen die hem gaan spelen? Ik wel! Previews zijn erg positief.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Yeah!! Aflevering 4 was weer vet
!
Denk idd dat Claire de baby aan Kate meegeeft!!
In het bericht een aantal plaatsen hierboven word gesproken over Jack (of iedereen) die geld krijgt voor het vertellen van allemaal hetzelfde verhaal?!?!?!Zo zit het volgens mij juist niet in elkaar!!
In afl. 3 zag je dat Ben Sayid onder de duim had, en ik denk dat er meer zijn... Er vergeet niet die grote donkere man die al eerder bij Hurley op bezoek kwam, en de leiding had over de bemaning van de helicopter! Misschien dat er 2 partijen zijn? De ene wil Ben opsporen en berechten, tegelijk de mensen van het eiland, die dan weer voor Ben aan het werk zijn omdat Ben hen bedreigd.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik vind het toch wel een leuk concept dat je nu flashforwards hebt ipv flashbacks. Maakt deze reeks toch net even wat anders.
Vooral het feit dat dat ze nu kennelijk wereldberoemd zijn en ook behoorlijk wat geld hebben is wel aardig. Vraag je je toch af hoe dat nu allemaal zo gekomen is.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Ja, deze flash forward vond ik veruit het best tot nu toe (van afl. 4).
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Ik neem aan dat ze veel geld hebben gehad van vliegtuigmaatschappij Oceanic.
Ik vraag me toch nog steeds af waarom Jack het over 8 overlevenden had. Waarom dan geen 6 zeggen?
Oceanic 6 zijn voorlopig: Jack, Hurley, Kate, Sayid.
Hebben we nog:
- Claire: blijft dus hoogstwaarschijnlijk op het eiland (vanwege die injecties, bevalling Aaron?)
- Jin & Sun (vind ik btw het minst interessant tegenwoordig, schrijvers ook volgens mij)
- Sawyer (denk dat hij blijft op het eiland, heeft weinig om voor terug te keren en Kate lijkt toch open voor Jack te zijn in de flashforward)
- Locke, blijft natuurlijk.
- Michael & Walt (heb het gevoel dat we die weer terug zullen zien. En Michael had die begrafenis volgens mij in de flashforward laatste aflevering seizoen 3, denk dat zij misschien wel bij de 6 kunnen zitten).
- Rose & Bernard (blijven ook denk ik, vanwege Rose d'r ziekte...)
En wat gebeurt er dan met al die figuranten die er steeds omheen lopen? Interessant, Lost blijft leuk.
Beetje veel gelul trouwens, we zien het straks wel natuurlijk, was ook voor mezelf het even op een rijtje aan het zetten.
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Michael en Walt zullen sowieso terugkeren dit seizoen, in aflevering 6/7/8 of zoiets.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Michael en Walt zullen sowieso terugkeren dit seizoen, in aflevering 6/7/8 of zoiets.
Dat denk ik ook. Ik vermoed dat de titel 'Meet Kevin Johnson' (ep. 8 ) slaat op Walt of Michael.
En wat gebeurt er dan met al die figuranten die er steeds omheen lopen?
Het zou inderdaad wel raar zijn als van de 50 (of zoiets) overlevenden alleen 6 van de hoofdpersonages van het eiland af zouden komen. Misschien laten ze een figurant wel weer meer op de voorgrond komen zoals Artz, Nikki, en Paulo.
Ik ben wel steeds meer benieuwd wie Ben nu werkelijk is of wat hij moet voorstellen. Vooral de conversatie met Miles was erg boeiend. "Don't treat me like one of them. Like I don't know who you are and what you can do." Daarnaast vraag ik me ook af wie de persoon is, voor wie Miles en de anderen werken (Miles spreekt namelijk duidelijk over een: "He who has put a lot of time and energy into finding you [Ben].").
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat van die figuranten zal me een zorg zijn, in die drie seizoenen hebben ze nooit rekening gehouden met de rollen van alle 48 overlevenden. Iedereen weet dat tijdens de castin voor de pilot vele personages niet gecast/bedacht waren. De Oceanic 6 moeten dus echt hoofdrolspelers zijn anders boeit het gewoon niet. Het verhaal draait om hun, hun belevenissen op het eiland, en hun zijn speciaal daarom wordt het verhaal over hen verteld. Who cares dat er van de 48 overlevenden sowieso 60 rollen hebben gehad.