Lost
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, ik heb ook niet het idee dat ik wat raars zeg...
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ben heeft in de toekomst op de één of andere manier macht over Sayid. En het lijkt me nu vrij duidelijk worden dat Desmond en Juliet Oceanic 6 gaan completeren? Nu is het alleen nog de vraag hoe Hurley ontsnapt.
En er zit dus een soort tijdsbarrière om het eiland?
Mwa vindt dat nog niet echt duidelijk, Desmond en Juliet zaten niet op het vliegtuig en zullen er denk ik ook niet bij horen. Aangezien de lijst waarschijnlijk wel openbaar is gemaakt met wie er op het vliegtuig zaten. Ik denk overigens dat Michael op de boot zit als informant van Ben, of Libby.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ben heeft in de toekomst op de één of andere manier macht over Sayid. En het lijkt me nu vrij duidelijk worden dat Desmond en Juliet Oceanic 6 gaan completeren? Nu is het alleen nog de vraag hoe Hurley ontsnapt.
En er zit dus een soort tijdsbarrière om het eiland?
Desmond en Juliet zijn niet via het vliegtuig op het eiland terecht gekomen en kunnen dus nooit tot de Oceanic 6 behoren. Er staan nog drie namen open, want ook Ben is niet via het vliegtuig op het eiland terecht gekomen.
Ik zet mijn geld op Jin of Sun (wellicht beide), misschien Claire en één persoon die tot op heden (of alleen in het verleden) nog niet echt centraal heeft gestaan (Walt en Michael?) in het verhaal.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nou ik denk het ook omdat Desmond en Juliet de centrale karakters zijn van de komende 2 afleveringen en ze zich momenteel vlakbij zoniet op de boot bevinden (wat wel hun 'redding' gaat worden denk ik.)
Maar je hebt wel een punt met het feit dat ze niet op het vliegtuig zaten. Michael op de boot lijkt me een goede, dan zou hij samen met Walt ook de laatste 2 overlevenden kunnen zijn.
We zien het wel
.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Pascal: we kennen er nu 4 toch? Of heb je de laatste aflevering nog niet gezien? Jack, Kate, Hurley en Sayid.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Pascal: we kennen er nu 4 toch? Of heb je de laatste aflevering nog niet gezien? Jack, Kate, Hurley en Sayid.
Jawel, ik vergat er één.

Deze laatste aflevering toont trouwens weer eens aan hoe sluw en slim Ben is, hij is zelfs de mensen die hem op een onvindbaar eiland vonden te slim af.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Geweldige aflevering. Ben is inderdaad een slimmerd en ik kijk uit naar afl 4.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Leuk om Thekla Reuten in deze serie te zien, al is het maar een klein rolletje.
Zou Ben's spion op het schip Michael zijn?
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Ok, gister seizoen 4 tot nu toe gezien, en ik ben meer dan tevreden over de nieuwe ontwikkelingen.
Hier m'n bedenkingen:
1. Het gaat nu dus over 2 organisaties, De groep onder leiding van Ben (voorlopig noem ik deze groep de Bennies) en de groep onder leiding van mr Abaddon (de Blackies). In de flashforward blijkt dat Sayid voor ben werkt -om z'n vrienden te beschermen- en de leden van de Blackies een per een moet vermoorden...
De Blackies hebben de vondst van Oceanic 815 in scene gezet.
2. Het ziet er naar uitdat de Oceanic 815 mensen voor één van de twee groepen zullen moeten kiezen... Waarschijnlijk zal dat de grote spanning zijn van dit seizoen: Wie hoort uiteindelijk bij wie?
3. Sayid heeft het over de "Oceanic 6", wie zijn ze? Voorlopig weten we: Jack, Kate, Hurley, Sayid... Nog 2 onbekende "overlevers" dus.
Wat gebeurt er dan met de achterblijvers? Worden zij de volgende generatie others?
4. Nieuwe personages: Daniel (schitterende Davies), Miles, Charlotte, Frank. Charlotte vond sporen van Dharma op een archeologische site... What's up with that?
5. Er is een tijdsstoring tss het eiland en de buitenwereld. is hetdaarom dat die "other" die Juliet recruteerde en ben tot leider promoveerde niet verouderde?
6. Heeft Jacob Hurley gekozen ipv Locke?
7. Bij wie hoort Penny? Wat weet zij?
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Geweldige aflevering De flashforward was echt goed, vooral het einde was een verassing. Volgens mij zijn er drie organisaties, DHARMA (widmore), de onbekende die nu bij het eiland zijn en Ben.
Zo te zien heeft Ben de strijd toch gewonnen en wilt hij er nu zeker van zijn dat niemand meer het eiland gaat zoeken. De vraag is waarom hij daar dan toch Sayid voor nodig heeft, er zullen toch wel meer mogelijkheden zijn dan iemand laten moorden onder druk. Dus dan zou je moeten denken dat het ook iets van wraak zal zijn vanuit Sayid's kant.
En op het eiland zelf vond ik die scene met de raket die van de boot naar het eiland wordt verstuurd erg gaaf. Een tijdsbarriere is mogelijk maar iets van bepaalde krachten waardoor de raket werd tegengehouden of waardoor het rond het eiland bleef cirkelen kan ook wel.
Btw op wikipedia wordt de nieuwe groep de Freighters genoemd.
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Ik houd zelf het overzicht van de Lostafleveringen op de Nederlandstalige Wikipedia bij (zie hier). Ik heb ze daar vertaald met "de bemanning van het schip". Heeft iemand een betere vertaling?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe aflevering, ik moet hem zo maar eens branden en bekijken en dan zal ik laten weten wat ik er van vond.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik houd zelf het overzicht van de Lostafleveringen op de Nederlandstalige Wikipedia bij (zie hier). Ik heb ze daar vertaald met "de bemanning van het schip". Heeft iemand een betere vertaling?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe aflevering, ik moet hem zo maar eens branden en bekijken en dan zal ik laten weten wat ik er van vond.
http://dictionary.reference.com/browse/Freighter
de Schippers is een goede vertaling.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
hmmmm! Volgens mij heb je het verhaal niet helemaal goed gevolgd!!
Jah sorry! ik had afl.3 nog niet gezien, en was ff vergeten dat die toen al 'uit' was! Iig afl. 3 was weer super!! ben benieuwd na de aankomende afleveringen weer!
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Goede aflevering inderdaad weer. De ontknoping was opvallend. Maar nergens wordt naar mijn mening het niveau van het eerste en gedeeltelijk tweede seizoen gehaald, waar je echt dacht: "Wat is dit nu weer?".
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Goede aflevering inderdaad weer. De ontknoping was opvallend. Maar nergens wordt naar mijn mening het niveau van het eerste en gedeeltelijk tweede seizoen gehaald, waar je echt dacht: "Wat is dit nu weer?".
klopt!! Dat dacht ik gister idd ook na de aflevering! Aan de andere kant: men wil antwoorden! Dat is ook wat ik hier las aan t einde van seizoen 3. Dus opzich vind ik t niet eens zo erg hoor!!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Nou die raket was toch wel van een groot 'WIDNW"gehalte. Ik vind dat het verhaal nu steeds meer diepgang krijgt, de mysterie blijft, maar de antwoorden komen ook steeds meer, maar uiteraard moet je ook zelf blijven nadenken
Waar ik nu ook over aan het nadenken ben: er zijn nu nog 45 episodes tot het einde, zullen we uiteindelijk iets krijgen dat de afleveringen dan zo zich afspelen op het moment van de flash forwards?
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Leuke aflevering.
Tot nu toe constateer ik dat er telkens meer vragen bij mij opkomen dan antwoorden....
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Was ik nog even vergeten inderdaad Aryan, die raket verbaasde mij wel. Bevindt het eiland zich in een één of ander wormgat, of zoiets?
Dat meisje met wie Sayid het even aanpapte is trouwens een Nederlandse actrice, Thekla Reuten.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Leuke aflevering.
Tot nu toe constateer ik dat er telkens meer vragen bij mij opkomen dan antwoorden....
Inderdaad. Maar ja, hoe gaan ze anders nog 3(?) seizoenen vullen.....
Ben toch nog steeds benieuwd naar meer verklaringen voor dat hele gebeuren in die kelder (met die terugtikkende machine e.d.).
Straks komen er zo veel onduidelijkheden dat je geen eens meer weet wat je nu eigenlijk wilde weten.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Straks komen er zo veel onduidelijkheden dat je geen eens meer wat wat je nu eigenlijk wilde weten.
Dat heb ik nu al. Ik denk dat zodra er antwoorden komen dat ik telkens tegen mezelf zeg: "Oh ja, dat was ook nog niet verklaard!".
Aan de andere kant is het natuurlijk wel geweldig als je langzamerhand alle puzzelstukjes die je ooit kwijt was weer terug ziet en op hun plaats ziet vallen.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
by the way:
elke nieuwkomer vertegenwoordigt één mysterie van Lost:
Daniel faraday => Faraday : electromagnetisme
Miles => ghostbuster : Jacob
Charlotte => Dharma
Frank : Oceanic
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ik kan nog wel een paar mysteries opnoemen hoor
.
Het kan natuurlijk nog dat één van de nieuwkomers 4 tenen heeft.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Mja, ik vind het juist erg leuk al die vragen, en op veel dingen kun je wel een beetje raden hoe/wat.
Gondwana nice spoilers!! Daar had ik idd nog niet echt over nagedacht!!
Mijn broer vertelde dat niet alle vragen worden opgehelderd, zo ook over die 'nummers'. Veel dingen staan op : http://www.find815.com (ik heb nog niet echt gekeken hoor, maar tip van mn broer).
spoilers:
Die nummers waar het in seizoen 1 bijv. om draait, dat zijn de nummers van de vliegtuigstoelen. Dit moet de nummers ongeveer verklaren.
Ook denk ik het Dharma Initiatief al te weten hoe/wat evenals waarom men niet van het eiland af kan.
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
hmm denk het niet, er gaat een gerucht over de nummers
3) A Numbers Theory professor was brought in as a consultant by the TPTB to write a proof called "The Jacobian Code"
4) This code involved maritime calculations which were given to him, and the typical Lost numbers of 4,8,15,16,23,42. His job was to make a real proof with the maritime calculations and the Lost numbers and formulate it into an equation which as mentioned above is called the "Jacobian Code"
5) The code was to be featured in the show in episode 9 and he was told that when the code was featured in the background it would become one of televisions most tivo'd moments of all time
6) The proof is described as complex but solvable to the mildly educated math student.
bron: darkufo
of het waar is weet ik niet, het moet nog bevestigd worden
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
hmm denk het niet, er gaat een gerucht over de nummers
3) A Numbers Theory professor was brought in as a consultant by the TPTB to write a proof called "The Jacobian Code"
4) This code involved maritime calculations which were given to him, and the typical Lost numbers of 4,8,15,16,23,42. His job was to make a real proof with the maritime calculations and the Lost numbers and formulate it into an equation which as mentioned above is called the "Jacobian Code"
5) The code was to be featured in the show in episode 9 and he was told that when the code was featured in the background it would become one of televisions most tivo'd moments of all time
6) The proof is described as complex but solvable to the mildly educated math student.
bron: darkufo
of het waar is weet ik niet, het moet nog bevestigd worden
die nummers zijn tussen seizoen 2 en 3 verklaard, google maar eens naar de Lost experience
Lu2k
-
- 58 messages
- 17 votes
Tussen de seizoenen of echt in de afleveringen? Want ik heb alle afleveringen wel een stuk of 2 gezien en heb nog nooit echt een uitleg gehad over de nummers. Een het feit dat het in een of ander internetspel is verklaard zegt me al helemaal niks, want je moet wel bedenken dat wel meer dan de helft van alle kijkers alleen de afleveringen op tv kijken, maar verder niet op internet informatie gaat opzoeken op verschillende sites.
Nee, ik denk nog echt dat er een verklaring gaat komen, en hoop dat het gerucht waar zal zijn.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Idd, ik vind Lost geweldig, maar de hele franchise er om heen vind ik maar niets. Ik ga niet op zoek naar clues voor de mysteries en als Lost zo ver gaat dat de serie onkijkbaar wordt zonder de rest te volgen dan hoeft het van mij niet. Maar ik geloof niet dat ABC het zo ver laat gaan.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
De makers hebben zelf verklaard dat het internet een grote bijdrage levert aan het succes van Lost. Verder is de betekenis van de nummers bekend en hoeft het in de serie niet dieper op worden ingegaan. De nummers zijn gewoon een extra's iets. Locke zal die nummers denk ik alweer zijn vergeten 
Iets anders, een paar hints van de producers over drie van de vier freighters:
Miles
Producers' hint: "Miles isn't here to make friends. He's here for something else . And it ain't what he told us at the end of Episode 2. (That they had come for Ben.)"
Daniel
Producers' hint: "Physics can be fun. They can also be incredibly dangerous. Watch Faraday demonstrate both."
Frank
Producers' hint: "Lapidus is like a lot of fans of Lost— he never takes anything at face value. A true conspiracy nut, he has probably seen every episode of TheX-Files, and that's going to pay off for him."
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
[quote]aryan wrote:
De makers hebben zelf verklaard dat het internet een grote bijdrage levert aan het succes van Lost. Verder is de betekenis van de nummers bekend en hoeft het in de serie niet dieper op worden ingegaan. De nummers zijn gewoon een extra's iets. Locke zal die nummers denk ik alweer zijn vergeten
[quote]
Leuk dat de makers dit verklaard hebben, maar het is natuurlijk onzin om te verwachten dat iedereen ook het Internet afspeurd naar antwoorden. Die verwacht ik in de serie zelf te achterhalen. Ik vind Lost een hele goeie serie, maar als ze dit soort mysteries gewoon laten zitten en hier niet meer op terugkomen wordt de serie wat mij betreft van minder niveau. Het is nogal gemakkelijk om mysteries op te zetten en ze daarna niet uit te leggen. En de uitleg dat het nummers zijn op de stoelen in het vliegtuig vind ik nogal kort door de bocht.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Leuk dat de makers dit verklaard hebben, maar het is natuurlijk onzin om te verwachten dat iedereen ook het Internet afspeurd naar antwoorden. Die verwacht ik in de serie zelf te achterhalen. Ik vind Lost een hele goeie serie, maar als ze dit soort mysteries gewoon laten zitten en hier niet meer op terugkomen wordt de serie wat mij betreft van minder niveau. Het is nogal gemakkelijk om mysteries op te zetten en ze daarna niet uit te leggen. En de uitleg dat het nummers zijn op de stoelen in het vliegtuig vind ik nogal kort door de bocht.
Ja maar verwacht jij dat ze een aflevering uittrekken om de nummers te verklaren? Een verklaring past niet in de serie, de mysterie wel.
Netzoals de relaties tussen de diverse karakters voordat ze op het eiland kwamen, moet dat ook worden uitgelegd?
Speciaal voor iedereen die de betekenis van de nummers wilt weten
The Valenzetti Equation
As part of his fictional background, Troup is the author of an out-of-print book titled The Valenzetti Equation about an equation derived by a fictional mathematician of the same name. Amazon's "exclusive note" on their Bad Twin page mentions that The Valenzetti Equation is Troup's first book.
The "Lost Experience" has revealed that the objective of the DHARMA Initiative is to alter any of the six factors of the Valenzetti Equation, revealed to have a huge impact on the date the human race will destroy itself, whether by global warming, chemical warfare, overpopulation or many other possible methods.
These factors are represented as numbers in the Valenzetti Equation and are also the numbers frequently mentioned in the show: 4, 8, 15, 16, 23 and 42.
En voor de liefhebbers ook nog:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mythology_of_Lost met alle mysteries in Lost