• 178.228 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.245 votes
Profile

Lost

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Wat heeft dit te maken met een kunstwerk?

Tja, hoe definieer jij kunstwerk? Daar gaan we weer met die oeroude discussie.

Laat ik in ieder geval 1 criterium geven: een kunstwerk is iets wat de tand des tijds weet te doorstaan.

gotti wrote:

Blijf het zo traag als stroop vinden. Nog steeds niet om door te komen, hoe vaak ik het probeer...

Dan zou ik er gewoon mee stoppen.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

jay73 wrote:

(quote)

Tja, hoe definieer jij kunstwerk? Daar gaan we weer met die oeroude discussie.

Laat ik in ieder geval 1 criterium geven: een kunstwerk is iets wat de tand des tijds weet te doorstaan.

(quote)

Dan zou ik er gewoon mee stoppen.

Kunst kun je op verschillende manieren bekijken. Je hebt de mensen die zeggen : 'dat kan mijn zusje van 4 jaar ook' en de mensen die wel iets moois erin kunnen zien en het kunstwerk ook beter begrijpen.

Maar goed voordat het een hele discussie gaat worden: Mijn woorden waren dat je de makers/bedenkers als kunstenaars zou kunnen zien. Netzoals sommige voetballers of andere sporters. Ik zie ze wel als kunstenaars/artiesten, een ander niet.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Mooi, dan zijn wij het althans eens (maar niet over die voetballers! )

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Daar sluit ik me dan weer wel bij aan, Jay

Maargoed, het duurt nog vele maanden voor we nieuwe Lost-eps kunnen bewonderen, dus eerst even een marathon houden

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

pascal83 wrote:

Helaas moest Lynch onder druk Twin Peaks afraffelen, anders zou Lost een goede tweede zijn.

Dat Lindelof, Cuse en consorten een goede leerschool hebben gehad aan Twin Peaks lijdt geen twijfel. Toch vind ik het mysterie in Lost wel wat grootschaliger dan destijds bij Twin Peaks. Daar had het raadsel sec bekeken het karakter van een whodunnit; bij Lost zit ik me feitelijk al drie seizoenen af te vragen waar ik in godsnaam naar zit te kijken. En dat ik en vele, vele anderen desondanks gefascineerd blijven kijken, is een groot compliment aan de bedenkers en makers van Lost.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Nieuwe, niet veelzeggende, teaser:

http://www.youtube.com/watch?v=HsBkL5TG87s&eurl

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Nog wat bevestigingen t.a.v. seizoen 4 en wat nieuwe dingen:

Executive producer and co-creator Damon Lindelof said the fourth season will continue "to answer and ask a lot of questions." But, he added, "season four is going to be a whole new show in a lot of ways. We're really excited with what we're doing and hope that it'll offer as many surprises as the finale did." Among the spoilers Lindelof revealed: "Michael is coming back. Definitely. As for Walt, we've always known Malcolm was going to grow faster than we could shoot the show. And we planned for it. Trust us. Please trust us." The show's producers have already figured out what they will do with the mysterious character of Jacob, who was introduced at the end of season three. Picking his words carefully, executive producer Carlton Cuse said, "Yes, we do know how Jacob will be depicted. Notice the careful wording of my answer. And no, Jacob did not appear before he was met by Locke." Cuse also declined to say whether an actor had been chosen to portray the character. Flashbacks will continue to explain the backgrounds of some of the characters, but there will also be glimpses into the future, the producers said. The producers said that it is inevitable that the time-bending story of Lost will continue to use looks both backward and forward. "It's absolutely inevitable, not to migrate completely away from flashbacks, but at least to find a new paradigm for storytelling that changed up the nature of the show," Cuse said. "Moving forwards, you'll get a mix. Every week will hopefully be a guessing game as to not just who will be focused on, but when we're focusing on them. Flash-forwards will be a part of season four, yes." The reverberations of the death of Charlie Hieronymus Pace, played by Lord of the Rings's Dominic Monaghan, at the end of the last season will inevitably continue at the beginning of season four. "The reverberation of that death echoes right into the premiere of season four," Lindelof said. Source: Sci Fi Wire

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Lost: Writers Know Exactly How Series Will End

LostLast May, ABC and the executive producers of Lost came to an agreement about when the hit series will come to an end. They decided will be three more seasons of 16 episodes each with the finale expected to air in May 2010. Once those 48 episodes are done, that's it -- no movies or sequels. With that firm finish in mind, the producers can figure out what's next for the ever-dwindling group of plane crash survivors. One thing's for sure, the writers know exactly how the series will end.

In recent interviews, the executive producers explained that they've always known how Lost will end, right down to the final shot. Co-creator and executive producer Damon Lindelof says, "We always knew the ending. We just didn't know how much time to take before we got there. So, yes, it still completely fits with where we're at in the storytelling right now. With 48 episodes to go, it's exciting to be working towards an endpoint we're already familiar with."

Executive Producer Carlton Cuse says that the series will make use of both flashbacks and flash-forwards as the series progresses. But, he says, "it would be wrong to think that the flash-forward you saw [at the end of season three] is the end of the series."

Cuse confirmed that he and Lindelof indeed have a final shot in mind. Though he wouldn't give any clues about what it is, he would share what it's not. "Yes, we do know what the last image of the show is, and it won't be a black screen!"

Er komt dus geen film (gelukkig maar)
En hier is de laatste episode:
http://www.tvseriesfinale.com/2007/01/lost_the_final_episode_has_been_leaked.php

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Lost's Kim gets DUI
By Tim Surette - TV.com
October 25, 2007 at 12:14:00 PM | more stories by this author

Daniel Dae Kim gets busted on suspicion of driving under the influence; Jin-Soo Kwon next to be killed off?

**Warning: Spoilers for those who have not seen seasons two and three are at the bottom of this story**

Call it Jin, shaken and stirred.

Daniel Dae Kim, the actor who plays Jin-Soo Kwon on ABC's hit Lost, was arrested early this morning in Honolulu, Hawaii, on suspicion of drinking under the influence, says The Honolulu Advertiser. The actor posted bail and was released shortly after 5 a.m. local time.

As he left the police station, Kim--with hair grown out longer than Lost fans may remember--held his head down to keep his face away from the swarm of media that had assembled outside. Police have not yet released full details of his arrest.

Getting busted for traffic violations is nothing new to actors from the hit ABC show, which films in Hawaii. Actresses Cynthia Watros and Michelle Rodriguez, who starred on the show as Libby and Ana-Lucia Cortez, respectively, were both arrested for drunk driving in December 2005. Actor Adewale Akinnuoye-Agbaje, who played Mr. Eko, was arrested in September 2006 for driving without a license and disobeying a police officer. The charges were later dropped.
[Spoilers begin here]

But here's where it gets interesting: The May 3, 2006 episode of Lost, titled "Two for the Road," saw both Rodriguez's and Watros' characters killed off. One month after Akinnuoye-Agbaje's arrest, his character was killed off in the episode "The Cost of Living."

These coincidences have certainly become a hot topic in the Lost community. The timing of arrests and character deaths have created superstitions and made some lunatic fans (like me) start hair-brained conspiracy theories about Lost show-runners Damon Lindelof and Carlton Cuse staging some sort of meta-experience with the show, blurring the real-world and the world of Lost.

TVGuide.com scoop-master Michael Ausiello claims that the show will kill off a major character in the first half of the fourth season, which begins in February. What do you think, is Jin next to get axed?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

aryan wrote:

on suspicion of drinking under the influence

Que?

Leuk die laatste episode!

Dit is wel een vette maar nietszeggende trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=8JdDOjbXXIM

Even uitleg: het is niet de officiele trailer, want die zijn alleen in hele slechte kwaliteit te verkrijgen met ruk geluid en een cam die schommelt, dus de maker van deze video heeft goed naar de shots gekeken en die stukjes zelf aan elkaar geplakt, waardoor het een vrijwel identieke trailer is geworden, alleen dan in HD kwaliteit, op de tekst tussendoor, die is natuurlijk customn made, maar wat er staat is wel verzonnen door ABC.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Heeft iemand de Season 3-box al gekocht? Ik wel.
Interessante Deleted Scenes moet ik zeggen. Zoals dat kleine meisje dat over Sarah tegen Jack zegt: "Don't trust her!" Dat kon best wel eens een interessante aanwijzing zijn.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Lol, hoe lang is het geleden als ik niet meer weet wie Sarah is? o_O

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Dat is Jack's ex-vrouw. Tja,zoveel personages, je kunt ze echt niet allemaal onthouden.

Kijk hier maar.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

begint t nog steeds in januari?!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

kleez wrote:

begint t nog steeds in januari?!

nee februari en dan waarschijnlijk maar 8 episodes door de staking, het seizoen daar krijgen we dan 24 en het laatste seizoen komen er 16 episodes.

saw_lover

• 120 messages
  • 0 votes

LOST is nou echt een voorbeeld van een prachtige serie !

Het is een combinatie van actie,drama en mysterie.

De gebeurtenissen op het eiland worden af en toe afgewisseld met flashbacks van belangrijke personages, wat ik persoonlijk erg vernieuwend en interessant vind.

Dan is er ook nog de prachtige verhaallijn : Men stort neer op een eiland, maar in plaats van het cliché "Castaway" gedoe krijg je een boeiende serie waar alles draait om overleven, en er wordt ondertussen ook nog een groep van vijandige mensen onthuld, "The Others" + Het Monster.

Sommige mensen zouden zeggen dat er te veel vragen worden opgeroepen, maar dat vind ik nou net leuk.

Wie gaat er met mij akkoord ?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

@saw-liefhebber

Leuke serie zou ik stellen, niet prachtig laat staan briljant daarvoor is het niveau mijns inziens te laag op alle fronten wel te verstaan.

Wel kijkt de serie lekker weg, ik heb ook de eerste drie series gevolgd samen met mijn vriendin maar wij, mijn vriendin en ik, zijn wel van mening dat de serie nu wel wat langdradig wordt. We vinden ook de "flashbacks" nu lichtelijk irritant worden, temeer omdat ze niet wezenlijk iets toevoegen aan het verhaal, het lijkt soms eerder als een poging om "tijd" te rekken.

Ook zijn er tal van hiaten te vinden in het script, situaties die zo onwaarschijnlijk zijn, ja ik weet dat het fictie betreft, dat het eerder op de lachspieren werkt dan dat ik er gebiologeerd naar kan kijken met een pokerface op.

Maar ja, na deze "kritiek" puntjes zijn wij in ieder geval wel geïnteresseerd naar hoe het afloopt dat zeker! We gaan het dan ook zeker blijven volgen. We hopen echter wel dat het net zo voortvarend begint als deel één van deel 3.

Laat maar komen!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Gelukkig zijn we al ver over de helft van het verhaal (ookal komen er nog 3 seizoenen).

Antwoorden zullen dus snel moeten komen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Er komen toch nog twee seizoenen? Volgend jaar 8 afleveringen en in 2009 16. Of heb ik het verkeerd?

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Er komen toch nog twee seizoenen? Volgend jaar 8 afleveringen en in 2009 16. Of heb ik het verkeerd?

in 2009 komen er 24 en in 2010 komen er 16 episodes

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

dragje wrote:

We vinden ook de "flashbacks" nu lichtelijk irritant worden, temeer omdat ze niet wezenlijk iets toevoegen aan het verhaal

Boude uitspraak, temeer omdat niemand het plot nog kent.

dragje wrote:

Ook zijn er tal van hiaten te vinden in het script,

Misschien kun je aantal voorbeelden noemen van deze 'lachwekkende hiaten'?

Chulaa

• 87 messages
  • 32 votes

ik heb alleen seizoen 1 en 2 gezien.. ik weet niet of ik 3 wel wil zien..

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Chulaa wrote:

ik heb alleen seizoen 1 en 2 gezien.. ik weet niet of ik 3 wel wil zien..

Lost is niet voor iedereen

tukkerstein

• 2218 messages
  • 3468 votes

Lost is heel wisselend, geweldig spannende afleveringen met een zeer goed verhaal worden afgewisseld met afleveringen die maar erg weinig met de totale verhaallijn te maken hebben. Ik ben nu bij de derde aflevering van het derde seizoen, maar echt veel is er nog niet gebeurd. Ik blijf natuurlijk wel kijken, want ik wil absoluut weten wat er nu precies aan de hand is op het eiland.

tukkerstein

• 2218 messages
  • 3468 votes

Kan iemand aangeven of deze: http://www.imdb.com/title/tt0959403/ aflevering de moeite waard is om te kijken? Ik wil hem overslaan omdat er een kras op mijn dvd zit waardoor het bestand corrupt is.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Zoals je hier ziet:

http://www.tv.com/lost/show/24313/episode_listings.html?season=3&tag=nav_bar;3

Was het een 7de plaats van de beste afleveringen van seizoen 3. En hier is te zien:

http://www.tv.com/lost/show/24313/top.html?tag=subtabs;top

dat het op de 18de plaatst staat van beste Lost afleveringen tot nu toe

Zoals ik me het herinner gebeurde er wel een aantal dingen die van belang waren voor het grote verhaal.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Ik vond het persoonlijk een van de beste afleveringen van Seizoen 3.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ja, ik ook, best belangrijk ook.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.