• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.621 votes
Profile

Scrubs

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Sterke laatste twee afleveringen van het seizoen. Vond de eerste van de avond iets beter dan de tweede.

Leuk dat Kelso Cox afsneed bij z'n zoveelste Hugh Jackman-rant

Up yours, Bobbo.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ja goed, nu dit seizoeneinde kon je natuurlijk zien aankomen. Maar dat vond ik ook wel weer leuk. Holang moeten we wachten op seizoen 7?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Wikipedia wrote:

According to E! News Online on May 11, 2007, Scrubs will be picked up for a seventh season on NBC. During the NBC Fall Schedule revealing, the network announced a 7th season of Scrubs.[9]

Zach Braff stated in his blog that Scrubs was picked up for a final season after almost being canceled. He stated that it was a debate between the "people in the TV business [who] are awesome and who are particularly assy. Anyway, the awesome people won this round and the assy people lost, and Scrubs will be on NBC for its final season.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

blegh. Nog maar een seizoen. Maargoed, ze moeten ooit stoppen he. en 7 seizoenen is al best veel. Had gehoopt dat ze wel de 10 zouden halen, maja

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

neeeeeeeeeeeeeeeeee

btw bij comedy central zit het programma er zowiezo raar uit, de vroege aflevering is de herhaling van de late aflevering van de vorige dag, ofzoiets.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ja, dat vind ik op zich nog best aardig gedaan. Je kunt in principe een hele dag missen, omdat de eerste aflevering van de dag erna volgt op de laatste aflevering van de dag ervoor.

Tenminste, zo zou het moeten zijn, maar de volgorde van uitzenden klopt niet altijd.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Seizoen 6 is toch wel weer een bijzonder sterk seizoen. Nog net niet zo goed als de eerste twee seizoenen, maar zeker topvermaak! Hopelijk halen ze alles nog eens uit de kast om te gaan knallen in het laatste seizoen. Wel jammer dat het daarna stopt. Ik hoop gewoon dat ze nog doorgaan, tot seizoen 10. Ik blijf het namelijk te leuk vinden!

loreen

• 161 messages
  • 213 votes

dat is echt heel leuk de film en de serie

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De film

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

hij zal http://www.imdb.com/title/tt0216186/ wel bedoelen

heeft er alleen bijzonder weinig mee te maken, enige vergelijking die ik zie is dat er in allebei een personage genaamd janitor in zit.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Wat erger ik me de laatste tijd trouwens aan de ondertiteling van Scrubs op Comedy Central. Hele grapjes worden gemist en soms worden dingen gewoon verkeerd vertaald (post-divorce sex wordt na-oorlogse sex? ).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Dat viel me bij South Park pas op. Family Guy werd vertaald met Familieman en smug met mest. Nu weet ik wel dat smug in de context van die aflevering niet te vertalen is, maar daar hadden ze toch wel met wat beters mogen komen (air ofzo).

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Scrubs zijn aangeleverde vertalingen. Daar doen wij helaas niets meer aan, dus fouten halen wij er niet meer uit.

Hou wel rekening dat er bij ondertiteling een leestijd is, en bij snelle dialogen moet er dus veel gesneden worden. Ook is er niet altijd plek om grapjes te vertalen. Sommige grapjes zijn onvertaalbaar, en bij woordgrapjes met Engelse woorden, krijg je vaak ook problemen omdat die niet te vertalen zijn of in het Nederlands nergens op slaan.

Leuke Tool-avatar trouwens, Phoenix

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik ken de nadelen waar je rekening mee moet houden, maar ik vond het van Scrubs wel van een heel bedenkelijk niveau, ookal snap ik dat de veel van de humor lastig te vertalen is naar het Nederlands..

En bedankt! Tool

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Komt ook bij dat veel wat -met alle respect- oudere vertalers niet op de hoogte zijn van alle slang die in Scrubs voorbij komt. En ze kennen Family Guy niet.

Zo zag ik vanmiddag nog bij Oprah Spider-Man ondertiteld als Spiderman. Heel storend vond ik dat als ondertitelaar

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

Kunnen switchen tussen NL en Engelse ondertiteling zou handig zijn, Het zou zonder kunnen maar met Engelse ondertiteling maakt het meestal toch net ietsjes duidelijker. Soms gaat de grap inderdaad verloren door de vertaling.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Mooiste was nog wel toen de ondertitelaars de smacktalk van J.D. naar Turk moest vertalen. Ik weet niet hoe ze het uiteindelijk vertaalden maar het kwam iig nergens in de buurt van "You went colonial on his ass!"

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Als ik die Tool avator zie word ik helemaal blij, omdat ik me dan realiseer dat ik vandaag mijn Nerve-ending Tool shirt (die met Lateralus ogen op de achterkant) aan heb, die ik met Pinksteren heb kunnen kopen.

Dit terzijde, was natuurlijk off-topic. Ik kijk scrubs maar nooit op Comedy Central, erger me dr inderdaad wel aan. Heb t gelukkig allemaal op mn pc staan. De dvd's staan ook ooit es in de planning maar die zijn best prijzig. Doe dat maar eens 6 seizoenen. poeh

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

Ik ben blij dat ik nu weer Scrubs kan kijken dankzij Comedy Central, ik 'ontdekte' de aantrekkingskracht van de serie pas toen het van de buis werd gehaald en een vriend van mij helemaal geobsedeerd werd door Scrubs, net zoals hij daarvoor helemaal gek was op Friends. Nou werden mijn vrienden en ik altijd helemaal gek van zijn verhalen iedere dag over de aflevering van Friends de dag ervoor, maar Scrubs was een ander verhaal. Waar ik nu een hekel heb aan Friends, vond ik Scrubs dus wél echt hilarisch. Het is aparte humor met al die idiote flashbacks tussendoor, fantasieën van J.D. en een goede dosis sarcasmeerin verwerkt van o.a. The Janitor en Dr. Cox. Ik denk dat ik binnenkort dan ook maar eens DVD boxen aan ga schaffen, en dat doe ik anders nooit bij een serie.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Inland Rabbit wrote:

Als ik die Tool avator zie word ik helemaal blij, omdat ik me dan realiseer dat ik vandaag mijn Nerve-ending Tool shirt (die met Lateralus ogen op de achterkant) aan heb, die ik met Pinksteren heb kunnen kopen.

Die heb ik ook . Heb ook nog die met het grote Lateralus-oog op de achterkant, die bruine met de grote wrench, en nog een zwarte met het 10,000 Days-oog.

Dit terzijde, was natuurlijk off-topic. Ik kijk scrubs maar nooit op Comedy Central, erger me dr inderdaad wel aan. Heb t gelukkig allemaal op mn pc staan. De dvd's staan ook ooit es in de planning maar die zijn best prijzig. Doe dat maar eens 6 seizoenen. poeh

Voor mij is het plezier op CC inderdaad ook wat minder, maar voor samen met mijn vriendin is het wel leuker. Heb op mijn pc geen ondertitels (vaak nog brakker namelijk) en dan zit ze soms te kijken waarom ik toch zo moet lachen (omdat ze de slang en visuele humor enzo niet altijd snapt).

Verder wacht ik nog even tot seizoen 7 is afgelopen en dan koop ik in 1 keer een exclusieve box met alle seizoenen .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

geld teveel ofzo?

rond de 150 euro zal je zeker komen. Aangezien de seizoenen per stuk al over de 30 en soms wel 40 zijn.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Goed zoeken hoor naar de seizoenen. Ik heb ze allemaal voor onder de 30 euro gekocht. Blijft een hoop geld natuurlijk, maar dan heb je ook wat.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Inderdaad, op dingen als het forum van www.dvd.nl worden R2/4 Seizoenen Scrubs voor 15 euro verkocht.

En nee, geen geld teveel, maar tegen die tijd hoop ik het wel te kunnen betalen ja .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Het schijnt dat Aloma Wright volgend seizoen terugkeert als de tweelingszus van Laverne: Shirley. Een niet-religieuze alcoholiste. Kan wat worden.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Dat is wel helemaal mooi zeg. hahahaha. Kijken hoe dat uitpakt, zie t nog niet echt voor me. Omdat ik natuurlijk zo aan een karakter gewend ben.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik lig al heel de dag in de deuk om dit stukje met David Copperfield: http://www.youtube.com/watch?v=BwU2MdQ3c_0

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Oohoo magic!

Ik lag daar echt helemaal dubbel om.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Jaaa heel vet.

Dit vind ik ook nog steeds geweldig, al kan ik een topic vullen met leuke momenten: http://www.youtube.com/watch?v=9gh6lnHnXho

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Melige serie maar wel aardig voor laat op de avond

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Net een weekje terug Scrubs 'ontdekt'. Ge-wel-dig! Fantastisch geschreven en een cast om je vingers bij af te likken! Bijna seizoen 2 afgekeken en dan snel door naar de derde...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.