• 178.055 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.740 votes
Profile

Carnivàle

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Oh, over die serie heb ik ook geen enkel slecht bericht gehoord! Ik wacht wel totdat die ook op DVD uit is.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Vond de eerste aflevering super maar moet wel weer even ergens gaan terugblikken op het eerste seizoen. Af en toe vroeg ik me af wat er ook alweer aan vooraf was gegaan...

Maar hij was schitterend!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Mooi ! Terugblikken op 't eerste seizoen was niet nodig, want ik zat nog zo aan die cliffhanger daarvan vast, dat kon ik met geen mogelijkheid loslaten!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Dank aan JP voor de link ! Voor mensen die willen weten hoe het zit met de release op DVD van het tweede seizoen in Nederland, klik hier !

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik zag gister een stukje, en vond het echt héél slecht. Er wordt toch een partijtje zielige mensen neergezet, daar lusten de honden geen brood van Maar goed, horror, dat is niet mijn pakkie an.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

't Ìs geen horror.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Zeker geen horror, al heeft het wel horrorelementen. Het is vooral één brok sfeer. Echt uniek. De serie groeit ook gewoon met de aflevering.

Er komen inderdaad heel wat zielige mensen in voor maar dat bepaalt ook deels de sfeer. Troosteloos en duister. Dat alles lekker vies en vuil is werkt daar ook goed aan mee. Echt doodzonde dat er maar twee seizoenen zijn .

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Hoe zou jij het genre omschrijven, BoordAppel? Ik denk zelf dat Mystery er het dichtst bij in de buurt komt.

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

magisch realisme zou ik het noemen denk ik, maar dat is meer een term uit de literatuur.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Hoe zou jij het genre omschrijven, BoordAppel?

Drama / Fantasy / Mystery / Thriller. Zoals het bij IMDb staat klopt het wel denk ik, al is magisch realisme natuurlijk een veel mooiere term hiervoor .

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Zeker geen horror, al heeft het wel horrorelementen. Het is vooral één brok sfeer. Echt uniek. De serie groeit ook gewoon met de aflevering.

Ah, oke snap het. Ik baseer mijn kritiek dan ook op een half uurtje "objectief" tv kijken.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, je moet het echt 's de tijd gunnen en proberen te kijken vanaf de eerste aflevering van het eerste seizoen, John. Ik weet niet of het dan iets voor je is, maar dat is de beste manier om de serie een kans te geven .

En geloof me: er zìt een verhaal in! Een heel góed verhaal zelfs!

JP

• 620 messages
  • 262 votes

precies!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

aegron wrote:

magisch realisme zou ik het noemen denk ik, maar dat is meer een term uit de literatuur.

Komt dat niet eerder uit de kunst? Bovendien hebben BoordAppel en jij gelijk, het is een veel mooiere term!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Nog slechts een maand en twee dagen voor het tweede seizoen in de winkels ligt !

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Carnivale season 2 voor 59.95e bij DVDvalley.

http://devshop.dvdvalley.nl/acties.tpl?cart=11549598052...

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Tip: seizoen 1 ligt voor slechts 20,98e bij de Bijenkorf in Den Haag. Nog een stuk of 10 exemplaren, netjes gesealed...

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Jammer da'k 'm al heb !

Ik heb 't tweede seizoen nu ook binnen voor €55,00! Eerst nog effe de tweede helft van 't eerste seizoen bekijken, daarna weer volop genieten van 't tweede ! Niet dat de tweede helft van 't eerste nou zo saai is, natuurlijk... !

Misterorange

• 59 messages
  • 353 votes

Het tweede seizoen bekeken, en kan echt niet anders zeggen dat het een fantastische serie is en dat het ronduit schandalig is dat er geen verder gevolg aan wordt gegeven. Gelukkig wordt er wel op veel punten een antwoord gegeven en het open einde is in dit geval zeker geen slechte oplossing.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Nee, achteraf valt dat wel mee. Blijft ietwat pijnlijk, maar minder dan ik dacht.

Maar ze hadden geld nodig voor "Rome," waardoor ik die serie wel MOET haten !

Misterorange

• 59 messages
  • 353 votes

je zou inderdaad bijna rome en al die andere non-creatieve series gaat haten, maar ja bijna alles series verbleeken in het licht van carnivale.....

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Vraagje: Twin Peaks of Carnivale?

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Antwoord: Twin Peaks

Aanstaande maandag zou de laatste aflevering moeten zijn, maar aangezien de programmering verandert per 4 september kan ik hem niet vinden in de TVgids. Ik hoop niet dat de laatste aflevering nu al eerder uitgezonden is en dat ik hem gemist heb.

Weet iemand wanneer en op welke zender de laatste aflevering met de nieuwe programmering nu komt?

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Carnivalefan, geen idee.

Zelf ben ik niet meer afhankelijk van de tv uitzendingen nu ik seizoen 2 als verlengingsgeschenk bij de Filmvalley heb gekregen. Fijn!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

donnie darko wrote:

Vraagje: Twin Peaks of Carnivale?

Art wrote:

Antwoord: Twin Peaks

Ik kan deze vraag pas beantwoorden als ik het tweede seizoen van die serie heb gezien, maar ik had niet verwacht dat ik het eerste siezoen van "Twin Peaks" ZO goed zou vinden. Qua uitwerking is "Carnivàle" weer beter, maar ja, de technische vooruitgang van tegenwoordig draagt daaraan natuurlijk zijn steentje bij.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Seizoen 1 & 2 bij DVD Valley Filmshop: samen 79,95 euro!

JP

• 620 messages
  • 262 votes

gisteren weer de eerste 2 afleveringen van seizoen 1 gezien. Vooraf toch een beetje angstig (het kan alleen maar tegenvallen!) maar ai wat heb ik genoten.

Als je reeds bekend bent met het verhaal vallen je bij herziening zo ongeloofelijk veel kleine details en slimmigheidjes op die later nog erg veel betekenis blijken te krijgen. Wat zit Carnivale toch super in elkaar en wat is het een pareltje voor het oog.

Mijn favoriete scene uit de 1e twee afleveringen: het springende glas in de "alle profeten in zijn huis" scene. Schitterend gedaan. Je weet wat er komen gaat, wacht ademloos af & schrikt je weer helemaal de ziekte!

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Geweldige serie! Net klaar met het eerste seizoen en ik kan niet wachten op de tweede. Het zit gewoonweg geweldig in elkaar, erg slim. Na twin peaks m'n favorieten serie.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

FisherKing wrote:

Ik zag gister een stukje, en vond het echt héél slecht. Er wordt toch een partijtje zielige mensen neergezet, daar lusten de honden geen brood van Maar goed, horror, dat is niet mijn pakkie an.

Zeker nog een keer proberen Fisherking. Is echt een geweldige serie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.