• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Carnivàle

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

beste serie ooit.

Man wat een spanning.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ja, dit is echt subliem, he. De eerste twee afleveringen gezien, en ik ben echt helemaal verkocht. Zo geweldig. Ik vind het dicht komen in de buurt van Twin Peaks. Ik vind ze allebei geweldig, en ga elke avond een paar afleveringen kijken, want ik vind het wel echt een avondserie. Vooral de eerste droomscene van de tweede aflevering vond ik prachtig.

Ik kijk vol verwachtingen verder.

nou ja...dit is dus gewoon een van de beste serie's die ooit op tv zijn geweest...zoveel geweldige karakters...vooral Lodz, Ben en natuurlijk Brother Justin...vooral seizoen twee, als het verhaal in een strroomversnelling komt, is geniaal. Zo mooi gefilmd allemaal, de sfeer is ook briljant...Hoewel het idee natuurlijk heel simpel is ( goed tegen kwaad...) maken ze er bij Carnivale een episch meesterwerk van...ik kan t blijven kijken...

Jammer die gekke Amerikanen de geldkraan hebben dicht gedraaid...ben zo benieuwd wat de overige 4 seizoenen gebracht zouden hebbn...maar ja dat zullen we wel nooit weten...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik zit nu op 3 afleveringen van het einde van het eerste seizoen, en vind het echt geniaal. Het zou denk ik heel hoog in mijn top 10 komen, als daar series in zouden mogen staan. Ik vind het geweldig, en ik hoop dat het tweede seizoen even goed is.

Is dat ook zo, is het tweede seizoen even goed?

JP

• 620 messages
  • 262 votes

donnie darko wrote:

Ik zit nu op 3 afleveringen van het einde van het eerste seizoen, en vind het echt geniaal. Het zou denk ik heel hoog in mijn top 10 komen, als daar series in zouden mogen staan. Ik vind het geweldig, en ik hoop dat het tweede seizoen even goed is.

Is dat ook zo, is het tweede seizoen even goed?

Volmondig ja!

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik ben nu op het einde van het eerste seizoen, en vond het een unieke ervaring. Nog nooit zoiets moois twaalf uur mogen aanschouwen. Dit was echt geweldig, vooral de droomscenes vond ik stuk voor stuk adembenemend.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

N811 wrote:

beste serie ooit.

Man wat een spanning.

jij hebt TwinPeaks nog niet gezien...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik heb beiden gezien, en ik vind dit veel spannender.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Kap eens met in dit topic te posten.

Elke keer als ik in mijn updates zie dat hier een bericht is geplaatst,

krijg ik weer de hoop dat iemand hier post dat seizoen 3 alsnog gaat komen...

PaulB

• 2 messages
  • 2 votes

Ja dat is idd een probleem maar ik vrees dat we de hoop op moeten geven..of de rechten moeten verkocht worden want HBO gaat er iig niks meer aan doen. Echt de slechtste beslissing ooit wat mij betreft want dit is verreweg de beste serie ooit gemaakt.

Elke aflevering is prachtig gefilmd, op elk detail is gelet en de spanning is om te snijden (en daar komt Twin Peaks echt niet bij in de buurt). Zeker als je het de tweede of derde keer kijkt zie je hoe briljant het in elkaar zit allemaal..

Voor de liefhebbers van het genre een absolute aanrader!

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik moet nu nog drie afleveringen zien van het tweede seizoen en kan wel met zekerheid zeggen dat ik dit de beste serie vind die ik ooit heb gezien. Vooral in het tweede seizoen is de spanning echt elke minuut te voelen. En zelfs alle bijverhalen boeien mij enorm. En ik vind dit, net zoals PaulB, veel beter als Twin Peaks, dat nog niet in de buurt komt van Carnivale qua spanning.

Als dit een film zou zijn, zou hij 5* krijgen en hoog in mijn top 10 staan(waarschijnlijk zelfs op 1).

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Deze had bij mij ook heel hoog kunnen scoren als ze waren doorgegaan ermee.

Ik vond het niet direct spannend. Meer gewoon een relaxte serie om te volgen. Goeie verhaallijntjes, mooie locaties, aparte personages en wat absurditeiten zo nu en dan.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Dit heb ik nooit gekeken. Ga ik snel doen.

Waarom is HBO ermee gestopt? Slechte kijkcijfers?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

...en het was te duur.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Bwa, ik ben eigenlijk blij dat ze er na twee seizoenen mee zijn gestopt. Die series moeten toch echt niet uitgemolken worden, vind ik.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

donnie darko wrote:

Bwa, ik ben eigenlijk blij dat ze er na twee seizoenen mee zijn gestopt. Die series moeten toch echt niet uitgemolken worden, vind ik.

neen, maar een einde was wel leuk geweest...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Bwa, ik vind toch dat het zeer sluitend eindigt. Had het veel meer open verwacht. Alleszins zeer goed einde van een prachtige reeks.

En nu terug naar twin Peaks

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Wisten ze trouwens al tijdens het tweede seizoen dat er geen derde ging komen, de makers dan, of zijn ze dat pas te weten gekomen na de teleurstellende kijkcijfers van het tweede seizoen?

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Is er toevallig iemand die beide dvd-boxen heeft en ze kwijt wil? Want ik wil ze echt allebei kopen, maar in de winkels kosten ze echt nog superveel geld. Of is er iemand die ergens weet waar je ze heel goedkoop kunt vinden?

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

Ik heb seizoen 1 net binnen en die ga ik binnenkort kijken, daarna gooi ik em in de verkoop. Maar aangezien het me aardig wat geld heeft gekost, zal mijn vraagprijs toch gauw 35 euro zijn.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Als je in de examens verjaart, krijg je wel eens cadeaus die je eigenlijk niet zo mogen krijgen in zo'n periode. Of je moet over een heel sterke wilskracht beschikken, en dat is bij mij nu net het probleem. Dus, Carnivàle, ik ben er héél blij mee, maar het zal me toch een puntje of drie gekost hebben bij mijn vorige examen .

Ik heb de reeks op drie avonden (vier, zes en twee uur) uitgezeten, en ben helemaal ondersteboven. Van het feit dat ik het tweede seizoen niet heb, maar eveneens van de torenhoge kwaliteit van dit stukje tv-genie. Mijn enige bemerking is dat de makers iets te traag opbouwen, en wat te veel op de achtergrond focussen: bij veel reeksen zou dat een pluspunt zijn, maar hier wordt het iets te veel overdreven en wordt het wat frustrerend dat je amper iets extra te weten komt per aflevering. Aan de andere kant: die twaalf uur zijn voorbij gevlógen, ik heb ademloos zitten kijken, de personages zijn fantastisch, de beelden zo mogelijk nog meer en het verhaal en de hele setting fenomenaal knap.

Ik ga niet met Twin Peaks zitten vergelijken, ik vind ze te verschillend (TP kiest bijvoorbeeld veel meer voor de humor, en uiteraard verlies je zo veel spanning) maar ze bezitten allebei de kracht om je vele uren lang mee te zuigen in een verre van evident verhaal, zonder dat je je ergens vragen over stelt, tenzij dan over de kaalheid van je eigen leven misschien . Schitterend dus, absoluut, en zodra de examens voorbij zijn ren ik naar de winkel!

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Het stomme is bovendien: ik wilde eigenlijk gewoon één afleveringetje bekijken, om te zien of het op iets trok .

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ik heb hier na het zien van seizoen 1 al een keer zeer positief gereageerd. Nu was ik deze week ziek en dat leek me nu eens eindelijk een prachtig moment om seizoen twee te gaan kijken. Ik wist al dat er geen echt einde zou komen en was daar dus op voorbereid. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik wel degelijk vind dat er een einde aan deze serie zit. Misschien worden niet alle lossse eindjes weggewerkt maar ik heb veel openere eindes gezien. Dan het tweede seizoen nog even. Wederom geniaal. Het eerste seizoen is incidenteel nog iets te traag maar seizoen twee is dat nooit. Wat weer een briljant werk. In sterren zouden het er op zeker 5 zijn.

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

gondwana wrote:

(quote)

jij hebt TwinPeaks nog niet gezien...

Zelfs in bezit!

Ik vind carnivale beter.

Beide series hebben zeker wat van elkaar weg.

Twin peaks is ook wel spannend, maar soms ook wel heel erg maf, wat het een aparte stijl geeft.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Deze serie is zoveel beter dan Twin Peaks.

Waar TP op een gegeven moment (tijdens het 2e seizoen) helemaal de weg kwijt was, en de makers zich in allerlei bochten moesten wringen om het enigszins interessant te houden, blijft elke aflevering van Carnivale een genot om naar te kijken. Vanaf het begin tot aan het einde.

En zeg nu zelf, zo'n Leland Palmer, Windham Earle en Bob zijn toch geen match voor de duivelse Brother Justin? Wat speelt Clancy Brown (notabene de stem van Mr. Crabs in Spongebob!) the unholy priest toch geniaal. Kippevel wanneer hij weer eens zijn duivelse grijns tevoorschijn tovert op die markante kop.

Jammer dat HBO er geen heil meer in zag (omdat het Amerikaanse publiek liever lichte hapklare brokken zoals Friends en andere suffe verstand-op-nul komedies krijgen voorgeschoteld) en op het moment supreme de stekker eruit trok.

Van mij krijgt deze serie in ieder geval de volle 5*!

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Pastichio Rocker wrote:

op het moment supreme de stekker eruit trok.

Hoe meer ik erover gelezen heb, hoe erger ik het vind . Het is zelfs niet eens het moment supreme, er zouden 6 reeksen komen en eigenlijk was het dus allemaal nog maar net begonnen... De hele mythologie die erachter zit wordt in de eerste twee reeksen eigenlijk nog maar amper aangeraakt (op wikipedia staat een heel lang artikel daarover waarin alle tips en uitspraken van Daniel Knauf in interviews samengebracht worden tot een complex en fascinerend weefsel dat potentie biedt voor nog minstens tien seizoenen, gezien de lage snelheid waarmee Carnivale pleegt vooruit te gaan!) en hoewel de reeks opgebouwd wordt als een clash tussen Ben en Justin, was dat waarschijnlijk maar bedoeld als inleidinkje op wat erna nog zou volgen. (In Samsons proloog bij seizoen één wordt verklapt dat de reeks eigenlijk zou stoppen bij de ontploffing van de eerste atoombom (-proef) in de woestijn van Trinity, dat is zeker nog tien jaar ná wat er gebeurt in deze seizoenen...

Maar goed, ondanks dat alles blijft het een ijzersterk begin dat ik nu ik het voor de tweede keer aan het bekijken ben, zowaar nog veel beter waardeer dan de vorige keer. Twin Peaks heeft een mythische status verworven, ook bij mij, maar bij de 'gewone' tv-reeksen is dit de absolute top.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

donnie darko wrote:

Er is een verschil tussen sequels die gedraaid worden omdat een reeks succes heeft, en een serie waarvan het hele opzet bedacht is in het kader van verschillende seizoenen. Zes seizoenen is misschien wat ambitieus, maar als je er echt van in het begin rekening mee houdt, denk ik dat dat probleemloos kan worden gevuld zonder dinen uit te melken. Het is ook een verhaal dat doorloopt en evolueert, geen sitcom die ter plekke blijft trappelen en waar enkel de koppels wisselen.

fanaat

• 287 messages
  • 91 votes

Het eerste seizoen vond ik niet bijzonder maar boeiend genoeg om te volgen.

Dat kan ik jammer genoeg niet over het tweede seizoen zeggen dat boeide mij werkelijk totaal niet. Het is wat mij part allemaal een beetje hetzelfde. Je ziet hoe de kermis het overdag doet je ziet hoe de kermis het s'nachts doet. Allemaal wel leuk en aardig maar op een gegeven moment heb ik het wel gezien.

En er word ook te veel gepraat en te weinig gehandeld. Als je denkt dat er eindelijk iets gebeurt is het weer een droom. Nee niet mijn serie.

(verwijderd)

• 1010 messages
  • 0 votes

Zojuist alles van Twin Peaks gezien ... En ik kon niet laten Carnivale ermee te vergelijken. Beide hebben het karakter van een open einde. Vooral Twin Peaks snijdt letterlijk in je ziel. Terwijl Carnivale bijna cyclisch eindigt, want de eeuwige strijd tussen goed en kwaad wordt generatie op generatie voortgezet, is er bij TP sprake van een zeer onverwachte wending ... Dale Cooper komt er verscheurd uit, net als de kijker; ik dus ...
Elke aflevering van Carnivale vond ik subliem. Helaas kan ik dat niet van TP zeggen, waar regelmatig de hand van meester Lynch node gemist werd.
Mysterie, sfeer, dialogen, muzikale ondersteuning, acteren, zoveel talent zie je zelden in TV-series, noch films. Nick Stahl is geniaal.
Over hartverscheurend gesproken.
Zet het beeld stil bij die scene, waarin Jonesy op het randje van de dood verkeert, besmeurd met pek en veren, vastgebonden aan een boomstam. Libby in haar witte smoezelige jurkje, de wanhoop nabij, zit naast haar geliefde in de brandende zon in een verlaten woestijn.

Een grote mooie lijst erom. Dit is kunst van de bovenste plank!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ach ende wee! Wat een misdaad tegen de kunst is er toch gepleegd door HBO om deze serie te cancellen! Alsof je Rembrandt zijn penselen zou hebben afgenomen of Miles Davis zijn trompet.

Eindelijk heb ik Carnivale af kunnen kijken. Ik had er geen idee van dat het zo'n open einde nog zou hebben. Ben vooral erg benieuwd wat er met Lodz gebeurd zou zijn, dat vind ik toch een van de interessantste personages en dat hij terug zou keren is nogal duidelijk. Blijkbaar zouden de volgende twee seizoenen vooral over Omega zijn gegaan en haar innerlijke strijd tussen goed en kwaad. Klinkt interessant, helaas zullen we er nooit het fijne van weten .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.