• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

Carnivàle

miek221

• 2 messages
  • 17 votes

Ik ben niet zo iemand die series op dvd koopt, maar ik heb seizoen 1 op aanraden van een medewerker van de cultvideotheek gekeken, nadat ik Lost highway had gehuurd en vertelde over mijn voorliefde voor mysterieuze films. En na een aflevering was ik verkocht. Elke keer heel ongeduldig gewacht tot ik tijd had om weer 2 dvds te huren en na het einde seizoen twee maar gelijk gekocht en zondag dus een marathon Carnivale. En dan ook maar gelijk seizoen 1 kopen.

Geweldige sfeer, mysterieuze gebeurtenissen, 5 sterren van mij,......

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Na mijn enige twee series ooit, twin peaks en Six feet under, was ik naarstig op zoek naar een nieuwe serie. Inmiddels al weer vele geprobeerd (dead wood, mad men, true blood,dexter) maar na korte tijd weer afgehaakt.

Zo juist de eerste aflevering van Carnivàle gezien en was net zo ondersteboven als de eerste aflevering van SFU.

Wat prachtig in beeld gebracht, de onderhuidste spanning...ben zo benieuwd naar meer.

Alleen weer jammer dat het maar 2 seizoenen duurt maar wie weet zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen. Laten we hopen van niet.

HBO FTW

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Deze serie verslaat Twin Peaks met gemak. Probeer American Gothic ook eens wanneer je hier mee klaar bent.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

net het eerste seizoen met open mond bekeken en wat een surrealistische trip doorheen de jaren 30 van amerika. Vooral de manier waarop de personages en het verhaal zich ontwikkelen doorheen het seizoen is adembenemend. De makers nemen de tijd om een universum te ontwikkelen dat inderdaad vergelijkbaar is met de sfeer van lynch maar frustreren de kijker niet.

Ook de acteurs spelen hun rol met verve, vooral nick stahl verbaasde mij oprecht. ik kende de man enkel van die terminator flick maar de manier waarop hij de bevreemde ben hawkins speelt is fenomenaal.

Ik ben dan ook benieuwd hoe het tweede en tevens laatste seizoen zal verlopen. Krijg je als kijker in seizoen 2 antwoorden of net meer vragen? vooral de henry scudder verhaallijn heeft mij volledig in de ban.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Wat Scudder betreft zul je zeker waar voor je geld krijgen - wat het beantwoorden van vragen betreft: mwa, niet echt Maar echt frustrerend is het allemaal ook niet, dus wees niet bang: je zult enkel een maandje of twee kwaad zijn dat het nooit meer is geworden dan dit, want de potenties van deze reeks zijn oneindig groot...

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Ik vind het een heerlijke serie om tijdens de winter maanden te volgen. Lekker een vaag sfeertje, met nog vagere mensen.

Maar....op sommige momenten vond ik het vrij langdradig. Verder vond ik het eind een afknapper, maar dat is mijn persoonlijke mening. Zeker een aanrader!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

donnie darko wrote:
4 juni 2007, 18:48 uur: Bwa, ik ben eigenlijk blij dat ze er na twee seizoenen mee zijn gestopt. Die series moeten toch echt niet uitgemolken worden, vind ik.

Voor zo ver ik weet lag er een script klaar voor de complete serie. Van 'uitmelken' was dus geen sprake. Dat de serie te duister was om goed bekeken te worden en er te veel budget nodig was (getuige de 2 jaar tussen de twee eerste seizoenen), zorgde er voor dat de stekker eruit getrokken werd en het eind van seizoen 2 het eind van de serie betekende.
De serie begint met Samson die een uitleg van het bestaan van goed en kwaad geeft, met daarbij de atoombom als climax. De serie was bedoeld te eindigen bij de eerste atoombomproef (Manhattan project). In seizoen 3 zouden er nieuwe 'goed en kwaad'-personages komen: Sophie en Ben nemen de rollen van Brother Justin en 'the man behind the curtain' over. Dit zou de gehele serie doorgaan tot aan de atoomproef.
Ik vertrouw er ook op dat [HBO] het er geen uitmelkserie van gemaakt werd. Persoonlijk vind ik het jammer dat het na 2 seizoenen beïndigd is. De spanning is zó goed naarmate het verhaal vordert.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Verdomd jammer toch, ik ben nu halfweg seizoen 2 en de spanning is te snijden. Het tempo ligt wel een pak hoger en bepaalde personages van de kermis komen helemaal niet meer aan bod. Maar dit wordt wel allemaal goed gemaakt met de wedloop tussen Alexi en Ben.
Onlangs ben ik een artikeltje tegengekomen waarin men zei dat er nog een kleine kans is voor een mini-serie. Zijn dit geruchten of zou het kunnen dat seizoen 2 niet het einde is?

btw de actrice Clea DuVall speelt de pannen van het dak in dit 2de seizoen. Haar personage Sophie is een gebroken en verwarde vrouw en de manier waarop ze dit speelt is innemend. Benieuwd hoe Zij in dit plaatje past.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Asaharo wrote:
Verdomd jammer toch, ik ben nu halfweg seizoen 2 en de spanning is te snijden. Het tempo ligt wel een pak hoger en bepaalde personages van de kermis komen helemaal niet meer aan bod. Maar dit wordt wel allemaal goed gemaakt met de wedloop tussen Alexi en Ben.
Onlangs ben ik een artikeltje tegengekomen waarin men zei dat er nog een kleine kans is voor een mini-serie. Zijn dit geruchten of zou het kunnen dat seizoen 2 niet het einde is?

btw de actrice Clea DuVall speelt de pannen van het dak in dit 2de seizoen. Haar personage Sophie is een gebroken en verwarde vrouw en de manier waarop ze dit speelt is innemend. Benieuwd hoe Zij in dit plaatje past.

Denk niet meer dat dat erin zit... de serie is alweer een paar jaar oud en sommige acteurs/actrices zullen nu wel een dikkere paycheck willen. Het zou leuk zijn als er ooit nog eens een film zou komen. Daar was ook een discussie over.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Een film over een serie? Hmm, over Twin Peaks was ik nou ook niet echt te spreken. En helemaal met Carnivàle, dan moet je óf de serie hebben gezien óf de film krijgt heul veul rare sprongen of een lange inleiding (à la Lord of the Rings).

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Helemaal bekeken en inderdaad de mogelijkheden waren eindeloos. Toch wel een schande hoor. Ik ben het wel met je eens riesma, een film van Carnivale zo de hele sfeer teniet doen. Carnivale zijn kracht is dat het verhaal zich moet ontbloesemen als het ware. Iets wat in film helaas niet zo werken vooral vanwege de beperkte speelduur.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wat een geweldige serie!

Prachtige opbouw van spanning en verhaallijnen.

Hoe kunnen ze hier nu mee zijn gestopt?!

"Only through sacrifice comes redemption"

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eindelijk de serie compleet gemaakt en gelijk maar begonnen (samen met een herziening Twin Peaks). Ik had veel verwacht maar dit ook weer niet. De vergelijking met Twin Peaks gaat niet op, dit soort eigenzinnige series worden te weinig gemaakt. Dit is pure briljantie. Een brok sfeer, en naarmate de serie vordert wordt het een hevige freak show. Nu al één van mijn favoriete series, zo sterk maken ze series niet vaak. Qua vormgeving, sfeer en weirdness echt briljant.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Toch ook maar eens opzetten dan, ben benieuwd

Dee Al

• 272 messages
  • 197 votes

Geweldige serie, die niet in kracht afneemt. Interessant verhaal met een mooie dosis mysterie. Ik heb er van genoten.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Fellini meets Lynch,

Met Carnivale heb ik gelukkig een serie gevonden die het gemis van Six Feet Under ( deels ) kan opvangen. Het volgen van een rondtrekkend circus biedt genoeg perspectief voor het introduceren van een hoop interessante karakters. Daarbij heb ik telkens genoten als het circus weer ergens anders neerstreek en tegen het avonduur zijn toegangspoorten opengooiden, waardoor een slaapstad zich heel eventjes aan zijn armoedige bestaan kon ontworstelen en voor even het middelpunt van het universum leek te zijn, met alle levendigheid en sfeerverlichting bij nacht, met natuurlijk het reuzenrad als prominent aanwezig uithangsbord.

De cameravoering is briljant, net zoals de muziek. De magnifieke optiteling met tarotkaarten is wat dat betreft een goede indicatie wat de serie qua camerawerk zoal te bieden heeft. Het eerste seizoen is nog redelijk gewoon, maar na de sfeervolle afsluiter Appolonia die Sophie probeert te vermoorden na een onheilspellend gesprek gehad te hebben met Lodz, komt Carnivale tot volle ontbranding in het 2de seizoen om nooit meer halt te houden.

Alles wordt mysterieuzer. Carnivale maakt dankbaar gebruik van dé periode waarin toverkunst nog niet naar de achtergrond was gedrongen door realiteit. Ben is een interessant personage en zijn gave levert dan ook enkele prachtige scenes op. Met name de scene waar hij Jonesy behoedt voor een zekere dood, was schitterend in beeld gebracht, zeker als je voelt dat de scriptschrijvers magie op zo `n moment de voorkeur geven boven een menselijk drama.

Verder nog een compliment voor het puike acteerwerk in de serie. De spanning aan tafel bij broeder Justin & Iris was altijd om te snijden. Ik vond die broeder Justin sowieso een erg creepy verschijning, met name als hij de ogen/het gezicht van een duivel aangemeten kreeg. Jammer dat er geen vervolg is gekomen op deze 2 seizoenen van Carnivale, gelukkig geeft de spectaculaire laatste aflevering mij een meer dan bevredigend gevoel op als afsluiter van deze serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Briljante serie inderdaad, die ook cinematografisch zo sterk is. Die belichting ook. Ik vind het wel fijn aan deze serie dat ie op zijn hoogtepunt stopt. Al had er nog wel een seizoen bij gekund. Zonder meer één van de beste series ooit. Lekker bezig maxcom.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En weer een herziening en wat is dit toch een briljante serie. Beste mystery serie ooit, prachtige set pieces, sterke cinematografie en vooral die suggestieve creepy sfeer en buildup. Zwaar briljant dit. Gister Babylon weer gezien, wat een enorm sterke episode is dat toch, het keerpunt waar de serie volledig omslaat en Ben zijn zoektocht begint.

Een verademing na het eerste seizoen van The Sopranos wat je eraan herinnert hoeveel magistraal werk HBO heeft gemaakt en Sopranos in de verste verte niet het magnum opus van HBO is.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Carnivale blijft beste op seriegebied wat ik ooit gezien heb. Al sluit ik niet uit dat Sherlock die eretitel in toekomst overneemt

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sherlock ook maar eens oppikken, is dat visueel ook de moeite waard? Dit is zonder meer één van de beste series ooit, staat bij mij stevig op een derde plek.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Yep. Maar wel op een andere manier. Eerste en derde aflevering van Sherlock uit seizoen twee (zijn maar drie afleveringen per seizoen) zijn beste wat ik ooit gezien heb op seriegebied

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Episodes van 1,5 uur zie ik. Eens proberen, eerste seizoen is op Bluray maar een tientje zie ik. Thanks .

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

1e seizoen ook enorm goed. Ook daar vooral aflevering 1 en 3

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Erg vreemd trouwens dat ik bij de serie Sherlock zo'n oude serie in mijn hoofd had terwijl dit juist een vrij jonge serie is.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Sowieso raar dat hij aan jou aandacht ontsnapt is, want toen hij paar maanden geleden op BBC in premiere ging, hebben Kos en ik het er op twitter met grote regelmaat over gehad.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, maar gelukkig op tijd hersteld. Al hebben jullie tweets me wel op het spoor gebracht van Sherlock.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Liefhebbers van het occulte en horror zullen zeker aan hun trekken komen bij deze fantastische serie! Het is prachtig om te zien hoe de serie steeds vreemder en angstaanjagender wordt.

Deze serie wordt vaak ten onrechte vergeleken met Twin Peaks, dankzij de weirdness factor en omdat de dwerg Samson ook in Twin Peaks een rol vervulde, maar Carnivale is veel consistenter.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, door de komische feel van Twin Peaks vind ik die veel luchtiger en minder zwartgalliger dan Carnivale.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

De keuze van de makers van Twin Peaks, om in het midden van het tweede seizoen al te onthullen wie Laura Palmer heeft vermoord was een slechte en onbegrijpelijke zet, omdat na die beruchte episode er een reeks oninteressante verhaallijnen werden bedacht. Pas tegen het einde van de serie werd de draad weer goed door Lynch opgepakt, maar toen was het kwaad al geschied. Het was ook vreemd te noemen dat het eerste seizoen slechts 8 episodes had en het tweede seizoen 22! Het hoge The Bold & The Beautiful soapgehalte heeft de tand des tijds ook geen goed gedaan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook het gebrek aan een vaste showrunner is een enorme kanttekening en eens wat betreft het bekendmaken van de moordenaar, was nou de hele story arc van de serie. Ik heb een enorm zwak voor de serie maar heeft wel veel meer zwakheden dan je als fan erkent.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.