- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- South Park
South Park
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Episch.
Seizoen 14 ben ik nu aan het bekijken. Sexual Healing, ik kom gewoon niet meer bij. Poor and Stupid vond ik ook hilarisch.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Moslimextremist die makers South Park bedreigde krijgt 25 jaar.
Een rechtbank in de Amerikaanse staat Virginia heeft donderdag een 21-jarige man veroordeeld tot 25 jaar gevangenisstraf omdat hij de makers van de tekenfilmserie South Park had bedreigd. Ook had hij samengespannen met radicaalislamitische terroristen.
Zachary Adam Chesser werd afgelopen zomer aangehouden toen hij op een vliegtuig naar Afrika wilde stappen. Hij bekende dat hij op weg was naar Somalië om zich aan te sluiten bij de terroristische organisatie al-Shabaab. Ook gaf hij toe dat hij op het internet dreigementen had geuit aan het adres van de makers van South Park.
Aanleiding was een aflevering waarin volgens Chesser de islamitische profeet Mohammed werd beledigd. De makers van South Park besloten na de bedreigingen alle - toch al bedekte - verwijzingen naar Mohammed uit de aflevering te schrappen.
Tegen Chesser was dertig jaar celstraf geëist. Zijn advocaat had voor een mildere straf gepleit, onder meer omdat hij spijt heeft betuigd. In een brief aan de rechtbank schreef hij dat hij zijn periode als moslimextremist beschouwde als "een ontbrekend puzzelstukje in mijn leven". De rechter was daar evenwel niet gevoelig voor. Hij noemde Chesser "een buitengewoon actief verrader" van zijn eigen vaderland.
Chesser bekeerde zich in 2008 tot de islam. Nadat hij gestopt was met zijn studie, stortte hij zich vrijwel volledig op het geloof. Hij werd onder meer geïnspireerd door de omstreden moslimgeestelijke Anwar al-Awlaki, die vorige maand zelf in Jemen bij verstek werd veroordeeld tot tien jaar celstraf voor het aanzetten tot terreurdaden tegen westerlingen. (anp/mvl/hln.be)

starwars321
-
- 167 messages
- 915 votes
heeft iemand een idee waneer seizoen 14 op dvd komt
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Komende woensdag begint seizoen 15 in Amerika! 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ja, wacht er al erg lang op
Wat kunnen we verwachten? Ik denk dat in elk geval Japan in de zeik genomen gaat worden, net als het gebeuren in Libië.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mhow, vraag me af of er gelachen wordt met een tsunami en kernramp...
Heb eigenlijk geen idee wat er bedacht is. Schwarzenegger die gouvenaar af is misschien?
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Mhow, vraag me af of er gelachen wordt met een tsunami en kernramp...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sluit niks uit, maar die ramp was natuurlijk niemand te verwijten. Wat voor maatschappelijke kritiek moeten ze over Japan in de uitzending verwerken dan? Hoogstens dat kernenergie schadelijk kan zijn...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ze nemen vooral (bekende) landgenoten op de hak. De olieramp van BP bijvoorbeeld was een meesterlijke aflevering.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
HUMANCENTiPAD IS APPLE'S REVOLUTIONARY NEW PRODUCT IN THE 15TH SEASON PREMIERE OF "SOUTH PARK" BEGINNING ON WEDNESDAY, APRIL 27 AT 10:00 P.M. ON COMEDY CENTRAL
All-New Season 15 Episodes Available In HD Exclusively On xBox LIVE, iTunes, Sony Playstation Network, Amazon Video On Demand New Episodes Also Available On SouthParkStudios.com
NEW YORK, April 25, 2011 - The latest Apple product to hit the market is revealed in the 15th season premiere of "South Park" titled, "HUMANCENTiPAD," premiering on Wednesday, April 27 at 10:00 p.m. on Comedy Central.
Kyle is intimately involved in the development of a revolutionary new product that is about to be launched by Apple. Meanwhile, Cartman doesn't even have a regular iPad yet. He blames his mother.

Hahah 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Holy shit
Nog maar 2 days, 3 hours, 18 minutes! 
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
heeft iemand een idee waneer seizoen 14 op dvd komt
hij komt vandaag uit op dvd
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hehe, hilarische 1e aflevering waarin Apple even flink aangepakt wordt.
De dialogen tussen Cartman en zijn moeder waren ook grappig. Enige mindere stukje was met Kyle's pa bij de Apple mensen.
Goede start van het seizoen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
So much win in one episode 
EPISCH begin van het nieuwe seizoen.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
He? Op imdb staat release van s15e01 op 15 mei. Toch niet uitgelekt en dan toch nog lang wachten op volgende afleveringen?
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik hou altijd MrTwig's net The place to go for South Park episodes. in de gaten, handige countdown ook. Vanavond maar eens kijken!
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
He? Op imdb staat release van s15e01 op 15 mei. Toch niet uitgelekt en dan toch nog lang wachten op volgende afleveringen?
Nee. Volgende afl is volgende week al.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik hou altijd MrTwig's net The place to go for South Park episodes. in de gaten, handige countdown ook. Vanavond maar eens kijken!
Ik kijk altijd gewoon op Wikipedia bij de episode guides van verschillende series die ik volg wanneer er een volgende komt.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Dit wordt ook wel nog in de zeik genomen South Park kennende. Een aflevering over Arnold zou inderdaad leuk zijn. Ga eens vlug naar die nieuwe aflevering kijken.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Leuke eerste aflevering! The Human Centipad
Ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Charlie Sheen op de hak wordt genomen 
blisteringdude
-
- 457 messages
- 1567 votes
Wat een kut aflevering weer. Ik had gehoopt dat het nieuwe seizoen niet zo ruk werd als het vorige maar ik heb weinig hoop. Cartman hebben ze compleet om zeep geholpen en altijd dat inhaken op actuele kwesties is ook jammer altijd, vroeger deden ze dit zelden en dan was het ook veel beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
-Okay? Jimmy, do you know what happened to the last people Germans where pissed off at?
-Tell him, Kyle!

Nieuwe aflevering begon erg scherp, maar het tweede gedeelte was redelijk saai met Funnybot.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vond het wel een grappige aflevering. Begint briljant, maar met de Funnybot kon ik ook wel om lachen. Vooral als die journalist strak ligt nadat iedereen is neergeknald 
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Inderdaad. Alleen de joden-grappen waren grappig, de rest was ongelofelijk geforceerd.
MB23
-
- 25 messages
- 75 votes
Nou de 3e aflevering van seizoen 15 was nog minder dan de eerste 2... hopen dat het gedurende het seizoen nog goed gaat komen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vond het hele Royal Wedding verhaal wel geinig, maar dat hele gedoe met mr Mackey was niks. Sowieso zie ik liever gewoon de jongens zelf in de hoofdrol.
Wel lachen hoe Canada met alle vreemde gewoontes weer in de zeik werd genomen 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vrij waardeloze aflevering. Stom dat je niks ziet van de vier jongens idd. De traditions van Canada en vooral het einde waren wel hilarisch!
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Leuke eerste aflevering! The Human Centipad
Ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Charlie Sheen op de hak wordt genomen
In afl. 2 zie je op de achtergrond ergens een tv-poster hangen van One and a Half Man.