• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.077 actors
  • 9.372.303 votes
Profile

South Park

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Episch.

Seizoen 14 ben ik nu aan het bekijken. Sexual Healing, ik kom gewoon niet meer bij. Poor and Stupid vond ik ook hilarisch.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Moslimextremist die makers South Park bedreigde krijgt 25 jaar.

Een rechtbank in de Amerikaanse staat Virginia heeft donderdag een 21-jarige man veroordeeld tot 25 jaar gevangenisstraf omdat hij de makers van de tekenfilmserie South Park had bedreigd. Ook had hij samengespannen met radicaalislamitische terroristen.

Zachary Adam Chesser werd afgelopen zomer aangehouden toen hij op een vliegtuig naar Afrika wilde stappen. Hij bekende dat hij op weg was naar Somalië om zich aan te sluiten bij de terroristische organisatie al-Shabaab. Ook gaf hij toe dat hij op het internet dreigementen had geuit aan het adres van de makers van South Park.

Aanleiding was een aflevering waarin volgens Chesser de islamitische profeet Mohammed werd beledigd. De makers van South Park besloten na de bedreigingen alle - toch al bedekte - verwijzingen naar Mohammed uit de aflevering te schrappen.

Tegen Chesser was dertig jaar celstraf geëist. Zijn advocaat had voor een mildere straf gepleit, onder meer omdat hij spijt heeft betuigd. In een brief aan de rechtbank schreef hij dat hij zijn periode als moslimextremist beschouwde als "een ontbrekend puzzelstukje in mijn leven". De rechter was daar evenwel niet gevoelig voor. Hij noemde Chesser "een buitengewoon actief verrader" van zijn eigen vaderland.

Chesser bekeerde zich in 2008 tot de islam. Nadat hij gestopt was met zijn studie, stortte hij zich vrijwel volledig op het geloof. Hij werd onder meer geïnspireerd door de omstreden moslimgeestelijke Anwar al-Awlaki, die vorige maand zelf in Jemen bij verstek werd veroordeeld tot tien jaar celstraf voor het aanzetten tot terreurdaden tegen westerlingen. (anp/mvl/hln.be)

(afbeelding)

starwars321

• 167 messages
  • 915 votes

heeft iemand een idee waneer seizoen 14 op dvd komt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Komende woensdag begint seizoen 15 in Amerika!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ja, wacht er al erg lang op Wat kunnen we verwachten? Ik denk dat in elk geval Japan in de zeik genomen gaat worden, net als het gebeuren in Libië.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mhow, vraag me af of er gelachen wordt met een tsunami en kernramp...

Heb eigenlijk geen idee wat er bedacht is. Schwarzenegger die gouvenaar af is misschien?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

The Oceanic Six wrote:

Mhow, vraag me af of er gelachen wordt met een tsunami en kernramp...

Weet het ook niet, maar ik zie ze het zo doen hoor. Ligt er ook aan hoe ze ermee omspringen. Ik denk in elk geval dat het aan bod komt, of het nu in een komische context is of niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

FillumGek wrote:

(quote)
Weet het ook niet, maar ik zie ze het zo doen hoor. Ligt er ook aan hoe ze ermee omspringen.

Sluit niks uit, maar die ramp was natuurlijk niemand te verwijten. Wat voor maatschappelijke kritiek moeten ze over Japan in de uitzending verwerken dan? Hoogstens dat kernenergie schadelijk kan zijn...

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ze nemen vooral (bekende) landgenoten op de hak. De olieramp van BP bijvoorbeeld was een meesterlijke aflevering.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1501 - HUMANCENTiPAD

HUMANCENTiPAD IS APPLE'S REVOLUTIONARY NEW PRODUCT IN THE 15TH SEASON PREMIERE OF "SOUTH PARK" BEGINNING ON WEDNESDAY, APRIL 27 AT 10:00 P.M. ON COMEDY CENTRAL

All-New Season 15 Episodes Available In HD Exclusively On xBox LIVE, iTunes, Sony Playstation Network, Amazon Video On Demand New Episodes Also Available On SouthParkStudios.com

NEW YORK, April 25, 2011 - The latest Apple product to hit the market is revealed in the 15th season premiere of "South Park" titled, "HUMANCENTiPAD," premiering on Wednesday, April 27 at 10:00 p.m. on Comedy Central.

Kyle is intimately involved in the development of a revolutionary new product that is about to be launched by Apple. Meanwhile, Cartman doesn't even have a regular iPad yet. He blames his mother.

(afbeelding)

Hahah

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Holy shit Nog maar 2 days, 3 hours, 18 minutes!

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

starwars321 wrote:

heeft iemand een idee waneer seizoen 14 op dvd komt

hij komt vandaag uit op dvd

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hehe, hilarische 1e aflevering waarin Apple even flink aangepakt wordt.

De dialogen tussen Cartman en zijn moeder waren ook grappig. Enige mindere stukje was met Kyle's pa bij de Apple mensen.

Goede start van het seizoen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

So much win in one episode

EPISCH begin van het nieuwe seizoen.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Geweldige eerste aflevering

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

He? Op imdb staat release van s15e01 op 15 mei. Toch niet uitgelekt en dan toch nog lang wachten op volgende afleveringen?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik hou altijd MrTwig's net The place to go for South Park episodes. in de gaten, handige countdown ook. Vanavond maar eens kijken!

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

the new guy wrote:

He? Op imdb staat release van s15e01 op 15 mei. Toch niet uitgelekt en dan toch nog lang wachten op volgende afleveringen?

Nee. Volgende afl is volgende week al.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

FillumGek wrote:

Ik hou altijd MrTwig's net The place to go for South Park episodes. in de gaten, handige countdown ook. Vanavond maar eens kijken!

Ik kijk altijd gewoon op Wikipedia bij de episode guides van verschillende series die ik volg wanneer er een volgende komt.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Beaver, The (2011)

Dit wordt ook wel nog in de zeik genomen South Park kennende. Een aflevering over Arnold zou inderdaad leuk zijn. Ga eens vlug naar die nieuwe aflevering kijken.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Leuke eerste aflevering! The Human Centipad Ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Charlie Sheen op de hak wordt genomen

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

Wat een kut aflevering weer. Ik had gehoopt dat het nieuwe seizoen niet zo ruk werd als het vorige maar ik heb weinig hoop. Cartman hebben ze compleet om zeep geholpen en altijd dat inhaken op actuele kwesties is ook jammer altijd, vroeger deden ze dit zelden en dan was het ook veel beter.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

-Okay? Jimmy, do you know what happened to the last people Germans where pissed off at?

-Tell him, Kyle!

Nieuwe aflevering begon erg scherp, maar het tweede gedeelte was redelijk saai met Funnybot.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Vond het wel een grappige aflevering. Begint briljant, maar met de Funnybot kon ik ook wel om lachen. Vooral als die journalist strak ligt nadat iedereen is neergeknald

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

1 Van de slechtste afleveringen ooit.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Inderdaad. Alleen de joden-grappen waren grappig, de rest was ongelofelijk geforceerd.

MB23

• 25 messages
  • 75 votes

Nou de 3e aflevering van seizoen 15 was nog minder dan de eerste 2... hopen dat het gedurende het seizoen nog goed gaat komen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vond het hele Royal Wedding verhaal wel geinig, maar dat hele gedoe met mr Mackey was niks. Sowieso zie ik liever gewoon de jongens zelf in de hoofdrol.

Wel lachen hoe Canada met alle vreemde gewoontes weer in de zeik werd genomen

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Vrij waardeloze aflevering. Stom dat je niks ziet van de vier jongens idd. De traditions van Canada en vooral het einde waren wel hilarisch!

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

FillumGek wrote:

Leuke eerste aflevering! The Human Centipad Ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Charlie Sheen op de hak wordt genomen

In afl. 2 zie je op de achtergrond ergens een tv-poster hangen van One and a Half Man.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.