- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Friends (/Joey)
Friends (/Joey)
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ik zag laatst dat Veronica het weer (of nog steeds) uitzendt. Dit moet toch de meest herhaalde serie aller tijden zijn.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Samen met Married with Children denk ik ja.
Slipvin
-
- 20 messages
- 0 votes
Samen met Married with Children denk ik ja.
En The Nanny. 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik kijk Friends bijna elke avond de laatste tijd. Vooral Chandler is altijd hilarisch. Droog sarcasme 
-Chandler, where are your tools?
-Oh, i'm sorry. I must have left them on my bulldozer 
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Geniaal als Chandler aan Rachel verklapt dat Ross haar leuk vindt.
Crystal duck ! Flennenn (weet niet wat ie moet zeggen)
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
David Schwimmer (Ross) wordt vader. Klik
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vandaag weer eens een paar afleveringen gekeken, en met name de relatie tussen Monica en
Richard stond centraal. (De dag dat ze het Jack en Judy vertelden) En natuurlijk Rachel met haar tattoo..
Die eerste seizoenen hebben toch zeker hun charme. Erg leuk! Vooral de chemie tussen Joey en Chandler blijft schitterend.
kipling
-
- 26 messages
- 23 votes
Voor de fans van Matt LeBlanc: deze is vantegenwoordig te zien als zichzelf in de nieuwe komische serie Episodes
De serie is ondertussen 4 episodes ver in de Verenigde Staten, en ik ben in elk geval fan!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Krijg nu wekelijks voor 7,99 elk seizoen van Friends bij de Veronicagids en ik verbaas mezelf eigenlijk nog steeds dat ik dit nog steeds zo makkelijk kan kijken. Heb seizoen 1 er vandaag ingepleurd en ben inmiddels alweer bij disc 3 aanbeland, aflevering 15.
Ik heb nooit een benul gehad van de chronologie van de afleveringen, alleen tegen het einde aan. Ik verbaas mezelf er ook over wat er allemaal al wel niet gebeurt is in die eerste 15 afleveringen. Ross is al verliefd op Rachel, de baby van Carol wordt al bijna geboren en Janice heb ik al in 3 hilarische afleveringen zien opduiken. Vind ik al behoorlijk wat en moet je nagaan dat ik nog 221 afleveringen te gaan heb. Al weet ik natuurlijk wel dat er nog gigantisch veel komt. Heb denk ik alle afleveringen wel gezien verder en vooral de eerste 7 seizoenen wel vaker dan 1 keer. De latere seizoenen wat minder omdat ik ouder werd en een drukker leven kreeg 
Moet wel zeggen dat ik de charmes van de personages hier nog heerlijk vindt, iedereen is ongecompliceerd bezig en iedereen ziet er heerlijk knullig uit in hun begin jaren 90 uiterlijk. Ben benieuwd hoe ver ik kom met de serie op dvd en of het gaat vervelen.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ik ben ze inderdaad ook aan het verzamelen bij de veronicagids, en ben inmiddels met kijken al in seizoen 5, blijft lachen en lekker wegkijken...ook dat eht de extended versies zijn sprak me wel aan om ze toch te kopen en inderdaad een hoop scenes die nooit op tv geweest zijn...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Poeff, ik zie dat ik vanaf 19 juni 10 seizoenen/236 afleveringen er doorheen heb geknald. En dat in een dikke 2 maanden tijd. Dat is voor mij toch een ongeëvenaard tempo, al denk ik niet dat veel mensen 10 seizoenen erdoorheen knallen in zo'n kort tijdsbestek.
Toch leuk dat ik dit wel voor altijd kan blijven kijken. Dit is toch met afstand de beste sitcom die er ooit is gemaakt. Groot pluspunt is toch de band die je krijgt met elk van de personages. Hierdoor komen de makers ermee weg dat ze (veelal richting het einde van de seizoenen) vaak emotionele afleveringen en cliffhangers maken. Dat is dan ook de grote kracht van Friends. Buiten het feit dat de serie gewoon ongelooflijk grappig is(hoe vaak heb ik wel niet op rewind gedrukt na een hilarisch goede grap omdat ik niet kon geloven hoe grappig het is) is het ook nog is ontzettend onroerend en sympathiek en dat is toch een punt waar ik veel sitcoms dit niveau niet zie halen. The Last One is dan ook een gigantisch goed einde van de serie en het is af en toe lastig om de tranen te bedwingen. Tegelijkertijd blijven ze extreem grappig(Ross op het verkeerde vliegveld, Rachel's vlucht die niet doorgaat vanwege de linker Falange, een tweeling ipv 1 baby). Zucht, ik baal dat het voorbij is.
Ik ga Joey missen vanwege zijn passie voor eten en zijn versiertrucs bij dames. Chandler blijft toch ongeëvenaard grappig en sarcastisch en de stemverheffingen aan het einde van Ross zijn zinnen gewoon zo ontzettend grappig(hier dan ook het vaakst bij teruggespoeld), ook het meervoudig terugkomen op het feit dat hij een Rachel "on a break" waren is gewoon erg sterk.
Fine by me! 
Phoebe is geweldig met haar liedjes die echt he-le-maal nergens op slaan en dat steeds terugkomende Regina Felange zijn ook van die leuke, kleine running gags. Monica met haar bazige, georganiseerde en smetvrees karakter heeft ook voor veel leuke momenten gezorgd en de altijd charmante Rachel heeft met Ross toch het mooiste verhaallijn uit de serie te pakken.
Tel daarbij ontelbaar veel leuke gastrollen op: Hank Azaria, Bruce Willis, Paul Rudd, Christina Applegate en vooral ook die van Brad Pitt en je hebt gewoon een sitcom dat alles bevat om perfect te zijn.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Poeff, ik zie dat ik vanaf 19 juni 10 seizoenen/236 afleveringen er doorheen heb geknald. En dat in een dikke 2 maanden tijd.
Zomerstop in het voetbal is een bitch.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
En ik ben ook nog een week weggeweest 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind eigenlijk dat je er aardig lang over gedaan hebt
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Jij koopt 10 series per week, jij bent sowieso raar
En het is ook niet zo dat ik dagelijks thuis zit. Vooral de afgelopen 2 weken wel 12 afleveringen per dag gekeken denk ik. Grote inhaalslag gemaakt, omdat ik opnieuw zo nieuwsgierig was naar het einde.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En dan nog films kijken, je unlimited pas gebruiken. Ok je verdient 'm wel:
. i.t.t. velen vind ik het laatste seizoen erg sterk, samen met S4 wel mijn favoriete seizoen. Hekel punt blijft dat ik de dames niet grappig vindt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik vind ook dat er niks mis is met het laatste seizoen, juist omdat de serie ook op emotioneel vlak gewoon zo overtuigend is en de climax mij niet teleurstelt. Ik vind het alleen jammer dat de Joey/Chandler combinatie later in de serie minder wordt, maar dat hebben de makers zelf ook al veelvuldig aangegeven bij het dvd commentaar. Je hebt inderdaad gelijk dat de vrouwen een stuk minder grappig zijn, maar dat is voor mij geen hinder. Denk dat het misschien door ons testosteron komt
Al vind ik gastrollen van Applegate en die moeders van Rachel en Monica wel bijzonder hilarisch.
De serie is voor mij dan ook niet alleen geslaagd als sitcom, ik vind de verhaallijnen ook gewoon fantastisch en ik zit o.a. vanwege het sentiment ook "in" de personages en hun verhaallijnen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind het echt moeilijk een grappige vrouw (ook in gastrollen) voor me te halen in Friends. Maar qua mannen genoeg. We zijn gewoon het superieure geslacht
. In het laatste seizoen bereikt de woede van Ross wel zijn hoogtepunt van de serie.
Vind het ook een perfecte mix tussen drama en comedy, en het zijn inderdaad erg lovable personages. Niet één van mijn favoriete sitcoms maar zeker wel erg belangrijk geweest voor de sitcom. Friends maakten het weer enorm populair.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Christina Applegate is dat zusje van Rachel dat geen blad voor de mond neemt, egoïstisch is en alles zegt wat er in haar op komt, vooral beledigingen aan het adres van de 6. Ik vond haar erg grappig. Daarom vind ik die moeders ook geweldig, die kunnen gewoon lekker de kreng uithangen. Rollen waarin ik vrouwen eigenlijk alleen grappig vind. Moeders zijn bijna altijd krengen in series, kijk maar naar de moeder van Charlie en Alan in Two and a half Men. Ook al zo'n kreng
Mannen zijn daarintegen van nature inderdaad gewoon veel grappiger.
Lollige scene hehe
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ah ja, die was wel grappig. Leukste gastrol vind ik toch wel de uberpositieveling Adam Baldwin. Echt in een deuk gelegen toen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Let's take a mental picture. Volgens mij heeft zijn personage die grap geïntroduceerd 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb Friends ook in 3 maanden gekeken
Als een serie verslavend is dan gaat het snel.
Friends is erg leuk, maar zeker niet de leukste sitcom. En Phoebe was gewoon irritant.
Het fijne aan Friends is dat je op een gegeven moment echt om de karakters gaat geven. Dat lukt maar weinig series.
Leukste bijrol van een bekend iemand vond ik met Bruce Willis als vader van Ross'' scharrel.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Kan zo even geen leukere sitcom opnoemen als ik eerlijk mag zijn. Was altijd een gigantisch fan van Married with Children, maar ik merk dat die serie de tand des tijds niet helemaal heeft doorstaan, vooral de oudere seizoenen.
Juist vanwege de karakters waar je om gaat geven is Friends zo goed. De huidige sitcoms als The Big Bang Theory en Two and a Half Men vind ik wel leuk, maar er zit bijna geen enkele ontwikkeling in die series bij de personages. Het blijft toch vooral bij hetzelfde al die seizoenen lang en daardoor blijft het redelijk oppervlakkig.
Daarom vind ik Friends ook zo uniek. Er wordt niet geschuwd om de personages volwassener te laten worden en ze te laten veranderen door de jaren heen. Dat vind ik wel van lef getuigen gezien de fanbase die de serie en de personages had.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
How i met your mother heeft nog veel meer karakteruitdieping, plus zeer scherpe humor.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Daar heb ik nou weer bijzonder weinig mee 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben ik wel met je eens, vind het ook wel fijn dat er wat meer char development in zit dan de gemiddelde sitcom. Arrested Development (mijn favoriete comedy serie aller tijden) heeft dat ook. Nog veel sterker imho. Ook wel benieuwd wat jij daarvan vindt eigenlijk. Jullie beiden trouwens. Als jullie nog eens een comedy serie zoeken onthou die dan
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben ik wel met je eens, vind het ook wel fijn dat er wat meer char development in zit dan de gemiddelde sitcom. Arrested Development (mijn favoriete comedy serie aller tijden) heeft dat ook. Nog veel sterker imho. Ook wel benieuwd wat jij daarvan vindt eigenlijk. Jullie beiden trouwens. Als jullie nog eens een comedy serie zoeken onthou die dan
.
Zodra ik the Simpsons (zit nu in seizoen 6) en the Office US (zit in seizoen 3) af heb zal ik hem eens opzoeken 
Man, er is zoveel leuks te bekijken dat ik bijna tijd moet kopen hehe. Snap niet dat mensen nog ''regulier'' tv kijken.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik ben de afleveringen sinds kort op volgorde aan het kijken (min of meer toch) , en ik amuseer me er prima mee. Ja, het is voorspelbaar en soms cheesy, maar wel perfect vermaak, met goede grappen en sympathieke acteurs .
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ben sinds kort de serie er weer eens van in het begin aan het doorjagen maar het valt me op hoe sterk het eigenlijk wordt vanaf seizoen 3. De eerste twee seizoenen zijn zeker en vast ook niet slecht maar ik heb de indruk dat ze toen nog af en toe hun draai moesten vinden maar vanaf seizoen 3 worden zoveel elementen geïntroduceerd die later nog meermaals zullen terugkeren zoals het "We were on a break!" of the chick & the duck. Ook zitten er vanaf dan een paar van mijn favoriete afleveringen tussen zoals de football episode en degene waar Monica en Rachel hun appartement verliezen tegen Joey..
Friends was de eerste serie die ik ooit kocht (zo'n 6 jaar geleden) maar ik ben blij dat het na zoveel jaar nog altijd niets van zijn kracht is verloren.