• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.913 votes
Profile

Friends (/Joey)

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Joey gaat nu ook uitgezonden worden op Comedy Central, terwijl hij dagelijks na Friends te zien is bij Veronica. Beetje een rare zet, vind ik.

douwens

• 36 messages
  • 259 votes

1. Chandler (komt vaak ontzettend geestig en scherp uit de hoek)

2. Ross (wat eigenzinnige romanticus, erg grappig daardoor)

3. Rachel (huppeltrutje, dat duidelijk een rijkeluiskindje is, grappig om te zien hoe zij vaak "gewone" dingen niet begrijpt!)

4. Joey (sjansbal, die net als Chandler geestig uit de hoek kan komen. Die acteersessies zijn vaak ook lollig)

5. Phoebe (hippie gehalte vind ik wat te overdreven bij haar, wel hilarische beredenaties die ze vaak heeft)

6. Monica (vind haar het minste, wel aardige meid, maar te neurotisch en teveel een controlfreak, beetje een zielig figuur. Vind haar hierdoor vaak irritant!)

OliverDogg

• 201 messages
  • 195 votes

Ik heb hier lang naar gekeken, maar ik begin het niet meer leuk te vinden... de humor en sommige personages zijn gewoon ongeloofwaardig en dom

Vooral monica ergert mij mateloos

horrorfreak23

• 455 messages
  • 598 votes

Heb de volledige serie op dvd en raak dit nooooit beu gezien. Kan ook gewoon niet. Ik heb iedere aflevering al meerdere keren gezien. Ik weet gewoon wat gaat gebeuren maar het blijft steeds grappig. Ik ben een echte F-R-I-E-N-D-S fanaat en dat zal niet snel (hoogstwaarschijnlijk nooit ) veranderen.

Ik vind dat alle personages wel iets hebben die hen uniek maakt

Top 6 en waarom :

1. Chandler:

Zijn sarcasme, z'n humor is gewoon top en ook gewoon zijn manier van wezen is echt schitterend. Een man naar m'n hart

2. Ross:

Voor lij ook 1 van de beste. Zijn reacties op situaties zijn uitermate hilarisch en ook zijn bewegingen en uitspraken zijn zalig gewoon!

3. Phoebe (aka Regina Felengi ):

De beste van de vrouwelijke speelsters. Ze is gewoon zo eigenzinnig en vreemd wat tot hilarische situaties kan leiden.

4. Joey:

Zalig gewoon een personage die verslaafd is aan eten . Zie je niet in vele shows dacht ik (ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)/ Hij is zooo grappig door het feit dat hij de 'dommerik' speelt en hij is de knapste van de bende volgens de show. (hoewel ik het daar niet mee eens ben)

5. Monica en Rachel:

Ik vind ze wat aan elkaar gewaagd. Helemaal niet hetzelfde karakter maar qua lachwekkendheid. Ik lach jet minst met hen. Rachel gaat een beetje in de richting van Joey maar kan het zo niet neerzetten en Monica tja ze is Monica. Haar eigen smetvrees-achtige zelf

Kortom: ze zijn allemaal echt top maar de een al meer dan de ander

Joey is dan weer minder dan Friends zelf. Ik bekijk het ook graag maar het heeft niet die speciale sfeer over zich zoals Friends. Ik hou het maar bij m'n ouwe getrouwe serie'tje

horrorfreak23

• 455 messages
  • 598 votes

and tell me phoebe isn't funny

YouTube - Deleted Scene - Friends S09E16

kArIzMa_Movie

• 1290 messages
  • 334 votes

Ik lees net op msn nieuws dat er een film in de maak is...

Als we News of the World moeten geloven kunnen we in de zomer van 2011 naar de bioscoop om Friends: the Movie te zien. De geruchten dat Jennifer Aniston (40), Courteney Cox (45), Lisa Kudrow (46), Matt LeBlanc (42), Matthew Perry (40) en David Schwimmer (42) weer herenigd zullen worden op de beroemde set die in 2004 gesloten werd, worden steeds sterker.

'Friends: The Movie in de maak' - MSN Starlounge - starlounge.celebs.nl.msn.com

zomer 2011, nice!

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

kArIzMa_Movie wrote:

Ik lees net op msn nieuws dat er een film in de maak is...

Klopt. Heb er zin in. Is alleen nog wel even wachten...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind het niet erg, ga hem zeker kijken

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hopelijk met iets meer diepgang, dan kan het wel iets worden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ben erg benieuwd naar de film, vooral naar de tweeling van Mon&Chan

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hopen dat het allemaal een stuk inventiever en diepgaander wordt. Friends de serie had het humorniveau van het average SBS publiek. Al had de serie zijn piekperiodes maar teveel misses en te weinig hits.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik gok op een niveautje Sex & The City. En uiteraard zullen Rachel en Ross elkaar uiteindelijk alsnog het ja-woord geven. Eind goed al goed.

marcjeb

• 245 messages
  • 70 votes

Beste komedie serie wordt verfilmd.. kan niet wachten

marcjeb

• 245 messages
  • 70 votes

horrorfreak23 wrote:

Heb de volledige serie op dvd en raak dit nooooit beu gezien. Kan ook gewoon niet. Ik heb iedere aflevering al meerdere keren gezien. Ik weet gewoon wat gaat gebeuren maar het blijft steeds grappig. Ik ben een echte F-R-I-E-N-D-S fanaat en dat zal niet snel (hoogstwaarschijnlijk nooit ) veranderen.

Ik vind dat alle personages wel iets hebben die hen uniek maakt

Top 6 en waarom :

1. Chandler:

Zijn sarcasme, z'n humor is gewoon top en ook gewoon zijn manier van wezen is echt schitterend. Een man naar m'n hart

2. Ross:

Voor lij ook 1 van de beste. Zijn reacties op situaties zijn uitermate hilarisch en ook zijn bewegingen en uitspraken zijn zalig gewoon!

3. Phoebe (aka Regina Felengi ):

De beste van de vrouwelijke speelsters. Ze is gewoon zo eigenzinnig en vreemd wat tot hilarische situaties kan leiden.

4. Joey:

Zalig gewoon een personage die verslaafd is aan eten . Zie je niet in vele shows dacht ik (ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)/ Hij is zooo grappig door het feit dat hij de 'dommerik' speelt en hij is de knapste van de bende volgens de show. (hoewel ik het daar niet mee eens ben)

5. Monica en Rachel:

Ik vind ze wat aan elkaar gewaagd. Helemaal niet hetzelfde karakter maar qua lachwekkendheid. Ik lach jet minst met hen. Rachel gaat een beetje in de richting van Joey maar kan het zo niet neerzetten en Monica tja ze is Monica. Haar eigen smetvrees-achtige zelf

Kortom: ze zijn allemaal echt top maar de een al meer dan de ander

Joey is dan weer minder dan Friends zelf. Ik bekijk het ook graag maar het heeft niet die speciale sfeer over zich zoals Friends. Ik hou het maar bij m'n ouwe getrouwe serie'tje

Ja elke avond 2 afleveringen en je slaap heerlijk !!:P

je top 6 is goed, ik schuif er een beetje mee imo:

1. Ross

2. Joey

3. Chandler

4. De dames..( ik had het toch echt meer met die gasten, ik vond ze altijd lachwekkend, de vrouwen waren ook af en toe goed met rake opmerkingen en akties, maar tranen kreeg ik echt bij die kerels. )

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Marcel Vanthilt (Bekende Vlaming) heeft altijd beweerd dat hij een bijrol in Friends heeft gespeeld. Nu daarjuist in "De Jaren Stillekes" gaven ze eindelijk onweerlegbaar bewijs, ze lieten effectief de scène zien maar ze zeiden niet welke aflevering. Het is de aflevering waar Joey en Chandler in Central Perk zitten en Chandler leest een krant. Joey vraagt de krant aan Chandler en die zegt nee. Joey zegt dan: May I have the comics please.

Iemand een idee welke episode dit is?

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Dat is S03E17: The One Without the Ski Trip .

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jep, bedankt catdog!

Ja, de gasten zijn echt super !!

Vooral ross z'n reacties deden het altijd super bij me.

Maar chandler blijft et toppertje bij mij!

marcjeb wrote:

(quote)

Ja elke avond 2 afleveringen en je slaap heerlijk !!:P

je top 6 is goed, ik schuif er een beetje mee imo:

1. Ross

2. Joey

3. Chandler

4. De dames..( ik had het toch echt meer met die gasten, ik vond ze altijd lachwekkend, de vrouwen waren ook af en toe goed met rake opmerkingen en akties, maar tranen kreeg ik echt bij die kerels. )

Super dat er een film uitkomt. Waarom zeggen zovelen dat er iets moet aan veranderen. Een film maken zoals de serie nu is is volgens mij het beste.

Ik kijk er al naar uit!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Vinden jullie als fans het niet jammer dat als je eenmaal 1 seizoen hebt gezien dat de grapjes die in de volgende afleveringen volgen, van een paar km afstand aan te voelen zijn?

Het is lekkere luchtige kost, maar om Friends nou grappig te noemen nee.

Eigenlijk hebben die Ross, Joey en Chandler hun filmtoekomst echt verpest he door een soort serie-acteur te worden.

Rachel en Monica en zelfs Phoebe hebben dit probleem niet, maar ja dat komt omdat ze wel aardig mooi zijn neem ik aan?

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

moviemafketel wrote:

Vinden jullie als fans het niet jammer dat als je eenmaal 1 seizoen hebt gezien dat de grapjes die in de volgende afleveringen volgen, van een paar km afstand aan te voelen zijn?

Oneens, in tegenstelling tot het merendeel van de komedie series tegenwoordig op TV, zijn bij Friends de grappen juist wél goed doordacht. Ik moet trouwens wel zeggen dat de meeste goeie grappen in het eerste seizoen zitten.

Het is lekkere luchtige kost, maar om Friends nou grappig te noemen nee.

Kwestie van smaak.

Eigenlijk hebben die Ross, Joey en Chandler hun filmtoekomst echt verpest he door een soort serie-acteur te worden.

Rachel en Monica en zelfs Phoebe hebben dit probleem niet, maar ja dat komt omdat ze wel aardig mooi zijn neem ik aan?

Je moet niet vergeten dat ze allemaal nog 'kleine' acteurs waren toen ze aan Friends begonnen en de rollen dus niet voor het uitkiezen hadden. Ik denk dat geen van allen spijt hebben dat ze voor Friends gekozen hebben.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Best een leuke serie en ook af en toe best grappig maar inventief is het allemaal niet. Friends moet het ook vooral hebben van de mannelijke acteurs want de vrouwen killen de serie behoorlijk. Vooral Phoebe is pijnlijk ongrappig. Al kan het echt niet op tegen hoogstaande series met inventieve humor als bvb. The Big Bang Theory, How I Met Your Mother, Grounded for Life, Scrubs etc.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind Phoebe ook vreselijk vervelend. De enige van de 6 die ik absoluut bijna nooit leuk vond.

En ja, de humor is niet heel origineel, maar het is wel vermakelijk. Daarbij, welke serie blijft 10 seizoenen lang op topniveau waarbij ze ook origineel blijven? Friends is om los te kijken leuk, maar als je vanaf ep 1 tot het einde kijkt, dan krijg je ook het grote verhaal zelf mee waardoor Friends zeker boeiend blijft. Buiten de leuke humor is ook de emotie sterk verwerkt in Friends. Ik leefde best mee met verschillende verhaallijnen. Zeker voor de romance Ross-Rachel heb ik een zwak.

horrorfreak23

• 455 messages
  • 598 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik vind Phoebe ook vreselijk vervelend. De enige van de 6 die ik absoluut bijna nooit leuk vond.

En ja, de humor is niet heel origineel, maar het is wel vermakelijk. Daarbij, welke serie blijft 10 seizoenen lang op topniveau waarbij ze ook origineel blijven? Friends is om los te kijken leuk, maar als je vanaf ep 1 tot het einde kijkt, dan krijg je ook het grote verhaal zelf mee waardoor Friends zeker boeiend blijft. Buiten de leuke humor is ook de emotie sterk verwerkt in Friends. Ik leefde best mee met verschillende verhaallijnen. Zeker voor de romance Ross-Rachel heb ik een zwak.

Phoebe vervelend?!

Hoe komt dat, ik vind haar de leukste van de vrouwen! Gewoon haar weirdo gedoe enzo echt hilarisch :d

Maar ja iedereen zijn smaak hé

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5742 votes

The Oceanic Six wrote:

Daarbij, welke serie blijft 10 seizoenen lang op topniveau waarbij ze ook origineel blijven?

Zeker mee eens. In tegenstelling tot veel series werden ze met de seizoenen alleen maar beter. Seizoen 1 & 2 vind ik in vergelijking met bijvoorbeeld seizoen 9 en 10 niet heel sterk. Aan het begin vond ik het qua stijl & sfeer erg veel weg hebben van Mad About You. Pas later ontwikkelde het een eigen stijl.

kArIzMa_Movie

• 1290 messages
  • 334 votes

matthijs_013 wrote:

Aan het begin vond ik het qua stijl & sfeer erg veel weg hebben van Mad About You. Pas later ontwikkelde het een eigen stijl.

Je moet wel kunnen begrijpen dat het geschoten camerawerk in het jaar '94, voor die tijd niet veel beter kon. De makers hebben ieder jaar gebruik gemaakt van nieuwe camera's, geloof ik. Vandaar zie je veel verschillen, als je kijkt naar seizoen 10.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat Friends nog een beetje op zoek was naar een eigen sfeer dan dat het aan de camera's ligt. Mad About You was succesvol, dus besloten de makers maar iets gelijksoortigs te doen, qua sfeer. Aan de camera's kan het volgens mij niet liggen, want Seinfeld, uit datzelfde jaar, heeft bijvoorbeeld een heel andere sfeer - kan ook aan het budget hebben gelegen, natuurlijk. Later kreeg Friends ook steeds meer 'n eigen smoelwerk.

kArIzMa_Movie

• 1290 messages
  • 334 votes

Lisa Kudrow Doesnt Think Cast Reunion Will Ever Happen

Phoebe moest het weer is verpesten.

Nee hoor, ze gelooft dat de makers het geen goed idee vinden. Ach ja.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Ik heb ze allemaal graag. Mijn favoriete character is Monica. Geweldig grappig op een gewone, droge manier.

Joey en Phoebe doen vaak te veel moeite, maar slagen er ook wel dikwijls in om een lach op mijn gezicht te toveren.

Wel vreemd dat niemand Janice opnoemt, geweldig nevenfiguur in de serie!!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vandaag seizoen 3 weer eens gekeken, inderdaad ook veel Janice er in.. maar tsja, die stem hè. Dat verpest het. Ook haar grappen vond ik vaak over the top. Ik blijf toch Ross fan hoor, wat een vent.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.