- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Friends (/Joey)
Friends (/Joey)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Arme Joey ! De pilootaflevering van de nieuwe Amerikaanse serie 'Joey' is al gelekt op het internet.
En daar hebben de producenten vast 'helemaal niets' mee te maken....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Inderdaad. Voorpubliciteit kan de kijkcijfers wel eens gunstig beinvloeden...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Echt slechte reclame is dit niet inderdaad, vooral aangezien ze (na positieve eerste reacties) er waarschijnlijk wel vertrouwen in hadden.
Aan de andere kant, het is niet de uiteindelijke versie (lees ik net). Er zijn inmiddels wat bijrollen gerecast, en het lijkt me niet dat je je publiek alvast wil laten wennen aan de verkeerde acteurs.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Joey was voor mij persoonlijk dan ook de enige waar ik echt om kon lachen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
het is niet de uiteindelijke versie (lees ik net).
Het lijkt me dat een aflevering die is opgenomen, ook wordt uitgezonden, en zo niet (bijv wegens andere acteurs), dan is het leuke internetreclame. Niemand hoeft nog te wennen, men moet het er vooral over hebben (hoeveel mensen ZIEN die aflevering op het web, en hoeveel HOREN erover???)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee da's flauwekul, er zijn wel meer series waar een pilot van geschoten is die nooit is uitgezonden. Zo zwerft er ook ergens een Buffy pilot rond met deels andere acteurs.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kunnen ze mooi de reacties op forums (fora?) peilen...
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Nee da's flauwekul, er zijn wel meer series waar een pilot van geschoten is die nooit is uitgezonden.
Dat is geen 'flauwekul' (dankjewel). Natuurlijk zijn er pilots die je niet uitzendt, talloze. Maar die kun je dan dus prima gebruiken als publiciteitsstunt (als-ie ondanks wijzigingen toch leuk is); dat was mijn punt.
En ik ben er van overtuigd dat meer mensen HOREN over een internet-lek dan dat er mensen zijn die de aflevering daadwerkelijk ZIEN. En die laatsten vallen ook nog in een vrij beperkt deel van de doelgroep van zo'n serie, en de eerste categorie is veel breder.
Hoeveel mensen hadden ooit (over) die Haagse rappers gehoord voordat NOVA hun Hirshi Ali-dis van internet plukte?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Kunnen ze mooi de reacties op forums (fora?) peilen...
Forums, fora, beide correct.
Denk niet dat ze reacties willen peilen, dat doe je nauwkeuriger dan via ongecontroleerde fora.
Awareness en want-to-see, daar gaat zoiets om, denk ik.
En als het GEEN stunt is, dan wordt het tijd dat iemand dat eens opzettelijk WEL doet, dat lekken.
Ik weet dat het bij tenminste 1 film overwogen is als pubilicteitsstunt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is geen 'flauwekul' (dankjewel). Natuurlijk zijn er pilots die je niet uitzendt, talloze.
Nou dan. Ik reageerde op je opmerkingen "Het lijkt me dat een aflevering die is opgenomen, ook wordt uitgezonden".
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Nou dan. Ik reageerde op je opmerkingen "Het lijkt me dat een aflevering die is opgenomen, ook wordt uitgezonden".
Ook dat is geen 'flauwekul'.
Maar onderdeel van groter betoog, dat er op neer komt dat jouw opmerking over niet-definitieve cast niet per se houdt snijdt.
"lijkt me"....;-)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ah, sorry, nou ziet ik pas hoe je het las.
Ik bedoelde: als het een aflevering is (en dus niet een pilot met andere sidekicks), dan zenden ze hem toch wel uit, een als het een pure pilot is (die bijv deels andere cast heeft, maar verder goed genoeg), dan verlies je weinig door die te lekken.
De angel zit hem natuurlijk in 'goed genoeg'. In principe wil je niet dat mensen iets zien dat nog niet af genoeg, niet goed genoeg is. Point well taken. Blijf ik denken dat het meer oplevert dan dat het schade kan berokkenen.
donnie B.
-
- 632 messages
- 0 votes
bij Overigen > Tv en radio > Joey:
Is er reeds bekend wanneer deze Friends-spin-off op de Nederlandse buis gaat verschijnen?
Captain Pervert
-
- 4643 messages
- 2099 votes
Ik gok wanneer seizoen 1 in Amerika is afgelopen. Dat is ergens in mei 2005 schat ik (mits het niet voortijdig flopt uiteraard
) en met wat mazzel kan je de serie na de zomer van 2005 op de TV hier verwachten.
Met andere woorden: slinger die P2P zooi maar weer aan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Gebruik je de volgende keer even de search, donnie?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Serie is trouwens erg vermakelijk. Iets leuker dan de laatste jaren Friends.
miak
-
- 157 messages
- 592 votes
Friends is zo lache... egt ik lig iedere keer in een deuk!!! ik vind phoebie en joey egt het grappigst!!!
Tompie film
-
- 96 messages
- 129 votes
Ik vind Friends geweldig!!!! Ik ben ook benieuwd naar de spin-off met Joey. Is het al geweten wanneer die in België op de buis zou komen?
Komische series met elkaar vergelijken is moeilijk. Ik wil er bijvoorbeeld niet aan beginnen om 'The Fawlty Towers' of 'The office' naast 'Friends' te leggen. Dat kan gewoon niet. Ze behoren elk tot een afzonderlijk genre binnen komedie. Dit neemst niet weg dat ik alledrie deze series erg goed vind.
Friends is bedoeld voor een zeer breed publiek, en binnen die optiek kan ik deze serie niet anders dan uitstekend noemen. Er zal hier en daar wel een mindere aflevering zijn, maar toch vind ik het altijd ver boven het gemiddelde uitsteken en erg vermakelijk om naar te kijken, ik krijg er bijna altijd een goed en warm gevoel bij vanbinnen. (Wat ben ik toch een softie!
)
Er zitten zoveel goeie vondsten in deze serie. Puur vakmanschap. Ze werken er dan ook met minstens dertig man/vrouw aan.
Het vaakst moet ik met Joey en Phoebe lachen. Misschien omdat ze de meest absurde karakters hebben van de zes hoofdpersonages hebben.
Indien we sterren mochten geven aan series, dan zou ik hieraan zeker 5 sterren geven!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb 1 aflevering van Joey gezien en ik vond het niet echt bijzonder.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb ze allemaal gezien, en het is (toch) verschrikkelijk niet-grappig en ongeïnspireerd. Nog erger dan de laatste jaren Friends (ik ben groot fan van de eerste 4 á 5 seizoenen Friends).
braambes
-
- 559 messages
- 1356 votes
Ik vind Friends geweldig!!!! Ik ben ook benieuwd naar de spin-off met Joey. Is het al geweten wanneer die in België op de buis zou komen?
Ik geloof rond februari op Kanaal2
Captain Pervert
-
- 4643 messages
- 2099 votes
Joey is minder dan Friends maar nog altijd beter dan veel andere series. Ik mis Ross. Daar herkende ik mezelf altijd in. 
akkkia
-
- 140 messages
- 0 votes
ik kan me nog een aflevering herinneren dat hij achter een keyboard stond en de vrienden zijn staaltje liet horen van moderne, zelfgecomponeerd spul. dat vind ik dan geweldig.
.
mij ook bijgebleven, erg leuke scène.
Reactie van Rachel was nog leuker. Geloof met een bedrukt stemmetje iets van:
"Oh, Can't believe I let him touch me with those hands..)
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Friends is ook terug: elke werkdag op net5 van 2000, ik weet alleen niet wanneer ze beginnen
TheRisingSun
-
- 1140 messages
- 2261 votes
Net de eerste aflevering van Joey gezien en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond! Joey speelt als vanouds en zijn zus en neefje zijn,van wat ik nu gezien heb, ook erg grappig! Blijft het zeker wel volgen,absoluut!
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik vond het niet zo grappig. Heb het idee dat Joey toch niet echt een hele serie kan dragen.
Die serie die er na kwam met Charlie Sheen was een stuk grappiger.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Maar helaas is die serie stopgezet en Joey niet.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Dat is echt onbegrijpelijk. Echt grappige serie worden stop gezet zoals Off Centre en deze pulp loopt gewoon nog jaren door…