• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

House of Cards (Netflix)

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Naomi Watts wrote:

House of Tards.

Ben je aan het kijken?

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Oeps, ik heb nog niets gezien van S03. Ik had er zo'n zin in, maar als ik bovenstaande lees dat na 8 afleveringen het nog niet echt leuk is deins ik wat terug.

Is het wel het kijken waard jongens?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Na twee dagen heb ik er pas vier afleveringen op zitten van seizoen drie... Ik ga het wel afkijken, maar op m'n gemak, aangezien er andere series zijn die me meer weten te vermaken.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Ik heb er nu 6 afleveringen op zitten en de serie blijft me nog steeds fascineren. De intriges, de complexiteit van de personages, die briljanten dialogen, cinematografie, muziek en ijzersterke acteerprestaties.

Allicht zijn er personages die ik mis, verhaallijnen die minder boeien en personages die niet interessant genoeg zijn, maar tot nu toe is het nog steeds een aantrekkelijke en opwindende serie.

En dat de geloofwaardigheid allang voorbij is, ach, zoals Obama hierover zei: I have to tell you, life in Washington is a little more boring that displayed on the screen. Most of my is sitting in a room, listening to a bunch of folks in gray suits talking about a whole bunch of stuff that wouldn't make very good television

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fortune wrote:

(quote)

Ben je aan het kijken?

Halverwege en ondanks het nog erg vermaakt en de cinematografie in serieland state of the art is, heb ik wel problemen met wat zaken. Zo is het politiek niet zo geloofwaardig als voorheen, ook heeft Underwood geen echte tegenstand (Tusk was overigens wel aardig). Niet van dergelijke proporties dat het echt enerverend wordt. Vooral die politieke geloofwaardigheid beviel mij, maar het wordt wel heel erg over the top op momenten.

Maar goed het vermaakt nog steeds, en aangezien ik net van D.C. kom vind ik het leuk om al de bekende plekken te zien.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Ik heb nu alles gezien van House of Cards en afgelopen weekend heerlijk gebinge-watched.

Het derde seizoen vind ik wel het minste van de drie wat vooral door mijn verwachtingen komt. Het perspectief is veranderd ten opzichte van de vorige 2 seizoenen. Ik ga niet precies zeggen op welke manier want dat zou minder leuk zijn maar daar kom je eigenlijk vooral pas de laatste aflevering achter. Het perspectief van de vorige twee seizoenen vind ik helemaal geweldig en dat is eigenlijk ook de hoofdreden waarom ik deze serie zo goed vind. Het is niet perse de geloofwaardigheid of het realisme maar ik wil Frank Underwood zijn weg omhoog zien liegen, manipuleren en bedriegen en deze charmante intelligente psychopaat zijn doel zien behalen ook al moet hij daarvoor over lijken gaan!

Dat gebeurt nog wel in het derde seizoen maar zoals ik zei, het perspectief is daarin veranderd, misschien om het verfrissend te houden, eerlijk gezegd weet ik het niet waarom.

Nogmaals vind ik het Rusland gebeuren matig, de acteur die Petrov (Poetin) speelt matig en zoals eerder gezegd zijn de side stories ook echt matig en heel oninteressant. Er zit in het algemeen minder spanning in dit seizoen terwijl hij president is en dan verwacht dat het nu echt los gaat maar het perspectief is veranderd, waardoor er iets anders centraal staat, wat niet perse slecht hoeft te zijn maar de spanning is aanzienlijk minder hierdoor.

Ook de momenten dat Frank naar de camera spreekt, wat ik in het eerste en tweede seizoen geweldig vind, vind ik in dit seizoen ook allemaal minder. Misschien is het moeilijk voor de schrijvers om nog originaliteit te vinden hierin of wellicht ben ik daar al teveel mee verwend in de andere seizoenen waardoor ik het in dit seizoen wat minder boeiend vond.

Blijft voor de rest natuurlijk wel genoeg over. Het blijft een ontzettend stijlvolle serie met een cynische en ijskoude rand en alsnog wil je aflevering na aflevering kijken om te zien hoe het allemaal afloopt. Die 13 uur die ik met Frank en Claire heb doorgebracht zijn zeker niet weggegooid en het is mooi om te zien hoe deze go-getters alles doen om aan de macht te blijven en liegen en bedriegen voor het Amerikaanse publiek. Het is allemaal wat grootser geworden. De President en de first lady zijn nu veel meer publieke personen geworden en daardoor zijn de speeches nog wel echt tof om te zien.

De eerste twee seizoen zou ik met 4*/4.5* belonen en het derde seizoen 3*/3.5*.

Als je fan bent van de eerste twee seizoen kan je natuurlijk onmogelijk niet kijken. En misschien heb ik het gewoon verkeerd want er zijn genoeg mensen die uitermate positief zijn over dit seizoen.

In ieder geval is het weer een jaar wachten voor het volgende seizoen want die gaat er geheid komen.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Fortune wrote:

Als je fan bent van de eerste twee seizoen kan je natuurlijk onmogelijk niet kijken. En misschien heb ik het gewoon verkeerd want er zijn genoeg mensen die uitermate positief zijn over dit seizoen.

In ieder geval is het weer een jaar wachten voor het volgende seizoen want die gaat er geheid komen.

Ben het helemaal met je eens. Het einde van S3 viel mij trouwens ook tegen. Ik vind dat Claire een te grote rol heeft gekregen en dat het teveel over haar gaat.

Wat ik wel leuk vond bij S3 was het modder gooien tijdens het verkiezingsdebat en het elkaar constant proberen te naaien. Daar zou HoC eigenlijk over moeten gaan en niet of hij een goed huwelijk heeft met zijn vrouw. Als ik een show wil zien over huwelijksproblemen zet ik wel één of andere vrouwenserie op. Het einde van S3 deed me iig niet verlangen naar S4.

Frank is ook 'te goed' geworden. In S1 en S2 deed hij alles om z'n doel te bereiken, liegen, bedriegen, zelfs moord ging hij niet uit de weg daar zie je bijna niets meer van terug in S3.

Desalnietemin is het nog steeds erg vermakelijk en heb ik 3 dagen nodig gehad om heel S3 uit te kijken dus als je fan bent van de serie moet je dit seizoen zeker niet skippen en ook S4 ben ik weer van de partij.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik heb alle 13 afleveringen achter de rug nu. Ik zal eerlijk zijn: dit seizoen viel me echt vies tegen. Al helemaal als ik kijk naar hoe veel ik me vermaakt heb met seizoen 1 en 2. Ook de behoorlijk intense trailers van seizoen 3 gaven mij hoge verwachtingen.

Fortune wrote:
Dat gebeurt nog wel in het derde seizoen maar zoals ik zei, het perspectief is daarin veranderd, misschien om het verfrissend te houden, eerlijk gezegd weet ik het niet waarom..

En dit is precies waarom seizoen 3 niet werkt. De formule die seizoen 1 en 2 zo geweldig maakte is totaal niet aanwezig.

Ten eerste, het tempo is echt bedroevend laag. Vooral in de eerste en laatste afleveringen merk je dat. Het gedeelte met Doug was veel te langdradig. Kevin Spacy praat ook echt heel weinig in de camera dit seizoen. Er waren meerdere afleveringen waar dit zelfs totaal niet gebeurde.

En zoals Fortune zegt, het perspectief is anders. Het hele idee dat Underwood een groot masterplan heeft om hoger op te komen wat het hele seizoen aan de gang is, is dus niet aanwezig. In plaats daarvan kreeg Underwood elke aflevering een probleem voorgeschoteld wat hij diezelfde of de volgende aflevering oploste. En niet meer op geniale wijze zoals toen met die lerarenstakingen uit seizoen 1.

Zoals ik eerder al zei miste ik heel erg de personages die in vorige seizoenen hele goede side/main stories neer konden zetten. (Raymond Tusk, Zoë Barnes, Garret Walker, Peter Russo, Lucas/Janine/etc, ) De nieuwe personages die geïntroduceerd werden vond ik erg saai. Er waren op zich al weinig sidestories aanwezig, en degene die er wel waren wisten me echt niet te boeien.

Het leek alsof de makers (vooral in de laatste 3 afleveringen) heel hard probeerden om de kijker een hekel aan Underwood te laten krijgen. Maar hoe langer ik keek, het was juist Claire waar ik een hekel aan kreeg. Toen ik op de helft van het seizoen was dacht ik "wat is Claire toch ontzettend irritant dit seizoen". Het ging te veel over haar en ik vond dat ze echt heel vaak onredelijk deed. De samenwerking tussen haar en Underwood was altijd erg complex mooi om naar te kijken. Dit seizoen werd vooral haar 'gezeur' voorgeschoteld.

En dan als laatste. Spoiler: Hoe halen ze het in hun hoofd om met zo'n cliffhanger af te sluiten?! En we krijgen niet eens te zien wie de verkiezingen wint?! Daar ging het toch het hele seizoen om? Toen het afgelopen was heb ik serieus nog even gecheckt of ik niet toevallig een aflevering vergeten was.

bo filter

• 1 messages
  • 0 votes

s3 in 1 weekend gekeken, er waren 2 afleveringen die voelde als s 1 en 2. pritty waardeloos was s3. nu kan ik weeeeeeer een heel jaar wachten SPOILER, of dat Claire voor president gaat, denk t wel, denk dat ik aankomende 3 jaar t niet kijk, kan ik s4,s5,s6 in 1x kijken

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Gisteren dan eindelijk afgerond, maar het werd helaas nergens zo boeiend en/of spannend als de vorige seizoenen. Daarvoor is het gedoe met Rusland te verwaarlozen en het gebeuren met Doug is te langdradig. Waar zijn de complexe problemen gebleven?

Maar wat ik vooral miste is de achterbakse Frank Underwood die over lijken ging om zijn doel te bereiken; wat een softie is het geworden. Daarmee haal je toch wel de angel eruit, ondanks een aantal aardige momenten.

Ik hoop dat ze met seizoen vier weer de goede kant opgaan, want dit kan stukken beter.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

bo filter wrote:

s3 in 1 weekend gekeken, er waren 2 afleveringen die voelde als s 1 en 2. pritty waardeloos was s3. nu kan ik weeeeeeer een heel jaar wachten SPOILER, of dat Claire voor president gaat, denk t wel, denk dat ik aankomende 3 jaar t niet kijk, kan ik s4,s5,s6 in 1x kijken

Ga er maar niet teveel vanuit dat er na seizoen vier nog een seizoen komt, en al helemaal geen twee.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Pijnlijk, duidelijk de fout gemaakt door het niet in 3 seizoenen te willen afronden, zoals het origineel, maar te gaan voor het oprekken van het avontuur vanwege het succes, waardoor je met een waardeloos seizoen opgescheept zit.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Seizoen 4 nu ook officieel.

Cinemaniak

• 566 messages
  • 513 votes

Ik ben nu behoorlijk vlot door de eerste twee seizoenen gegaan,al zeg ik het zelf. Heerlijke serie, maar toch ook af en toe 'iets' te makkelijk en toevallig. Maar dat mag de pret niet drukken, want er valt nog genoeg te genieten. Overtuigende cast ook, buiten de ongenaakbare Kevin Spacey. Het tweede seizoen was in mijn ogen echt vele malen spannender en intenser dan het eerste, dus erg benieuwd naar het derde.

Aankomende zaterdag maar eens beginnen

memorable

• 173 messages
  • 1657 votes

Uiteraard een heerlijke serie, maar het grote minpunt voor mij is de summiere tegenstand die Francis Underwood te verduren krijgt. Al zijn opponenten worden stuk voor stuk afgeschilderd als een stel slappe zakken die alleen iets van zijn kwade, berekenende karakter meekrijgen als Frank ze naait waar ze bijstaan. Zelfs Raymond Tusk, die bij vlagen wel doorhad hoe Underwood in elkaar zit, wordt uiteindelijk genadeloos afgeserveerd door het masterplan van Underwood. Je zou toch verwachten dat mensen in de top van de Amerikaanse politiek alleen al vanwege zijn gemaakte gedrag (dit natuurlijk perfect vertolkt door Spacey) sterker tegen hem opstaan.

fred1946

• 207 messages
  • 8 votes

Volg de serie ook,blijft goed,ben met Seizoen 3 aan het kijken.

Alleen las ik ergens op Google dat er ook Seizoen 4 is in 2016.

Hoop maar dat het dan niet uit gekauwd word,dat gevaar zit er meestal in.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Seizoen 1 in 20 dagen bekeken

Seizoen 2 in 17 dagen

We zijn nu al meer dan 50 dagen verder sinds de release van seizoen 3 en heb vandaag pas aflevering 5 gezien. Ik vrees dat House of Cards de nieuwe Homeland aan het worden is... Die werd ook compleet ongeloofwaardig bij seizoen 3.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Dragonslayer wrote:

En dan als laatste. Spoiler: Hoe halen ze het in hun hoofd om met zo'n cliffhanger af te sluiten?! En we krijgen niet eens te zien wie de verkiezingen wint?! Daar ging het toch het hele seizoen om? Toen het afgelopen was heb ik serieus nog even gecheckt of ik niet toevallig een aflevering vergeten was.

De verkiezingen waar het hierbij om gaat zijn primaries, niet echt tot de verbeelding sprekende voorverkiezingen over wie mee mag doen aan de presidentsverkiezingen. Ik verwacht dat seizoen 4 met die verkiezingen eindigt.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Zoals altijd ben ik nogal een achterloper met dit soort dingen, maar wat een gave serie. Spacey, wat een held. Grimmig, cynisch oligargisch politiek schouwspel. Daarnaast sterk geregisseerd, vooral die afleveringen van Fincher vond ik schitterend in elkaar zitten. Ben nu pas halverwege het eerste seizoen, dus erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkelt.

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

Dankzij de laatste afleveringen toch wel weer een aardig seizoen maar wel het minste van de drie, daar lijkt iedereen het wel over eens. De Rusland verhaallijn vond ik niet zo geweldig, evenmin Claire als VN-ambassadrice: de primaries met tegenkandidaat Helen Dunbar daarentegen leverden wel wat mooie scenes op, en Francis´verbetenheid jegens zijn eigen staf ook. Tom Yates was een geslaagd personage, en ook Doug's verhaallijn vond ik interessant (al was het gedoe met Gavin wat overtrokken). Minder boeiend waren de verhaallijnen van Remy en Jackie, al maakte Jackie´s afgang tijdens het slotdebat wel weer wat goed.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Spacey blijft een geweldig acteur, maar seizoen 3 is duidelijk van minder hoog niveau dan de voorgaande seizoenen. Misschien dat 't in het echt ook zo is dat de reis naar de top interessanter is dan het bereiken daarvan? Niet dat ik weet waarover ik praat overigens.

Opvallende aan dit seizoen is in eerste instantie dat Underwood, zoals eerder opgemerkt, zich minder richt tot het publiek. En net op het moment dat ik begon te denken: waarom is dat het geval?, begon hij het ineens weer meer te doen. Het was haast alsof ze mee luisterden.

Her en der is het over de top, zoals in die eerste aflevering, het moment waarop Underwood z'n vaders graf bezocht of de Russische president die de First Lady vol op d'r bek pakt.

Uiteindelijk gaat het vooral om Frank en het feit dat hij er steeds meer alleen voor komt te staan. Vrienden heeft hij niet, hoewel hij dat soms wel denkt (Freddie, haha) en zijn staf jaagt hij steeds meer tegen zich in het harnas (hoewel ik 't soms nog wel begreep).

Natuurlijk is de toenemende spanning in het huwelijk met Claire daarin het speerpunt. Gedurende het seizoen begon ik te speculeren over wat er allemaal zou kunnen gebeuren. In eerste instantie vond ik dat men zinspeelde op Claire en een mogelijke zwangerschap. Op het laatst kreeg ik een beetje het gevoel dat er iets schokkends aan zat te komen in de vorm van (een poging tot) zelfmoord. Ergens ben ik dan wel blij dat de schrijvers niet doen wat ik verwacht, hoewel ik in mijn achterhoofd hield dat men de female lead niet zomaar overboord zou gooien, niet elke serie volgt immers het GOT stramien). Ik vraag me wel af wat ze met Claire van plan zijn in het nieuwe seizoen. Een weg terug lijkt me uitgesloten. Gezien het feit dat ze erg geliefd is en dat ze iets lijkt te willen bereiken, zal ze azen op een terugkeer naar de politiek.

Voor Frank is er maar één mogelijkheid. Het kan niets anders of die gaat een harde val maken. Ik had voor aanvang van dit seizoen verwacht dat die dit seizoen al zou komen, maar er is gekozen voor een re-election. In ieder geval hoop ik niet op meer/veel seizoenen na 4, aangezien de serie zich daar niet voor lijkt te lenen.

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Seizoen 3 is gewoon een belediging voor de kijker vind ik, een significante daling in kwaliteit ten opzichte van de twee voorgaande seizoenen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Belediging wil ik niet zeggen, maar het is wel een stukkie minder. Kan er niet echt goed de vinger achter krijgen, maar het voelt nogal als lijm tussen de rise en de fall. Seizoen twee was echt magistraal, hier wacht je op vuurwerk. Duurt tot de laatste twee afleveringen van dit seizoen als Doug weer écht in de picture komt. Maakt dat je wel weer veel zin in seizoen 4 krijgt, maar het moet wel beter.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Anderhalve aflevering gezien van S1 en inhoudelijk gezien vraag ik me af wat mensen zo aanspreekt in deze serie.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

chevy93 wrote:

Seizoen 1 in 20 dagen bekeken

Seizoen 2 in 17 dagen

We zijn nu al meer dan 50 dagen verder sinds de release van seizoen 3 en heb vandaag pas aflevering 5 gezien. Ik vrees dat House of Cards de nieuwe Homeland aan het worden is... Die werd ook compleet ongeloofwaardig bij seizoen 3.

Seizoen 3 werd niet de nieuwe Homeland. Uiteindelijk afgekeken en werd steeds beter naarmate het seizoen vorderde. House of Cards is gewoon het beste wanneer Underwood niet alles heeft zoals hij het wilt.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

nog niks over de aankondiging van seizoen 4 en de bijbehorende trailer hier? Vooruit dan maar...

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

AC1 wrote:

Anderhalve aflevering gezien van S1 en inhoudelijk gezien vraag ik me af wat mensen zo aanspreekt in deze serie.

Beetje makkelijke kritiek misschien, maar na anderhalve aflevering kan je daar denk ik nog niet zo veel over zeggen. Heb je het nog verder geprobeerd?

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Nee. Het was eigenlijk geen kritiek maar eerder een oprechte vraag. Wat spreekt je aan in deze serie? De politieke spelletjes? Mensen zijn allemaal haaien? Wat vind je daar mooi aan? Ik vroeg me dat werkelijk af.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Persoonlijk vind ik het een mooie serie omdat het zo cynisch en smerig is. En dat het zo ver van me af staat misschien. Ik heb de drang naar macht nooit begrepen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.