• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

House of Cards (Netflix)

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

(afbeelding)

Nieuwe series zijn altijd leuk en zeker als die nieuwe serie twee bekende en goede namen heeft. Als een soort van verfilming van een oude BBC serie gaat het over een congreslid die koste wat kost president wil worden van de VS, maar de nodige hindernissen over zijn heen krijgt. De protagonist wordt gespeeld door Kevin Spacey (bekend van American Beauty) die tevens ook instaat voor de productie samen met een andere grote naam David Fincher. De pilot wordt uitgezonden op 1 februari bij Netflix, die bekende streamdienst. Dit is de trailer: YouTube - Netflix Original Series House of Cards - Trailer - HD

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, trailer leek me wel aardig. Ga dit wel een kansje geven.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Serie lijkt me wel interessant, jammer dat het zo lelijk gefilmd is..

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Interesting! Die houden we op de radar.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

jammer dat het zo lelijk gefilmd is..

Dat zeg je op basis van de trailer? Wat is daar lelijk gefilmd aan?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Op basis van de trailer, wel voorbarig natuurlijk omdat het niet een heel representatief beeld geeft. Ik heb me ook wat ongelukkig uitgedrukt. Vrij teleurstellend op cinematografisch gebied (de trailer). Van de Red Epic verwacht je veel en veel beter.

caelers8

• 83 messages
  • 178 votes

Hoe was de eerste aflevering?

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Eerste aflevering smaakt naar meer. Maar ben verre van objectief. Vind Spacey en Fincher beide geniaal.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Maar vraag zou ook kunnen zijn hoe was 1e seizoen. Alle afleveringen zijn namelijk op zelfde dag beschikbaar gekomen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Damn. Wat is dit ontzettend goed zeg. Spacey is werkelijk briljant. Nog drie afleveringen te gaan. Volkomen verslaafd.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

En klaar. Absolute topserie!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Toch maar even wat uitgebreider op ingaan. Allereerst maar even beginnen met Kevin Spacey. Altijd al enorm zwak voor hem gehad, maar was de laatste jaren beetje van radar verdwenen. Gelukkig is hij eindelijk weer terug. Wat een glansrol. Heerlijk hoe hij de keiharde politicus Frank Underwood neerzet. Gevat, vlotgebekt en ronduit briljant. En dan die momenten waarop hij zich direct naar de kijker richt. Ben er normaal niet zo'n fan van, maar werkte hier geweldig.

Ook script is ijzersterk. Sublieme dialogen en een cast in de volle breedte die, die dialogen ook de juiste waarde meegaat door hun spel. Jammer alleen van het wel hele open einde, maar kan nu al niet meer wachten op seizoen twee. Van mij mag Fincher zich nog even op series blijven richten.

Voor uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl | Recensie: House of Cards (seizoen 1)

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Deze ga ik in de gaten houden en zet hem alvast op mijn vakantielijstje. Laat de zomer maar komen!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dit haalt me wel over dit te gaan kijken. Lijkt me wel heel erg een politieke versie van het geweldige House of Lies. Maar dan Spacey als powerhouse katalysator ipv Cheadle. Ook dezelfde sterke punten die je noemt en het praten in de camera. Neem 'm mee in mijn rotatie, aangezien het seizoen al klaar is.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Haha seizoen al klaar. Gaat inderdaad snel in dit geval. Blijft een beetje een absurd idee om een serie gewoon op één dag in zijn geheel uit te zenden. Vraag me echt af of dit navolging gaat krijgen.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Is dit een serie van 1 seizoen of gaan er mogelijk nog meerdere seizoenen komen?

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Komt nog een tweede seizoen.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

De trailer zag er geweldig uit, maar daarna was ik deze serie eventjes vergeten. Heb inmiddels de eerste twee afleveringen gezien, en damn, wat zet Kevin Spacey een heerlijke rol neer! Buiten dat: interessante plotlijnen, leuke dingetjes (in de camera praten, sms'jes op het scherm, etc.) en strakke dialogen. Smaakt naar meer!

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Hele toffe serie met een Spacey in een rol die hem past. Ik heb het gehele seizoen nog niet bekeken maar ik ben nu, na 9 eps, razend enthousiast

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Damn geniaal

ohkino

• 194 messages
  • 534 votes

Spacey zet een politicus in de verf waar ik eigenlijk een hekel aan heb. Een vaardige en uitgekookte 'Rat' zonder scrupules and then al the American way. Super.

ohkino

• 194 messages
  • 534 votes

In februari komt de 2e serie op Netflix. Vandaag zag ik dat de regisseurs commentaren toevoegen, althans via de tablet in mijn geval. Dit levert een aantal wetenwaardigheden op w.b. de cameravoering, de personages en ook het verhaal. Je kijkt in feite met de regisseur mee...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Beter laat dan nooit. Zet het maar in de agenda. 14 Februari. Uw partner zoekt het maar uit op Valentijnsdag. Er zijn prioriteiten.

S1 even gaan herzien en dan helemaal klaar voor S2. Spacey krijgt tegengas van de beste actrice van dit moment. Ik heb er zin in. Tour de force!

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Welke films of series lijken hierop? Het gaat me niet zo zeer om de politiek maar meer het karakter dat Spacey hier neerzet.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Vrij unieke serie, maar het personage van Spacey is een beetje de succesvolle en psychopathische versie van Lester Burnham.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Apollinisch wrote:

Vrij unieke serie, maar het personage van Spacey is een beetje de succesvolle en psychopathische versie van Lester Burnham.

Nou ja, behalve dat het Kevin Spacey is, zie ik hier geen vergelijkingen verder. Ik bedoel meer een personage dat één doel voor ogen heeft en zich door helemaal niets laat tegenhouden, met de morele twijfel die daar continue mee gepaard gaat, waar je enigszins bewondering hebt en anderzijds het personage compleet veracht. Ook ga je door deze serie helemaal anders naar politici of mensen met macht kijken. Kan alleen maar denken aan Michael Clayton, dat hier enigszins op lijkt qua politiek, smerige spelletjes en morele vertwijfeling en dat het een stijlvolle, klinische en kille thriller is.

Ach ja, ik ga de serie gewoon overnieuw kijken. Voor het eerst ooit eigenlijk, dat ik een serie voor een tweede keer ga kijken, omdat ik niks kan vinden wat hierop lijkt, Kevin Spacy speelt dan ook wel uitzonderlijk sterk en memorabel.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

De momenten waarop Underwood tegen de camera praat doen mij toch wel veel denken aan (de voice-over van) Lester Burnham.

Fortune wrote:

Ik bedoel meer een personage dat één doel voor ogen heeft en zich door helemaal niets laat tegenhouden, met de morele twijfel die daar continue mee gepaard gaat, waar je enigszins bewondering hebt en anderzijds het personage compleet veracht. Ook ga je door deze serie helemaal anders naar politici of mensen met macht kijken.

Ken je Boss?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Apollinisch wrote:

De momenten waarop Underwood tegen de camera praat doen mij toch wel veel denken aan (de voice-over van) Lester Burnham.

(quote)
Ken je Boss?

Ziet er best goed en gelijkend uit idd!

Kisje

• 970 messages
  • 1190 votes

Top serie! Was er helemaal verslaafd aan en kan niet wachten tot seizoen 2 uitkomt volgende maand . Één van de beste series van de afgelopen jaren... Maar kan ook moeilijk anders dan de sublieme combo Fincher/Spacey

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nog een paar dagen!!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.