• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

House of Cards (Netflix)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik ook niet!

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

Montorsi wrote:

Persoonlijk vind ik het een mooie serie omdat het zo cynisch en smerig is. En dat het zo ver van me af staat misschien. Ik heb de drang naar macht nooit begrepen.

Er valt ook niet veel te begrijpen eigenlijk behalve de cliche dat we allemaal verschillend zijn. De 1 boeit geld niet zoveel zolang die rustig zijn rekeningen kan betalen, de ander is juist ontzettend hebberig en wil meer en meer.

Vdk_Movie

• 375 messages
  • 451 votes

Vandaag ga ik deze serie voor 't eerst bekijken, het mooie ervan is dat ik ze nu achterelkaar kan zien. Mij benieuwen. Heb goede verhalen gehoord namelijk.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

S4 begon goed de eerste twee afleveringen maar daarna stortte het helaas helemaal in, totaal ongeloofwaardig en een stuk minder interessant. Al dat gedoe rondom Claire is echt slaapverwekkend ik zit echt naar één of andere feministische show te kijken ofzo.

Het niveau van S1 en S2 wordt echt geen moment meer gehaald. Heb er nu 6 gezien en zie op tegen de rest.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Eens! maar ik raad je aan om verder te kijken, want de laatste 2 afleveringen (vooral de laatste) doet je hunkeren naar het volgende seizoen.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Het wordt nu gelukkig alweer een stuk beter inderdaad vanaf Afl. 7. Echt weer het oude HoC waar mensen tegen elkaar uitgespeeld worden, heerlijk om naar te kijken. Ik zag ook dat veel van de mindere afleveringen zijn geregiseerd door Robin Wright die Claire speelt, ik denk dat achteraf geen goed idee was.

Ook Dominique McElligott speelt nu mee (bekend als Lillly Bell in Hell on Wheels) wat een ongelooflijk verschrikkelijk lekker wijf blijft dat toch, alleen zij is al reden genoeg om te blijven kijken. Ik vind haar man dan wel weer een stuk minder geloofwaardig als presidentskandidaat. Echt een gladde praatjesmaker waar ik nooit van m'n leven in zou tuinen maargoed Amerikanen zijn wat dat betreft wel makkelijker te manipuleren (zie Donald Trump) dus echt onrealistisch is het niet.

Maargoed 9 gehad nog 4 te gaan ik probeer rustig aan te doen maar het valt niet mee

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

ben halverwege dit seizoen en vind het juist aardig magistraal weer. Seizoen 3 wordt dik overtroffen in elk geval.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

martijnk wrote:

Dominique McElligott speelt nu mee (bekend als Lillly Bell in Hell on Wheels) wat een ongelooflijk verschrikkelijk lekker wijf blijft dat toch, alleen zij is al reden genoeg om te blijven kijken.

Voor haar zou ik Republikeins stemmen ja. Kolere zeg.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Alle 13 inmiddels gezien en ik ben toch niet echt overtuigd. Het is zeker vermakelijk genoeg om te blijven kijken maar ik had aan het einde niet zoiets van: ik kan niet wachten tot S5 er is.

Ik vond heel die kidnapscene redelijk amateuristisch overkomen, ik vraag me ook af of een president zich daar in het echt mee gaat bemoeien en gaat onderhandelen met de kidnapper en zelfs de presidentskandidaat doet mee, beetje onlogisch allemaal. Alsof iedere kidnapper ook de president van de VS aan de lijn krijgt zodra hij dat eist in een video.

Ook Claire die als first lady met die IKO leider gaat onderhandelen slaat nergens op, het is allemaal extreem ver gezocht. En dan nog die Will Conway, zeer slechte acteur en totaal niet geloofwaardig als presidentskandidaat.

Verder wel weer wat vermakelijke stukjes maar overall kan het niet op tegen S1 en S2 en ik vind S4 ook slechter dan S3, die was nog wel leuk met Petrov enzo.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik ben er ook doorheen, loopt tegen het einde een klein beetje spaak inderdaad. Maar genoeg voor volgend jaar om naar uit te kijken.

Vdk_Movie

• 375 messages
  • 451 votes

In iets meer dan een maand geleden voor het eerst begonnen met het bekijken van de serie, ben erg onder de indruk, ben inmiddels begonnen aan Seizoen 4. Had eerlijk gezegt nooit gedacht dat er nog zo'n pareltje gemaakt zou worden na de Sopranos. Voor mij de beste serie op Netflix tot nu toe. Er had geen betere acteur gekozen kunnen worden als President dan Kevin Spacey.

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Het is een zware bevalling allemaal. Geen greintje sympathie voor de hoofdpersonen. De hele tijd zit je te hopen dat ze genadeloos op hun bek gaan. ik hoopte echt dat ie de aanslag niet zou overleven Dat is dan ook de reden om te blijven kijken.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

S4 is beter dan S3, maar haalt niet het niveau van de eerste 2 seizoenen.

De zoveelste zoektocht van de volgende journalist is helemaal niet interessant, het weg nemen van de spanning tussen Claire en Frank is jammerlijk en het hele IS-lijntje is zwak. Persoonlijk vind ik dat Homeland zoiets veel beter aan pakt.

Kinnaman als tegenspeler is overigens geen fantastische keuze. Moeilijk voor te stellen dat hij in de serie zogenaamd alles zou hebben, terwijl hij de uitstraling van een dood vogeltje heeft.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Eens dat het hele IS-lijntje zwak is, maar vind niet dat Homeland het veel beter aan pakt. Vooral seizoen vijf sloeg de plank voor mij volledig mis.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik heb seizoen 5 nog niet gezien.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Ik loop nu tegen het einde van seizoen 4 aan en ik moet bekennen dat het niveau van seizoen 1 nooit meer geëvenaard wordt. Toch blijft het vermakelijk, met name spacey, en zie ik af en toe scènes voorbij komen die echte pareltjes zijn, bijvoorbeeld het 'triootje' met Meechum en in het verlengde daarvan het gezamenlijke ontbijt van Frank, Claire en Tom Yates. Ik aanschouw het met een grote glimlach. Ook de scène waarin Underwood Cathy Durant intimideert in het Witte Huis getuigt van grote klasse. De donkere sfeer, het acteerwerk, indrukwekkend!! Al met al wordt de serie wel steeds minder interessant, wat met name te maken heeft met het schrijfwerk. Hoe bijvoorbeeld het personage van Freddy de grillmaster wordt teruggebracht in de serie vind ik lichtelijk ongeloofwaardig. De timing en setting is me te toevallig.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Meesterwerkje toch wel hoor. Naarmate seizoen 4 vordert begint het net te sluiten rondom F.U. wat een aardige opbouw aan spanning met zich meebrengt. De laatste episode doet je hunkeren naar seizoen 5. Her en der wat (licht) ongeloofwaardige elementen, maar vermakelijk van begin tot eind.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Het duurde even, maar uiteindelijk ook seizoen 4 gezien. Het begon nogal... saai. Maar het seizoen, zoals de Amerikanen dat zeggen, "started to grow on me". De hele VS-Rusland-verhouding kon me maar bij vlagen boeien, maar met de nieuwe verkiezingen op komst, bloeit de serie weer helemaal op.

Het zal ongetwijfeld geen toeval zijn dat het nieuwe seizoen gelijk gaat lopen met de echte verkiezingen (Trump vs. Clinton ).

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Komt seizoen 5 niet pas in 2017?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Die Russische president had zo de broer van Poetin kunnen zijn.

De uitstraling, dat gezicht; heerlijke casting.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Zo enorm benieuwd wat HoC gaat doen met het vijfde seizoen. Krijgen we Trump-taferelen, of blijft de serie zijn eigen identiteit houden en laten ze het verhaal Trump-Clinton volledig los?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik moet me inhouden om Trump en Underwood niet te veel te gaan vergelijken met elkaar. Het banenplan, de gepredikte economische groei, het in de eerste plaats behartigen van de nationale belangen... Het is dat Underwood een democraat is, maar Trump is ook geen modelrepublikein

Snel seizoen vier opzetten, want dat heb ik nog niet gezien.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

tbouwh wrote:

Snel seizoen vier opzetten, want dat heb ik nog niet gezien.

Shame on you

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

Ik moet me inhouden om Trump en Underwood niet te veel te gaan vergelijken met elkaar.

En de Underwoods niet met de Clintons?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
En de Underwoods niet met de Clintons?

Jup, die is er ook zeker. Ik moet zeggen, ik weet niet in hoeverre de Clintons een inspiratie zijn geweest voor de creatie van de twee hoofdpersonen van HoC. Zou me niets verbazen als ze bewust gedeeltelijk gemodelleerd zijn naar de Clintons.

De mogelijke parallel die ik zelf noemde vind ik nog wel wat meer beangstigend, omdat die achteraf ontstaat, terwijl de serie al loopt. Alsof de actualiteit met de fictie meegaat, i.p.v. andersom.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

(quote)
De mogelijke parallel die ik zelf noemde vind ik nog wel wat meer beangstigend
It's Going to Be Okay

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Na de verbazing en kleine schok was er voor mij ook snel ruimte voor nuance. Ik zit momenteel enkel een beetje in m'n maag met de republikeinse meerderheid binnen de drie afzonderlijke machten. De tijd zal alles moeten gaan uitwijzen, schreef ik vanmiddag al. Maargoed, back to topic denk ik maar weer

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

"House of Cards is vanaf 30 mei weer te zien op Netflix."

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

beetje later dan verwacht. Komt een aardig serie-voorjaar aan

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

De realiteit heeft de fantasie ingehaald. Ben benieuwd of en zoja hoe ze komend seizoen inspelen op Trump

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.