- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- American Horror Story
American Horror Story
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Die Twisty ziet er gestoord uit zeg. Nu wil ik gelijk beginnen aan seizoen vier.
Heb een tijdje terug alleen het eerste seizoen gezien en de vervolgen links laten liggen. Maar het lijkt me dat je hier zonder voorkennis in kan stappen, aangezien de seizoenen op zichzelf staan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, dus gewoon doen Shinobi.
Het was maar de opener maar ze lijken nu eindelijk daadwerkelijk zeer effectieve horror te maken. Heeft ook wel met dit subgenre gedaan. Qua opbouw en sfeer echt heel erg sterk. Ook door 'echte' freaks te casten doe je al veel goed. Maar twisty, wtf, dit vergeet ik nooit meer 
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Twisty is by far de meest angstaanjagende clown die ik ooit gezien heb.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik heb altijd een raar iets met deze serie. Het eerste seizoen vond ik super, tweede seizoen minder en ben ik halverwege gestopt met kijken. Toen kwam het derde seizoen en ik had zoiets van ja ik ga weer kijken, zag er tof uit. Eenmaal begonnen vond ik het weer saai, te weird en de stijl te oubollig. Ook weer mee gestopt. En ik heb nu weer precies hetzelfde, de trailer ziet er tof uit en ook het thema spreekt me aan (Twisty ziet er gewoon awesome uit) maar toch kijk ik het niet omdat ik bij de vorige twee seizoenen ook ben afgehaakt.
Het is een raar iets, het uiterlijk van de serie spreekt me aan, thema's, cast, en de creepy clowns bijvoorbeeld, maar als het dan aankomt op de inhoud zoals aankleding, verhaallijn, traagheid in scenes dan pakt het mij niet.
Jammer want een goede horror serie kan ik wel waarderen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weer geweldig. Vorige seizoen was niet het beste. Einde van seizoen 2 staat hoog bovenaan. Maar dit is weer fantastisch. Die clown is geniaal!
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
Eerste aflevering is weer geweldig. De clown is creepy en de creatures fantastisch vormgegeven. Jup, dit seizoen wordt geweldig!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Heb op dit moment hetzelfde als Rianneke_Dan. Het eerste seizoen was ik helemaal hooked aan, maar het tweede seizoen zet ik vooralsnog niet zo makkelijk aan. Grijpt me een stuk minder allemaal. Maar elk seizoen is dus een nieuw verhaal? Die Twisty is in elk geval een goede motivatie om door te zetten, hehe. Ziet er cool uit!
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Toffe eerste aflevering ik ben benieuwd waar het naar toe gaat verder.
En Twisty hahha ik vind hem wel grappig 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik was ook laaiend enthousiast over seizoen 1. Het tweede seizoen hield ik drie afleveringen vol, derde niet eens aan begonnen. Vier schuif ik ook maar op de lange baan. Misschien dat ik drie nog eerst een kans geef, maar wel pas als ik echt niks beters te doen/kijken heb.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Tweede seizoen vond ik juist de beste van de drie.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ik snap ook niet waarom hier zoveel zijn die het tweede seizoen zo slecht vinden. 
Ook ik vond dat seizoen juist het best.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heeft denk ik ook wel te maken met het subgenre van het seizoen. Bij horror toch wel erg bepalend.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Tweede seizoen was inderdaad het beste!
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Seizoen 4 ook begonnen. Het gegeven van een freakshow is natuurlijk erg interessant, zeker met een American Horror Story twist eraan. Toch wist de eerste aflevering mij nog niet helemaal te overtuigen. De clown is natuurlijk de grote publiekstrekker maar ik vind hem tot zover nog tegenvallen. Wellicht waren de verwachtingen iets te hoog.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Vermakelijk, maar het blijft toch jammer dat het net allemaal binnen de lijntjes blijft, seizoenen 1 en 3 beginnen heel sterk, maar kabbelen daarna wat voort, waar je in seizoen 1 verwacht dat er uiteindelijk nog meer gore inkomt en de andere omgekomen kinderen een rol gaan spelen (die scene in de kelder in het begin is vette shit, net zoals het afmaken van de tweeling), maar het komt er nooit uit, net zoals seizoen drie zinspeelt op een confrontatie tussen de supreme en de anderen, die er uiteindelijk nooit komt), seizoen 2 is dan nog het sterkst, meest compleet, maar is nog het minste horror.
Dan is het toch jammer dat ik nu halverwege seizoen 4 verwacht dat het verval nu echt gaat beginnen en het weer voort gaat kabbelen met gezeur over een operatie en het gezeik van jankbal Dandy
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik blijf gefascineerd door deze serie, ook de intro blijft altijd zo cool 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vermakelijk, maar het blijft toch jammer dat het net allemaal binnen de lijntjes blijft, seizoenen 1 en 3 beginnen heel sterk, maar kabbelen daarna wat voort, waar je in seizoen 1 verwacht dat er uiteindelijk nog meer gore inkomt en de andere omgekomen kinderen een rol gaan spelen (die scene in de kelder in het begin is vette shit, net zoals het afmaken van de tweeling), maar het komt er nooit uit, net zoals seizoen drie zinspeelt op een confrontatie tussen de supreme en de anderen, die er uiteindelijk nooit komt), seizoen 2 is dan nog het sterkst, meest compleet, maar is nog het minste horror.
Dan is het toch jammer dat ik nu halverwege seizoen 4 verwacht dat het verval nu echt gaat beginnen en het weer voort gaat kabbelen met gezeur over een operatie en het gezeik van jankbal Dandy
Ben ik met je eens. Vaak zijn de eerste delen geweldig en is het vooruitzicht een intens conflict die uiteindelijk toch maar niet komt.
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
Dit blijft een geniale serie naar mijn bescheiden mening. Seizoen 2 is moeilijk in te komen, maar was zeer zeker net zo goed als seizoen 1. Ben nu bezig met seizoen 3 met een onderwerp wat mij dan weer niet aanspreekt: heksen. Neemt niet weg dat ik met volle teugen geniet van vooral het acteerwerk van Conroy en Lange. GEWELDIG!! Ook seizoen 3 is weer volledig, maar dan ook echt volledig (!!) over de top! Sommige scenes zit ik met open mond te kijken. Heb seizoen 4 ook al klaar liggen en nu maar hopen dat het net zo goed is als de vorige drie! Top serie!! Jammer dat het niet uitgegeven wordt op Blu Ray in Nederland.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
American Horror Story (TV Series 2011? ) - Episodes - IMDb
Seizoen 5 ligt klaar voor opname 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Nu twee afleveringen gezien, maar vind het nog niet erg overtuigend. Ik had toch engere, meer obscure "freaks" verwacht. Misvormde handen, twee hoofden, kort armpjes, drie borsten en een paar mongooltjes en dwergjes vind ik nou niet heel bijzonder en daarnaast verre van eng. Alleen Twisty weet enigszins eng te zijn, maar na twee afleveringen heb ik het idee dat zijn routine al volledig is blootgelegd. Waar is de mysterie? Verder ligt de nadruk vooral op de drama tussen goedaardige "freaks" en discrimerende "normale" mensen. Dat had ik liever anders gezien.
HK Senator
-
- 666 messages
- 1557 votes
Seizoen 2 net uit. De eerste afleveringen vielen tegen en ik heb de serie zelfs even weg gelegd. Maar naar het eind toe was het toch allemaal erg de moeite waard.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vond seizoen 4 een grote tegenvaller. Ik heb me op zich wel vermaakt, maar het was amper horror te noemen. Een 'carnival of freaks' had veel potentie maar ze hebben er maar bar weinig mee gedaan. Op Twisty en Dandy na was het allemaal erg tam. Weer teveel tamme verhaallijntjes, onnodige personages, filler episodes, te weinig mysterie en horror, teveel drama (van niet bijzonder hoog niveau) en te weinig obscuriteiten (wat ze overigens wel in hun intro's laten zien, waarom niet in de serie zelf?).
Minste seizoen van alle 4. Seizoen 3 was ook al niet geweldig overigens. (En het einde van seizoen 1 ook niet) Zolang het blijft vermaken blijf ik wel kijken, maar me erop verheugen doe ik niet.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Tja het blijft een serie natuurlijk....
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Derde seizoen gisteren afgekeken. Een beetje een vreemd seizoen, in die zin dat het vermakelijk genoeg is om het helemaal af te kijken, maar tegelijkertijd niet in de buurt komt van het eerste seizoen. Het is wel heel veel herhaling met dat tot leven wekken van overleden personages of het 2x verbranden van een andere heks. En die een na laatste aflevering vond ik sowieso een rommeltje.
Acteerwerk is wat mij betreft wel in orde. Vind Bates bijvoorbeeld een prima toevoeging. Farmiga blijft een schatje om te zien. De humor is prima en het tekstwerk is ook wel lekker catchy. Maar zoals gezegd: het is niet meer dan een bescheiden 7.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Klaar met seizoen 4, viel tegen. Seizoen 2 blijft voor mij met kop en schouders erboven uit steken.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Klaar met seizoen 4, viel tegen. Seizoen 2 blijft voor mij met kop en schouders erboven uit steken.
Absoluut, vind ik ook. Het lijkt bij seizoen 2-3-4 alsof ze per week besluiten wat ze met karakters gaan doen. Dat pakte bij seizoen 2 helemaal goed uit, maar bij 3 en 4 vind ik het rete-irritant.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes