- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- American Horror Story
American Horror Story
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een tweede seizoen staat al vast. Zal waarschijnlijk beginnen rond september/oktober 2012.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ze kunnen gewoon supporting cast blijven natuurlijk. De setting zal rond het huis blijven draaien en de huidige familie kan in het volgende seizoen gewoon als doden in de kelder doorbrengen. Voor de continuïteit lijkt het me wel beter dat je elk seizoen een totaal nieuwe "story" vertelt. Al zal dat niet zo snel gebeuren.
Ryan had al wel aangegeven dat elke seizoen los van elkaar zou staan. Dus zou goed kunnen dat het een compleet ander verhaal word, met een nieuwe cast en setting. Laten we het hopen, ik zit nou niet echt te wachten om deze familie nog terug te zien als geesten.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Oké, de finale was aan de redelijk zoetsappige kant (de Harmons en hun kerstboom, plots leeft de eerste baby toch nog,...), maar nu definitief bevestigd is dat elk seizoen op zichzelf zal staan ben ik toch wel erg positief over AHS's eerste seizoen.
Natuurlijk is niet alles uitgelegd, maar toch een van de beste finales die ik dit jaar gezien heb als het op 'closure' aankomt, met als hoogtepunten die gezinsuitdrijving à la Beetlejuice en Jessica Lange die de antichrist opvoedt.
Ben benieuwd naar volgend jaar 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Tuurlijk leeft de eerste baby ook nog. De eerste baby is doodgeboren in het huis dus een geest
Ik vond het een hele rare aflevering deze laatste van het seizoen. Wel goed maar soms bijna op het overdreven en humoristische af. Ik ben erg benieuwd hoe het nieuwe seizoen van start zal gaan. Ik vind het een erg goede serie en ik ga het wel missen nu, want ik keek er elke week naar uit.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Dat was net het punt dat gemaakt werd: de baby was niet doodgeboren, maar heeft enkele seconden geleefd en één keer geschreeuwd. Net daardoor was het een geest. In die scène in de kelders met Nora en Vivian wordt duidelijk aangegeven dat een doodgeboren kind geen geest zou worden. Was in de vorige aflevering met geen woord over gerept en voelde dus een beetje toegevoegd om toch maar dat happy end te hebben.
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
De derde, vierde en vijfde aflevering waren erg goed, daarna toch wel erg veel nadruk op het drama. Hopelijk gooien ze het over een boeg die de titel iets meer eer aandoet in het volgende seizoen. Wat mij betreft wat rauwer en meer aandacht voor de spanning.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Gisteren 109 gezien en dat was een van de betere afleveringen, leuk ook om Josh Malina weer eens te zien.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik hoop zo dat Jessica Lange te zien zal blijven, zeker met dat akelige 'zoontje' van haar. Ik vond het een prima afsluiter, zeker de scène waarbij Ben om het leven komt. En ergens hou ik er ook wel van, het feit dat ze nu toch weer compleet zijn als gezin. Was even bang dat die Spanjaarden de nieuwe cast voor volgend jaar zouden worden, maar gelukkig niet.
Ik ga ze missen!
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Net eerste 2 gezien. Lijkt me redelijke serie.
Hopelijk word nog een en ander uitgelkaard in de volgende episodes en hopelijk moeten de geesten van dienst niet telkens te hulp schieten tegen "vijanden van de familie"
Het voelt heel erg rosemary's baby aan op een of andere manier.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Mijn god, ik schrok me rot. Het forum hierboven stond het naar mijn mening verschrikkelijke Glee. Toen las ik dit met de gedachte dat het op Glee zou slaan. Mijn mond hing toch echt even open van verbazing toen je de vergelijking met Rosemary's baby maakte.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Ha nee glee komt hier niet in huis. Het voelt aan alsof ze wat 6th sense zit propvol geesten rondom rosemary's baby achtige rode draad gesponnen hebben om zo via tal van nevenverhaaltjes een volledige serie te kunnen vullen. aflevering 2 : geesten redden hen tegen de ongeloofwaardig, stuntelige bad guys om zo hun hoger doel (vrijwaren de familie voor hun eigen doelen later) veilig te stellen
Het doet mij aan Rosemary's baby denken "op een of andere manier"
Baby gedoe.
De pamperende/rare behandeling door de andere personages.
Zwanger van het "demonische"?
Vergiftigd gebakje. Ok andere targets, andere doelen dan in RB maar toch ook weer dat "prepareren" en voorschotelen van eten. (Trouwens nog geen idee welk nut dat gebakje had tenzij om het verhaaltje van aflevering 2 wat te helpen. Aangezien het zijn doel gemist heeft verwacht ik een 2e poging... of minstens een al even snood plan met de dochter.)
Ik hoop dat de rode draad geheel anders is en dat niet elke aflevering van dezelfde aard lees : klein beetje voortgang in het grote plaatje, nevenverhaaltje per aflevering waarin wat geestjes opgevoerd worden.
Als ik fout zit heb ik nog een heel goed, spannend mysterieus verhaal te goed.
Hiermee zeker geen afbreuk aan toppers als rb of 6th sense integendeel! Liefst geen slappe aftreksels maar eens iets origineel.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
ik heb nu de eerste 10 afleveringen gezien en zit er helemaal in.
het is niet uitzonderlijk goed of eng of bruut of wat dan ook maar het kijkt heerlijk weg.
orgineel is ook anders maar who cares.
en ik vind de hoofdrolspeelster (moeders) bijzonder mooi
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
en ik vind de hoofdrolspeelster (moeders) bijzonder mooi
Friday Night Lights maar op je to see list zetten dan.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
noum ik hoef me niet te vervelen de komende tijd 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik moet de laatste twee afleveringen nog steeds kijken
Schiet niet echt op, maar ik ben het in ieder geval nog wel van plan. Heb ik toch netjes het hele seizoen afgekeken!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ook. Maar eens doen, haak ik tenminste af na een afgerond seizoen.
Schijnt Lange als een nieuw personage terug te keren volgend seizoen
. Amateur hour.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Als het goed is alleen maar in 1 episode. Het verhaal zal ook niks te maken hebben met seizoen 1.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daarom zou ik een castlid terugkomen (in een andere rol) ook zo vreemd vinden. Benieuwd of ze met een beter plot aankomen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Het schijnt dat ze alleen kleine rolletjes krijgen in een episode, geen belangrijke personages.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maakt voor mij niet echt uit, blijf het vreemd vinden dat je een castlid 'herbruikt'. Of het nou klein is of niet, vind het een hele rare zaak.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik zou het wel snappen als ze de hele cast zouden herbruiken, maar niet maar een iemand.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat betreft Lange heeft het vooral te maken met haar GG nominatie + winst, al een totaal verkeerde motivering. Als je per seizoen een nieuwe story arc op zet zie ik echt niet in waarom je dezelfde cast zal gebruiken.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
Nou nou, tut tut tut....
FF aankijken eerst, toch?
Misschien is het in het verhaal wel heel gaaf/logisch/ingenieus, hoe ze terugkomt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het idee an sich is al bespottelijk (en no way dat dit op een effectieve manier erin geschreven kan worden) en waarom zou je iets ingenieus verwachten als het op uitzondering van episode 9 behoorlijk slecht was? 
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
gisteren dan de serie afgerond met deel 12..
mwoeah....
zo enthousiast als ik werd van de eerste 4, 5 afleveringen, bleef ik bepaald niet daarna.
langzaam, aflevering per aflevering, betrapte ik me zelf erop steeds minder geboeid te zijn.
ik begon zoetjes aan gitaar te spelen tijdens het kijken, drukte niet meer op pauze als ik wat te drinken pakte, etc.
op een gegeven momet weet je het ook wel ( ok, de meesten zijn dood en stappen desalniettemin parmantig rond in het huisje en als je dat weet, is er niets griezeligs meer en wordt het min of meer een soort middelmatige soap, alleen dan met geesten.
Er verandert ook helemaal niets aan de doden: ze zijn er nog steeds, zien er prima uit, kunnen nog lachten huilen kroelen, bloeden, zijn ook nog gewoon zichtbaar... dr is eigenlijk geen pest aan... zo vind ik het ook niet erg om dood te zijn, dr verandert geen ene donder
Jammer wel, zeker de eerste paar afleveringen dacht ik dat dit langzaam ging opbouwen naar iets geweldigs.
T gaat halverwege helaas bergafwaarts.
ik geef het overall nog wel een voldoende, maar daar waar er lange tijd een dikke 8 in had gezeten, mag de serie uiteindelijk blij zijn met een zesje.
Jammer, aan het fantastische huis lag het niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heb de serie ook nooit als horror gezien, meer als drama. Dus je moet niet verwachten dat het ooit eng wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
American Drama Story was een betere titel geweest ja.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
Heb de serie ook nooit als horror gezien, meer als drama. Dus je moet niet verwachten dat het ooit eng wordt.
met zo'n titel verwacht ik dat dus wel.
geen excuus
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
Vorige week ben ik ook begonnen aan deze serie. Erg boeiend verhaal en heel toffe personages. Nu ga ik kijken naar de eerste Halloween-episode.