- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- American Horror Story
American Horror Story
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nieuwe serie van de man achter Glee, maar totaal niet zoals Glee. Creepy, vreemd, maar met de fantastische Connie Britton, Jessica Lange en Russel Edgington uit True Blood, en Frances Conroy uit Six Feet Under, dus het kijken zeker waard. Vaag verhaal tot dusver met een hoop cliches en hints, maar eigenlijk best komisch vanwege het hoge camp gehalte.
Voor de fans, I guess. Wees gewaarschuwd, de pilot is weird.
Edit: O ja, het verhaal gaat over het bovenstaande gezin die na ontrouw en een miskraam een nieuw leven beginnen aan de andere kant van het land, in een huis waar vroeger nare dingen gebeurd zijn, die ook hun invloed uitoefenen op de huidige bewoners.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Wou één dezer ook een topic starten hierover, maar je bent me voor
Ben wel redelijk teleurgesteld in de pilot. Acteerwerk ondermaats, wat slordigheden en verhaal gewoon nog té vaag. Daarbovenop stel ik me toch vragen bij de verhalen dat de journalisten na het bekijken van de pilot onder begeleiding huiswaarts keerden(uit schrik). Hopen op verbetering want dit heeft wel potentieel.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ook wat teleurgesteld. Doet me wat denken aan Twin Peaks en een gewaagdere versie van de kinderserie Goosebumps. Afgezien van wat weirde scenes, vind ik het geheel nogal mat. De scene in het donker, met de jongen in de stoel en al die weirde flashes was wel cool. Ook de scene met de sm-pop was wel stoer. Het mag allemaal veel creepier, wat weirder.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik vond de pilot wel goed, het intrigeerde me wel en er zaten een paar goeie scenes in. Het geheel blijft idd nog heel vaag maar ik ben heel benieuwd hoe ze dit als serie gaan uitwerken. Eng vond ik het voorlopig nog niet echt, op dat punt had ik iets meer verwacht maar misschien komt dat nog wel.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ik ben na de Pilot en een heel goede tweede episode echt wel een fan!! Het blijft inderdaad nog steeds wel vaag, maar ik heb nog constant het idee dat het ook zo door Stephen King geschreven had kunnen zijn en daarom vind ik het juist geweldig. Erg tof ook om Jessica Lange eens terug te zien als creepy en gestoorde buurvrouw.
Het is een mix van The shining en Rose Red en een klein vleugje Kingdom Hospital. Aanrader voor iedereen die van weirde horror houd!! Ik blijf het zeker volgen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Klinkt goed Linn, ook maar eens opzetten dan 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Mja, de 2e ep. was beter dan de pilot. Dat moest ook wel, want die pilot vond ik, op 2 a 3 meer boeiende scenes na, erg saai. Ietsje meer gore, iets meer durf met het verhaal nu in deze..
2 dingen waar ik totaal niet van overtuigd ben. 1 is het acteerwerk van sommig mensen. Dochterlief vind ik maar een houten plank en ook papa vind ik redelijk zwak. Britton is aardig, maar het is nu niet zo dat er op acteer gebied veel gevraagd word van haar in deze serie. Misschien zit ik er naast, zijn de acteurs wel ok, maar is het dialoog wat zwak. Geen idee, iets doet het m niet op dat gebied.
Verder de soundtrack, die is vaak toch wel erg cliche. Bouwt totaal geen spanning op. Best gek wel, want de serie opening/tune is wel effectief creepy, juist qua geluid. Veel distorted geluidjes enzo.
Deze 2e was een vooruitgang, dus ik zal de serie nog 1 aflevering geven om nog meer te verbeteren. Helemaal vertrouwen doe ik het niet.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
2e aflevering was best goed maar ik zie dit niet echt passen in het hele verhaal en het kwam op mij wel heel ongeloofwaardig over, met geesten kan je zowat doen wat je wilt maar deze echte moordende personages vond ik te ongeloofwaardig.
De hoofdfiguren komen op mij vooral nogal vreemd over, denk niet dat dit aan het acteren ligt maar dat het gewoon de bedoeling is, voel er in alle geval daardoor weinig sympathie voor, vooral de vader mag wat meer ballen krijgen, het hele stukje met z'n ex vond ik ook gewoon vervelend.
Meest intrigerende personage is de creepy oude buurvrouw en de blonde jongen.
Mijn mening blijft een beetje hetzelfde, heel wat potentieel maar het valt nog af te wachten of dat er ook allemaal gaat uitkomen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben na de Pilot en een heel goede tweede episode echt wel een fan!! Het blijft inderdaad nog steeds wel vaag, maar ik heb nog constant het idee dat het ook zo door Stephen King geschreven had kunnen zijn en daarom vind ik het juist geweldig. Erg tof ook om Jessica Lange eens terug te zien als creepy en gestoorde buurvrouw.
Het is een mix van The shining en Rose Red en een klein vleugje Kingdom Hospital. Aanrader voor iedereen die van weirde horror houd!! Ik blijf het zeker volgen.
Cool he!
Wij waren ook onder de indruk van de pilot, vanavond gaan we de tweede aflevering kijken. Vooral die jongere knul vond ik echt creepy, die kelderscène joh, brrr!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Samen met Homeland de beste nieuwe serie van dit tv seizoen. Sterke cast, piekfijn camerawerk en vooral montage. Hoop dat het sterk door blijft gaan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Halloween episode gezien, wat korter dan normaal, maar wel weer heerlijk! Dylan groeit zichtbaar elke episode, het verhaal krijgt ook steeds meer om het lijf en zelfs een soort van emotionele scene er in. Jessica en Dylan steken voor mij er met kop en schouders bovenuit en zijn dan ook de interessantste personages.
Erg benieuwd naar volgende week, met Hayden. En natuurlijk de echo!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Even een inhaalslagje gemaakt en een erg goede serie. Op momenten vaak erg fijn, met een goede buildup maar helaas worden die goeie momenten ook afgewisseld met clichematige traditionele en voorspelbare momenten. Toch zijn die geen hindernis aangezien de sfeer erg goed is en de goede mysterieuze elementen enorm sterk zijn. Latex man
. Het personage Tate is ook erg tof, ook fijn dat Evan Peters die vertolkt.
Moira is op afstand het meest intrigerende personage, ik ben een enorme sucker voor personages die je als kijker op het randje laat balanceren tussen attraction en repulsion. Ook de manier hoe ze seksueel intimideert is zo sterk. Ook die raunchy toespelingen
. De wisselwerking met Conroy en Breckenridge werkt gewoon erg goed. Beiden geven ze een totaal andere depth aan het personage. Prima cast, alleen valt Britton zwaar uit de toon. Hoe goed ik haar in FNL vindt, zo slecht is ze hier. Onaangenaam opvallend.
Ik was sceptisch over deze serie maar valt me erg mee. Ik had het kunnen weten van FX. Eén van de betere series van dit seizoen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik ben hier na 4 afleveringen mee gestopt. Beetje sfeervol is het wel, maar nergens echt creepy, vaak wat chaotisch en heb nergens binding met de characters. Zonde hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Snap ik ook wel. Op horror gebied doet het niets nieuws, heb je al honderden malen eerder gezien (en vaak beter), ook wat te braaf en ook qua creepiness is het nihil. Voor mij persoonlijk maken latex man en Moira enorm veel goed te maken. Personages boeien mij ook niet echt, op Moira na (en die vind ik dan heel erg boeiend waardoor ik erg geholpen ben) en Tate heel erg lichtjes maar dat komt meer door mijn zwak voor Peters.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Latex Man is cool Ga je alleen niet meer terug zien denk ik. Heb m na aflevering 1 niet meer gezien in ieder geval.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Verwacht het op een manier wel. Ze hinten natuurlijk ook al dat Tate misschien Latex man was toen ie het pak droeg . Ik denk dat dit nog wel een element is wat een aanzienlijke significantie gaat hebben. Maar als iemand daadwerkelijk dat pak droeg is er van een Latex Man geen sprake nee.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
De Halloween aflevering vond ik de beste tot nu toe, eindelijk wat meer spanning en (nog) meer doden lol
Ik ben nog altijd niet echt overtuigd, het mag allemaal nog meer creepy worden maar toch kijk ik er elke week naar uit dus vreemd genoeg heeft de serie me toch kunnen grijpen.
En gisterenavond net gelezen dat het al vernieuwd is voor een 2e seizoen!
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
De twee Halloween delen zijn zonder twijfel de beste tot nu toe, met verrassende diepgang voor zo'n serie.
De scenes met Moira's dood en haar moeder in het ziekenhuis, Constance en Addie en Tate met de dode tieners waren echt goed gedaan. En Kate Mara 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad, ook part 2 van de Halloween aflevering was geweldig. Serie lijkt steeds beter te worden en hoewel het nog steeds vaag blijft, is het ontzettend intrigerend en wil je méér.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kate Mara
. Blijft pijnlijk beperkt als actrice en qua presence wordt je er ook niet vrolijk van. Maar de H episode part two was zeer goed. Vooral wat meer horror, en is het wat minder pg13 dan voorheen, positieve ontwikkeling. Jammer wel weer van die Awkward snol Rickards, maar ach. Helaas geen yung Moira, dat was wel een gemis na de Moira development van part 1. Stuk met Tate en de teenagers was wel weer erg sterk. Een vooruitgang die zit in de details, vooral qua build up wat veel perspectief biedt voor de rest vd serie.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Ik ken Mara ook alleen maar van dit, maar in de kelderscène vond ik haar toch wel sterk, met haar rant tegen Ben. Al was 't maar die klank van 'r stem die de pijnlijke situatie van haar personage mooi weergaf.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben van mening dat het eerdre gewoon goed geschreven is dan geacteerd, maar ik ben dan ook erg anti Kate
. Haar zusje Rooney had ik de voordeel vd twijfel gegeven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Awkward snol Rickards
Nou nou, iets minder mag ook wel.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Tja ik hoopte zo dat ik naast The Walking Dead nog een horrorserie erbij zou kunnen volgen. Het plot en de cast sprak me zeker aan. Maar na een half uur was ik er al achter dat dit niet mijn ding was.
Het klinkt misschien gek maar de vaart/tempo van de serie stond me tegen. Als kijker wordt je meteen geconfronteerd met het huis en de gekke mensen die ermee verbonden zijn en ik voelde me erg onwennig erbij. Spannend of eng is het nergens, wel erg weird. De personages vind ik eigenlijk allemaal vervelend (op Vivian na) en het oogt allemaal iets te 'gemaakt' (misschien had ik dat laatste kunnen verwachten van de makers van Glee). De pilot aflevering geef ik een 4 en de drang om aflevering 2 te gaan kijken is er bij mij niet. Erg jammer want met dit plot en deze cast had je er echt iets leuks van kunnen maken. Not my piece of cake dus maar ik zie aan IMDB en de reacties hier dat het bij de meerderheid wel goed scoort.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^De pilot is dan ook de minste tot nu toe. De personages worden wat aangenamer om naar te kijken (vooral Tate, Constance en Moira imo) en het 'weird'-gehalte daalt wel, er komt ook meer verhaal in vanaf aflevering 3.
Maar als het niet zo je ding is ga ik je niet dwingen te kijken natuurlijk 
rolfgizmo
-
- 86 messages
- 106 votes
na afl 2 afgehaakt. te wazig... verder met boardwalk empire:)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Geweldige nieuwe episode, met de Modern Family held 'Cameron' er in. Eric Stonestreet zette een goede rol neer en wat een heerlijke lubbes is het toch. Best spannend ook met 'The Piggyman'.
fijn om meer backgroundinfo te krijgen over Tate en om te zien hoe zijn relatie met dochterlief zich ontwikkelde.
Ben nog steeds errúg benieuwd naar de zwangerschap en hoe dat gaat verlopen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Redelijke episode maar niveau daalt helaas wel. Development van Tate was wel aardig maar het weirde gehalte daalt, en worden veel te veel concessies gedaan naar de casual kijker. Voor de echte horror liefhebber wordt het ook steeds pakken minder. Ti West noemde het op twitter Horror for Dummies, dat dekt de lading wel aardig. Ook weer geen Moira, en laat dat nou net één van de weinige interessante punten zijn en zo hou je wel erg weinig over. Ze moeten het toch weer oppikken of ook dit gaat toch wel als een nachtkaars uit, maar wel leuk voor het CW publiek.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind het jammer dat Adelaide(Of hoe schrijf je die naam?) zo snel weg is. Niet dat dat bijster boeiend was, maar had veel meer uitgehaald kunnen worden.