• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind Joffrey dan vooral essentieel voor de karakteruitdieping van Cersei. Erg sterk gespeeld door Gleeson maar Joffrey heeft uiteraard geen gevoel voor rationaliteit.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Joffrey is een psychopaat met teveel macht. Vind het wel een leuk personage omdat hij zo onvoorspelbaar is, maar diepgang hoef je er inderdaad niet te zoeken.

Leuke eerste aflevering, zit er weer helemaal in.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Ik vind Joffrey een erg komisch personage. Wilt altijd stoerder overkomen als die is en dat zorgt voor leuke momenten.

Leuk voorbeeld was in de laatste episode (S3E1) waar hij toch een beetje nerveus door de luikjes keek in die achterbuurt. Bij het diner probeerde hij hier niks van te laten merken. .

Voor mij dus een van de leukste personages ondanks dat die 'verkeerd' is. Die acteur speelt geweldig een verwend 'prinsje' met een zieke geest.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Naomi Watts wrote:

Ik vind Joffrey dan vooral essentieel voor de karakteruitdieping van Cersei. Erg sterk gespeeld door Gleeson maar Joffrey heeft uiteraard geen gevoel voor rationaliteit.

Cersei is dan inderdaad weer één van meest interessante personages

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Cersei doet me weinig. Niet in de serie en niet in de boeken. Maar dat geldt ook voor de grote 2: Jon Snow en Daenerys.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Helemaal bij. Begin van S2 moest ik wel ff wennen aan al die namen en linkjes. Gelukkig zijn er stambomen online te vinden. weede helft van S2 in een ruk uit gekeken. En S3E01 meteen er achteraan. Zo fijn om eindelijk alles te kunnen lezen en de serie te bespreken. Maar te beginnen? Wat een wreedheden! Toffe verhaallijnen. Ik geniet erg van de lijn met Daenerys. Wat een vrouw! Mooie scène met het meisje met de blauwe tanden...die blijft wel bij. En Jon Snow is natuurlijk gewoon hot! Nou ja er is teveel om te benoemen.

Ik ken de boeken niet, dus geen vergelijkingsmateriaal. Wel prima eigenlijk. Hoop niet teveel spoilers te zien van de boeken. Las in Volkskrant dat Martin Carice 'erg goed vind als Melisandre. Ze geeft zoveel extra's'. Ik vind d'r cool!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Zelden een personage zo gehaat als Joffrey Baratheon. Ook meteen minste personage trouwens omdat het bijna een karikatuur is.

In begin van serie is Joffrey 12. Nu is hij is 17/18. Pubers zijn vaak onhandelbaar en kunnen ook erg gemeen zijn en anti-ouders zijn. Zelfs psychopathische trekjes vertonen. Daar groeien de meesten overheen. Maar bij Joffrey wordt het alleen maar versterkt. En omdat niemand hem wat te zeggen heeft kan hij lekker doorgaan. Hij wordt niet opgevoed, zijn moeder is net zo erg. Tyron probeert nog wat, maar ter vergeefs. Hij ís de enige koning volgens hemzelf. Imho is hij geen karikatuur.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zawRWvmI8Oc[/embed]

Tyrion met een verbastering van: "The North Remembers".

Dat stukje met die raven: zit daar Coldhands achter?

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

S3E1 was een leuk aftrap. Morgen episode 2 op HBO Heb er al zin in.

Voor mij een van de beste series ooit. Geweldige personages en veel diepgang/lore. Verveelt geen moment. Ik heb alleen echt moeite met al die aparte namen (doe me ook niet echt moeite om iedereen te onthouden), maar gelukkig hebben ze gezichten op tv

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Inderdaad heel veel personages en als ik een minpunt moet noemen dan is dat het. Al die personages met vreemde namen...
In de TV-serie is het nog behapbaar maar in de boeken zijn het er nog veel meer.
Zo zag je in seizoen 2 dat Arya het hulpje was van Tywin Lannister, in de boeken ontmoet Arya Tywin nooit en is ze het hulpje van een secundair personage.

Ik lees niet heel veel boeken en weet dus ook niet of zoveel personages normaal is in een boekenreeks van een soortgelijke omvang maar voor een TV-serie die 12 weken per jaar op TV is wordt het geheugen van de kijkers behoorlijk op de proef gesteld.
Het beste voorbeeld zat in de 1e aflevering van seizoen 3. Daenyres komt die king's garde dude tegen die in seizoen 1 zijn harnas op de grond pleurde. Tof dat die weer terug is in de serie maar hij had in seizoen 1 wel een hele kleine rol.

Het is een minpunt waar ik mee kan leven omdat ik zo een addict ben maar mijn medekijkers moest ik toch echt even bijkletsen afgelopen vrijdag, ook al kwam het nog even aan bod in het 'previously on..' gedeelte, het was inmiddels alweer 2 jaar geleden.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dark Wings, Dark Words is een aflevering die het moet hebben van enkele small pleasures:

- de introductie van Jojen Reed (fijne Howland Reed reference).
- de introductie van de Bastard (nou ja, niet echt).
- de introductie van Thoros of Myr en Olenna Tyrell: beide prima ingevuld.
- de warg-scene van Orell.

Er zijn toch ook wat minpuntjes op te merken bij deze tweede aflevering. Over het algemeen stelt hij namelijk ietwat teleur. Daarnaast zijn er een aantal scènes waar ik niet kapot van was. Dat zijn onder andere het zwaard"gevecht" tussen Brienne en Jaime en het martelen van Theon.

Blijkbaar wordt het tempo in aflevering 3 en 4 een stuk opgevoerd. We weten in ieder geval dat Jaime iets kwijt gaat raken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Redelijke episode maar dat weet je als de kracht van de serie - de mother of dragons - schittert door afwezigheid. Jojen, de bastard, Thoros en Olenna waren in ieder geval erg fijn. Showdown tussen Jaime en Brienne viel een beetje tegen, al blijft Christie wel een magnifieke Brienne. Walk of Punishment zal wel gaan excelleren.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Curly1985 wrote:
Inderdaad heel veel personages en als ik een minpunt moet noemen dan is dat het. Al die personages met vreemde namen...
In de TV-serie is het nog behapbaar maar in de boeken zijn het er nog veel meer.
Zo zag je in seizoen 2 dat Arya het hulpje was van Tywin Lannister, in de boeken ontmoet Arya Tywin nooit en is ze het hulpje van een secundair personage.

Ik lees niet heel veel boeken en weet dus ook niet of zoveel personages normaal is in een boekenreeks van een soortgelijke omvang maar voor een TV-serie die 12 weken per jaar op TV is wordt het geheugen van de kijkers behoorlijk op de proef gesteld.
Het beste voorbeeld zat in de 1e aflevering van seizoen 3. Daenyres komt die king's garde dude tegen die in seizoen 1 zijn harnas op de grond pleurde. Tof dat die weer terug is in de serie maar hij had in seizoen 1 wel een hele kleine rol.

Het is een minpunt waar ik mee kan leven omdat ik zo een addict ben maar mijn medekijkers moest ik toch echt even bijkletsen afgelopen vrijdag, ook al kwam het nog even aan bod in het 'previously on..' gedeelte, het was inmiddels alweer 2 jaar geleden.

Gelukkig herkende ik die gast nog wel na even denken haha. Ik weet niet wat zijn rol wordt, maar zijn rol in seizoen 1 en 2 was inderdaad niet groot. Ik denk ook dat veel mensen hem niet herkende.

Ik denk als je GoT echt goed wilt volgen dat je je dan goed moet verdiepen in de families, namen en achtergronden bv via internet. De gewone kijker doet dit niet, zoals ik, maar de serie blijft alsnog staan als een huis.

Ik ga de boeken voorlopig niet lezen, omdat ik bang ben dat ik dan teveel verwacht van de serie, maar ik denk dat ze nog een hoop personages zullen weglaten uit de serie die wel in de boeken voorkomen.

Gelukkig onthoud ik wel de namen zoals John Snow en Ned Stark. Waren ze allemaal maar zo simpel

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Je bedoelt eenvoudige namen als Kraznys mo Nakloz?

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

lol ik had geen idee wie dat was. Noem hem dan de nipllecutter ofzo :-P

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Fijne 2de aflevering. Lekker tempo en aardig wat afwisseling. Introductie van nieuwe personages was goed, vooral erg genoten van Jojen en oma Tyrell. Margaery begint ook steeds meer een favoriet van me te worden. Zo slim hoe ze Joffrey bespeeld Ze is een van de weinige die wel doorheeft hoe het werkt.

Arya was weer top (zoals gewoonlijk) en de kibbelingen tussen Jaime en Brienne waren ook genieten! De scene waar Catelyn haar verleden met Jon Snow bespreekt vond ik erg mooi en ontroerend.

Dat gedoe met Theon was minder, maar voor de rest was het top!

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Geen slechte ep. Hopelijk wel een goede focus dit seizoen anders verzand het weer in 10 eps met enorm veel verhaallijntjes. Zo dreigt de vaart er helemaal uit te gaan zoals in s02.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vaart moet er ook juist niet in zitten. Storm of Swords verdelen in twee seizoenen is al een juiste geweest. Temporiseren is essentieel.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SN28-TdHCbI[/embed]

Een rondgang langs een overgroot deel van de nieuwe personages in seizoen 3.

Kijken op eigen risico!

By the way: Dondarrion ziet er ongelooflijk wreed uit. Dat wordt een favorietje van me, kan niet anders.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bedankt hiervoor Nicholas. Dondarrion ziet er veel belovend uit. Blijft overigens wel pijnlijk wat ze met Missandei gedaan hebben .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wel een mooie meid

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Naomi Watts wrote:

Vaart moet er ook juist niet in zitten. Storm of Swords verdelen in twee seizoenen is al een juiste geweest. Temporiseren is essentieel.

Niet essentieel nee, maar als het de kant van seizoen 2 op gaat vrees ik met grote vrezen.

Het is allemaal zo verzand.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Vond Game of Thrones deze week niet heel boeiend al eindigde het wel wat sterker. Minste van de 3 nieuwe afleveingen deze week (Mad Men en Shameless allebei leuker).

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

''We don't get to choose who we love'
Jammer dat de serie maar 10 afleveringen heeft , want je merkt dat ze met zoveel karakters en plots twee afleveringen aan intro besteden. Enige minpunten vond ik dat ze de Rob verhaallijn al in de eerste aflevering hadden moeten zetten zodat ze sneller bij Riverrun zouden komen en dat we the Blackfish al konden zien. En natuurlijk de duel tussen Jamie en Brienne kon veel en veel beter.

Was een beetje verrast om Anguy te zien, ik dacht dat ze hem niet zouden casten. Erg goede intro van The Bwb en the Reeds ( was veel cooler geweest als ze the oath ook erin hadden gezet). En natuurlijk een Tower of joy en Howland Reed reference is altijd goed.
Verder is het altijd leuk om de echte Dolorous Edd te zien en te horen en hopen dat we dezelfde ook met Tormund Giantsbane te zien krijgen. Hij is er al twee afleveringen te zien en hij heeft nog steeds geen size grappen gemaakt

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Outblasty wrote:

Vond Game of Thrones deze week niet heel boeiend al eindigde het wel wat sterker. Minste van de 3 nieuwe afleveingen deze week (Mad Men en Shameless allebei leuker).

Gaat de vergelijking met Shameless wel op? Immers was dat "the season finale". Overigens zijn het drie totaal verschillende series dus ik begrijp de vergelijking überhaupt niet!

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Wie vind trouwens ook dat er opvallend weinig naakt en seks in de eerste afleveringen is te zien? Niet dat ik de serie daarom bekijk(......). Maar zouden de makers zich wat hebben aangetrokken van de kritiek van Amerikaanse huisvrouwen en de YouTube-compilaties van alle seksscènes uit de eerste twee seizoenen?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik weet het niet.

Het lijkt me iets Amerikaans, want mij is de "overdaad" aan bloot/seks in de serie nooit echt opgevallen. Sterker nog: in de boeken komt dat soort zaken vele malen meer voor.

Maar goed, ik keek Rome en kijk Spartacus.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik heb me pas 1 keer echt gestoord aan het bloot/sex gehalte in GoT en dat was toen Theon in seizoen 2 naar huis terugkeerde. Op de boot was die al aan zn trekken gekomen en eenmaal aan land ging meteen zijn hand weer in de broek van zijn zus. In de boeken duurde het even voordat hij toen zijn zus ontmoette op de ijzereilanden en leek het wat minder plat. In de serie hadden ze zijn scharrel op de boot wel weg mogen laten van mij.

Wat me wel opvalt is dat er best veel sexscenes in de serie zitten die je niet in de boeken terugvindt. Zoals little finger die 2 dames aanwijzingen geeft terwijl ze bezig zijn...

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

deLeeuw wrote:

(quote)

Gaat de vergelijking met Shameless wel op? Immers was dat "the season finale". Overigens zijn het drie totaal verschillende series dus ik begrijp de vergelijking überhaupt niet!

Nee was ook een waardeloze vergelijking. Maar dit zijn de 3 series waarvan ik nu iedere maandag de nieuwe episode kijk (shameless dus helaas niet meer). Maar heb er alle vertrouwen in dat GOT weer erg sterk gaat worden.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Die wolven zijn tof, maar de cgi bij de wolf viel erg tegen bij de laatste aflevering. Normaal is dit altijd wel in orde bij GoT.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.