• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Game of Thrones

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Mooie aflevering weer. Mooi om te zien hoe Margaery in Joffrey's leven sluipt. Hoop dat ze 'm doodschiet! Leuk duo die Jaime & Brienne. Gotta love her! Heb
Daenerys wel zeer gemist.

Ik mis Renly nog steeds. Hoop op wat mooie man-on-man actie lijkt vervlogen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterke episode. Daenerys steelt de show weer. De onderhandeling met Kraznys mo Nakloz was ijzersterk. Ook uitmuntend geacteerd door Clarke, die de humaniteit van Dany zo goed vertolkt. Dit en wat volgt is toch wel één van mijn favoriete segmenten uit de boekenreeks. McElhinney is echt een fijne Selmy. Ser Brynden Tully die een wat grotere rol heeft, ook weer een fijne cast die Clive Russell. Wat ook weer resulteert in development voor Cat. Twee episodes op rij al nu. Erg blij dat de chemie tussen Brienne en Jaime ook zo goed werkt in de serie, die awkward council meeting . Theon, Robb, Jon met Mance. Heerlijke uitgebalanceerde episode waar Daenerys de show steelt. Erg blij dat haar storyline zo'n magistrale transitie naar de serie krijgt. Astapor kan hun borst nat maken.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vooral een erg grappige episode. Vooral Tyrion was lekker bezig Helaas niet veel Arya, dat viel een beetje tegen. Maar gelukkig dan wel Daenerys! Zoals NW al zegt, steelt ze de show in deze aflevering. Wat een stoer wijf is ze toch. Toch altijd het meest benieuwd naar haar storyline, die toch ook het beste is tot nu toe.

Het einde was shocking bedoeld (denk ik) maar ik had van NW al gehoord dat dit zou gebeuren dus ik was niet zo verrast

Maar zeker een leuke episode, met vooral veel humor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sorry .

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Begint toch wel weer te kriebelen, maar goed ik wacht nog even tot het hele seizoen 3 te kijken is.

Wel grappig trouwens al die fans van Daenerys. Ik heb (n.a.v. seizoen 1 en 2) veruit het minst met haar verhaallijn. Vind het ook niet zo'n sterke actrice.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Komt denk ik omdat zij - als Targaryen zijnde - voor veel de rechthebbende is op de throne. Ik hoor de kritiek op haar acteerwerk vaak maar er wordt nog wel eens vergeten dat Daenerys geen volwassen vrouw is maar een tiener.

Al ken ik zelf niet zoveel Targaryen liefhebbers, op het ASOIAF forum waar ik zit zijn ze ook zwaar in de minderheid. Snap 't ook niet .

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Oké dus ik ben niet de enige. Begon het haast al te denken naar aanleiding van hier. Durfde het al nauwelijks te zeggen..

Ja ik besef me ook best dat ze jong is en dat haar rol niet erg makkelijk is. Ik zou ook niet weten hoe het precies anders/beter zou moeten. Maar toch... vind ik haar wel veel van hetzelfde. Zelfde intonatie, articulatie, pauze in haar zinnen, gezichtsuitdrukking. Zij is echt één van de weinige van de hele serie die ik niet echt geloof op de één of andere manier.

Ik kijk de serie overigens (nog) niet zo erg van dat ik vind dat iemand in het bijzonder recht heeft op de troon. Maar betrap mij er in ieder geval op dat ik het niet erg vind als ze weinig screentime krijgt en dat ik soms begin te zuchten als we overschakelen naar de fratsen van Daenerys. Mijn vriendin, met wie ik deze serie kijk, denkt daar totaal anders over overigens.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben ook geen Dany-fan, maar haar verhaallijn in Storm of Swords is wel interessant.

Walk of Punishment is een betere aflevering dan de vorige, maar zo langzamerhand begint zich wat mij betreft wel een probleem voor te doen. En dat is dat het steeds moeilijker wordt om de karakters te profileren. De afleveringen (sommige) zijn dan wel iets langer, maar de cast en vooral de spreiding van de verhaallijnen wordt steeds groter en wijder. Heb het me al eens eerder afgevraagd, maar het wordt interessant om te zien hoe ze dat gaan doen in latere seizoenen.

Maar goed, terug naar episode 3, waarin we de Harpy van Astapor van up close krijgen te zien. En die ziet er prachtig uit. Net als Dany's nieuw hulpje Missandei overigens, nu al een van mijn favorieten

Het is ook de aflevering waarin we voor het eerst kennis maken met de wijze, charismatische Blackfish en lucky loser Edmure. Lekker, die interactie tussen hem, the Blackfish en een pissed off (what else) Robb. Ook een van de eerste keren dat ik blij was met een Cat-scene.

Goed om te zien dat Tyrion weer zichzelf is na zijn KO tegen Tywin. Die scène met Pod had van mij alleen geknipt mogen worden. En aangezien ik een fan ben van references: leuk dat Tyrion de Iron Bank terloops vermeldt.

Wat hebben we nog meer? Ah, Brienne en Jaime. Jaime, die het denkt handig aan te pakken met de nieuwe Vargo Hoat (prima rol van Noah Taylor). Probleempje hier is alleen dat het Hoat personage waarvoor hij in de plaats is gekomen minder scary zou moeten zijn dan Roose Bolton. Dat is makkelijk gedaan als je de cartooneske Hoat vergelijkt met Bolton. Maar nu moet ik nog maar zien of dat zo is.

Arya was cute as usual. Ramsay blijft mind games spelen, Jorah had een paar mooie lines (Beast/Rhaegar) en we krijgen zo'n beetje de bevestiging dat Gendry de rol van Edric losjes over gaat nemen.

De volgende aflevering zou wel eens het startpunt kunnen zijn voor een hoop...shit. Vette shit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

@ merijn:

Qua screentime zit je dan nog wel goed. Dat is bij Dany niet overvloedig. Geloof ook wel dat vrouwen meer in haar zien, female empowerment en haar intenties zijn ook het meest humaan. Al denk i kdat haar storyline i nSTorm of Swords je wel bevalt, heel intrigerend. Net als in a Dance with Dragons. Als je haar dan nog niks vindt moet je vriendin maar stappen ondernemen .

Dat is ook het sterke aan de serie. Er is niet echt een bepaald hoofdpersoon, elk house speelt zo zijn rol en heeft zijn agenda. Vraag aan 10 fans wie hun favoriete character is en de kans zit erin dat je 10 verschillende antwoorden krijgt. Elk personage is significant, ook de kleinere rollen. Uitdieping is zo sterk.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Klopt, screentime is prima in balans wat dat betreft. En ik heb inderdaad het gevoel dat haar verhaallijn mij steeds beter zal gaan bevallen, als ik bedenk wat ze nog allemaal moet ondernemen om op die troon te komen. En ach, d'r acteerwerk.. Het went! En het is ook weer niet barslecht, gewoon die dingetjes die ik aanhaalde.

Hehe, nee over één ding zijn we het gewoon helemaal eens: echt een topserie. Inderdaad heerlijk al die personages en verdiepingen in de serie. Vond ik bij de eerste kijkbeurt seizoen 1 nog beter dan 2, door onder andere het gebrek aan focus in seizoen 2... Na een herziening was dat niet meer het geval en trok de boel al redelijk gelijk.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Was the lightning lord te zien deze aflevering?

Ik haat het om maandagochtend te werken in Got seizoen.

@Nw ik weet niet of je op asoiaf.westeros actief ben maar daar was Dany juist erg populair tot Adwd uit kwam. Daarna werd het minder.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

D.K wrote:

Was the lightning lord te zien deze aflevering?

Nee.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Als je het mij vraagt is deze derde aflevering toch de beste van de drie! De eerste twee afleveringen waren pure introducties van de verschillende verhaallijnen "waar waren we gebleven, en welke richting zal het op gaan?"
Deze aflevering had een lekkere dosis humor, verdieping en eindelijk wat shots en personages in het zo vaak genoemde Riverrun! En dat einde was natuurlijk ook weer heerlijk.

Maar wat was dat voor 'ending song' zeg?!
Het had wel wat toepasselijks gezien dat laatste shot, maar het past toch totaal niet bij de rest van de serie!

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ik vind Dany veruit één van de meest interessante personages. Daarnaast natuurlijk ook de Lannisters. Oorspronkelijk vond ik de Starks ook erg interessant, maar sinds de dood van Ned, begint dit wat af te nemen. Op dat moment was ik nog erg "in favor" of the wolves. Nu begin ik toch te neigen naar een shared victory met the dragons
Stannis mag sterven.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Team Faceless Men

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

D.K wrote:

.

@Nw ik weet niet of je op asoiaf.westeros actief ben maar daar was Dany juist erg populair tot Adwd uit kwam. Daarna werd het minder.

Daar ben ik zelf niet te vinden, ben daar een lurker .

milannn

• 119 messages
  • 1842 votes

Ik hou niet bepaald van dit genre, maar door de hoge beoordelingen en doordat veel mensen om me heen het ook keken, ben ik toch ook maar begonnen, en blij toe. Ik heb nu de eerste zes afleveringen van seizoen 1 gezien en tot nu toe is het zeer sterk (en verslavend), ondanks dat dit dus niet mijn genre is. Hopelijk houdt de serie dit niveau wel vast, dat zou in ieder geval geweldig zijn.

Mythikal

• 125 messages
  • 850 votes

Ik heb de drang nog niet om elke week weer te kijken naar een nieuwe aflevering. Ik kijk het wel elke week, maar het is nogal langdradig.

Voor mij is dit meer een hype, gebeurt gewoon te weinig. Teveel gepraat dat uiteindelijk niets toe te voegen heeft aan het verhaal. Weinig actie, teveel drama. Slecht balans voor actieliefhebbers.

Maar ik zal het blijven volgen, misschien kom ik er wel achter waarom het jullie zo boeit

PrinceOfDeath

• 74 messages
  • 253 votes

Mythikal wrote:

Ik heb de drang nog niet om elke week weer te kijken naar een nieuwe aflevering. Ik kijk het wel elke week, maar het is nogal langdradig.

Voor mij is dit meer een hype, gebeurt gewoon te weinig. Teveel gepraat dat uiteindelijk niets toe te voegen heeft aan het verhaal. Weinig actie, teveel drama. Slecht balans voor actieliefhebbers.

Maar ik zal het blijven volgen, misschien kom ik er wel achter waarom het jullie zo boeit

Dat is nou eenmaal het core element van de serie. Nogmaals, voor de actie moet je het niet kijken, voor de political warfare en intriges daarentegen..

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Mooie aflevering weer. Scènes met Daenerys blijven het leukst. Wat een vrouw!

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

PrinceOfDeath wrote:

(quote)

Dat is nou eenmaal het core element van de serie. Nogmaals, voor de actie moet je het niet kijken, voor de political warfare en intriges daarentegen..

Mooi inderdaad dat veel mensen dit verwachten, terwijl seizoen vrijwel geen actie kende. Dat seizoen was juist de start van het grote succes van GoT. In deze derde aflevering vind ik datzelfde spel weer goed terugkomen.

Het is hier al eens eerder gezegd, maar eigenlijk zou elke kijker een mini-cursus Westeros moeten volgen. Er zijn twee speciale wiki-websites met het hele verhaal over het ontstaan van het land, de families, de landen en kastelen. Het maakt het kijken van de serie nog leuker, omdat je dingen herkent. De introductie van House Bolton zal 80% van de kijkers niets zeggen, ondanks dat er diverse keren naar is gerefereerd; maar ik vond de intrede van deze familie juist heerlijk!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt. Die verwijzingen zijn ook heerlijk subtiel en Weiss, Benioff en Martin weigeren gewoon uitleggerig te worden. Ook een hele goede keuze. Er met voorkennis ingaan zet zoveel nieuwe deuren open, waardoor accenten en lagen blootgesteld worden. Ik moet er niet aan denken dat ik het zonder dat moest doen. Anders mis je gewoon te veel, en waarom zou je je zelf dat plezier ontnemen? Of je moet een masochist zijn.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Ben het met jullie eens dat je eigenlijk een cursus moet volgen voor deze serie goed te volgen. Het wordt voor mij steeds lastiger om het allemaal te volgen. House Bolton waar jullie het over hebben zegt me inderdaad niks. Ik weet niet bij welk koningshuis ze horen of zijn ze soort van onafhankelijk. Ze steunen sowieso niet de Lannisters en de Starks lijkt me.

En wie hield Theon gevangen? Dit was me ook niet helemaal duidelijk. Wat is The Brotherhood? Ik weet dat ze The Hound hebben en dat Arya nu met ze rondreist, maar wat hun doel is wordt ook niet echt duidelijk. Zo veel vragen... Wat mij betreft hadden ze wel even met een scene dit soort zaken mogen verduidelijken voor de 'normale' kijker.

Gelukkig kan ik de personages/verhaallijnen die al meespelen sinds seizoen 1 goed volgen. Wel jammer dat het lijkt alsof er vaak grootschalige gevechten worden weggelaten. Rob Stark is altijd op oorlogspad, maar volgens mij zie je ze nooit vechten Budget?

harribo

• 35 messages
  • 55 votes

Ik kijk deze topserie al vanaf het begin en ook met serie 3 vermaak ik me uitstekend!

Maar ik heb nu toch een puntje van kritiek:

Teveel scenes lijken er wel ingezet om de serie te vullen. Scenes die ergens over gaan maar niet belangrijk zijn voor de serie in het algemeen. Scenes waarin mensen asfcheid van elkaar nemen, waarin Tarly iets ziet....heel leuk en goed uitgevoerd...maar totaal niet relevant. Dat soort scenes voegen niets toe aan het verhaal naar mijn mening en heb ik dan eigenlijk ook geen zin om naar te kijken. Ik kan dan beter ff koffie zetten, mis ik niets.

In S03E03 van afgelopen weekend zaten er wel 50% van dat soort scenes in. Jammer, dat vind ik tenminste.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Lucaij wrote:

House Bolton waar jullie het over hebben zegt me inderdaad niks. Ik weet niet bij welk koningshuis ze horen of zijn ze soort van onafhankelijk. Ze steunen sowieso niet de Lannisters en de Starks lijkt me.

De Boltons zijn Stark bannermen.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Nicholas wrote:

(quote)

De Boltons zijn Stark bannermen.

Oke. Wel raar dat ze die vrouw dan vastbinden.. Maar ik zal wel wat gemist hebben.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Lucaij wrote:

En wie hield Theon gevangen? Dit was me ook niet helemaal duidelijk. Wat is The Brotherhood? Ik weet dat ze The Hound hebben en dat Arya nu met ze rondreist, maar wat hun doel is wordt ook niet echt duidelijk. Zo veel vragen... Wat mij betreft hadden ze wel even met een scene dit soort zaken mogen verduidelijken voor de 'normale' kijker.

Het is ook de bedoeling dat je niet weet wie ze zijn en wat hun doelen zijn. Maar ik denk dat bij de volgende aflevering wat meer uitleg erover komt. En ik dacht dat in seizoen 1 Jamie Lannister met Jory Cassel over Thoros of Myr zaten te praten. .

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Ik ben ook niet zo'n Dany-fan. Ze probeert sterk over te komen terwijl ze het eigenlijk niet is. Arya bijvoorbeeld komt veel sterker over, naar mijn mening dan. Overigens heb ik de boeken gelezen en er komt nog een Targaeryan, die is beter .

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Bla wrote:
Ik ben ook niet zo'n Dany-fan. Ze probeert sterk over te komen terwijl ze het eigenlijk niet is. Arya bijvoorbeeld komt veel sterker over, naar mijn mening dan. Overigens heb ik de boeken gelezen en er komt nog een Targaeryan, die is beter .

Kan je effe erbij zetten dat het boekspoiler zodat mensen die alleen naar de serie kijken dit niet gaan lezen.
Boekspoilers: Ten eerste krijg ik een Joffrey gevoel bij de persoon die je bedoeld. En verder twijfel ik nog of hij wel een echte Targaryen is. Waarschijnlijk is hij een Blackfyre ( plus de zoon van Illerio )of gewoon een random kid die op the Targaeryns lijkt.
Quaithe:The glass candles are burning. Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying. Beware the perfumed seneschal. [3]

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Mbt bovenstaande is het verhaal van het verroeste inn sign wel interessant. Een mooie theorie over de falseness van Aegon Targaryen's claim.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.