• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.613 votes
Profile

Game of Thrones

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Eerste aflevering en meteen weer vastgenageld aan m'n stoel. Het intro nummer brengt altijd een glimlach op mijn gezicht en spanning in verwachting wat er zal komen. Elke scene boeit en weet een spanning te creëren tussen de karakters onderling.

GoT I salute you

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

D.K wrote:
(quote)

Dus we komen in 2022 wel achter wie gelijk heeft.
Niet vergeten dat A Dream of spring eigenlijk A time of wolves zou heten. En Dany verslaan lijkt mij niet zo moeilijk. Ik laat dat wel aan Jamie over we weten wel allemaal wat hij met de laatste draak heeft gedaan. En Dany kennende word ze waarschijnlijk wel verliefd op hem als ze hem voor het eerst ziet.

No love for the Kingslayer. Ik acht Dany daarentegen weer onverslaanbaar, al ben ik niet geheel objectief in deze . We zullen het over een klein decennium (hoop ik) wel weten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Naomi Watts wrote:
Direwolves en Blood of the First Man is niet genoeg om de mother of dragons te neutraliseren natuurlijk. Je merkt het wel in A Dream of Spring .

Ik denk niet dat de Northerners, die nog op zoek zijn naar een Stark om ze te leiden, en Daenerys tegenover elkaar komen te staan. En het is ook nog maar de vraag hoeveel draken Dany over houdt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik denk het zelf ook niet. Dat is nog de vraag, haar draken zijn wel essentieel in deze maar ik zie het vooralsnog zeer postief in .

6.7 Miljoen kijkers trouwens deze season premiere, een record voor Game of Thrones. Zeer goed nieuws.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

6,7 overtreft denk ik alle verwachtingen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Mooi. Was er ook één van geweest als het op een normale reclame loze zender in Nederland werd uitgezonden. Helaas

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Laat ik alvast mee beginnen dat dit missschien wel de seizoen is naar wat ik het meest naar uitkeek. Dit komt natuurlijk mede door de vele karaktars die in dit seizoen voorkomen zoals Mance Rayder, Tormund Giantsbane, Lord Beric Dondarrion ,The reeds, The Blackfish en natuurlijk de terugkeer van Barristan the Bold. Belangerijk is natuulijk te melden dat ik in Boek 3 mijn favoriete personage van het hele serie heb gevonden, Jaime Lannister.

Waar ik seizoen 1 erg goed vond ik seizoen twee wel wat meevallen vergeleken met de eerste seizoen. Dit komt mede door de veranderingen van de verhaallijnen va Jon Snow, Robb Stark, Dany en Arya Stark. Dit gezegd te hebben ga ik maar naar 3.01.

3.01 Valar Dohaeris
De episode begint met een grote teleurstelling, namelijk de battle of the fist of the first men. Want ...... die is er niet , en dat maakt het zo teleurstellend. Het hoeft niet van mijn een soort van een Blackwater te zijn maar ze hadden wat tientallen rangers kunnen laten chargen of rangers pijlen afvuren. En de volgende teleurstelling was er 1 die ik al verwachtte en dat is Mance en die is totaal verkeerd gecast . Van Tormund weet ik het nog niet echt maar ik hoop dat ze niet te veel hem met de Magnar mixen.

Maar verder vond ik de aflevering goed .Kingslanding en Astapor zien erg goed uit en de assassin poging was erg mooi gedaan. De reus zag er ook goed uit.

ps: Wat is Sibel Kekeli toch een slechte actrice, die mag weer terug gaan met wat ze was begonnen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind Kekili niet zo'n slechte actrice al is het in GoT vooralsnog niet veel nee.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Hoe kan je nu al zeggen dat iemand verkeerd gecast is? Omdat het niet overeenkomt met het beeld dat JIJ gecreëert hebt aan de hand van het boek?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als Martin iemand omschrijft als een grootse schoonheid, rondborstig, smalle taille, een hartvormig gezicht, en een exotisch accent en daar Carice van Houten in herkend mag je het zeggen hoor.

Bovendien heeft Martin al meerdere ASOIAF artboeken uit laten brengen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

anne J wrote:

p.s. om ook even mijn stem te laten horen in het debat hier : Ik vind de regelmatige boekenspoilers ook best irritant. Ook al ben je helemaal up-to-date met de serie, dan kun je daar hier niet leuk over praten of lezen, omdat je meer leest in dit topic dan je wil over wat er in de boeken staat dat nog gaat gebeuren.

Kom al heel lang niet meer in dit topic, exact om deze reden. Bijzonder vervelend

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Geen verrassing. Seizoen 5/6 zal een grotere uitdaging worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Was te verwachten inderdaad. Hou mijn hart vast voor de serie als het Feast of Crows aan gaat doen ja.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zal volgens mij zaak worden om wat grotere namen te strikken voor de nieuwe personages (Martells, Greyjoys ed,)

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Naomi Watts wrote:

Als Martin iemand omschrijft als een grootse schoonheid, rondborstig, smalle taille, een hartvormig gezicht, en een exotisch accent en daar Carice van Houten in herkend mag je het zeggen hoor.

Bovendien heeft Martin al meerdere ASOIAF artboeken uit laten brengen.

Dan nog zie ik niet in waarom het bronmateriaal tot in de kleinste detail moet worden gekopieerd. Dit is naar mijn mening alleen van belang als het een narratief belang vertegenwoordigt. Daarnaast beschrijft Martin daar wel een erg stereotype beeld van een ideale vrouw. Ik weet niet waarom ze voor Carice hebben gekozen... Ze hebben Carice in ieder geval bewust een heks-achtig (lelijker dan "natura") uiterlijk gegeven. (waarschijnlijk om het karakter aan te passen aan haar aard en haar meer "unieke" herkenbare en onderscheidbare eigenschappen toe te kennen ten opzichte van andere karakters) Carice had door middel van make-up e.d., kleding en effecten qua uiterlijk met gemak meer op de beschrijving van Martin kunnen lijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat hoeft ook niet, verhaaltechnisch mag er genoeg aangepast worden maar qua casting mag je best een beetje in de buurt zitten van het personage. Hoeft niet helemaal spot on, maar Melisandre en van Houten zijn twee complete tegenpolen.

Carice had alleen met motion capture techniek op de Melisandre kunnen lijken die haar eer aan doet en bovendien helemaal niet eens wat betreft de 'aard' van Melisandre. Als er iets nihil is in het ASOIAF/GOT universum is het wel de scheiding tussen goed en kwaad. Dat buiten beschouwing gelaten zullen de beweegredenen die jij opsomt voor haar appearance behoorlijk een gebrek aan inspiratie tonen, en schat de makers van de serie veel hoger in dan dat.

Het is gewoon een slechte casting geweest. Geeft verder ook niet, veel missers hebben ze niet gemaakt. Wat mij betreft alleen de casting van van Houten. Tamzin Merchant als Daenerys had er ook één kunnen zijn maar zij werd gelukkig vervangen door Emilia Clarke.

Maar dat was de kwestie niet, jij deed blijken alsof je als lezer geen weet hebt van uiterlijke kenmerken van personages, wat wel het geval is. meningen zijn dus niet gebaseerd op gefabriceerde projecties.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Naomi Watts wrote:

Als er iets nihil is in het ASOIAF/GOT universum is het wel de scheiding tussen goed en kwaad.

Ken alleen de serie maar dat is dan wel een enorm groot verschil tussen de serie en de boeken.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Naomi Watts wrote:

Carice had alleen met motion capture techniek op de Melisandre kunnen lijken die haar eer aan doet en bovendien helemaal niet eens wat betreft de 'aard' van Melisandre. Als er iets nihil is in het ASOIAF/GOT universum is het wel de scheiding tussen goed en kwaad. Dat buiten beschouwing gelaten zullen de beweegredenen die jij opsomt voor haar appearance behoorlijk een gebrek aan inspiratie tonen, en schat de makers van de serie veel hoger in dan dat.

.

Dat eerste lijkt me reinste onzin als je puur afgaat op de beschrijving van Martin. Dat is een puur persoonlijk gevoelsmatige afkeer voor Carice van Houten en ophemeling van de voorstelling die je maakt uit het boek.

In het boek is er misschien geen scheiding tussen goed en kwaad, en in de serie is deze ook niet altijd aanwezig, maar om te ontkennen dat deze scheiding compleet afwezig is in de serie lijkt me nogal naïef.

Het laaste: misschien is dat een gebrek aan inspiratie, maar tegerlijktijd heb je wel te maken met een serie die óók gericht is op de mainstream kijkers die geen enkele weet hebben van subtiele cues in het filmmedium, noch daar de lust voor hebben om daar naar te zoeken. Daarnaast is film een medium die puur afhankelijk is van wat de frame ons op een bepaald moment toont of suggereert. Het speelt nou eenmaal minder in op het voorstellingsvermogen en heeft een beperktere tijd en ruimte om cues te geven, zoals een boek dat wel heeft. Hierin zullen ze toch meer balans moeten zoeken dan alleen het boek kan bieden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ken alleen de serie maar dat is dan wel een enorm groot verschil tussen de serie en de boeken.

Vind je? Ik kan in de serie weinig kwaad ontdekken. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het zijn voornamelijk conflicten tussen de houses en de verschillende normen en waarden die zij hanteren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Glacius wrote:

Dat eerste lijkt me reinste onzin als je puur afgaat op de beschrijving van Martin. Dat is een puur persoonlijk gevoelsmatige afkeer voor Carice van Houten en ophemeling van de voorstelling die je maakt uit het boek.

Vrij duidelijk dat ze totaal ver af staat van Melisandre, niet voor niks dat fans hier toch unaniem tot dezelfde conclusie komen. Dat ik Carice van Houten een non-talent vindt doet daar niets aan af.

In het boek is er misschien geen scheiding tussen goed en kwaad, en in de serie is deze ook niet altijd aanwezig, maar om te ontkennen dat deze scheiding compleet afwezig is in de serie lijkt me nogal naïef.

Die is er, maar niet in de vorm van Melisandre. Het zijn niet meer dan agenda conflicten, vind Melisandre ook in de serie geen kwaad belichamen.

Het laaste: misschien is dat een gebrek aan inspiratie, maar tegerlijktijd heb je wel te maken met een serie die óók gericht is op de mainstream kijkers die geen enkele weet hebben van subtiele cues in het filmmedium, noch daar de lust voor hebben om daar naar te zoeken.

Nu doe je wel minachtend jegens de mainstreamkijker. Die zijn prima in staat te zien dat het eerder om intriges en conflicten tussen de verschillende houses, ipv een showdown tussen goed en kwaad.

Daarnaast is film een medium die puur afhankelijk is van wat de frame ons op een bepaald moment toont of suggereert. Het speelt nou eenmaal minder in op het voorstellingsvermogen en heeft een beperktere tijd en ruimte om cues te geven, zoals een boek dat wel heeft. Hierin zullen ze toch meer balans moeten zoeken dan alleen het boek kan bieden.

De juiste nuances kan je gewoon leggen in duidelijke narratieve elementen hoor. Dat hoeft echt niet uitsluitend te gebeuren met visual cues.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

anne J wrote:

p.s. om ook even mijn stem te laten horen in het debat hier : Ik vind de regelmatige boekenspoilers ook best irritant. Ook al ben je helemaal up-to-date met de serie, dan kun je daar hier niet leuk over praten of lezen, omdat je meer leest in dit topic dan je wil over wat er in de boeken staat dat nog gaat gebeuren.

timbo_ wrote:

Kom al heel lang niet meer in dit topic, exact om deze reden. Bijzonder vervelend

Bij deze een vriendelijk verzoek aan alle gebruikers in dit topic om zorgvuldig spoilertags te gebruiken.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Vind je? Ik kan in de serie weinig kwaad ontdekken. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het zijn voornamelijk conflicten tussen de houses en de verschillende normen en waarden die zij hanteren.

Zelden een personage zo gehaat als Joffrey Baratheon. Ook meteen minste personage trouwens omdat het bijna een karikatuur is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens met Joffrey overigens, al is hij een exceptionele uitzondering.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Je kunt het personage haten, maar de acteur niet. Ik althans niet. Vond Gleeson in episode 1 erg sterk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ben benieuwd wat de reacties op Ramsay gaan zijn .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Die Rheon heeft wel de ogen van een Bolton.

Volgens mij gaat het nog even duren voordat echt duidelijk wordt met wie je/we te maken hebt/hebben. Die verhalen heb ik tenminste gehoord.

LisaX

• 33 messages
  • 60 votes

Vergeleken met Ramsay is Joffrey bijna een engeltje, erg benieuwd wat ze met het karakter gaan doen die rijmt op weak

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Nicholas wrote:

Je kunt het personage haten, maar de acteur niet. Ik althans niet. Vond Gleeson in episode 1 erg sterk.

Vind personage vooral totaal oninteressant. Verrast je nooit en erg eendimensionaal. Ligt voor grootste deel aan personage maar vind het ook geen begenadigd acteur

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Niet? Die mimiek van hem tijdens de diner-scène. Prachtig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.