• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.010 actors
  • 9.371.602 votes
Profile

Game of Thrones

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Boekenspoilers hier zijn wel een beetje jammer.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die zie ik niet. Ik zie discussies over de boeken maar nergens spoilers.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ja, ik weet af en toe niet meer wat over de boeken gaat en wat over de serie. En spoilers durf ik niet meer te lezen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Als je niet up-to-date bent en je hebt de boeken niet gelezen, dan moet je de spoilers niet bekijken. Vrij simpel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nou mensen, deze draak gaat naar bed toe. Over 8 uur de premiere .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Slaap ze Drogon (neem ik dan maar aan).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

720p stream ftw! Cheers! .

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige inleiding voor het nieuwe seizoen. Getemporiseerd, lijntjes worden uitgezet en natuurlijk Astapor en het verkrijgen van The Unsullied. Selmy ook weer terug. Kan ook niet wachten totdat de Good masters hun verdiende lot gepresenteerd krijgen en dan op naar Yunkai. Ook erg benieuwd hoe ze het 'verraad' van Jorah gaan brengen. Dillane vond ik overigens ook helemaal niet verkeerd. Onderonsje tussen Dance en Dinklage was weer eens een tour de force .

Nu even lekker slapen en 'm dan even in de herziening gooien. Zoals ik al zei hele sterke inleiding weer. Oh, wat een seizoen gaat het worden. Eindelijk is het weer begonnen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Valar Dohaeris gaat inderdaad langzaam van start. En eigenlijk voeren de bijrollen grotendeels de boventoon wat mij betreft:

Cunningham (Davos), Msamati (Salladhor Saan) en Flynn (Bronn) weten in hun beperkte screentime het meest te overtuigen. Beste scène is die tussen Dance (Tywin) en Dinklage (Tyrion) waarin de amiable opper-Lannister niet meer te bekennen is.

Subtiel wordt een tweetal personages geherintroduceerd (Roose Bolton en Rickard Karstark) die door een eenvoudige woordenwisseling gewicht mee worden gegeven.

We zien Daenerys arriveren in Astapor waar ze kennis maakt met the Unsullied en hun eigenaar: de uiterst hoffelijke Kraznys. De ontmoeting met Barristan Selmy, aan het einde, verloopt via deze naam. Geen Arstan Whitebeard dus.

In King's Landing probeert de charmante Margaery Tyrell de gunst van het volk te winnen, waar haar nieuwe echtgenoot en schoonmoeder niet heel blij mee zijn. Kudo's voor Gleeson in deze scènes.

En dat is wel wat mij in eerste instantie zo'n beetje is opgevallen in die eerste aflevering.

Een preview toont dat we in de volgende aflevering onder andere Arya, Thoros, Bran & The Gang, Jaime/Brienne en Olenna Tyrell te zien zullen krijgen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Nicholas wrote:

Als je niet up-to-date bent en je hebt de boeken niet gelezen, dan moet je de spoilers niet bekijken. Vrij simpel.

Dit topic gaat over de serie en niet over de boeken, lijkt mij dan weer vrij duidelijk. Als je up-to-date bent met de serie dan moet je in dit topic zonder risico's de spoilers kunnen lezen.

Anders maak maar lekker een nieuw topic over de boeken en dan ga je met de 3 personen op dit forum die ook de boeken hebben gelezen daar lopen ouwehoeren

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Hier kijk eens: http://www.boekmeter.nl/

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij een serie die zijn oorsprong kent van de boeken is het onvermijdelijk. Bovendien is het vrij duidelijk wanneer het over de boeken gaat of niet en worden er gewoon spoilertags geplaats. Vrij duidelijk wanneer je ze wel of niet kan lezen. Dat lijkt mij dan weer vrij duidelijk.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Kom op zeg, zo duidelijk is het dus blijkbaar niet want er wordt regelmatig over geklaagd. Dit topic staat in de televisie sectie van het forum wat betekent dat het over de TV-serie gaat. Er zijn een hele hoop mensen die de serie kijken zonder dat ze de boeken willen lezen. Er wordt hier spoilers uit de boeken tussen spoilertags gezet die nog lang niet aan de orde zijn in de tv-serie. Zo weet ik inmiddels allang dat een van de hoofdpersonages in misschien wel dit seizoen of misschien wel seizoen 6 doodgaat dankzij dit forum. Alvast bedankt!

Ook ik ben de boeken aan het lezen en geniet zowel van de serie als de boeken. Ik laat het wel uit mijn hoofd om hier voortaan de spoilertags te openen zodat jullie beide belevingen voor mij verpesten. Ik zal er weleens een moderator over informeren en ben benieuwd wat hij/zij ervan vindt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Degene die voornamelijk klaagt ben jij maar goed . Moet je zeker doen, en er zal vast wel gehoor aan gegeven worden al blijven zaken aanhalen uit de boeken onvermijdelijk. Als je het dan uitsluitend over spoilers uit de boeken had had je een punt, maar jij wil elk gesprek wat betreft de boeken de mond snoeren, dat is per definitie onmogelijk en mijn inziens onredelijk. Zoals ik al zei, zou boekenspoilers weren uit dit topic wel een oplossing zijn.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Easy bitches, het is nog steeds Pasen

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Goede eerste aflevering inderdaad. Ik had erg te doen met Tyrion, die gaat het nog erg zwaar krijgen ben ik bang. Daenerys was zoals gewoonlijk weer prachtig, en het dragon design was top! Kan ik geen genoeg van krijgen. Haar 'army' zag er ook goed uit, precies wat ze nodig heeft. De scene met dat kleine kindje vond ik geweldig, beste scene in deze aflevering. Maar wat het nou precies was? Kan echt niet wachten om meer te zien van Daenerys.

Ook erg charmant deze aflevering was Margaery, had ik niet verwacht, Vond haar in het vorige seizoen niet zo. Carice (weet haar personage naam niet) was zoals gewoonlijk weer irritant. Kan echt maar met moeite naar haar kijken. Vreselijk.

Ondanks dat Dany en Margaery echt top waren deze aflevering, vond ik de rest maar zo zo. Sprong verder niet echt veel uit. Ik heb ook echt niks met Jon Snow en Ygritte. Vervelende personages. Snow was in het eerste seizoen leuk, maar wordt steeds minder.

Kijk heel erg uit naar volgende week, eindelijk mijn andere favoriet Arya! Heb ik echt gemist deze aflevering. Ben ook erg benieuwd naar Bran en Brienne

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Rianneke_Dan wrote:

en het dragon design was top!

.

De scene met dat kleine kindje vond ik geweldig, beste scene in deze aflevering. Maar wat het nou precies was?

Denk maar even terug naar de finale van vorig seizoen. Pyat Pree en de House of the Undying wink wink .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Volgens mij zegt Daenerys in de aflevering zelf wat het meisje nu precies was.

Was ik de enige die een flinke Obi-Wan Kenobi vibe kreeg bij Barristan Selmy?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:
(quote)

.
(quote)

Denk maar even terug naar de finale van vorig seizoen. Pyat Pree en de House of the Undying wink wink .

Ah juist. Ik hoorde haar inderdaad wel warlock zeggen, maar ik kon het even niet plaatsen

Ik had overigens eerst beter seizoen 2 nog een keer kunnen kijken. Sommige personages kon ik niet eens meer plaatsen haha, maar dat komt wel weer. (hoop ik)

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Is het al op hbo on demand?

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

@cordiacovens. Geen idee, maar HBO nederland zend de aflevering in ieder geval wel ook al uit vanavond, iets na half 9.

p.s. om ook even mijn stem te laten horen in het debat hier : Ik vind de regelmatige boekenspoilers ook best irritant. Ook al ben je helemaal up-to-date met de serie, dan kun je daar hier niet leuk over praten of lezen, omdat je meer leest in dit topic dan je wil over wat er in de boeken staat dat nog gaat gebeuren.

Heel vaak staan de daadwerkelijke spoilers zelf inderdaad goed tussen spoilertags MAAR alles in zijn geheel niet genoeg. Er worden bijvoorbeeld namelijk vaak nog inleidende woorden niet tussen tags gezet of er wordt vaak gehint naar dingen. En in beide situaties kun je altijd heel gemakkelijk afleiden wat ermee bedoelt wordt. Dat is wel balen, want ik wil eigenlijk niets weten van tevoren. Ik lees spoilers ook absoluut niet bijvoorbeeld.

Dus uhm, ik vind het niet erg dát er hier misschien soms boekenspoilers staan in berichten, zolang ze dus tussen de tags staan. Ik begrijp dat mensen die de boeken kennen daar soms wel eens iets over tegen elkaar willen zeggen en dat mag ook absoluut! Maar zet dan a.u.b. naast de echte spoilerwoorden óók de 'subtiele hints', die vaak al veel te veel suggereren, én de inleidende zinnen/woorden voor (of na) de spoilers, die veel te veel verraden, tussen de spoilertags. Liever teveel tussen de spoilertags zetten dan te weinig! Dat lijkt me dan de meest handige oplossing

Justinvdk

• 264 messages
  • 2198 votes

eindelijk is het weer begonnen.

Prima eerste episode. Natuurlijk moeten ze een aantal personages introduceren en elke verhaallijn weer op gang brengen. Niveau zal alleen maar stijgen nog denk ik.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Als Daenerys die 8.000 soldaten koopt, tegen hoeveel tegenstanders moeten die dan vechten? Hoe groot zijn de legers van de Lannisters, Baratheons en de Starks? Hoe zou ze aan zoveel geld moeten komen? Zal ze toch een draak voor moeten verkopen of iets dergelijks.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

The Starks hadden in seizoen 1 ongeveer 20.000 soldaten van the north. En ik schat iets van 15.000 soldaten van The riverlands. En ik schat dat de Lannistars rond 25.000 hebben. The Tyrell hebben bijna 80.000 soldaten in de boeken maar in de serie kan het anders zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eerlijk geld betalen? Lol. A Targaryen takes what is rightfully theirs.

"When my dragons are grown, we will take back what was stolen from me and destroy those who wronged me! We will lay waste to armies and burn cities to the ground!"

Ik bedoel maar. En hebben de Baratheons, Starks, Tyrells, Lannisters etc. een Drogon, Rhaegal en Viserion? Dacht het niet. Vrij duidelijk dat Dany nog niet van plan is de aanval op de major houses in te zetten.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Verder hebben Dorne en the vale beiden een leger van 20.000 tot 25.000. En the Iron Islands hebben iets van 15.000 tot 20.000. Dus er zijn genoeg soldaten in Westeros als er iemand ruzie zoekt.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Nw the Starks hebben wolven en the blood of the first man . Wat moeten zij met reptielsdie door anorexia patienten gestolen worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Direwolves en Blood of the First Man is niet genoeg om de mother of dragons te neutraliseren natuurlijk. Je merkt het wel in A Dream of Spring .

LisaX

• 33 messages
  • 60 votes

Eindelijk, na bijna een jaar wachten: game of thrones seizoen 3!!

Zeker een geslaagde eerste aflevering!
Pluspunten:
- Hele slimme keuze om Margaery zo in beeld te brengen, ik vind haar echt een top personage. In de boeken bleef ze altijd een beetje buiten beeld, maar dit belooft veel meer te worden. Een slim meisje die weet waar ze mee bezig is, die scene met die kinderen was echt super, vooral die reactie van Joffrey die niet zoveel snapt van dat aardig doen.
- Dany. EINDELIJK wordt er actie ondernomen na het doelloos rondlopen in seizoen 2. Er wordt lekker vaart achter gezet (na 2 scene heeft ze al haar leger gevonden)
- Giants en de Manticora!!
- De hele conversatie tussen Tyrion en Tywin vind ik de beste scene uit de aflevering, ze hadden ze niet beter kunnen casten.

Iets minder:
- Jammer maar helaas, geen Fist of The First Men gevecht. Ook wel weer begrijpelijk omdat er waarschijnlijk gewoon geen geld voor is.
- Jon's hele ''uitleg'' waarom hij is overgelopen, vond dit niet echt overtuigend..

Niet echt een minpunt maar wat heb ik een hekel aan Melisandre..
Al met al zeker een geslaagde opening, heel veel zin in de volgende aflevering waar mijn favorieten pas komen (Arya, Jaime!)

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Naomi Watts wrote:
Direwolves en Blood of the First Man is niet genoeg om de mother of dragons te neutraliseren natuurlijk. Je merkt het wel in A Dream of Spring .

Dus we komen in 2022 wel achter wie gelijk heeft.
Niet vergeten dat A Dream of spring eigenlijk A time of wolves zou heten. En Dany verslaan lijkt mij niet zo moeilijk. Ik laat dat wel aan Jamie over we weten wel allemaal wat hij met de laatste draak heeft gedaan. En Dany kennende word ze waarschijnlijk wel verliefd op hem als ze hem voor het eerst ziet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.