• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dany en The Unsullied . En uiteraard Jorah. Dit gaat hun seizoen worden, net als de volgende. Drogon ook weer .

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Hoeveel verschillende BR boxen zijn er eigenlijk wereldwijd? Kan ik dit ergens terugvinden?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ligt eraan wat je verstaat onder verschillend? Qua extra's? cover? Extraatjes bij de Bluray zelf?

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Het gehele pakket eigenlijk. Twijfel nu of ik er wel goed aan gedaan heb om de NL versie te kopen.

Ik verwacht namelijk wel zoiets:

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik denk niet dat de NL versie en de Amerikaanse veel zullen verschillen. Net als bij het eerste seizoen komt de Targaryen editie pas over een paar maanden uit dus ik ben weer dubbel de sjaak .

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Het was even door de zure appel heen bijten in het begin, maar nu is het beest toch al enkele episodes volledig los! Wat een fantastische serie (@ season 1)

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Nicholas wrote:

(embed)

Kort, maar erg wreed. In deze korte trailer zitten erg veel mooie shots: Daenerys met haar Unsullied, The Hound vs. The Lightning Lord, Craster's, een schreeuwende Jaime en.....Reek!

Seizoen 3 kan niet snel genoeg beginnen.

Ohhh!!! I can't wait!!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Zonder enige twijfel. GoT zal gigantisch profiteren van een groter budget.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wow. Wat is die Blu-ray transfer weer perfect. 10 afleveringen weer verdeeld over 5 discs dus dan weet je het wel. Geen macroblocking of wat dan ook. Geen aliasing. Erg mooie zwarttinten, bezitters van een plasma tv gaan hier erg content mee zijn. DTS HD master 5.1 track is weer flawless en het LFE kanaal . I jizzed my pants. En hier geldt: de bezitters van een zeer solide home cinema set gaan hier heel erg content mee zijn. Mijn Harman Kardon had het er maar druk mee .

Ik kon me niet beheersen, ben gelijk Valar Morghulis gaan kijken met audio commentary van Emilia Clarke . Wat een dijk van een episode blijft het toch. Ook Blackwater natuurlijk even aangedaan, ook al haalt het niet bij Valar maar wat overweldigend met dergelijke video kwaliteit en het sounddesign. Het verbaast me dat de buren niet aangeklopt hebben, wat is die DTS master een beest.

Snel het seizoen maar helemaal kijken, ik denk dat ik het eerste seizoen maar een tiende kijkbeurt gun, als marathon nog lekkerder . Wat een dijk van een blu-ray weer. Weer totale perfectie. HBO .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En ook nog even ode voor HBO dat ze de bijna 200 pagina tellende boek Inside HBO's Game Of Thrones boek erbij geven. Terwijl het ook nog eens een opzichzelfstaand merchandise item is met een winkelprijs van 30 euro. Echt een prachtig boek, top kwaliteit, mooie foto's en erg aangename production informatie. Hoeveel HBO geeft voor zo weinig geld is echt uniek hoor. Happy camper hier .

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Nog een week wachten, heb er zin in.

Word ook mijn eerst watch.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Seizoen 3 komt binnenkort uit, doordat ik de boeken niet gelezen heb toch nog eens begonnen aan deze serie om met iedere verhaallijn mee te zijn. De reeks blijft enorm krachtig. Met een 2de kijkbeurt valt er meteen al veel meer op, vele randzaken die ik nu pas ontdek wat van deze herbekijking toch weer een unieke gebeurtenis maakt. Toch blijft het einde van deze reeks (zeker omdat ik seizoen 2 al gezien heb) een enormde domper. Nog steeds vraag ik me af: waarom? Waarom zo'n geniaal personage als Drogo er zo vlug uitschrijven? Ik weet wel dat het een boekverfilming is maar het blijft zo frustrerend. Ik moet toegeven dat het tegenstrijdige gevoelens bij mij opwekt. Ik hou wel van rauwe compromisloze series maar omtrent Drogo vind ik het hatelijk. Ook die speech die hij geeft in aflevering 7, waar hij dan eindelijk instemt om de Troon te veroveren smaakt naar zo veel meer, het is gruwelijk dat er dan niets mee gedaan wordt. En gruwelijker dat er dan een handvol personages zijn wiens verhaal al lang verteld is en die toch 'centraal' staan in het 2de seizoen, het 3de waarschijnlijk ook.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik vraag me af of seizoen 2 ook met zo'n limited edition doosje komt, vind die van 1 wel mooi.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Een paar nieuwe shots. De eerste beelden van Melisandre, Stannis en Asha (Yara). Die laatste lijkt een kleurspoelinkje te hebben gekregen? Brienne in the bear pit, Thoros met de bekende R'hllor line. Iets meer Jaime, iets meer Tyrion, iets meer Jon en Robb in een scène die me van belang lijkt.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Vandaag Seizoen 2 op Blu-ray gekocht in de Saturn. Wat een dikke box, zeg.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een magnifiek seizoen was het weer. Het verschil tussen de 720p HDTV ripjes en de magnifieke blu-ray transfer is zo enorm groot. Spijtig dat ik het geduld tot de blu-ray uitgave nooit kan afwachten.

De hand van Martin is zo enorm zichtbaar. Zoveel subtiele references, zoveel A Song of Ice and Fire lore en wat is het welkom dat Martin de kijker weigert tegemoet te komen met uitleg waardoor ASOIAF kennis zo'n enorme meerwaarde krijgt. Dat maakt de In-Episode Guide zo'n briljante feature, die de alleen serie kijkers de nodige info verschaft en hun kennis verrijkt.

Video transfer is echt zo mooi en foutloos, en de DTS master track is meesterlijk (de vormgeving van elk miniem audio detail is uitmuntend). Wat een heerlijk pakket levert HBO af en episch zal voor altijd een superlatief zijn die alleen bij Game of Thrones de lading met verve dekt.

En nee, nu niet een andere serie kijken maar gewoon weer opnieuw kijken, en dan samen met S1 weer in één ruk kijken en dan ben ik echt klaar voor S3. Zowel voor de Blu-ray als voor het seizoen geldt dat het subliem is, ook dat er stevig van het boek afgeweken wordt is geen enkel probleem. Want ik zei het al, de invloed van Martin is groots. Nu voor een encore .

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik kon weer niet in de eerste aflevering inkomen. Ik had de indruk dat ik ergens in het midden van een film was beland en dat ik de meeste karakters helemaal niet kende. Waarover praten ze eigenlijk? Normaal of niet?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dit bedoelde ik destijds dat dit seizoen nog meer dan de vorige leunt op ASOIAF kennis.. Er worden zoveel characters geïntroduceerd, referenties naar zaken die niet uitgediept worden en zoals ik al zei; is de uitle gsummier. Naarmate de serie vordert krijg je we lde nodige oppervlakkige informatie om een beeld te vormen van bepaalde personages, hun banden binnen de houses en gebeurtenissen, maar de nodige uitdieping om het maximale uit de ervaring te halen. Lijkt me als buitenstaander erg lastig en je reactie begrijpelijk. Al wordt dat wel beter straks, al blijft ASOIAF kennis toch wel een absolute must. Of je moet de In-Episode guide gebruiken (al snap ik dat je dat misschien de ervaring in de weg vind staan).

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

ASOIAF kennis is dus een absolute must ... Het is wel vreemd dat de serie zich dit kan veroorloven. Ik denk dat ik het laatste half uur van de eerste episode maar eens opnieuw ga bekijken voor ik aan de tweede begin.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Heb je de Histories and Lore wel bekeken?

Staat op de BR van S1 en S2 heeft het ook weer.

Heeft me bij S1 echt geholpen en bij S2 kijk ik 'm ook eerst volledig.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Nee, niet bekeken. Dus eerst dat bekijken vooraleer men aan de serie begint?

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Zal ik zeker doen.

Ook die van S1 niet vergeten. Vertelt de geschiedenis van Westeros door middel van hele mooie animaties van 2-5 minuten per stuk. Verteld door verschillende characters vanuit hun oogpunt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AC1 wrote:

ASOIAF kennis is dus een absolute must ... Het is wel vreemd dat de serie zich dit kan veroorloven. Ik denk dat ik het laatste half uur van de eerste episode maar eens opnieuw ga bekijken voor ik aan de tweede begin.

Must is misschien iets te sterk maar een absolute meerwaarde, je krijgt hierdoor wel veel meer bagage zodat je veel meer kan duiden.

Zou de tip van Eazy meenemen, schijnt voor veel serie kijkers een uitkomst te zijn. Durf het zelf niet te zeggen, aangezien alleen niet lezers echt kunnen aantonen of het echt een wezenlijk verschil maakt.

Verbazingwekkend dat ze het zich kunnen veroorloven maar wel erg blij mee, zal ook weer te danken zijn aan Martin schat ik. Al is de boeken lezen een veel beter alternatief, dan haal je echt veel uit je GoT ervaring.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik heb het eerste seizoen bekeken en ik moet zeggen dat ik niet zoveel problemen had om erin te komen ( zonder enige voorkennis). Het was in het begin wel wat wennen met de personages maar uiteindelijk is het toch redelijk duidelijk. Verschillende clans, machtstrijd om de troon, wat fantasy-elementen. Natuurlijk zal de voorgeschiedenis wel invloed hebben op de beleving maar storend is het niet. Na 3-4 afleveringen zit je er gewoon volledig in.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Erin komen lukt ook wel maar je mist wel veel informatie en vooral nuances. Waar Harrenhal natuurlijk het belangrijkste voorbeeld is. De profetie waar Rheagar in geloofd, de ontvoering van Lyanna, Robert's Rebellion, Brandon Stark's daden, de aftermath voor House Targaryen etc. Zo zonde, aangezien je dan zoveel lagen en diepgang mist.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik ga sowieso de boeken lezen. Eerst wou ik deze serie links laten liggen vanwege de boeken. Maar vanwege de goeie reacties ben ik dan maar beginnen kijken. Ik moet toegeven dat je chinees praat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het wordt wel licht genoemd maar met de kennis krijg je zoveel meer mee. Gelukkig, flinke opluchting. destijds de pilot geprobeerd maar dat pakte me totaal niet, toen de boeken gelezen, ASOIAF fanboy geworden en toen gelijk mijn favoriete serie geworden. Dan kan je zaken veel beter duiden. Wat een briljante serie is het toch .

Al staat de serie prima op zich. Er zijn er wat die het een zwaktebod noemen dat ASOIAF kennis een meerwaarde is, deel die mening helemaal niet. Integendeel. Goed dat je er aan gaat beginnen, erg benieuwd naar je bevindingen dan .

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Asaharo wrote:

Ik ga sowieso de boeken lezen. Eerst wou ik deze serie links laten liggen vanwege de boeken. Maar vanwege de goeie reacties ben ik dan maar beginnen kijken. Ik moet toegeven dat je chinees praat.

Je moet wel rekening houden met the Wire effect als je aan A Song of Ice and Fire begint

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.