- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Puur op uiterlijk is het misschien niet logisch, maar volgens mij moet Mance charisma hebben en een bepaalde wijsheid. Die kan Hinds wel overbrengen.
Wat vind je van Yorick van Wageningen als Mace Tyrell?
(afbeelding)
De ding met Ciaran is dat hij direct de uitstraling heeft van een leider. En Mance hoort dat juist niet te hebben
Stiekem hoopte ik toch dat ze Mads Mikkelsen of Dominic West voor Mance zouden casten. Maar blijkbaar wou West niet in IJsland gaan werken. Maar er is nog hoop ze kunnen misschien later nog andere rollen spelen. (Hopen dat Mikkelelsen Euron Greyjoy gaat spelen ).
Nou je hebt helemaal gelijk Yorick past precies voor Mace Tyrell.
ps: Hopen dat deze dialoog voorkomt in de serie.
Spoiler:
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je hoeft ook niet aan hun zijde te vechten om te erkennen dat Rhaegar een "true dragon" was. Hij is wel pas een Targaryen loyalist geworden toen hij Dany zag, maar dat kan je 'm niet kwalijk nemen
.
De Targaryen's en Greyjoys kunnen elkaar inderdaad goed de hand schudden
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lees vaak dat het voor boeklezers juist tegenvalt omdat het zo afwijkt van het boek.
Die fans blijf je altijd hebben, er zitten ook wat mierenneukers bij. Ik heb er totaal geen problemen mee, vooral omdat het gewoon van de hand komt van Martin en dat veel uit de boeken zich niet lenen voor een serie. Daar is te transitie te complex voor.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Lees vaak dat het voor boeklezers juist tegenvalt omdat het zo afwijkt van het boek.
Klopt, met name de verhaallijnen van Robb, Jon Snow , Dany en Arya(met die van haar wat minder dan de andere) word er veel geklaagd . Ik vond zelf seizoen 1 ook veel beter dan de vorige seizoen. Als je het aan mij vraagt hebben Stannis, Theon en Tyrion deze seizoen gered . Hopen dat het volgend seizoen zo min mogelijk Roz, Talisha an Littlefinger heeft.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Een serie die je gewoon in moet gaan met de juiste verwachtingen. Fantasy heeft wat schade opgelopen door wat projectjes van o.a. Peter Jackson.
Vreemde opmerking. Je kan geen Lotr fan zijn, maar om nou te zeggen dat fantasy schade heeft opgelopen door PJ?
Je moet geen Lotr verwachtingen hebben als je dit kijkt, wat dat betreft ben ik ook met de verkeerde verwachtingen gaan kijken. Dit is echt fantasylight.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel in welke vorm het komt. Er wordt al snel een hele freak show verwacht, hoe vaak ik dat argument op verschillende fora wel niet voorbij heb zien komen.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Wel is het zo dat vroeger het genre" Fantasy" een niche was, een term voorbehouden voor de nerd, de geek die niet begrepen werd. Sinds LOTR is Fantasy voor iedereen. Zelfs oma kijkt mee en verklaard openlijk en luidkeels haar liefde voor Aragorn of Legolas. Zelfs Maria van de frituur, die gewoonlijk alleen interesse heeft voor films zoals Dirty Dancing en series zoals The Bold And The Beautiful, heeft posters van haar LOTR helden tegen de muren van de barak hangen. Ja, vroeger was het nog iets 'speciaal'. Nu is het gemeengoed geworden. PJ heeft toch wel iets veranderd, moet ik zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mooi gezged. Het is wel heel toegankelijk geworden door LOTR.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Fantasy is toch ook vaak een "freak show"? Game of thrones in ieder geval wel met die draken en die figuren achter de muur.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In ASOIAF is het getemperd. Met draken en de dreigingen beyond the wall is het aardig gedoseerd hoor. Veel kritieken die GoT krijgt is dat er te weinig "creatures" in voorbij komen. Zijn vooral een middel geen uitgangspunt, het accent ligt bij ASOIAF/GoT totaal anders.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Niet mee eens, enorm sterk seizoen ook, al zal het voor niet-kenners van ASOIAF wel tegenvallen ja.
Dat is een argument dat jij wel vakergebruikt als iemand het niet met je eens is. Enorm zwaktebod. Zou niet weten waarom je om een serie te beoordelen een boek gelezen moet hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kan ik me niet herinneren, ben dan ook geen fanatiek lezer en de ASOIAF reeks is bijna één van de weinige literatuur waar ik hoog mee sta. Benieuwd waar jij naar refereert. Ik vind het juist een zwaktebod als een serie/film met bronmateriaal op zichzelf zou moeten staan.
Ik zeg ook niet dat je een boek gelezen MOET hebben maar wel dat het je veel inzage geven in de verhoudingen tussen de Houses en welke ontwikkelingen daar verantwoordelijk voor waren (geldt ook overigens voor seizoen 1, maar net iets minder). Daar wilde Martin gewoon niet aan, die ziet de serie ook als verlengstuk van zijn reeks en heeft geen behoefte overdreven uitleggerig te gaan doen. Als niet ASOIAF kenner zie je veel diepere lagen gewoon niet. Gewoon een feit, al is het wel gewoon te volgen voor de niet kenners. Heeft weinig te maken of iemand het nou met mij eens is of niet.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Kan ik me niet herinneren, ben dan ook geen fanatiek lezer en de ASOIAF reeks is bijna één van de weinige literatuur waar ik hoog mee sta. Benieuwd waar jij naar refereert. Ik vind het juist een zwaktebod als een serie/film met bronmateriaal op zichzelf zou moeten staan.
Ik zeg ook niet dat je een boek gelezen MOET hebben maar wel dat het je veel inzage geven in de verhoudingen tussen de Houses en welke ontwikkelingen daar verantwoordelijk voor waren (geldt ook overigens voor seizoen 1, maar net iets minder). Daar wilde Martin gewoon niet aan, die ziet de serie ook als verlengstuk van zijn reeks en heeft geen behoefte overdreven uitleggerig te gaan doen. Als niet ASOIAF kenner zie je veel diepere lagen gewoon niet. Gewoon een feit, al is het wel gewoon te volgen voor de niet kenners. Heeft weinig te maken of iemand het nou met mij eens is of niet.
Je gebruikt het wel op momenten dat iemand het niet met je eens is. Warrior was een ander voorbeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar ging het om deg eloofwaardigheid van de gevechten. En toch echt wel kennis van MMA nodig om een gevecht tot ongeloofwaardig te bestempelen. Vervelend, maar het is gewoon zo.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
En toch echt wel kennis van MMA nodig om een gevecht tot ongeloofwaardig te bestempelen. Vervelend, maar het is gewoon zo.
Meen je toch niet?
Heb ook alle boeken gelezen, maar kan toch echt niet anders concluderen dat GoT seizoen 2 echt vrij magertjes is.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Misleidende titel. De films worden maar drie minuten langer en het worden alweer tien afleveringen.
Inderdaad, 5 minuten maar meer per aflevering + nog steeds 10 afleveringen.
Maar bij elkaar is het wel 50 minuten extra
(5 min x 10 afleveringen) en dat eigenlijk een hele episode!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Daar ging het om deg eloofwaardigheid van de gevechten. En toch echt wel kennis van MMA nodig om een gevecht tot ongeloofwaardig te bestempelen. Vervelend, maar het is gewoon zo.
Is niet zo. Maar die discussie hebben we natuurlijk al eens gevoerd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar gaan we inderdaad niet uitkomen
.
Meen je toch niet?
Heb ook alle boeken gelezen, maar kan toch echt niet anders concluderen dat GoT seizoen 2 echt vrij magertjes is.
Dat kan natuurlijk, al geeft ASOIAF kennis je wel veel meer overzicht en inzicht. De kans dat niet-fans dan wel-fans het tegen vinden vallen is hierdoor veel groter imho.
Olórin
-
- 43 messages
- 232 votes
Ik ben nu helemaal bij, en ik moet zeggen het is een geweldige serie
Ik kijk erg uit naar seizoen 3!
Iemand een idee of ze in het derde seizoen nog gaan hebben over de de schat die ze hadden gevonden in de bergen (Dragonglass) Lijkt me wel eigenlijk
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Ik ben nu helemaal bij, en ik moet zeggen het is een geweldige serie
Ik kijk erg uit naar seizoen 3!Iemand een idee of ze in het derde seizoen nog gaan hebben over de de schat die ze hadden gevonden in de bergen (Dragonglass) Lijkt me wel eigenlijk
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Na het eerste seizoen op 2BE kon ik niet wachten en heb ik maar direct begonnen met het tweede seizoen. En alhoewel ik het jammer vind dat ik maanden moet wachten op het vervolg, ben ik blij dat ik het gedaan heb. Eén van de betere series die ik al gezien heb.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Het mooie is dat je nog maar heel even moet wachten. Ik heb de serie ook pas 1 maand geleden afgerond. Gelukkig nog maar een paar maandjes wachten want rond 1 april komt seizoen 3 weer op de buis! Mits je HBO hebt
of je goed kan downloaden haha
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Vreemde (lees: zeer teleurstellende) teaser voor het 3e seizoen. Van de TV-serie wel te verstaan. Leek meer op promotie van een of andere rip-off videogame.
Rains of Castamere gaan we op zeker horen. Ik gok op aflevering 9 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De volgende production video. Deze keer met een kruimeltje dialoog.
Het blijft echt wachten op een trailer. Dat kan toch niet lang duren, zou je zeggen.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Ik kan niet wachten tot seizoen 3!
Alweer een half jaar geleden dat ik deze top serie ( in anderhalve week tijd
) heb gezien. Ah, the good old days...
Ik heb de boeken niet gelezen, geven die vlogs (veel) spoilers? Want ik wil ze best zien, maar ik durf ze niet te kijken, omdat ik niet al dingen/spoilers van tevoren te weten wil komen over plotontwikkelingen, over het verhaal of de karakters ofzo etc. straks!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Geven niets weg. Alleen degene die de boeken leest, herkent bepaalde beelden. De scène waarin Robb het zwaard heft. De scène waarin Blackfish Tully een pijl af vuurt.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AaedhISdshA[/embed]
Dit wordt een heerlijk seizoen. Kan niet anders.
Ben wel echt een Stark-supporter. Die beelden van Arya en Robb doen het voor me.