• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Game of Thrones

Gannicus

• 5 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd of ze in Seizoen 3 wat meer aandacht aan de Night's Watch gaan besteden en hoe Ciarán Hinds zijn rol als King-Beyond-the-Wal gaat spelen.

Het is begrijpelijk dat het zo lang duurt, ze filmen dit op de meest uiteenlopende locaties in de wereld

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het is gewoon het tv schedule waarom het lang wahcten is, niets meer niets minder. De opnames zijn gewoon in de UK, met af en toe een uitstapje naar Kroatië, Marokko en Malta. Dus meest uiteenlopend? Verre van.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Seizoen 1 afgerond, meteen ook één van de beste series die er is. Toch, heel lichtjes teleurgesteld. Dat Stark onthoofd is kan me weinig schelen, ik vond het wel een leuk personage maar na zo'n 3 afleveringen had je toch ook wel door dat hij het niet ging redden. Maar dat die Khal-lord zou verdwijnen? Shiiiiit, was één van de coolste personages in de reeks. Ook de verhaallijn rond die Raeggo, dat ongeboren kind van Khaleesi, is plots van de baan. Jammer, het deed me denken aan De Wetten van de Magie waar er ook zo'n heisa word gemaakt rond een ongeboren kind. Nu ik de vergelijking toch gemaakt heb, ook de Winter speelt in het eerste boek 'Het Zwaard van de Waarheid' (Wetten van de Magie) een grote rol. Knappe locaties, verhaallijnen die een hele dag rondspoken in je hoofd en uitstekende personages. Een paar van mijn favorieten zijn de dwerg, Aira (als ik het juist schrijf..) en Khaleesi. De boeken lijken me ook een must.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Arya . jammer van Khal Drogo en hun unborn inderdaad maar allemaal zwaar nodig voor de magistrale uitdieping van Dany. Op afstand natuurlijk het mooiste personage uit Westeros. Ook al een voorkeur voor een House?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Toch wel hele lovende berichten hier. Misschien had ik toch maar door moeten zetten, ik ben na 2 a 3 afleveringen afgehaakt en ik moet bekennen dat ik ook niet heel geconcentreerd gekeken heb. Als dit echt de moeite waard is ga ik het eens een serieuze kans geven, wie weet haal ik er toch veel plezier uit.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Pff moeilijke vraag. Maar ik denk dat ik voor Targaryen ga gaan. Dany is een indrukwekkend personage, ik had er notabene nog medelijden mee ook.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Elineloves wrote:

Toch wel hele lovende berichten hier. Misschien had ik toch maar door moeten zetten, ik ben na 2 a 3 afleveringen afgehaakt en ik moet bekennen dat ik ook niet heel geconcentreerd gekeken heb. Als dit echt de moeite waard is ga ik het eens een serieuze kans geven, wie weet haal ik er toch veel plezier uit.

Zeker doen, Elineloves. Het kostte mij 5 afleveringen vooraleer ik het goed vond. Dan houden ze namelijk op om over die goeie oude tijd te praten, kennen we de karakters zo een beetje en gaat de serie meer over het 'heden'. En nu wacht ik op S2.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Een serie die je gewoon in moet gaan met de juiste verwachtingen. Fantasy heeft wat schade opgelopen door wat projectjes van o.a. Peter Jackson. Op afstand de beste serie die er op dit moment is, is geweest en zal zijn. Al kan ik me niet vinden in AC1's commentaar, maar daar heb ik misschien iets teveel ASOIAF kennis voor. De pilot zag ik eens zonder ASOIAF kennis en toen kwam het ook niet echt binnen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Beste serie ooit niet, vooral de aanloop naar de laatste twee eps van S2 was langdradig en saai, alsof het budget opgespaard moest worden. Het verhaal en acteerwerk is goed, maar ik ben toch meer van de dialogen en dat is niet het sterkste punt van GoT.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Stu-Pot wrote:

Pff moeilijke vraag. Maar ik denk dat ik voor Targaryen ga gaan. Dany is een indrukwekkend personage, ik had er notabene nog medelijden mee ook.

Dan kunnen we elkaar de hand schudden . De enige die recht heeft op de troon. Ik zie mezelf ook als een ""broer" van Jorah, totale loyaliteit aan de mother of dragons.

Raad je aan om ook aan de boekenreeks te beginnen, dan wordt het nog zoveel briljanter. Dat de schrijver nauw betrokken is bij het schrijven is van zo'n onschatbare waarde. Hier kan je nog blanco ingaan, al is het vooral in seizoen 2 erg wenselijk dat je de juiste verhoudingen kent uit het ASOIAF universum, dan haal je er zo veel meer uit.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Beste serie? Nee, dat zeker niet maar wel een goede serie (of je moet een afwijking hebben voor 'Fantasy'). Een verdienstelijke 7/10 serie, zeg maar. Net als Elineloves was ook ik bijna gestopt wegens 'saai'. Het wordt gelukkig beter maar het blijft hoe dan ook allemaal wel cliché. Beste serie is Mad Men gevolgd door Breaking Bad.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kan er niet tegenin gaan (Mad Men #2 en Breaking Bad #5).

Zin om weer GoT te gaan kijken, maar weer eens aan beginnen. Misschien dat ik dit jaar nog de tien haal wat betreft seizoen 1 . Boeken gaan in de herlezing.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Noch GoT, noch MM, noch BB staan in mijn top 10

Frozen_Devil

• 57 messages
  • 454 votes

Ik ben niet gek van fantasy toch plaats ik deze serie boven MM en BB.

The Wire blijft wel nr. 1.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Even doorbijten dus. Ik heb al ergens eerder gevraagd in hoeverre dit ongeveer 'vergelijkbaar' is met een serie als Spartacus (Vond ik wel goed) maar toch is het er nooit meer van gekomen. Ik denk dat ik er even de tijd voor moet nemen, bijvoorbeeld een dag uittrekken om echt een paar episodes achter elkaar te kijken. Toen ik keek was het drie afleveringen over twee weken, laat op de avond na een dag hard werken. Dat schiet niet op denk ik. Jullie enthousiasme (En vooral dat van NW) is veelbelovend.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Elineloves wrote:

Even doorbijten dus. Ik heb al ergens eerder gevraagd in hoeverre dit ongeveer 'vergelijkbaar' is met een serie als Spartacus (Vond ik wel goed)

Oei.

Nu heb ik mijn twijfels over jouw smaak, Elineloves.

Sorry dat ik zo beoordeel maar ik ben ook maar een mens.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dat mag jij hoor, al vind ik het vreemd om dan meteen mijn smaak in twijfel te trekken, omdat ik Spartacus wel vermakelijk vond om te volgen. Ik kijk nog wel 'ergere' series dan dat. Snap niet goed in hoeverre dat er toe doet, maar enfin. Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en de 'perfecte' film- of seriesmaak bestaat niet, mijn inziens.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Uiteraard. En vermakelijk was het wel, ja. Ik kan het alleen niet op hetzelfde niveau plaatsen als de series die we hier net hebben vernoemd. The Wire, akkoord, dat was een TV-serie met een grote 'T'. En series zoals Mad Men en Breaking Bad ... Dat ik zoiets mag meemaken ... en op de televisie dan nog wel. Wat dat betreft beleven we gouden tijden.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Raad je aan om ook aan de boekenreeks te beginnen, dan wordt het nog zoveel briljanter. Dat de schrijver nauw betrokken is bij het schrijven is van zo'n onschatbare waarde. Hier kan je nog blanco ingaan, al is het vooral in seizoen 2 erg wenselijk dat je de juiste verhoudingen kent uit het ASOIAF universum, dan haal je er zo veel meer uit.

Ga ik zeker doen. Maar hoe zit het nou met die titels? Is de serie gebaseerd op alleen het eerste boek? Of hebben ze de naam van de reeks aangepast in Game of Thrones?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ze hebben de naam aangepast. Seizoen 1 is het eerste boek, seizoen 2 tweede boek, seizoen 3 en 4 het derde boek. Serie zal de boekenreeks volledig gaan volgen (moeten nog twee boeken uit komen).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Elineloves wrote:

Even doorbijten dus. Ik heb al ergens eerder gevraagd in hoeverre dit ongeveer 'vergelijkbaar' is met een serie als Spartacus (Vond ik wel goed) maar toch is het er nooit meer van gekomen. Ik denk dat ik er even de tijd voor moet nemen, bijvoorbeeld een dag uittrekken om echt een paar episodes achter elkaar te kijken. Toen ik keek was het drie afleveringen over twee weken, laat op de avond na een dag hard werken. Dat schiet niet op denk ik. Jullie enthousiasme (En vooral dat van NW) is veelbelovend.

Thanks . Gewoon het eerste seizoen op korte termijn bekijken, denk dat je dan wel hooked bent. Het is gewoon even wennen, vooral rekening houden met veel personages leren kennen en diens verhoudingen en dan ben je denk ik niet meer weg te slaan. Pas opgeven als je het na één seizoen niets vindt.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Dan kunnen we elkaar de hand schudden . De enige die recht heeft op de troon. Ik zie mezelf ook als een ""broer" van Jorah, totale loyaliteit aan de mother of dragons.

Stannis Baratheon!!!!!!!!

Ik vraag me wel af of Jorah Mormont ook loyaal zou zijn als Dany een lelijkerd was.

Ps : En nog effe de nichtje van Jorah citeren: Bear island knows no king but the king in the north whose name is Stark!!!!!

Ik heb liever house Greyjoy op de troon dan een Targaryen .

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Gannicus wrote:

Ben benieuwd of ze in Seizoen 3 wat meer aandacht aan de Night's Watch gaan besteden en hoe Ciarán Hinds zijn rol als King-Beyond-the-Wal gaat spelen.

Het is begrijpelijk dat het zo lang duurt, ze filmen dit op de meest uiteenlopende locaties in de wereld

Ik moet wel zeggen dat ik Ciarán Hinds een miscast vind voor de rol van Mance. Hij zou wel erg goed andere rollen kunnen spelen in de serie. Zoals Randyll Tarly of Mace Tyrell.

Ik hoop ook dat the Night watch meer tijd krijgt , ze hebben wat te goed te maken na het het verpesten van het verhaal van Jon en Qhorin Halfhand in seizoen 2.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

D.K wrote:

Ik vraag me wel af of Jorah Mormont ook loyaal zou zijn als Dany een lelijkerd was.

Ik denk eerder dat Jorah zo enorm loyaal is omdat ie in Dany zoveel eigenschappen ziet die Rhaegar ook had. Al helpt het wel dat Dany hem veel doet denken aan zijn eerste vrouw.

Ik heb liever house Greyjoy op de troon dan een Targaryen .

Jij durft .

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Halverwege Seizoen 2 ondertussen. Het blijft wennen om die opgeblazen beer van een Drogo niet meer te kunnen aanschouwen (wat ik nog steeds erg jammer vind) maar de reeks blijft boeien. Eén magistraal gruwelijke scene, de bevalling waar dat zwart ding geboren/opgeroepen wordt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik moet wel zeggen dat ik Ciarán Hinds een miscast vind voor de rol van Mance. Hij zou wel erg goed andere rollen kunnen spelen in de serie. Zoals Randyll Tarly of Mace Tyrell.

Puur op uiterlijk is het misschien niet logisch, maar volgens mij moet Mance charisma hebben en een bepaalde wijsheid. Die kan Hinds wel overbrengen.

Wat vind je van Yorick van Wageningen als Mace Tyrell?

(afbeelding)

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Misleidende titel. De films worden maar drie minuten langer en het worden alweer tien afleveringen.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Niet mee eens, enorm sterk seizoen ook, al zal het voor niet-kenners van ASOIAF wel tegenvallen ja.

Lees vaak dat het voor boeklezers juist tegenvalt omdat het zo afwijkt van het boek.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik denk eerder dat Jorah zo enorm loyaal is omdat ie in Dany zoveel eigenschappen ziet die Rhaegar ook had. Al helpt het wel dat Dany hem veel doet denken aan zijn eerste vrouw.

(quote)

Jij durft .

Hmm als hij Rheagar zo goed vond waarom deed hij mee dan met Roberts rebellion. In Balon rebellion vocht hij zelf in de frontlinie voor Robert. Ik denk dat hij helemaal niet zo een fan van the Targaryens was totdat hij Dany zag.

Je moet wel toegeven dat the Targaryns en the gregjoys veel gemeen hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.