• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.160 votes
Profile

Game of Thrones

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

chevy93 wrote:

Opwarmaflevering.. waarschijnlijk bedoelt om weer even iedereen langs te laten komen. Verder weinig boeiends.

Twee jaar terug. Nu seizoen 6, niets veranderd.

Maximo

• 5 messages
  • 0 votes

Vind Dorne ook het minst interessant van alle verhaallijnen. Verder ben ik erg benieuwd waar de verhaallijn van Arya heen gaat dit seizoen!

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Een meisje krijgt een tweede kans blijkbaar.

Er komt geen derde.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zoals een poos geleden en hier boven ook nog eens is aangegeven: Dorne is een absolute clusterfuck. D&D hebben geen flauw idee wat ze met deze verhaallijn aan moeten, te meer omdat ze in eerste instantie volgens mij helemaal niet van plan waren om veel met de Martells te doen. Zelfde geldt voor de Greyjoys. Het ad hoc denken uit zich in die laatste verhaallijn ook in deze eerste aflevering met het verbranden van die schepen.

Het begin was overigens best aardig met de Night's Watch scènes en Sansa/Theon. En Jaime in de serie is absoluut niet de Jaime van de boeken. Seizoen 3 heeft me wat dat betreft behoorlijk op een vals spoor gezet.

Meh.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Inderdaad Jaime is in het boek juist enorm van Cersei afgeweken, en komt haar uiteindelijk niet te hulp wanneer zij daarom vraagt (naar mijn mening een stuk interessanter), op deze manier slaat zijn 'redemption' ook nergens op, omdat hij nu eigenlijk bijna weer net zoals seizoen 1 is.

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Ik weet het, het zat er aan te komen maar............. HELL YEAH!!!!!!
En trouwens: epic wall-smash van zowel DunDun als Robert Strong

Pimm'

• 8 messages
  • 0 votes

Mixed feelings.. Meereen, de Boltons en de Greyjoys (Yay Euron, erg vette introductie van een van mn favo boekpersonages) vond ik erg vet. Arya en Kings Landing ook wel goed, maar niet speciaal ofzo.

Maar het einde bij Castle Black, wat een teleurstelling zeg. Voelde echt zo inspiratieloos en gehaast aan :/

P.s: Iwan Rheon wat een baas, vind hem echt zo ontzettend goed als Ramsay

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Wat een verbetering tegenover vorige week! Opvallend een veel beter tempo, gevoel en dialogen. De uitkomst van de meeste scenes zag je wel aankomen, maar toch vond ik ze sterk gedaan en heb er steeds van genoten. De rust die de hele episode uitstraalt, werkte zelfs een onrustwekkend gevoel bij me op. Omdat het gevoel 'that shits about to go down' nog nooit zo groot is geweest..

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Geen ooglapje voor Euron?

Verder was ie wel verdomde goed. Twijfels zijn alweer weg. 'I Am the Storm'
Of 'I Am the Drowned God, for whenever men see my sails they pray'

Carolien1603

• 19 messages
  • 36 votes

Wow wow wow!! Leuker dan vorige week! Mijn favoriete stukjes waren die van Tyrion met de draken . En natuurlijk het einde!!
De chemie/ band die ontstaat tussen Melissandre en Davos vind ik ook fijn. Alleen zal die vast niet lang duren, mocht Davos er ooit achter komen dat zij Shireen heeft verbrand..

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Davos is en blijft een immens lieve man.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Een hele fijne ''episode 2'' deze week, eigenlijk niets op aan te merken. Lekker tempo en goede, logische ontwikkelingen richting het vervolg van het seizoen.
Met name zeer blij over de scènes met Bran, de Greyjoy's, Tyrion/Viserion/Rhaegal, Jon, Ramsay.
Bran was een zeer fijne opening, doordat we een werkelijk stukje kregen te zien van Ned, Benjen én én én Lyanna. That gets my hopes up
Zodra de scène met Balon op de brug begon zat ik te springen op mijn stoel: want eindelijk gaat die ouwe drol dood en krijgen we een heel ander leven bij de Greyjoy's.
De uitkomst tussen Tyrion, Viserion en Rhaegal vond ik best spannend. Waarschijnlijk dat de draken hem zouden accepteren inderdaad, maar toch spannend. Ik wist niet wat er zou gebeuren, zeker na Quentin in het boek. En hoe lief was het toen hij van de ene de ketting had losgemaakt, dat de ander zijn nek naar hem toedraaide? Ik heb nooit iets gevoeld voor de Tyrion als Targ theorie, dat voelt voor mij niet logisch. Maar het staat uiteraard vast dat Tyrion zeker een liefde voelt voor draken, al zijn hele leven. Mooie scène.
Ramsay die Roose vermoord was ik ietwat verrast over, maar was eigenlijk een heel logisch vervolg. Hoe die gek dan zijn broertje en Walda vermoord is natuurlijk ziek. Ook weer logisch, hij heeft in het verleden waarschijnlijk immers meerdere van zijn broertjes vermoord ...
En Jon: eindelijk, na (voor mij) 2,5 jaar hier het verlossende antwoord! Het kón gewoon niet anders dan dit, maar ik vond de scène toch zeker spannend. Wat nou als hij wel dood zou zijn? Dan zou alles wat Martin zou hebben voorbereid al die jaren echt bullshit zijn geweest. Ik ben zo blij dat Jon zijn ogen opende. Maar hoe het nu verder gaat? Ik heb geen idee. Alle opties zijn open.

Overige verhaallijnen ook interessant, maar stonden deze aflevering wat minder hoog op de radar voor mij. Cersei als compleet verdoofd is wel weer even wat anders om te zien overigens.

Het was wellicht niet een aflevering met heel veel verassingen, het zijn juist allemaal logische gebeurtenissen en ontwikkelingen. Daarmee ben ik zeer tevreden.
Maar ik heb ook reviews gezien die juist daar weer niet tevreden mee waren, dat het niet verrassend zou zijn geweest. Maar wat wil je dan? Nu zeggen sommigen ''Oh ja kijk, Jon is weer levend, nou nou. Wat een ***einde. Dit is toch niet verrassend, zo'n revival?'' Dan weet ik niet wat je wil hoor, want als hij niet zijn ogen zou hebben geopend, zou het juist zeer onlogisch zijn met alles wat GoT/ASOIAF tot nu toe heeft voorbereid en opgebouwd aan storyline.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Toch opvallend dat Snow zo vroeg in het seizoen wordt teruggebracht! Die scène was niet slecht maar ook niet adembenemend, had me zijn comeback wel iets spectaculairder voorgesteld. Ik ben benieuwd om te zien wat een tripje naar de overzijde met hem heeft gedaan. Hopelijk laten ze ons niet te lang wachten

Nog iemand die eerst dacht dat Roose Ramsay neerstak ipv omgekeerd? Had ook niet slecht geweest, maar na die laffe streek met zijn babybroertje heb ik het gevoel dat de schrijvers een originelere dood voor hem in petto hebben

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

IK kijk uit naar een gevecht tussen de Lannisters en de Sparrows.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Glacius wrote:
IK kijk uit naar een gevecht tussen de Lannisters en de Sparrows.

En met name The Mountain in dat eventuele gevecht.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Krijgen we nu elke aflevering een stuk of 4 slachtoffers van (enig) naam?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De uitkomst tussen Tyrion, Viserion en Rhaegal vond ik best spannend. Waarschijnlijk dat de draken hem zouden accepteren inderdaad, maar toch spannend. Ik wist niet wat er zou gebeuren, zeker na Quentin in het boek.

Serieus? Jij rekende een geflambeerde Tyrion tot de mogelijkheden?

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Geweldige aflevering. 'Home' heeft een veel beter tempo dan de seizoensopener en start het seizoen dan ook echt wmb. De episode start met de herintreding van Bran, en we krijgen dan ook al meteen een flashback in Winterfell te zien. Ontzettend tof, en ik ben benieuwd naar de komende flashbacks. Verder waren Tyrion en de draken, Kingslanding (The mountain, Jaime/high sparrow) en de geweldige introductie van Euron (I Am the drowned God!) de hoogtepunten. Buiten die laatste scène dan; tuurlijk zag je het aankomen, maar hoe kan dat in godsnaam een kritiekpunt zijn? Ik ben juist ontzettend blij dat ze zijn terugkeer niet 5 afleveringen gerekt hebben, omdat we allemaal wisten dat het er aan zat te komen.

Minder deze aflevering: Arya's scène was heel repititief en niet nodig en ook de dood van Roose Bolton was een beetje gerushed, hoewel dat al doorheen seizoen 5 opgebouwd werd.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Vorige week geen tijd gehad voor episode twee, nu wel tijd voor episode drie. Bij deze mijn recensie over de nieuwste episode.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Aardige ep, maar die net als de eerste een beetje aanvoelt als een opbouw/introductie voor de volgende ep(s), misschien zelfs een beetje filler-achtig. Toch nog altijd zeer interessant.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

brymj wrote:
Inderdaad Jaime is in het boek juist enorm van Cersei afgeweken, en komt haar uiteindelijk niet te hulp wanneer zij daarom vraagt (naar mijn mening een stuk interessanter), op deze manier slaat zijn 'redemption' ook nergens op, omdat hij nu eigenlijk bijna weer net zoals seizoen 1 is.

Dat kan misschien wel zo zijn, maar na de dood van Mircella, het neerwaartse spiraal waarin de Lannisters als familie en legermacht zich bevinden en de vernedering van Cersei vind ik het niet zo vreemd dat dat ze weer samenbrengt. Ik vind overigens dat die hereniging niet zoveel heeft verandert aan Jaime. Hij is niet het verwaande, hebzuchtige mannetje dat hij in seizoen 1 en 2 was.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Zeer toffe 3e aflevering. Na de standaard 'previously on' seizoensopener en de bombastische 2e aflevering nu een wat rustigere 3e aflevering.
De 2e aflevering was best tof maar zowel de dood van Roose als de ressurectionvond ik wat emotieloos.
Hopelijk hebben deze gebeurtenissen in de boeken straks wat meer impact.
De 3e aflevering is inderdaad een opbouwende EP. De tower of joy scene vond ik prachtig gedaan. Hopelijk snel het vervolg van deze flashback.

PS. Ik ben de high sparrow nu wel beu, telkens die eindeloze preken.. His head on a pike please!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Curly1985 wrote:

PS. Ik ben de high sparrow nu wel beu, telkens die eindeloze preken.. His head on a pike please!

Agree on that. Ben alleen bang dat we voorlopig nog niet van hem af zullen zijn.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik vind de high sparrow juist een sterk personage. Het is boeiend om te zien hoe hij iedereen weet te manipuleren, en dat hij leeft naar zijn woorden is prijzenswaardig, ook al zijn die soms nogal dubieus.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Oathbreaker was een prima aflevering. Een ietwat rustigere na de vorige, maar dat is nu eenmaal noodzakelijk. Vooral de scènes aan the Wall waren sterk. Ik vind dat Harington als acteur zijnde de grootste evolutie heeft doorgemaakt sinds het begin van alle maincast members. Verder was natuurlijk de Tower of Joy fantastisch. Dit maakte mij in de trailers het meest nieuwsgierig, en het stelt zeker niet teleur. Goede casting van jonge Ned en Arthur Dayne. Nu part 2 please!

Ps: wanneer zou Jaime richting de Riverlands trekken? Daar kunnen ze toch ook niet te lang meer mee wachten.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Damn die Ser Arthur Dayne. Wat een eindbaas! Beste swordfighter in Game of Thrones?

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Hmm, het is misschien vloeken in de kerk maar tot nu toe vind ik het nieuwe seizoen na 4 afleveringen nog niet spetterend te noemen.. Weinig emotie, verrassingen en sommige verhaallijnen zijn vrij saai of overbodig aan het worden. De moorden die worden gepleegd zie je van mijlen ver aankomen - en dat is misschien een nadeel zodra je een doorgewinterde GoT kijker bent.. E.e.a. gaat zich nogal vaak herhalen...

Ook het goocheltrucje van Daenerys wordt nog eens herhaald, weer krijgt ze een volk op de knieën, en in dit keer door hun op z'n minst gezegd niet brandbestendige hut - wat zeg ik: het leek met kerosine doordrenkt - in de fik te steken.
Daarmee is haar verhaallijn ook flink voorspelbaar en makkelijk aan het worden, iets waar ik me een 1,5 seizoen geleden al aan irriteerde toen iedereen nog helemaal hoteldebotel was van dat personage..

Westeros is een rustige boel, en ondanks de 15 miljoen euro die ze per aflevering hebben gekregen, blijft het tot nu toe een karige bedoeling. Personages kondigen weer genoeg dingen aan, maar voor zoiets moet je in een zesde seizoen niet meer te hoeven wachten tot een aflevering 8 of 9.. South Park: "Yeah, yeah, wait, wait, it's comming..! - So then his wiener..."

Ik denk dat een groot deel te wijten is aan de meuk verhaallijnen die in het leven zijn geroepen. Als je in het gehele seizoen als acteur/actrice meer dan 30 minuten met je kop in beeld bent geweest dan ben je misschien wel de grootaandeelhouder. En dat verklaart dan ook waarom de dood van Osha, een personage al vanaf seizoen 1(!!) me totaal niet verrast, shockeerd of emotioneert. "Bin there", "seen that" en het vrolijkt me alleen maar op omdat ik weet dat andere verhalen meer aandacht zullen krijgen dan de 7 minuten die elke verhaallijn nu per aflevering krijgt.

Kortom er moeten knopen worden doorgehakt. Het hoofdverhaal moet vaart maken (de White Walkers die in seizoen 2 al naar de muur optrokken...?!). GoT kan volgend seizoen zomaar veranderen in een serie die ik kijk zodra alle afleveringen zijn geweest. En een serie worden waar ik al lang niet meer zo naar uitkijk zoals ik dat wel doe bij een Fargo..

Hoop dat we volgende week bij alweer het midden van het seizoen niet weer een worst voor krijgen gehouden en ons "warm kunnen maken voor..." maar werkelijk warm worden van het kijken van die aflevering(en).

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Het grote probleem is vooral dat Benioff en Weiss duidelijk geen GRRM zijn. De verhaallijntjes rusten inmiddels echt volledig op toevalligheden en herhalingen van zetten. Haast fanfiction en crowdpleasing...
Het is echt dat ik verslaafd ben aan het wereldje en dat sommige personages nog altijd spetterend zijn, maar ik kijk door dit seizoen nóg meer uit naar The Winds of Winter. Het echte werk.

Theon die off-screen zomaar weer eventjes een bootje heeft genomen op weg naar Pyke, nadat ie vorige aflevering nog in het hoge noorden zat... Tsja, wat soepel gaat dat toch in Westeros.

Frotten1956

• 2 messages
  • 0 votes

Ik zoek de naam vam een britse tv serie. Het gaat over een loopjongen -dacht eerst dat het James Mcavoy was - die woekerrentes moet innen bij mensen. Zie nog de flats voor me die wel leken op de flats van Dunya en Desie. Kan me ook nog herinneren dat een van de personen nieuwe tanden nodig had, daarom dacht ik eerst aan white teeth. Wie kan we helpen? Of was het toch white teeth?

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Denk dat je in het verkeerde topic zit vriend

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.