- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Erg goede eerste epi van seizoen 4! kan niet wachten. 65 inch Naomi Watts, kerel toch, wat een ellende... Dacht dat ik niet te klagen had met mijn 51 inch tv, maar daar win je toch echt mee 
Dialogen waren erg sterk vond ik, mooie quotes!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Hoop wel dat de ruimtes waar jullie tv kijken voldoende groot zijn. 
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Ik sluit me aan bij Naomi Watts. Geweldige episode die gelijk de toon zet voor dit seizoen. Niet alleen interne intriges en complotten, maar het hele landschap is veranderd. Het roamen in de Riverlands, het verwoeste Noorden, het naderende gevaar Beyond-The-Wall en een introductie met het brute, ouderwetse Mereen waar de slavendrijvers nog de baas zijn. Mooi ook die introductie van Daario over de Harpy. Michiel Huisman vond ik trouwens behoorlijk goed. Qua uiterlijk totaal geen Daario natuurlijk, maar hij heeft wel een bepaalde charisma en charme. Verder vond ik die scene met de kinderen richting Mereen ook direct impressive.
De dynamics tussen Sandor en Arya blijven erg goed. Die scene met Polliver was alles zoals ik hoopte dat het zou zijn. Het laat echt de brute verandering binnen Arya zien. Geweldig! En last but not least, Pedro Pascal
Mijn god, wat is dat een perfecte casting. De ultieme Red Viper. Echt elke scene met Oberyn was uitmuntend en bovenal bedrukkend. Die scene in het bordeel en aansluitend zijn scene met Tyrion over Elia en de kinderen, wow! Geweldige dialogen. ''The Lannisters aren't the only ones that pay their debts.''
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Er zit wel echt behoorlijk wat acteertalent in deze serie hoor. En ook nog eens in een jonge leeftijdscategorie. Als je de mimiek van Williams en Gleeson ziet...
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Sterke eerste aflevering van seizoen 4. Zal moeilijk worden om het telkens weer een weekje uit te houden zonder Game of Thrones.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
65 inch Naomi Watts, kerel toch, wat een ellende... Dacht dat ik niet te klagen had met mijn 51 inch tv, maar daar win je toch echt mee 
Wil natuurlijk niet over komen als een snob, wat thuis heb ik zeker niet te klagen maar bedoel meer toch wel wat stappen terug na het gezien te hebben op het witte doek. Al ben ik meer dan content met mijn 65 inch hoor
. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar size matters
.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
haha I get ya'. Maakt ook een hoop uit, zeker bij oudere films die niet gemaakt zijn met tv in het achterhoofd en daar kijk er best wat van. Maar ook bij moderne films en series maakt het gewoon een hoop uit in de beleving. Geluid trouwens ook. Medelijden met mensen die films en series kijken uit de boxjes van de flatscreen, die meestal (zeg maar altijd) voor geen meter klinken.
Als mijn Samsungtje vervangen wordt, wordt het ook minimaal 60 hoor
Maar dat doe ik voorlopig niet, deze kan nog prima een tijd mee.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Opvallend hoeveel spoilers er weggegeven werden bij de wereld draait door net. Enkele doden uit eerdere seizoenen werden niet alleen genoemd, maar ook gewoon (deels) getoond. Rare manier om mensen die de serie nog niet kennen over te halen om te gaan kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gek ja Ik zag het ook. Kan ehct niet hoor.
Mee eens John Milton. Snap ik ook niet veel van. Goede audio en video setup is onmisbaar. Films/series op laptop kijken of de boxen van de tv gebruiken is eeuwig zonde.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hangt ook een beetje van de serie af hoor. Pak 'm beet Mad Men vind ik prima te kijken op me laptop in me bed. Voor GoT wil ik inderdaad wel graag groot beeld en beter geluid.
Ach man, misschien dat ik toch maar ga opsparen. Dit 9 keer wachten tot het einde van het seizoen zie ik nu al niet meer zitten 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Opvallend hoeveel spoilers er weggegeven werden bij de wereld draait door net. Enkele doden uit eerdere seizoenen werden niet alleen genoemd, maar ook gewoon (deels) getoond. Rare manier om mensen die de serie nog niet kennen over te halen om te gaan kijken.
Was sowieso een zeer matig item. Fragmenten kwamen niet tot hun recht, mensen hadden niks te melden. Spoilers dus inderdaad. Nee, dit deed de serie geen eer aan.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Opwarmaflevering.. waarschijnlijk bedoelt om weer even iedereen langs te laten komen. Verder weinig boeiends.
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Opwarmaflevering.. waarschijnlijk bedoelt om weer even iedereen langs te laten komen. Verder weinig boeiends.
Stop dan maar met kijken. Ik heb een heel andere aflevering gezien, juist heel boeiend!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Season premiere hoort een beetje een opwarmaflevering te zijn, maar voor een eerste van het seizoen vond ik deze juist ontzettend sterk, sterker nog, het voelde voor mij helemaal niet als opwarmertje en was juist uitermate boeiend!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Normaal gesproken een sterk punt, vooral omdat er vooral toegewerkt naar een ontbranding in aflevering 9, maar dat is dit seizoen dus al volgende week in episode 2 (en daar wordt overduidelijk naar toe gewerkt deze premiere), en om dan de voet niet meer van het gaspedaal te nemen. De regels in Westeros zijn veranderd.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
- Daenerys is iets van 500 meter opgeschoten. Ergens op een weg is ze, geen idee waar. Blijkbaar hangen er 163 dode meisje op iedere 'mile'. Waarom, geen idee? Ze laten er ook maar eentje zien.
- Die kleine Stark deed even een gevechtje in een barretje. Wat een voorspelbare en slecht opgezette scène was, trouwens.
- Haar zus speelt iedere aflevering dezelfde scène in een andere setting. Het gekrenkte meisje. Ze heeft een ketting gekregen, jippie!
- Tyrion heeft 2 minuten zendtijd gehad waarin hij geen enkele gevatte opmerking gemaakt heeft.
- Jaime Lannister is een ei geworden (waarom dat korte haar?) die bezig is ongestelde Cersei terug te winnen.
- Dan heb je nog Jon Snow, wie ook niet meer gedaan heeft dan een waarschuwing afgeven. En overigens wel heel makkelijk 'vrij' kwam.
- Zijn 'vriendin' is ook niet verder gekomen dan een introducties met de Thenns.
Als laatste dan nog de introductie van die prins. De enige noemenswaardige scène van deze aflevering. Precies die donkere humor maakte de eerste drie seizoenen zo goed.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Gisterenavond deze langverwachte episode gezien! Tussen afgelopen zomer en het begin van seizoen 4 heb ik alle boeken gelezen om mijn honger te stillen, en dat maakte dat ik nóg meer uit ging kijken naar de volgende seizoenen (en het volgende boek natuurlijk).
Ik ben ook in de neiging om de episode later deze week nog een keer te bekijken (maar dat lijkt me ridiculous, want ik heb niet het idee dat anderen dat nou ook doen). Dit omdat hij écht heerlijk was en die +- 55 minuten zó snel voorbij gingen naar mijn gevoel dat ik nu een beetje flabbergasted ben achtergelaten met of ik alles wel heb meegekregen wat erin zat. Ik vind het heel knap hoe de makers seizoen 4 hebben geopend: het voelt inderdaad niet als een eerste aflevering.
Ik heb werkelijk van elke scène genoten in die episode. De enige waarbij ik dacht hm-hm was de scène met de Thenns. Goede opzet qua introductie dat wel, maar het spel van [Joseph Gatt?] de leider was niet sterk genoeg naar mijn idee. Verder voegde die mensenarm naar mijns inzien vrij weinig toe aan het geheel. Maar goed, misschien hebben anderen dit anders ervaren?
Nou ja, en zoals iedereen zegt waarschijnlijk: Red Viper [a.k.a. Oberyn] intro was gewoon freakin' amazing. Deels afgeweken van het boek, maar op zo'n manier dat zijn karakter wel meteen duidelijk is. Echt super! Juiste vibes.
Ik kan alleen maar zeggen: ik heb zin in de next ones!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik heb werkelijk van elke scène genoten in die episode. De enige waarbij ik dacht hm-hm was de scène met de Thenns. Goede opzet qua introductie dat wel, maar het spel van [Joseph Gatt?] de leider was niet sterk genoeg naar mijn idee.
Magnar wordt volgens mij gespeeld door Yuri Kolokolnikov. Op een gegeven moment verwijst hij naar zijn warg. Deze wordt gespeeld door Gatt en zal (losjes) gebaseerd zijn op Varamyr.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
- Daenerys is iets van 500 meter opgeschoten. Ergens op een weg is ze, geen idee waar. Blijkbaar hangen er 163 dode meisje op iedere 'mile'. Waarom, geen idee? Ze laten er ook maar eentje zien.
Ze is op weg naar Meereen, wordt in de aflevering vermeld.
- Die kleine Stark deed even een gevechtje in een barretje. Wat een voorspelbare en slecht opgezette scène was, trouwens.
Smaken verschillen. Scène was voor velen het hoogtepunt. Deed me een beetje denken aan een saloon- scène met de nodige humor. Lekkere wisselwerking ook tussen Arya en The Hound.
- Tyrion heeft 2 minuten zendtijd gehad waarin hij geen enkele gevatte opmerking gemaakt heeft.
Is daar een quotum voor? Volgens mij was het duidelijk dat Tyrion niet lekker in zijn velletje zat.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Als je Tyrion ziet als Comic Relief zit je al fout.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Naast de opmerkelijke constateringen geldt hetzelfde wat betreft de redenering. Plank wordt flink misgeslagen.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Gisteravond de aflevering gekeken en 60 minuten lang zitten genieten. De beste seizoensopener sinds de pilot. Lekker veel tijd doorgebracht met de Lannisters. 
Sowieso hulde voor de openingsscene. Spot on met the rains of castamere als achtergrondmuziek, ik zat er meteen weer helemaal in.
Andere verhaallijnen gaan ook weer prima van start waarbij Stannis & Bran nog even worden overgeslagen.
De laatste scene met Arya & The hound was ook erg tof, had veel humor en was een mooi einde van misschien wel een van de betere GoT afleveringen ooit.
Ow en dan vergeet ik Oberyn nog. Dit personage wordt fantastisch geïntroduceerd en lijkt minstens net zo een fan-favourite te gaan worden als in de boeken. Dat pedro pascal goed gecast is voor de rol kon ik uit de trailers al opmaken, een welkome aanvulling op de huidige cast.
Seizoen 4 wordt epic dames en heren.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
De enige noemenswaardige scène van deze aflevering. Precies die donkere humor maakte de eerste drie seizoenen zo goed.
Niets mis met kritiek an sich, maar vond je deze epi echt slechter dan wat je tot nu toe hebt gezien? Ik bedoel dan vergeleken met s02e01 en s03e01?
Ik zie dat namelijk zelf totaal niet en ik ben een enorme 'zeikerd' met een bijna irreëel verwachtingspatroon qua kwaliteit waar het Game of Thrones betreft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het mag geen verrassing weten maar een officieel bericht is nooit weg. Game of Thrones is renewed voor een vijfde en zesde seizoen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Een 5e seizoen is geen verrassing, maar meteen een 6e er achter aan getuigt van vertrouwen. Is nog niet eerder gebeurd. Ben reuze benieuwd naar het materiaal na het huidige seizoen. Dan wordt het zelfs voor de lezers onder ons écht spannend.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Een 5e seizoen is geen verrassing, maar meteen een 6e er achter aan getuigt van vertrouwen. Is volgens mij nog niet eerder gebeurd.
Recent nog met Glee gebeurd. Niet eens een HBO show.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik bedoel met GOT.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Goed nieuws! Het is voor HBO natuurlijk ook een bijzonder project. Vooral nu de kans zeer reëel is dat de TV-serie als eerst finished.