- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
'T is te hopen, maar het verhaal gaat nu dat het een grap zou zijn. Oorspronkelijke bericht zou namelijk van 1 april dateren.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Interessante laatste passage.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Heb er nu 7 afleveringen van S3 opzitten en kom er nog steeds niet goed in. Er worden te veel verschillende groepen van mensen gevolgd en allemaal zitten ze verhalen te vertellen of karaktereigenschappen op te sommen van elkaar. Karakters die verhalen vertellen is de saaiste vorm van vertelling die er bestaat en zul je bijgevolg nooit zien in topseries als Deadwood, Mad Men of Breaking Bad.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Er gebeurt wel meer in seizoen 3 wat je nooit ziet in andere topseries ziet zoals Deadwood, Mad Men of Breaking bad. Veel plezier met de laatste 3 afleveringen. 
Ps. Je timing om seizoen 3 te kijken is perfect want je kan naadloos verder met seizoen 4. Zaken worden toch een beetje uit hun verband gerukt als je van 1 boek twee seizoenen maakt. Ga jij geen last van hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
AC1 kijkt alleen series op bluray/dvd.
Verder snap ik zijn kritiek, al deel ik die niet. GRRM heeft geen traditionele narratie structuur. Gelukkig maar.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
oh ik kan zo niet wachten. Ik heb S3al 2 keer gezien Naomi Watts, maar dat was heel snel achter elkaar. Denk dat ik dit weekend de laatste 3 nog maar even herkijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind het altijd wel lekker dat ik het laatste seizoen nog herzie voordat het nieuwe seizoen begint. Ik zal overigens The Bear and the Maiden Fair ook nog mee pikken John Milton.
Zin in. Zondag om 19.30 is het dan zover, het wachten heeft te lang geduurd.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Zin in. Zondag om 19.30 is het dan zover, het wachten heeft te lang geduurd.
Het wordt voor mij 3:00 's nachts, dus dan zit jij niet in NL volgens mij.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ja hoe zit dat? Ik kijk het meestal maandagochtend en dan staat het er pas eventjes op, niet 10 uur of iets dergelijks.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Was er niet eenzelfde soort première in de VS midden maart?
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Avant premiere in EYE Amsterdam.
Ach ja, dat zag ik nog staan gisteren. 
Word maandagmorgen voor mij, ik ben vrij, dat scheelt!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Normaal voor mij ook, dan kom ik expres mijn bed uit, dus wel fijn dat ik de opener tenminste op een aardser tijdstip zie. 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Wel jammer dat de eerste aflevering altijd een soort inleiding is tot de rest van het seizoen. Gebeurt nooit zoveel
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
We krijgen blijkbaar in ieder geval wat quality time met Oberyn EN de inn-scène met Arya/The Hound.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
vanmorgen nog maar even laatste 4 epi's herkeken (vanaf The Bear and the Maiden Fair). Derde keer dat ik die zag inmiddels, maar Castamere flikte het weer hoor. Big wuss die ik ben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke premiere en wat is GoT machtig op een groot scherm. Komende 9 afleveringen maar weer op mijn 65 inch tv
.
Lekkere voortkabbelende premiere. Lijntjes worden uitgezet, elk personage krijgt zijn screentijd, sommige iets minder dan de andere maar wel degelijk screentime. Drogon, Viserion en Rhaegal tonen wel hoe groot de stap is voor het draken design en wat zien ze er indrukwekkend uit. Dan nog rekeninghoudend met het feit dat ze nog veel groter worden.
Het meest beviel me de enorm voelbare impact die de red wedding heeft op de sfeer in Westeros en dat de regels van de Game of Thrones voor goed veranderd zijn. Playing dirty is het devies. Als kijker is het erg voelbaar dat dit niet het Westeros is van de voorgaande drie seizoenen. Erg sterk. Premiere - wordt zoals verwacht - gestolen door Pedro Pascal als Prince Oberyn 'The Red Viper' Martell. Pascal is echt de meest perfecte casting ooit, die één van mijn meest geliefde personages uit de reeks tot leven brengt.
Ook moet je rekening houden met dat de structuur dit seizoen anders gaat worden. Niet emer toewerken na een ontbranding in episode 9 maar het hele seizoen zal op het scherpst van de snede 'gespeeld' worden. Waar vooral episode 2 toonaangevend gaat zijn voor de whirlwind die er gaat woeden dit seizoen.
Ik kijk enorm uit naar de pairings Tyrion/Jaime, Dany/Daario (Michiel Huisman vielt echt goed mee, ook al belichaamd hij nou niet echt de juiste karakteristieke kenmerken van Daario) en The Hound/Arya. Dit gaat ook heel raar klinken maar de karakteruitdieping lijkt bij veel supporting cast ook veel dieper dan in de boeken. Bvb een Roose Bolton, Margaery Tyrell en Shireen Baratheon. Ook de naadloze referenties van ASOIAF lore komen weer voorbij (Master Qyburn, Ellaria Sand etc). Blijft toch erg fijn dat je als boekenlezer toch eigenlijk zoveel meer mee krijgt met een brief mentioning. Tuurlijk is de sexposition ook nog aanwezig.
Als je dacht dat je het ergste wel gehad had na the red wedding think again, want er staat heel veel te gebeuren en zal zich nu in een veel rapper tempo aan gaan dienen. Veel te incasseren vanaf nu maar zo zie ik de boeken en de show het liefst. Het gaat een welbewogen seizoen worden, en ook met de voorkennis is maar gebleken dat je ook dan zomaar van een voetstuk afgehaald kan worden. Ik blijf er versteld van staan hoe knap de serie in elkaar steekt, totaal vakmanschap in design, schrijfwerk en acteerwerk. Het gaat een mooi seizoen worden, fuck The Wire, dit is de beste tv show ooit. Veel plezier deze weken metgezellen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Cool, ik kijk al uit naar morgen. Ik ben persoonlijk meer fan van de laatste boeken dus kan haast niet anders dan dat dit seizoen gewoon weer geweldig wordt. Blij dat de aftermath van de Red Wedding goed voelbaar is, blijft altijd een beetje afwachten of zoiets unieks ook overal in Westeros goed tot de kijker overkomt. Kan haast niet wachten tot morgen, eindelijk The Red Viper 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, ik ook. Niet aSoS maar aDwD is mijn favoriete boek, aFoC vind ik ook erg ondergewaardeerd. Red Viper ftw!
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Happy game of thrones day everyone! Veel plezier met het vierde seizoen.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Net seizoen 3 afgerond. Heb uiteraard gewacht op de blu ray. Perfecte timing ook, kan nu eindelijk mooi samen met de wereld seizoen 4 volgen.
Tenzij je in een grot leeft, was het toen onvermijdelijk om de heisa rond 3.09 te ontlopen. Werkelijk iedereen had het er echt over. Ik wist dus dat er iets groots ging gebeuren maar wel niet wat. De afgelopen maanden er toch wonderbaarlijk in geslaagd om spoilers te vermeiden over die beruchte episode. En godverdomme... Ondanks alles wat ik er al over wist, zag ik het toch echt niet aankomen. Het moment dat die deuren dicht gingen en die blik in Catelyin haar ogen... Een onbeschrijfelijk gevoel van angst en adrenaline dat ik misschien nog nooit zo intens heb gevoeld bij het kijken van een film of serie. En bij de stabbing van de mooie Talisa (WAAROM TOCH?!) letterlijk recht gesprongen, met de hand voor de mond en de bijhorende wanhopige kreet erbij ... Waar haal je godverdomme het lef. Kuddos aan de makers wel. Het zal al zo vaak gezegd zijn, en ik ga moeiteloos mee met de hype, maar dit was toch ongeëvenaard en TV geschiedenis! Ozymandias lijkt plots maar een schoolvoorbeeld.
De lat ligt nu wel erg hoog en ik vraag me af of ze dit kunnen volhouden. 7 (?) seizoenen... Ik vrees er toch een beetje voor als dat het geval is. De show is duidelijk momenteel op zijn hoogtepunt en wordt letterlijk alleen maar beter en beter. Maar nog 4 seizoenen, en dat volhouden in een stijgende lijn... No way toch? 
Ben benieuwd wat je daar zegt in je laatste alinea Naomi Watts, maar Game of Thrones krijgt een beetje de reputatie dat het geliefde personages genadeloos afslacht. Hoop niet dat we binnenkort het gevoel moeten krijgen dat het er is voor de the sake of shock value... Je kunt dit "trucje" ook maar x aantal keer doen, als je begrijpt wat ik bedoel... Maar heel erg benieuwd wat er nog staat te gebeuren! Zolang ze maar afblijven van Arya en Tyrion 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
By the Old Gods and the New, I do love me some Arya.
(De rest van het commentaar volgt nog)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Toch mooi om de reacties te lezen van mensen die de red wedding voor het het eerst lezen of zien.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
S04E01 - Two Swords
- Mooie, kille openingsscène met het omsmelten van Ice door Tywin en het verbranden van de wolf sheath met op de achtergrond The Rains of Castamere.
- Sterk acteerwerk van Harington in zijn confrontatie met Slynt/Thorne/Aemon.
- Pascal als Oberyn is badass to the core. Heerlijke introductie.
- Jaime krijgt in de serie wat last van relapses in zijn character development. Reformed Jaime moet bij de hand genomen worden door Brienne en dat is rond dit tijdstip in de boeken toch wat anders.
- Huisman als Daario is charmant, maar komt daarmee niet helemaal overeen met book Daario.
- Roadsign scène +
- Arya en The Hound: prachtige back and forth tussen die 2.
Overall een meer dan aardige première episode. Kijkt wat lekkerder weg dan eerdere openers.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Mooie introductie met reeds het nodige bloedvergieten en hier en daar wat nudity
. In tegenstelling tot vorig jaar de serie nu maar wekelijks volgen i.p.v. opsparen en één seizoen in één dag erdoor jagen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tenzij je in een grot leeft, was het toen onvermijdelijk om de heisa rond 3.09 te ontlopen. Werkelijk iedereen had het er echt over. Ik wist dus dat er iets groots ging gebeuren maar wel niet wat. De afgelopen maanden er toch wonderbaarlijk in geslaagd om spoilers te vermeiden over die beruchte episode. En godverdomme... Ondanks alles wat ik er al over wist, zag ik het toch echt niet aankomen. Het moment dat die deuren dicht gingen en die blik in Catelyin haar ogen... Een onbeschrijfelijk gevoel van angst en adrenaline dat ik misschien nog nooit zo intens heb gevoeld bij het kijken van een film of serie. En bij de stabbing van de mooie Talisa (WAAROM TOCH?!) letterlijk recht gesprongen, met de hand voor de mond en de bijhorende wanhopige kreet erbij ... Waar haal je godverdomme het lef. Kuddos aan de makers wel. Het zal al zo vaak gezegd zijn, en ik ga moeiteloos mee met de hype, maar dit was toch ongeëvenaard en TV geschiedenis! Ozymandias lijkt plots maar een schoolvoorbeeld.
Heel sterk, maar GRRM is hier echt meester in. Ik wist van de boeken al wat er ging gebeuren maar nog kwam het aan als een mokerslag. Ook de uitvoering is niets minder dan magistraal en i nde boeken liet Talisa niet het leven. Echt een hele goede toevoeging van D&D. Enorm uniek, en dit zal je in TV/film nooit meer meemaken. Better believe the hype is real. Fijn dat bij jou ook superlatieven tekort schieten
.
Reken maar van yes. Dit is een serie met een enorm sterke fundering. Schrijver GRRM samen met D&D die een constant niveau tentoonspreiden. Het gehele plaatje staat al vast, het is niet zoals bij andere series dat ze along the way nog zaken moet bijbedenken om het passend te krijgen.
Ik kan je verzekeren dat het geen shock value is maar dat het een functie dient. Het is ook niet voor niks dat het tot nu voornamelijk Starks zijn die rauw op je dak komen. Het spel der tronen gaat over lijken, maar doden blijf je hebben maar in devastating fashion zijn er een handvol (mede door de setup en uitvoering). Het is zeer functioneel.
Er zin in volgende week The Lion and the Rose. Oh boy..
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Net de aflevering gezien en het was inderdaad een soort samenvatting van de afgelopen seizoenen.
Ff een paar geweldige quots
What the fuck is a Lommy?
I grew up in Kings Landing.
The Lannisters aren't the only ones that pay their debts.
Awesome!
Jammer genoeg geen Stannis the Menace, maar je kunt niet alles hebben
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De Reek transformatie begint er steeds beter uit te zien.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Die Rose Leslie blijft toch ook om op te vreten zeg