• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Game of Thrones

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

John Milton wrote:

Niets mis met kritiek an sich, maar vond je deze epi echt slechter dan wat je tot nu toe hebt gezien? Ik bedoel dan vergeleken met s02e01 en s03e01?

Dat zou ik je niet kunnen zeggen. Grote verschil is dan ook wel dat ik halverwege seizoen 3 pas begonnen ben. Daardoor bouw je ook geen spanningsboog op. Bovendien kon ik toen na aflevering 1 direct door naar de volgende.

Naomi Watts wrote:

Naast de opmerkelijke constateringen geldt hetzelfde wat betreft de redenering. Plank wordt flink misgeslagen.

Ah, bedankt dat jij dat voor mij kan bepalen.

Iedereen blijft een beetje in zijn of haar comfort zone en feitelijk gebeurt er weinig. De spaarzame moment dat twee werelden (families/stammen, zo u wilt) bij elkaar komen, wordt het leuk. Juist die clashes, met gepaard gaande onderhuidse spanning, maakt het zo leuk. Die waren er in de eerste aflevering amper.

Ik lees hier ook heel veel commentaar over de boeken. Misschien het leuker als je weet wat komen gaat?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dus je hebt seizoen 1 & 2 niet gezien begrijp ik..?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Dan begrijp je dat verkeerd. Ik ben halverwege seizoen 3 (is ergens in 2013) begonnen met seizoen 1, zodat ik de eerste 3 seizoenen nagenoeg achter elkaar heb kunnen kijken.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Wauw. Genoten. Wat ben ik fan van deze serie, en de boeken uiteraard.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ok helder. Ik ben hier ook al iemand tegen gekomen die tijdens het lezen the red wedding niet mee had gekregen omdat hij de catelyn hoofdstukken oversloeg.

Dus ik kijk nergens meer van op.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

chevy93 wrote:

Ah, bedankt dat jij dat voor mij kan bepalen.

Iedereen blijft een beetje in zijn of haar comfort zone en feitelijk gebeurt er weinig. De spaarzame moment dat twee werelden (families/stammen, zo u wilt) bij elkaar komen, wordt het leuk. Juist die clashes, met gepaard gaande onderhuidse spanning, maakt het zo leuk. Die waren er in de eerste aflevering amper.

Ik lees hier ook heel veel commentaar over de boeken. Misschien het leuker als je weet wat komen gaat?

Ik bepaal niks voor je, ik geef alleen mijn two cents. Ook het idee dat je de serie benaderd vanuit traditioneel opzicht, dat is nou net alles wat GoT/aSoIaF niet is.

Maar als dat idd de highlights zijn voor je snap ik dat je met deze opener van een koude kermis terug komt. Alleen mis je zoveel moois m.i. maar dat kan ik idd niet voor je bepalen .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ben het wel eens over Jaime Lannister. Had pas in de scène met Cersei door dat hij dat was. Niet in de openingsscene met z'n pa. Het lijkt wel een Aaron Eckhart kloon, maar dan wat smaller

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Curly1985 wrote:

Ok helder. Ik ben hier ook al iemand tegen gekomen die tijdens het lezen the red wedding niet mee had gekregen omdat hij de catelyn hoofdstukken oversloeg.

Dus ik kijk nergens meer van op.

No way..

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Bizar,,,

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Is deze hier al eens gepost?

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Afl 1- Two Swords

Gisteren mogen genieten van de 1e aflevering van seizoen 4. Lang op gewacht: aangezien ik boek 3b reeds heb afgerond weet ik wat er gaat gebeuren en ik verheug me er ontzettend op.
Aflevering 1 brengt seizoen 4 rustig op gang; er zijn geen echt grote gebeurtenissen, maar desondanks is het een onderhouden, fijne aflevering. Mensen die het maar ´saai´ vonden, zitten misschien niet echt geheel in het verhaal. Het mooie van Game of Thrones is juist dat er verschillende verhaallijnen zijn, en dat sommige plots zich rustig ontwikkelen, en dan ineens tot ´ontploffing´ komen. Daarom is het essentieel geweest een serie van Game of Thrones te maken: nu is er echt ruimte gemaakt voor Martin´s verhaal, en wordt het geen blockbuster van 2.5 uur waarin wat afgeknokt wordt. De mooie dialogen en verhaallijnen die het verhaal zo tof maken zijn er nu wel.

Dan aflevering 1: Oberyn is goed gecast; omdat hij in boek 3 een cruciale rol gaat spelen is het van belang dat ze de juiste persoon voor hem zouden kiezen, en dat is gelukt.
Pascal komt mooi binnen met een fenomenale scene waarin hij zijn haat jegens de Lannisters al laat blijken.
Huisman is goed en doet zijn best, maar mist de karaktertrekken van de Daario Naharis uit de boeken. Daarnaast is het vreemd iemand anders ineens in deze rol te zien. De Nahaaris van seizoen 3 zit me nog sterk in het geheugen. Alsof je halverwege the Lord of the Rings besluit dat Aragorn in het afsluitende deel wel door een ander gespeeld kan worden.

Wat verder opviel: de sexpositions zijn er nog, de rol van Peter Dinklage blijft van onschatbare waarde, en Shae´s veiligheid komt nu echt in het geding.. Iemand anders merkte op dat Jaime net Aaron Eckkart is, bij die gedachtengang sluit ik mij volledig aan. Hopelijk wordt in de komende afleveringen de wroeging van Cersei jegens Jaime nog beter tot zn recht.
Prachtige slotscene, waarbij duidelijk wordt dat Arya getekend is door de oorlog. Schitterend geacteerd door Maisie Williams. Fijne humor van Clegane ( what the fuck is a Lommy? )

Joffry blijft fenomenaal; Gleeson is perfect gecast. Zijn gezichtsuitdrukkingen doen me in de lach schieten, terwijl het verre van grappig bedoeld is.

De Thenns... de makers van de serie hebben vast goed naar the Hobbit gekeken, nog wat grime erbij en je hebt de Uruk-Hai van de Hobbit. Ik denk zo maar dat ze nog wel voor wat epische vechtmomenten gaan zorgen, maar dialogen met hen erbij hoeft van mij niet per se. Dat kannibalisme voegde ook vrij weinig toe, staat niks over in de boeken.

Clarke´s draken worden groot.. wat gaan we daar nog een plezier aan beleven. Ze zien er schitterend uit.

De herintroductie van Fool Dontos laat zien dat Martin met alles een plan had in zijn boeken... We gaan zien welke rol hij nog gaat spelen.

Grote afwezigen: Bran, Stannis, Petyr, Varys, Pycelle, Theon... Komt allemaal nog wel verwacht ik.

Een fijne 1e aflevering. Precies zoals het hoort: een mooie introductie van seizoen 4, en het doet me watertanden als ik bedenk wat er allemaal nog in het verschiet zit.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Aaron Eckhart, the secret star of GoT. Gelukkig sta ik hier niet alleen in

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

ugh, vind Eckhart niks. Dat nieuwe kapsel dus ook niet.

Bring back the beard!

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Hm kan echt niks met Huisman. Veel te gladde mooiboy. De flamboyante Skrein paste veel beter bij Naharis uit de boeken. Verder prima opener, met de intro van the red viper als hoogtepunt. Maar harrington snapt ook goed de ontwikkeling van Jon Snow. Sterke scène vs aartsvijand thorne.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Seizoen 2 gisteren gekocht, vandaag in huis. Aflevering 1 net gezien, 2 ga ik zo kijken.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Daario uit de boeken is verschrikkelijk, dus hoe minder hij daar op lijkt hoe beter.

Bovendien zag die vorige eruit als een onderbroekenmodel.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dat was Daario toch ook?

lol

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

W.M.J.M wrote:

Daario uit de boeken is verschrikkelijk, dus hoe minder hij daar op lijkt hoe beter.

Bovendien zag die vorige eruit als een onderbroekenmodel.

Wat, een middeleeuwse playboy met blauwe baard en piratentand verschrikkelijk??

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

jimcarrey gek

• 412 messages
  • 395 votes

Minotaures wrote:
Seizoen 2 gisteren gekocht, vandaag in huis. Aflevering 1 net gezien, 2 ga ik zo kijken.

Dan zou ik maar niet op forums zoals deze zitten, behalve als je alle spoilers wil horen natuurlijk.

Respekked wrote:
Hm kan echt niks met Huisman. Veel te gladde mooiboy. De flamboyante Skrein paste veel beter bij Naharis uit de boeken. Verder prima opener, met de intro van the red viper als hoogtepunt. Maar harrington snapt ook goed de ontwikkeling van Jon Snow. Sterke scène vs aartsvijand thorne.

Daario uit seizoen 3 vond ik al helemaal niks aan, wat vond ik dat een vies mannetje zeg. Ik ben pas bij boek 2 dus weet niet hoe hij in de boeken is, dus kan het niet daarmee vergelijken. Maar ik geloof dat onze nieuwe Daario na enige gewenning een goede keuze blijkt te zijn.

Heb gisteravond pas de aflevering gezien, dus sorry als mijn inbreg hierover een beetje laat is. (Heb ook eergister pas Seizoen 3 afgekeken.)

S04EP01 vond ik verreweg de beste seizoenopener tot nu toe. Het begon al sterk door Het smelten van Ned's zwaard. Iets wat laat zien dat de Starks op dit moment heel zwak staan, en dat het verhaal van Ned écht afgelopen is . Dan de introductie van Oberyn. Blijkbaar een heel groot personage in de boeken (en dat zal hij dus ook worden in de serie), en zijn haat tegen de Lannisters word al direct goed weergegeven door een mes in het hand. Ik verwacht nog veel van dit personage.

Jaime is terug! Geweldig toch, die connectie van Jaime met zijn familie. De strijd tussen hem en zijn vader, en de verborgen connectie tussen hem en Cersei. Ik vind Jaime een van de betere personages van GoT, en blijkbaar zou dat ook zo blijven.

Sansa heeft het moeilijk met de dood van Robb en Cat, en alweer moest ik huilen. Ze zit gevangen, kan nergen heen. Maar toch is er die mooie scene met Hollard. Voor mij toont het de hoop, die er nog maar weinig is, maar hij is er!

Er zijn eigenlijk twee scenes die ik minder vond: De wildlingen, en Daenerys. Normaal hou ik van Daenerys, ze is verreweg mijn favoriete personage, maar in deze aflevering waren haar twee scenes maar: "Meh". Ik had niet echt het gevoel dat ze iets van waarde toevoegde aan de aflevering. De wildlingen ligt puur aan mij, scenes met ze zijn voor mij nooit supergoed.

Gelukkig kwam daar dan wel nog het team Clegane-Arya. Man wat een geweldig team! Een beetje humor in de show mag, en alhoewel ik me niet kapot lach om Clegane, is het wel een beetje fris om zo'n luchtig moment te hebben. Ik zei dat Daenerys mijn favoriete personage was, nou, Arya en Clegane komen er nu aardig kort in de buurt. Arya wordt met de aflevering bad-asser, en ze heeft naald terug!

Ik vind deze serie echt geniaal, en deze seizoenopener was geen uitzondering. Ik kom zeker nog wat vaker in dit forum kijken!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

jimcarrey gek wrote:

(quote)

Dan zou ik maar niet op forums zoals deze zitten, behalve als je alle spoilers wil horen natuurlijk.

Ja inderdaad. Ben toevallig toch niet zo'n poster geworden de laatste jaar, dus zal wel goed komen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nou, na vier pogingen eindelijk de aflevering af kunnen kijken. Gelukkig maar. Er worden weer een paar mooie lijntjes uitgezet, maar het hoogtepunt van de aflevering is -zoals zo vaak- de scenes met Arya Stark en de Hound.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Vanmiddag a Dance with Dragons uitgelezen.. waaaaaah! Nu begint dus het wachten. Die epilogue..

Waar is het spoiler filled topic?

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

AHWA wrote:

Nou, na vier pogingen eindelijk de aflevering af kunnen kijken.

Damn, dat is hopeloos. Waarom ging dat zo moeilijk? Is er geen 'en nou mij (of ons) met rust laten' modus?

Ik zou bij een tweede verstoring tijdens GoT wellicht al behoorlijke tekenen van onredelijkheid gaan vertonen.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Game Of Thrones Facebook Recap Season 4 Episode 1 | Happy Place - happyplace.someecards.com

Joffrey met de Irak foto van Bush: Mission accomplished lol

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Ooo, ja dankje!!! Ik was helemaal vergeten dat dit bij elke aflevering werd gemaakt door iemand

Lag bij de vorige seizoenen telkens helemaal stuk. You made my day, nu al!

bokalarm

• 25 messages
  • 1849 votes

Hoe zit het ook al weer met The Hound? Wat is de reden dat hij weg is gegaan van King's Landing? Het is namelijk al een jaar geleden en mijn geheugen werkt even niet mee.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kwam in de premiere ook naar voren. FUCK THE KING!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Naomi Watts wrote:

Kwam in de premiere ook naar voren. FUCK THE KING!

De battle voor Mudgate was voor hem ook geen pretje vanwege het vuur. Daarom stopte ie met vechten. Dat zal op de achtergrond hebben meegespeeld. Maar de hoofdreden noemt Naomi Watts net

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.