• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.131 votes
Profile

Game of Thrones

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik vond ep.4 wel de beste tot nu toe van het zesde seizoen.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Winterfell is mine, bastard. Come and see.

Beste dreigbrief ever.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

rokkenjager wrote:

Beste dreigbrief ever.

Come and see. Iets wat ik Littlefinger ook heb horen zeggen in dezelfde episode. Toeval? Ik denk van niet.

Fijne vierde episode overigens.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Veruit de beste episode van dit seizoen.

Emoties, mysterie, spanning, complexiteit. Alles eigenlijk wat deze show zo geniaal maakt. Kinvara en Varys. Dany en Jorah. Sansa en Baelish. Inauguratie van Euron. Bran en White Walkers. Mad King onthuling. Stuk voor stuk fantastisch. Er gebeurt enorm veel en je ziet dat er een behoorlijke vaart wordt gemaakt met alle verhaallijnen. Voorbode dat het nu echt los gaat.

Best geschreven aflevering in tijden en dat einde! Hold the door. Hold the door. Hold the door. . Speechless!

Pimm'

• 8 messages
  • 0 votes

Man man man wat een aflevering. Moet hem nog even laten bezinken, vooral het einde.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Hodor

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Hold the door… hold the door… hole da door… hodadoor… hodador… ho-dor.. Dat was intens

Carolien1603

• 19 messages
  • 36 votes

Arme Hodor en Summer . Nog maar twee wolven die leven. Tenminste Nymeria leeft ook nog ergens toch? En hoe kon Meera een White walker doden?

Pimm'

• 8 messages
  • 0 votes

Carolien1603 wrote:
Arme Hodor en Summer . Nog maar twee wolven die leven. Tenminste Nymeria leeft ook nog ergens toch? En hoe kon Meera een White walker doden?

Wapen was van Dragonglass

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Hold the door.

Dieptepunt van de show.

SergioMalick

• 1231 messages
  • 1833 votes

Redelijke aflevering, misschien wel de beste van dit seizoen. Het einde is erg goed en ook redelijk uniek in deze serie. Echter is het met bepaalde tijd-manoeuvres noodzakelijk om uitermate voorzichtig te zijn. Deze scène is perfect en er kunnen nog meerdere volgen, maar het is niet gemakkelijk om dit in seizoen 6 van een serie te introduceren.

Timothyvdmeer

• 1540 messages
  • 2391 votes

rokkenjager wrote:
Veruit de beste episode van dit seizoen.

Mad King onthuling Stuk voor stuk fantastisch. Er gebeurt enorm veel en je ziet dat er een behoorlijke vaart wordt gemaakt met alle verhaallijnen. Voorbode dat het nu echt los gaat.

volgens mij heb ik iets gemist? Waar heb je dit gezien?

Tall man

• 289 messages
  • 1047 votes

Is dat niet het stuk bij de greyjoys? Dat die oom koning wordt laat maar zeggen.

Verder fijn 6de seizoen, waarbij ik alleen ep3 wat minder vond. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het verdere verloop van de verhaallijnen, aangezien er nu wel redelijk wat vaart in begint te komen.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Grappig dat er amper wordt gesproken over de onthulling van waar de White Walker vandaan komen en waarom ze hier zijn! Het helpt ook niet dat de show er maar zo schaamteloos overgaat in een scene van niets, uit het niets, zonder opbouw en vrijwel nu zonder impact. Terwijl het in mijn ogen de grootste twist was deze aflevering, volledig overschaduwd door onze vriend Hodor. Thoughts anyone?! Ik vind de Walkers alvast nu veel minder eng en mysterieus...

Het einde en de onthulling van Hodor werkt anders wel en is vrijwel geniaal. Best leuk weer hoe deze serie die blijkbaar geen geheimen of verrassingen meer zou hebben voor zijn kijkers toch nog met zoiets kan afkomen, blijkbaar zijn vele boeklezers zelfs van hun melk. Het is nu ook bevestigd dat het van GRRM zelf komt en recht van het nieuwe nog uit te komen boek.

Ben nu wel erg benieuwd waar dit tijdreizen naartoe gaat en wat dit voor het verhaal betekend. Maar het 12 Monkeys achtige aspect ervan intrigeert me bijzonder.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Geweldige aflevering! uurtje is voorbij gevlogen.
Het einde briljant maar wel erg sneu hoor. schijnt dat RR.Martin dit bedacht heeft en dit zou mij ook niet verbazen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Tall man wrote:
Is dat niet het stuk bij de greyjoys? Dat die oom koning wordt laat maar zeggen.

Verder fijn 6de seizoen, waarbij ik alleen ep3 wat minder vond. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het verdere verloop van de verhaallijnen, aangezien er nu wel redelijk wat vaart in begint te komen.
bij de mad King denk ik aan Aeron Targaryen en niet aan de Greyjoys.. En daar heb ik niets van gezien

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Way den hoop heisa om niks en Hodor is misbaar als kiespijn wat mij betreft. Aardig einde maar dat is het wel. Dany en Jorah het hoogtepunt wat mij betreft, ook iets waar ik jaren op wacht en eindelijk was het zover. Meer dan tevreden met de uitvoering.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Timothyvdmeer wrote:

(quote)

volgens mij heb ik iets gemist? Waar heb je dit gezien?

Beetje ongelukkig uitgedrukt. Geen onthulling, maar fantheorie.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

rokkenjager wrote:

Beste dreigbrief ever.

Wordt hopelijk nog vervolgd door de heerlijkste afrekening ever.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Eerste aflevering waarbij ik het gevoel heb dat er niet alleen wordt voortgebouwd op fantheorieën. Niet dat de vorige afleveringen slecht waren, integendeel maar zoals sommige hier ook al aangeven mis ik soms de touch van GRRM. Niets aan te doen. Vind dit ook de beste aflevering van het seizoen momenteel.

Het is nu ook bevestigd dat het van GRRM zelf komt en recht van het nieuwe nog uit te komen boek.

Aha! Had het ook wel leuk gevonden als dit van Benioff en Weiss kwam, maar ergens verbaast het me niet... Vond het erg origineel en ook het meest emotionele einde dat we al gehad hebben dit seizoen.

Grappig dat er amper wordt gesproken over de onthulling van waar de White Walker vandaan komen en waarom ze hier zijn!

Ja, that came out of nowhere. Misschien wel één van de grootste onthullingen tot nu toe en het choquerende ontbrak volledig, wat dan weer wel aanwezig was bij het einde. De verklaring dat ze zich moesten verdedigen tegen de mensheid vond ik een beetje afgezaagd, hoeveel keer is die reden al niet gebruikt in andere series/films... Ook het 'maken van' de white walker vond ik wat kort door de bocht. Eigenlijk vond ik helemaal niets aan die scène.

De verhaallijnen schieten nu wel erg op! Hopelijk wordt er niet teveel gerushed want dat zou misschien afbreuk doen aan de kwaliteit en het karakter van de serie (en ook het teveel willen verklaren van alles op korte tijd zoals waar de WW vandaan komen...). Maar ik ben wel klaar voor nog meer verrassingen

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Man-oh-man wat een aflevering.

Scene tussen Daenerys en Jorah is echt geweldig. Haar acteerkwaliteiten toch altijd wat in twijfel genomen maar hier was ze enorm sterk in haar rol. Een zelfde soort scene, alleen deze keer vol haat, is te zien tussen Sansa en Littlefinger. Was zijn emotie oprecht of speelt 'ie gewoon weer een spelletje? Heerlijk ook om Sansa eindelijk zo te zien.

Natuurlijk gebeurde er naast deze twee scenes nog een hele hoop, maar ik wil even ingaan op het absolute hoogtepunt: HODOR en Bran! Wat een prachtige scenes zaten hier in, magnifiek. Knap hoe ze het heden en verleden weten te combineren, en er zo'n schok aan mee geven. En dan vergeet ik nog haast de onthulling die het onstaan van White Walkers verklaard. Misschien was dat laatste iets te gehaast maar kom, niet alles kan zijn zoals ik als kijker dat wil.

Beste aflevering in de eerste helft van het seizoen. Laat die laatste vijf maar komen hoor!

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Aflevering 4 vond ik op vele vlakken een iets mindere aflevering (Osha's dood die compleet random aanvoelde, en vooral Daenerys' moment op het einde dat repetitief en over the top was), maar episode 5 The door is Game of Thrones op z'n best.

Ik vond eigenlijk elke scène erg goed; Arya's verhaallijn werd eindelijk vooruitgebracht, Kinvara was een intrigerend personage, we kregen een emotionele scène tussen Jorah en Dany (waarin ik Clarke sterker vond dan ze in tijden geweest is) en de Kingsmoot. Hoewel ik op dat laatste het meeste heb op te merken, wordt Euron wel geweldig neergezet in ieder geval.
Maar Brans verhaallijn stal de show deze aflevering. De onthulling over het ontstaan van de White Walkers was erg gerushed, maar de rest is fantastisch. De aanval van de White Walkers en dan natuurlijk het einde met Hodor, waarin zijn dood wordt verweven met de onthulling hoe hij zo geworden is vond ik briljant gedaan. Ik ben wel benieuwd waar Brans verhaallijn naar toe gaat gaan nu.

Over het algemeen een prima eerste seizoenshelft, met deze vijfde episode tot nu toe als hoogtepunt.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Hopen dat 6 vanavond de stijgende lijn van 4 en 5 doorzet.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Naar mijn mening wel, het lijkt nu echt te gaan gebeuren

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Het kan aan m'n concentratie liggen, die vandaag niet al te best was, maar deze aflevering wist mij geen enkel moment echt te pakken. Minste aflevering tot nu dan ook dit seizoen.

Teveel sprongetjes: van King's Landing naar Braavos en van Bran en Meera naar Daenerys. Alleen de scene(s) rondom Sam's familie wisten me enigsinds te boeien, en dat terwijl ik totaal geen 'verbinding' heb met een van beiden.

Aankomende week sowieso nog een keer kijken, iets wat ik met elke aflevering van GoT doe. Misschien valt 'ie dan meer in de smaak.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ben ik met je eens. Het geheel voelde qua structuur nogal vreemd. Teveel 'houses' en ontwikkelingen in één aflevering. Sowieso vind ik het schrijfwerk sinds vorig seizoen al iets minder. Het voelt alsof ze nu al vlug naar het einde toewerken trouwens, één event/oorlog waarin iedereen samenwerkt oid, wat erg jammer is. Personages zijn ook een beetje vlak aan het worden, ontbrekend aan 'ambiguity'.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Degelijke 6e aflevering. Qua plot-movement hebben we dit jaar weinig te klagen. We zaten eerst 2 seizoenen te kijken naar een verlamd jongetje, op zoek naar een raaf met 3 ogen, maar die tijden zijn nu wel voorbij.
De rode draad door het seizoen stelt niet teleur, en het lijkt er nu toch echt op dat ze nog een paar momenten uit de boeken gaan doen waar ik lang op heb gewacht.

Tot nu toe vind ik seizoen 6 niet bijzonder spannend, alleen bij de Hodor-scene op het puntje van mijn stoel gezeten.
Ramsey die Roose vermoordt deed me bijvoorbeeld weinig, hopelijk heeft deze gebeurtenis in de boeken straks wat meer impact.
Ook vond ik de terugkeer van Walder Frey tegenvallen, ineens is die close-up in beeld.. Iets van een toffe build-up of intro was welkom geweest. Verder was de scene oke en kan ik niet wachten op volgende week.

Plot-wise zal seizoen 6 niet teleur gaan stellen. Ik vraag me alleen af hoe goed het zich staande houdt als Martin straks boek 6 uitbrengt, en we kunnen gaan vergelijken.
Ik ben in ieder geval nog steeds enorm benieuwd hoe Martin de 'Hold the door' heeft geschreven.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Die ISIS Sparrow mag van mij nu wel het loodje gaan leggen.

Zijn dominantie duurt mij iets te lang:p

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Fijn detail trouwens in de aflevering:Arya die kaars uitblaast. Je weet wat er dan gaat komen.

En voor de liefhebbers: klik hier voor alle visioenen van Bran op een rijtje. Zitten een paar erg interessante stukjes tussen. Natuurlijk niet klikken als je S06E06 nog niet bekeken hebt

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

rokkenjager wrote:

Die ISIS Sparrow mag van mij nu wel het loodje gaan leggen.

Zijn dominantie duurt mij iets te lang:p

ik vind het juist mooi hoe hij de Tyrells en Lannisters te slim af is

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.