• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.063 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook team High Sparrow hier. Vergelijking met ISIS kan ik me niet in vinden, eerder toepasbaar op de Lannisters imho.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik geloof niet dat er nog iemand te vinden is in kamp Lannister. Zeker niet nu D&D jaime Lannister eigenhandig hebben verkracht.

Erg blij met de terugkeer van Blackfish. Ik hoop op een scène met hem en Jaime die recht doet aan de passage in het boek.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Naomi Watts wrote:
Vergelijking met ISIS kan ik me niet in vinden, eerder toepasbaar op de Lannisters imho.

Bij de Lannisters ligt een vergelijking met Assad toch meer voor de hand? Staatsterrorisme en zo?

Ik vind de High Sparrow ook wel een sympathiek personage hoor, daar niet van. Er valt genoeg op hem aan te merken, maar hij wordt in ieder geval gedreven door altruïstische motieven en zet zich in om het lot van de armsten te verbeteren. De Lannisters zijn alleen geïnteresseerd in hun kortzichtige machtsspelletjes. Dat de High Sparrow ze in hun eigen spel genadeloos verslaat heeft dus wel een bevredigende ironie.

Wie denken jullie trouwens dat zijn nieuwe doelwit zal zijn in de volgende aflevering?

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Best benieuwd waar Arya's verhaal naartoe gaat.. Maar haar character arc gaat nu wel weer achterwaarts. Het feit dat ze nu officieel haar vertrek maakt, doet je wel afvragen wat het nu het nut was om 3 seizoenen op te bouwen rond het hele Faceless man gedoe. Ze staat nu letterlijk terug op het punt van waar ze 3 seizoenen geleden vertrok en waar ze Needle achterliet...

Zijn hier geen vermoedens dat dit toch allemaal deel zal blijken uit te maken van haar training? Hier moet toch meer gaande zijn... Toch?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Nee.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

In dat geval zou het allemaal een nutteloos onzin gedoe zijn geweest. Dus ik blijf denken dat het toch nog ergens naartoe gaat leiden met Waif of op zijn minst een wending moet inzitten wat betreft Arya en the Faceless man.

Anders is het weer een grote FY van D&D.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Arya doodt The Waif en zal weer naar Westeros vertrekken, waar ze haar vergaarde kennis waarschijnlijk gaat gebruiken om iemand van haar lijst af te strepen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

synec wrote:
ik blijf denken dat het toch nog ergens naartoe gaat leiden met Waif of op zijn minst een wending moet inzitten wat betreft Arya en the Faceless man.

De achtste aflevering schijnt "No One" te gaan heten (al is dat nog niet bevestigd), en met zo'n titel zou je verwachten dat er meer gaat gebeuren dan "Arya doodt de Waif en gaat naar Westeros". Zo makkelijk kom je ook niet van de Faceless Men af lijkt me. En de transformatie naar niemand van de Waif lijkt ook niet bepaald geslaagd (ze haat Arya for whatever reason), dus ook daar lijkt meer aan de hand te zijn.

Maar misschien ook niet. We zullen zien.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ze heeft niet voor niets haar laatste fysieke link met haar ware zelf opgegraven. Arya zal nooit écht lid van The Faceless Men worden.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Animosh wrote:
(quote)

De achtste aflevering schijnt "No One" te gaan heten (al is dat nog niet bevestigd), en met zo'n titel zou je verwachten dat er meer gaat gebeuren dan "Arya doodt de Waif en gaat naar Westeros". Zo makkelijk kom je ook niet van de Faceless Men af lijkt me. En de transformatie naar niemand van de Waif lijkt ook niet bepaald geslaagd (ze haat Arya for whatever reason), dus ook daar lijkt meer aan de hand te zijn.

Maar misschien ook niet. We zullen zien.

Ze zal de Waif vermoorden en haar lichaam naar de Faceless Men brengen. Dan zal de Faceless Men onthullen wie hij daadwerkelijk is: Syrio Forel. Mark my words (en ja, ik hoop het ook gewoon echt heel hard).

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Nicholas wrote:
Ze heeft niet voor niets haar laatste fysieke link met haar ware zelf opgegraven. Arya zal nooit écht lid van The Faceless Men worden.

Nee, dat verwacht ik ook niet. Maar er kunnen wel andere wendingen plaatsvinden (zoals dat het doden van Arya een test is voor de Waif). En er kan nog een confrontatie plaatsvinden met Jaqen. Het zou in ieder geval vreemd zijn als ze naar Westeros zou gaan zonder de Faceless Men geconfronteerd te hebben.

Met betrekking tot speculatie over Arya is dit trouwens interessant (maar pas op voor spoilers).

Jellesteeg wrote:
Dan zal de Faceless Men onthullen wie hij daadwerkelijk is: Syrio Forel.

Voor zover ik weet zijn de water dancers en de Faceless Men niet met elkaar verbonden, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk - en het zou ook wel een beetje cheesy zijn, toch? Maar you never know. Het is in ieder geval waar dat Syrio's dood nooit goed uitgelegd is. Gedood door Meryn Trant ... yeah, right.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Ben juist blij dat/als Arya weg gaat bij die idioot. A girl has no name heeft nu wel lang genoeg geduurd. Minst interessante verhaallijn in mijn ogen.

Ook ben ik niet echt team Lannister, maar ik hoop toch echt dat ze die Sparrow afslachten. Hoe eerder hoe beter.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik vind dit seizoen tot nu toe redelijk. Maar er zitten enkele verhaallijnen tussendoor die slaapverwekkend beginnen te worden: En dan bedoel ik Arya, Daenerys, King's Landing en Meereen.

Arya's verhaallijn lijkt tot nu toe een herhaling van het vorige seizoen. (Beginnen met niks, dan als huurmoordenaar ingezet worden om het vervolgens te verprutsen). Al weten we in ieder geval dat het deze keer anders zal aflopen. Bij Daenerys is het zelfde probleem gaande, telkens maar scènes die we al lang gezien hebben en haar speeches worden elke aflevering irritanter.

King's Landing/Sparrows vond ik vorig seizoen een prima verhaal, maar het schiet nu een beetje in de vertraging. En Meereen? tjah, al sinds seizoen 4 kan het me weinig boeien wat daar gebeurt. Zelfs de aanwezigheid van Tyrion helpt hierbij niet.

Voor de rest volg ik met plezier de gebeurtenissen bij the Wall, in het Noorden en Bran's scènes.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Blood of my blood is een typische opbouwaflevering, maar wel een goede. Voelt aan als het eerste rustpunt dit seizoen, na een (voor Got-begrippen) zeer snelle eerste seizoenshelft. Arya's verhaallijn kon me dit seizoen nog niet echt boeien, maar eindelijk lijkt er daar schot in de zaak te komen. Ook vond ik dat theaterstuk in Braavos erg leuk. Kingslanding was wel interessant, en ik ben zeker fan van the high sparrow. Geweldige rol van Jonathan Pryce. Jaimes rol is dit seizoen echt zielig, maar eindelijk trekt hij richting the Riverlands. Ik krijg terug hoop dat ze zijn karakter weer op de rails krijgen. Hoogtepunt deze episode was de terugkeer van Benjen. Tof dat ze hem met boek-Coldhands hebben gemixt, zo krijgen we beide in de serie.

Volgende aflevering lijkt echt een topper te worden als ik de preview zo zie.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Lyanna Mormont for the Iron Throne!

SergioMalick

• 1231 messages
  • 1833 votes

Wat een geweldige aflevering! Alles leek in een bepaalde mood in elkaar over te lopen. Sterke dialogen en overtuigend acteerwerk (miste nogal afgelopen afleveringen). Mooie introductie van onze deadwood-ster.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

The Hound vs The Mountain confirmed!!? Hell yes.

Geweldige aflevering inderdaad! Op vlak van schrijfwerk misschien wel de beste van het seizoen tot zover. Alleen was het stuk met Arya wat idioot. Hoe in godsnaam overleef je dat? Laat staan dat je nog kan lopen en springen kijkend naar de preview van volgende week... Hier zit dus wel wat meer achter.

Carolien1603

• 19 messages
  • 36 votes

Ja en waarom had ze needle niet bij haar? En het lijkt me ook niet dat ze niet verwacht had dat ze haar zouden willen pakken.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Carolien1603 wrote:
Ja en waarom had ze needle niet bij haar? En het lijkt me ook niet dat ze niet verwacht had dat ze haar zouden willen pakken.

Ik ga er vanuit dat het Jaqen H'ghar met het gezicht van Arya was. Opsomming waarom:

- Jaqen heeft dat geld wel, Arya absoluut niet;
- In het vorige seizoen trok Arya allemaal gezichten van Jaqen af, met die van haar er ook nog tussen. Hij heeft haar gezicht dus al;
- Hij is haar nog altijd wat schuldig;
- 'Arya' liep veel te rustig door de straten terwijl ze juist op haar hoede zou moeten zijn;
- Hij wilde 'the Waif' testen of ze echt Faceless was, wat ze dus niet blijkt te zijn. ''Kill her, but don't let her suffer'', iets wat ze duidelijk wel deed met het herhaaldelijk steken.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Aflevering 7 is nou echt zo'n aflevering waarom ik GoT een geweldige serie vindt: er gebeurt, natuurlijk langs het terugkeren van The Hound, niet bijzonder veel. Ondanks dat zit ik de hele aflevering vol plezier en vermaak te kijken en het verveeld geen moment.

Vorige week was ook zo'n soort aflevering, al had ik hier toen duidelijk wel minder vrede mee. Dat kwam toen echt omdat het te rommelig was en daardoor niet vermakelijk genoeg.

Terugkeer van The Hound was iets waar menig GoT-fan op zat te wachten. Het was dus een grotere verrassing hoe hij terug kwam, en niet dat hij daadwerkelijk terug kwam. Cleganebowl confirmed? Ik hoop het!(!!!!)

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Jellesteeg wrote:

Ik ga er vanuit dat het Jaqen H'ghar met het gezicht van Arya was. Opsomming waarom:

- Jaqen heeft dat geld wel, Arya absoluut niet;
- In het vorige seizoen trok Arya allemaal gezichten van Jaqen af, met die van haar er ook nog tussen. Hij heeft haar gezicht dus al;
- Hij is haar nog altijd wat schuldig;
- 'Arya' liep veel te rustig door de straten terwijl ze juist op haar hoede zou moeten zijn;
- Hij wilde 'the Waif' testen of ze echt Faceless was, wat ze dus niet blijkt te zijn. ''Kill her, but don't let her suffer'', iets wat ze duidelijk wel deed met het herhaaldelijk steken.

Interessant, kan ik me zeker in vinden. Andere theorie is dat Arya het heeft het gespeeld/in scene gezet om de Waif te misleiden

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

synec wrote:
(quote)

Interessant, kan ik me zeker in vinden. Andere theorie is dat Arya het heeft het gespeeld/in scene gezet om de Waif te misleiden

Ja, zoiets las ik ook op Reddit. We shall see.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De openingsscène van de 7e aflevering is erg mooi, on-GOT's. En niet zozeer door de terugkeer van The Hound, maar door de dromerige, serene setting. Helaas blijft het daar wel zo'n beetje bij. De confrontatie tussen Blackfish en Jaime is best aardig. Maar de BWB die een carrièreswitch hebben gemaakt van beschermers van het volk naar massamoordenaars? De Arya-stabbing scène? De Noordelijke families die House Stark stuk voor stuk laten vallen? Meh. Ik kijk het nog, maar vermaak ik me er nog mee? Zo heel af en toe.

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

"Game of Thrones: HBO confirms super-sized season 6 finale"

Link

Kom maar op!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Jellesteeg wrote:
Ze zal de Waif vermoorden en haar lichaam naar de Faceless Men brengen. Dan zal de Faceless Men onthullen wie hij daadwerkelijk is: Syrio Forel.

Speciaal voor jou: klik. (Het lijkt me nog steeds niet waarschijnlijk, maar toch.)

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Ik vond de 7de aflevering echt geweldig; de dialogen, het tempo; het vloeide allemaal mooi in elkaar over. Het is wederom een iets rustigere aflevering, maar dat had dit zesde seizoen echt wel even nodig. Gelukkig krijgen we ook niet meer iedere episode ieder personage te zien, zo heb je meer focus op enkele verhaallijnen, wat altijd beter werkt. Jon/Sansa's tour in het Noorden vond ik geweldig. Het North remembers-thema mag wel duidelijker naar voren komen, maar komt denk ik nog wel. De Manderlys zijn dit seizoen al te vaak genoemd om geen rol te spelen. Het beste speelde zich in de Riverlands af. Jaime/Blackfish was geweldig en ik ben enorm benieuwd hoe ze dit in de serie gaan afhandelen, maar vooral de terugkeer van the Hound en de bijrol van Ian McShane moet vernoemd worden. McShane maakt altijd indruk, zelfs met een beperkte rol. En wat er bij Arya gebeurde? Tja, we zien wel hoe het afloopt en welke theorie lijkt te kloppen, maar ik hoop in ieder geval niet dat het écht Arya was, want dan gedroeg ze zich wel heel dom en onvoorzichtig.

De laatste 3 afleveringen worden (waarschijnlijk) echte knallers, en gelukkig ook drie lange afleveringen.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Wat een mixed bag, zeg.

Kings Landing, BwB, en the Siege on Riverrun (deze Jaime is 10x minder dan de boekversie, maar dit was toch wel - ook zonder de beweegredenen uit het boek - erg goed) waren wel tof. Arya badass, maar er was toch vooral een hoop mis met deze aflevering.

Vooral de cop out met de Blackfish was knullig en kansloos (wat hebben de makers toch tegen de oude generatie..?). Verder was de entree van Dany echt belachelijk. Ik barstte letterlijk in lachen uit, wat kneuterig. Hoe kom je erbij?

Die promo van volgende week doet me dan weer precies denken aan Night's Watch vs. Wildings en vervolgens de save van Stannis' leger. Voelt wat flauw aan.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Jammer van deze Jaime inderdaad, ik hoopte dat ze door zijn riverrun verhaal weer op het spoor zouden komen van het boek, maar helaas.. en jammer van de Blackfish
De Siege had in het boek een leuker uiteinde.
En ik denk dat we Lady Stoneheart nu echt niet meer zullen gaan zien, aangezien Beric nog in leven is

Carolien1603

• 19 messages
  • 36 votes

waar zou het gerucht over gaan waar Cersei en Qyburn het over hadden? Misschien wie de ouders van Jon snow nu echt zijn? Al zie ik niet in hoe dat haar zal helpen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.