• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.034 votes
Profile

Game of Thrones

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Trouwens wat was die scene met Tyrion, Grey Worm en Missandei doooom

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Carolien1603 wrote:
waar zou het gerucht over gaan waar Cersei en Qyburn het over hadden?

Wildfire.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Man man man, wat een bende..
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooral teleurgesteld ben in het niet verschijnen van Lady Stoneheart. That one is out of the window
Enorm vervelend hoe ze dit aan hebben gepakt. Met alle personages op de juiste plek, de brotherhood die weer opdook en Catelyn die veelvuldig genoemd werd was dit het moment geweest voor de onthulling. Maar nee, we krijgen wel Thoros en Beric maar geen LS. De brotherhood gaat richting het noorden en daarmee is alle hoop verdwenen.

Verder vond ik de Siege bij Riverrun ook vrij slap, op de scene tussen Edmure en Jaime na, die kon mij nog wel bekoren.
Tergende scene met Tyrion, Grey worm en Missandei. Hadden ze Selmi maar in leven gehouden, dan waren dit soort Meereen-scenes waarschijnlijk een stuk interessanter geweest.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Wat een ongelofelijk inspiratieloze episode 7. Op zoveel manieren liep het allemaal voor geen meter. Arya die achtervolgd wordt door een agent Smith met een mes en Deanerys die als een konijntje tevoorschijn komt huppelen. Het stoort mij met name dat de scenes te eenvoudig zijn in tegenstelling tot vorige seizoenen. Van mij mogen ze best langer de tijd nemen om de afleveringen op te nemen (ik beloof dat ik niet zal klagen over releasedata in de toekomst), zolang er maar meer kwaliteit naar voren komt! Lichtpuntje blijft The Hound,goed acteerwerk ook. Daarentegen gaat Jamie me op de zenuwen werken en alles omtrent Arya dit seizoen kan me weinig interesseren. Maar vooral hoop ik dat we dit seizoen visueel nog een beetje gepamperd worden. De haven van Mereen zag er namelijk ook niet goed uit. Erg dof en computergamerig.

Edit: met de beelden bij het kasteel van Riverrun ben ik wel meer content.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Ben blij dat Arya weer de oude is. Werd helemaal moe van het a girl has no name gebeuren. Wat ik hier wel jammer aan vind is dat we 3 seizoenen hebben gekeken naar iets wat eigenlijk nergens op uit loopt.
Ik had net zoals velen meer verwacht van deze aflevering.
Veel is afgekapt zoals de dood van Blackfish en het gevecht van Arya

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

De Arya plotlijn is de 'Dorne' van dit seizoen. Meerdere gebeurtenissen waren zo onlogisch dat het hele internet vol stond met theorieën waarom die gebeurtenissen toch logisch zouden zijn. En we hebben 2 seizoenen lang naar iets gekeken wat nergens heen ging. En dat vind ik al helemaal schandalig als je kijkt naar hoeveel screentime Arya heeft gekregen.

Ik ben wel heel erg tevreden hoe ze Riverrun hebben aangepakt. Tot zover één van de beste stukken dit seizoen. Alleen heel erg jammer dat the Blackfish en the Waif een offscreen zijn doodgegaan.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Niet zo best, Game of Thrones heeft zich nu wel tot het niveau van TWD gebracht... Ik blijf wel kijken, want het entertaint nu eenmaal, maar ben er zo'n beetje klaar mee om dit als een van de beste series te beschouwen. Het is echt niet meer wat het eens is geweest. Het opvallend minder goede schrijfwerk de voorbije twee seizoenen haalt het allemaal wat naar beneden en slaagt er gewoon telkens weer in om al zijn potentieel stuk te maken. En het feit dat we voor een tweedemaal exact dezelfde scene zien waar Tyrion moppen wil horen zegt wel genoeg kwa inspiratie van de schrijvers. Ongelooflijk hoe hard dit toch verschilt met S 1-4. Overduidelijk dat GRRM er niet meer is.

Maar hoe het Arya verhaal hier ten einde is gekomen deze aflevering was een van de grootste teleurstellingen die ik in GoT heb gezien. Gewoon het ultieme bewijs van alles wat ik mis vind met deze serie dezer dagen. Doelloos, te gemakkelijk, goedkoop, inspiratieloos en voorspelbaar. Maar vooral totaal niet meer in de lijn van alles wat S 1-3 heeft opgebouwd.

Ik zal verder maar niet beginnen over de nog steeds ridicule stabbing scene (remember dat Talisa hierdoor gewoon genadeloos stierf?), maar Arya heeft ook gewoon niets bijgeleerd de voorbije 2 seizoenen, en je kan het eigenlijk een totale waste of time noemen. Waarom ook zo'n cool en complex concept introduceren en er letterlijk niets mee doen? Wat een onzin..

Gelukkig was The Hound er deze aflevering nog! En Jamie/Brienne was wel goed.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

The Hound was fenomenaal zeg... beide scenes, die hebben we toch gemist

Verder was ik niet over alles evenveel te spreken. Wat me nog het meeste stak was dat de hele mystiek van 'the House of Black and White' in één keer geslachtofferd lijkt te worden, omdat Arya heeft besloten dat ze eindelijk naar huis gaat...

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

038Zwolle wrote:
Ben blij dat Arya weer de oude is. Werd helemaal moe van het a girl has no name gebeuren. Wat ik hier wel jammer aan vind is dat we 3 seizoenen hebben gekeken naar iets wat eigenlijk nergens op uit loopt.
Ik had net zoals velen meer verwacht van deze aflevering.
Veel is afgekapt zoals de dood van Blackfish en het gevecht van Arya

tweede is nog te verdedigen, alleen in het donker kon ze als ex-blinde waif natuurlijk verslaan

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Hopelijk is de Blackfish net als in het boek wel gewoon ontsnapt

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wouldn't bet on it.

Gezien het meest recente hoofdstuk van The Winds of Winter dat is vrijgegeven, gaat Euron een grote rol spelen in de reeks. Ik ben benieuwd wat de serie daar mee gaat doen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Enorm veel zin in vanavond.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Best. Episode. Ever.

Zelden zo'n realistische en angstaanjagende battlefield gezien. Pure madness gewoon.

The horror.. the horror..

Dennisj

• 210 messages
  • 1008 votes

Dat er personen zijn die na een paar mindere episodes gaan roepen dat het niveau van TWD(niks ten nadele van TWD) is bereikt die mogen dan hun mening wel even herzien na deze aflevering. Want dit zijn de afleveringen van niveau die je niet zo snel ziet in andere serie's.

En ja de battlefield, kreeg op gegeven moment zelf t gevoel dat ik erin zat.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Ik sluit me helemaal bij rokkenjager. Dit ontstijgt het niveau van alle battlefields in films (Braveheart, Lord of The Rings) en zet een nieuwe standaard. Afgelopen afleveringen was ik (op episode 7 na) weinig positief, omdat er gewoon steeds net wat meer in zat. Deze episode maakt natuurlijk een hoop goed. Op zich zou dit al niet misstaan in de top 250.

Rodajc

• 11537 messages
  • 1436 votes

Vanaf aflevering 6 ging het erg snel bergafwaarts met dit seizoen van GOT, maar toen kwam aflevering 9....holy fuck! Ik zit nog na te trillen. Het is een van de allerbeste stukjes tv aller tijden.

Game of Thrones rules. (again!)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

De lof is terecht. Erg knappe aflevering!

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Spannend? Ja. Cliché? Gruwelijk. Voorspelbaar? Sí.

Verder behoorlijk tof hoor, maar het kon niet het het niveau crowdpleasing overstijgen. Hetgeen eigenlijk al het hele rommelige seizoen gebeurd.

Dat met Rickon... Sansa die Jon niks verteld over haar alliance met Littlefinger (dat was best een aardig nieuwtje geweest. VOORAF!). Iets te overdreven girl power, al vond ik Mereen wel eindelijk eens geslaagd.

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

OMG... Kipelellen tot in mijn nek! Aflevering 9 seizoen 6...

Ongetwijfeld de beste aflevering van dit seizoen,misschien wel de allerbeste tot nu toe!

Gruwelijk!

Elke langlopende serie heeft in mijn ogen mindere afleveringen en/of seizoenen...

Maar op de een of andere manier BLIJFT deze serie boeiend,spannend,interessant!

Without a doubt,de beste serie ALLER tijden!

Als ik toch mocht stemmen... 10 stuks!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Fenomenale aflevering. Een productiewaarde van heb ik jou daar. Mijn bek viel open van die ene lange shot van Jon die tekeer gaat op het slagveld.

Ook het begin van de aflevering in Meereen was fantastisch. Ik dacht dat dit weer zo een typische battle aflevering ging worden die zich focust op 1 locatie dus dit was een aangename verassing.

Deze aflevering en de volgende zijn geregisseerd door dezelfde regisseur die vorig jaar 'hardhome' heeft gedaan. Ik verwacht volgende week dan ook weer vuurwerk.

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Ik lees wel meer dat Sansa Jon had moeten waarschuwen dat Littlefinger eraan zou komen, maar dat wist ze natuurlijk niet zeker. Bovendien was dan maar zeer de vraag of Jon de hulp van LF zou accepteren. Hij zou eigenwijs genoeg zijn om toch zijn eigen gang te gaan. Groot motivator, beroerd strateeg. Wat Sansa overigens wel heeft gedaan is tegen Jon vertellen dat hij Winterfel niet moet aanvallen tot hij een groter leger zou hebben.

Fantastische aflevering natuurlijk, geen twijfel over mogelijk.

Game of Thrones Season 6: Anatomy of A Scene: The Battle of Winterfell (HBO) - YouTube

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Even een vraagje aan de moderator,wat is precies de reden dat wij niet kunnen stemmen op series?

Of is daar al iets anders voor bedacht?

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Oke, op spektakel vlak een erg goede spannende aflevering met vooral weer erg sterk en effectief regie werk van Sapochnik! Kreeg het benauwd wanneer Jon betrappelt werd! (Wat euh.. trouwens allemaal voorkomen had kunnen worden als Sansa gewoon Jon had geinformeerd over haar contact met LF!) Voorbij het spektakel stelt het toch wat teleur met weer iets te doorzichtig schrijfwerk. Vond het ook erg voorspelbaar allemaal met vrijwel niets dat je niet ziet aankomen... Terwijl deze show eens volledig het tegenovergestelde daarvan was.

Rickon's dood zag je van kilometers aankomen (en verdorie, loop toch zigzag en niet rechtdoor! ), je weet dat Jon niet opnieuw gaat sterven, je weet dat LF last minute het boeltje ging komen redden, en je weet dat Ramsey toch verslagen gaat worden... Neemt niet weg dat het erg vermakelijk allemaal was en het werkt allemaal wel door de strakke regie. Zonder twijfel het beste uur dit seizoen, maar het is geen Red Wedding of Hardhome voor mij.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

kelama3 wrote:

Even een vraagje aan de moderator,wat is precies de reden dat wij niet kunnen stemmen op series?

Of is daar al iets anders voor bedacht?

http://www.tvmeter.nl/

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

De actie verschijnt en iedereen is weer vol lof. Het klopt dat seizoen 5 en 6 niet al te geweldig waren buiten de laatste-eps actiescenes om, die van hoog niveau waren, maar om alleen actiescenes en spektakel de lucht in te prijzen, betuigt ook van oppervlakkige behoeften. Het lijkt velen alleen nog maar om de actie te doen, en dat verklaart ook wel een beetje het huidige (soms wat luie) schrijfwerk en opbouw dat slechts dient ter ondersteuning van dat spektakel.

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Ohhh, nooit geweten!

Super! Dank je wel!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Glacius wrote:
De actie verschijnt en iedereen is weer vol lof. Het klopt dat seizoen 5 en 6 niet al te geweldig waren buiten de laatste-eps actiescenes om, die van hoog niveau waren, maar om alleen actiescenes en spektakel de lucht in te prijzen, betuigt ook van oppervlakkige behoeften. Het lijkt velen alleen nog maar om de actie te doen, en dat verklaart ook wel een beetje het huidige (soms wat luie) schrijfwerk en opbouw dat slechts dient ter ondersteuning van dat spektakel.

Terecht punt!
Een serie met zoveel personages en complexe verhaallijnen heeft volgens mij vooral MEER schrijvers nodig. Er zijn slordigheden (Rickon, ren zig-zaggend aub!) en ze laten kansen liggen.
Zo las ik terecht een opmerking op Twitter over de scene met Jon en Lyanna Mormont. Jon stond daar met Longclaw, die hij van commander Mormont had gekregen.. En er werd niet over gesproken.. Zonde.. En pijnlijk in vergelijking met de boeken, want probeer daar maar eens plotgaatje in te ontdekken.

Gelukkig kan ik nog redelijk de knop omzetten en genieten van een aflevering als deze.
Qua productiewaarde is gister in ieder geval een nieuwe standaard neergezet voor televisie.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Glacius wrote:

Ik ben het een beetje met je eens, maar wanneer actie en spektakel zo goed samenkomen mag ik wel juichen denk ik. Schrijfwerk was gewoon aan de zwakke kant de afgelopen afleveringen, ongeacht of het opbouwende afleveringen moeten zijn. Maar wat vond jij persoonlijk van deze aflevering?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vond de red wedding vooral lui geschreven. Hier was alle aanzet voor gegeven. De battle was niet zozeer bedoeld als onvoorspelbaar maar vooral als relief. Het werd eens tijd dat de Starks wat terug gingen doen. Dat hing al tijden in de lucht en met deze epische scene zijn ze weer terug aan te tafel.

Maar de lof gaat uiteraard naar de visuals. Al dat praten in de gangen en tuinen is allemaal goed en wel. Maar hier is indd een nieuwe standaard gezet.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Ik zal wel de enige zijn, maar ik ben er zo onderhand wel een beetje klaar mee.

Elke aflevering is een opeenstapeling van Deus Ex Machinas. Afgewisseld met kinderlijke dialogen, meestal afkomstig van Daenerys (ook in deze aflevering is het weer prijs).

Ik mis het politieke spelletje uit de eerdere seizoenen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.