- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Ik ben helemaal niet into fantasy en Magic-the-nogwat-trading cards etc. dus in principe zou deze serie niet in mijn straatje moeten liggen. Maar goed Ik weet nog dat ik dit zag als een van de weinigen van mijn vrienden/kennissen in 2011 en na de eerste aflevering had ik gelijk zoiets: dit gaat groot worden. Goede acteurs, goede productie en boven alles: liberale Europese script-writing (AKA we censureren de tieten niet weg en de dwerg is geen gimmick maar kan gewoon écht acteren
).
Laatste aflevering was ook weer gewoon top. Mensen hebben altijd wat te zeuren uiteraard maar dat hier 113 pagina's zijn volgezeurd wil wel wat zeggen 
Een van de meest spraakmakende series van de afgelopen 10 jaar samen met o.a. Breaking Bad, The Big Bang Theory en The Wire.
De kennelijk ook populaire kinderserie The Walking Dead is echt rampzalig zwak en laf vergeleken met deze show: TWD herinnert weer aan oldskool US gecensureerde TV die zelfs in de jaren '80 nog frisser en liberaler was.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
De actie verschijnt en iedereen is weer vol lof. Het klopt dat seizoen 5 en 6 niet al te geweldig waren buiten de laatste-eps actiescenes om, die van hoog niveau waren, maar om alleen actiescenes en spektakel de lucht in te prijzen, betuigt ook van oppervlakkige behoeften. Het lijkt velen alleen nog maar om de actie te doen, en dat verklaart ook wel een beetje het huidige (soms wat luie) schrijfwerk en opbouw dat slechts dient ter ondersteuning van dat spektakel.
Eens met Glacius! Realistischer dan Braveheart, Gladiator en alles wordt er bij gehaald. Dit zou de moeder aller veldslagen zijn op film. Maar ik gooi deze vraag er in. Was het niet een beetje over the top? Een beetje veel misschien? Verder wel een goede aflevering. Sweet revenge op die halve Bolton. Die we inderdaad over een paar afleveringen vergeten zijn.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik vond het op en top spannend en een geweldig spektakel. 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Vond dit overigens een meesterlijk shot. Zat met kippenvel te kijken.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Eens met Glacius! Realistischer dan Braveheart, Gladiator en alles wordt er bij gehaald. Dit zou de moeder aller veldslagen zijn op film. Maar ik gooi deze vraag er in. Was het niet een beetje over the top? Een beetje veel misschien? Verder wel een goede aflevering. Sweet revenge op die halve Bolton. Die we inderdaad over een paar afleveringen vergeten zijn.
Realistischer dan Braveheart en Gladiator is niet heel moeilijk... Dat zijn ook wel goedgemaakte films, maar hebben dezelfde onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden. En specifiek op het veldslag gericht, vind ik die van Game of Thrones beter, rauwer en intenser. Maar het was wel over the Top, alleen het stoorde mij niet zo, waar dat wel deed met Arya afgelopen episodes.
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Goeie aflevering! Maar had Wun Wun een boom of iets dergelijks gegeven en heel die toestand was niet nodig. 
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Klopt ... ! En dat shot was helemaal real blijkbaar met 40 ruiters die op Kit af reden. Legden ze tenminste uit in Anatomy of A Scene: The Battle of Winterfell (HBO)
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Goede beschouwing over de rol van Sansa, en in het voorbijgaan gaat het ook even over Arya. Game of Thrones has a Sansa problem - theweek.com
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Het was toch overduidelijk dat Sansa dit gepland had. Jon was bait omdat ze inzag dat ze niet konden winnen. Ramsey was te slim volgens haar en zij heeft gebruik gemaakt van zijn overconfidence. Ramsey verspilde manschappen als een malle omdat ie toch meer dan genoeg had. Dacht hij tenminste.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Dat was het zeker. Ik kreeg het er benauwd van.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
Goede beschouwing over de rol van Sansa, en in het voorbijgaan gaat het ook even over Arya. Game of Thrones has a Sansa problem - theweek.com
Ik heb helemaal geen Sansa Problem. Ik kijk graag naar haar. 
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Maar Game of thrones heeft al een Sansa probleem sinds zo'n beetje de eerste aflevering. Wat een vervelend personage.
Charmides
-
- 414 messages
- 1305 votes
Some heroes hold doors, some break them down.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Enorm mooie meid.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
'Battle of the Bastards', wat een aflevering; de ultieme culminatie na zo een lange opbouw. Ik zat met kippenvel en benauwdheid te kijken naar de verwikkelingen van Jon op weg naar vergelding. Dit is namelijk een veldslag van epische proporties waar menig film uit het genre nog een puntje aan kan zuigen.
Overigens ga ik dit soort scènes wel missen:
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Ja was een goede aflevering, en eindelijk weer eens vooruitgang.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Wat een magistraal einde van dit fantastische seizoen. Nooit verwacht dat de finale zo goed zou zijn na de al fantastische aflevering van vorige week.
42 weken wachten vanaf nu..
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Vreselijk pompeus begin van de aflevering (eurgh die muziek), maar toen dat stopte was het genieten.
Werd er na al die jaren wachten toch een beetje emotioneel van hoor: Dany die Tyrion tot Hand of the Queen benoemt en Jon Snow die uitgeroepen wordt tot King-in-the-north
Ook heerlijk om al die nieuwe alliances te zien.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik ga afhaken. Ik kan niet verder zonder Margaery! 
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Prima aflevering. En inderdaad is het heerlijk om te zien hoe nieuwe groepjes zich vormen en wat fijn dat we eindelijk van Frey af zijn, of juist jammer want het was een briljant personage met als hoogtepunt natuurlijk The Red Wedding.Er zaten nog een aantal iets te flauwe dialogen in die het tempo eruit halen, maar dat is niet alleen iets van deze aflevering. Blijft wel een unieke serie en ik blijf me verbazen over hoe populair het is. Geen enkele film of serie waar meer mensen over spreken in mijn omgeving. Dat zegt niet gelijk iets over de kwaliteit natuurlijk.
Carolien1603
-
- 19 messages
- 36 votes
Ik maakte me een beetje zorgen om deze aflevering, hij kon alleen maar tegen vallen na die van vorige week. Dat viel gelukkig harstikke mee. Dit was een van de leukste seizoensfinales.
The King in the North!
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
De cast is ff flink gekrompen: Margaery, High Sparrow, Lancel, Walder Frey, Tommen, Mace Tyrell, Loras.... het mooiste was de frey-pies, nu ramsay dood is staat cersei echt op nummer 1 op mijn lijstje, hoop dat ze echt gruwelijk aan haar einde komt, net als Gregor Clegane, ben zeer benieuwd wat Jaime gaat doen, en Daenerys haar komst zal geweldig zijn 
Tyrion mag dan de kinslayer zijn, Cersei is nog erger (Kevan, Lancel en indirect Tommen)
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Heerlijke aflevering genieten. Waar het seizoen voor mij een klein beetje minder begon (zijn natuurlijk ook wel erg verwend) heb ik echt gesmuld van met name de laatste 2 afleveringen ge-wel-dig!
Blij dat die High Sparrow weg is.. irriteerde me kapot aan hem met zijn clubje. De dood van Tommen vond ik iets wat makkelijk, maar had ook wel weer wat. De dood van Margaery vind ik dan wel weer erg jammer! ik had verwacht dat zij een plan had gesmeed op de High Sparrow aan te pakken. Maarja.. niet meer nodig:)
Bij het king of de North moment had ik toch echt kippenvel. Ik heb de boeken niet gelezen maar betekend het einde ook dat Snow een targaryan is?
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Dat komt er van als je heult met religieuze gekken, de Lannisters zijn tuig, maar die high sparrow verdiende het om zo weggevaagd te worden.
Leonvanbergen
-
- 21 messages
- 37 votes
Snow een Targaryan? ik heb het goed gevolgd maar dat begrijp ik echt helemaal niet, kan iemand dat uitleggen aan me?
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Okay:Jon Snow is een zoon van Lyanna Stark en Rheagar Targaryan, dat was toch vrij duidelijk (of dacht je dat Arthur Dayne daar voor zijn lol een toren stond te verdedigen?). Lyanna fluistert ook bij Ned in zijn oor dat hij het kind moet beschermen, want als Robert er achter komt dan vermoord hij hem, vandaar dat Ned Jon meeneemt en zegt dat het een bastaardkind is
Wat ik mij vooral afvroeg is, komt dit ook in de boeken voor?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Onbegrijpelijk dat mensen die link niet kunnen leggen. Was toch gewoon duidelijk?
Leonvanbergen
-
- 21 messages
- 37 votes
Bedankt Willie, Ik begreep niet wie die dame in het bed was onder het bloed maar ik snap hem nu!