- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
filmfan0511
-
- 1094 messages
- 1124 votes
De laatste seizoenen worden natuurlijk wel enorm qua budget, dus minder episodes= meer budget voor 1 aflevering. Geeft ze ook meer tijd om te filmen, want zoals D&D hebben gezegd wordt het qua schaal en productie meer als een dure film.
Zolang ze het niet rushen is het goed voor mij, al mag het wel opgeschroefd worden tot 15 ep's ofzo
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Thoros of Myr in seizoen 6. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
De laatste seizoenen worden natuurlijk wel enorm qua budget, dus minder episodes= meer budget voor 1 aflevering. Geeft ze ook meer tijd om te filmen, want zoals D&D hebben gezegd wordt het qua schaal en productie meer als een dure film.
Zolang ze het niet rushen is het goed voor mij, al mag het wel opgeschroefd worden tot 15 ep's ofzo
Ik ben bang dat het nogal 'rush' werk wordt. Vind het een vreemde keuze, tenzij GoT niet meer winstgevend genoeg is. Dat is namelijk bij HBO vaak de reden om een serie te verkorten. Zie Boardwalk Empire.
Ik zie niet in waarom het niet gewoon 20 episodes kunnen worden.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
En nu ook Lyanna Mormont bevestigd!
Liam Cunningham (Davos) heeft bevestigd dat zijn personage met haar in contact zal komen.
''There's only one king in the north, and his name is...STARK!!!''
filmfan0511
-
- 1094 messages
- 1124 votes
Ik ben bang dat het nogal 'rush' werk wordt. Vind het een vreemde keuze, tenzij GoT niet meer winstgevend genoeg is. Dat is namelijk bij HBO vaak de reden om een serie te verkorten. Zie Boardwalk Empire.
Ik zie niet in waarom het niet gewoon 20 episodes kunnen worden.
Tja, ik zou natuurlijk ook liever nog twee volledige seizoenen hebben, maar zoals ik al zei speelt de productie en het enorme budget hier wel een rol in vermoed ik. In ieder geval zijn er ook al veel boekverhaallijnen geschrapt of ingekort, dus dat zal ook wel meespelen.
filmfan0511
-
- 1094 messages
- 1124 votes
Je zou je bijna beginnen afvragen hoe het mogelijk is als LS niet opduikt in seizoen 6. Al deze personages hebben weinig nut zonder haar.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Je zou je bijna beginnen afvragen hoe het mogelijk is als LS niet opduikt in seizoen 6. Al deze personages hebben weinig nut zonder haar.
I agree, het gaat gewoon gebeuren dit jaar. Eindelijk.
6.01 'The red woman'
6.02 'Home'
6.03 'Oathbreaker'
Vooral de titel voor aflevering 3 spreekt tot de verbeelding. Moet haast wel een relatie hebben met aflevering 4 van seizoen 4 'Oathkeeper.'
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Een sterk begin zou ik zeggen.
Maar ja, wat had je anders verwacht.
Opzienbarende slotsequentie bovendien.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Zit er nog niet helemaal in. Leuke aflevering om te zien maar hij voelt erg onfocust aan voor mij. Het was meer een catch-up aflevering ipv een échte start up voor het seizoen. Ik denk dat dit bij de volgende episode zal gaan gebeuren
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Geweldige eerste aflevering weer. Blijft een geniale serie.
Maar Dorne zit mij echt niet lekker weer. Hun prins wordt voor hun ogen vermoord en geen een van de bewakers grijpt in !? Met het flauwe argument dat zijn volk hem minacht omdat hij zijn broer en zus niet heeft gewroken. Lijkt mij dat een prins die voorspoed en vrede brengt aan zijn mensen veel geliefder is dan een oorlogszuchtige prins die uit is op wraak en daarmee zijn hele bevolking in armoe en oorlog drijft.
Erg jammer dit.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Een goede aflevering die vooral diende om ons geheugen op te frissen, waar op zich niets verkeerd mee is... Als je het internet en de voorspellingen hebt gevolgd de afgelopen maanden zitten er weinig verrassende zaken in deze eerste aflevering. Er circuleren inmiddels zoveel spoilers dat het nog moeilijk is om dit seizoen blanco in te gaan. Ben erg benieuwd hoe ze het verder gaan aanpakken. Al vrees ik dat we Jon nog een tijdje op die tafel zullen zien liggen, zeker de eerste helft van het seizoen.
SergioMalick
-
- 1232 messages
- 1833 votes
Hun prins wordt voor hun ogen vermoord en geen een van de bewakers grijpt in !? Met het flauwe argument dat zijn volk hem minacht omdat hij zijn broer en zus niet heeft gewroken. Lijkt mij dat een prins die voorspoed en vrede brengt aan zijn mensen veel geliefder is dan een oorlogszuchtige prins die uit is op wraak en daarmee zijn hele bevolking in armoe en oorlog drijft.
Erg jammer dit.
Zo zou het moeten zijn. jammer genoeg zijn er in het echte leven ook nog genoeg van dit soort gevallen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nobody expects the Dothraki Inquisition! Heel seizoen 5 niet gezien, maar je zit er zo weer in. Blijft vermakelijk. Verloop van elk seizoen beetje hetzelfde, maar niet minder vermakelijk.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Nobody expects the Dothraki Inquisition! Heel seizoen 5 niet gezien, maar je zit er zo weer in. Blijft vermakelijk. Verloop van elk seizoen beetje hetzelfde, maar niet minder vermakelijk.
Heel seizoen vijf niet gezien maar toch seizoen zes kijken? Ik zou niets meer begrijpen van alle verhaallijnen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het is dat we nu toevallig een paar maanden HBO hebben.
En vooraf deze gekeken:
Carolien1603
-
- 19 messages
- 36 votes
Wat een goede aflevering. Ik zat op het puntje van mijn stoel (al heb ik dat vrij snel, dus dat zegt misschien niks).
Hoe kunnen er trouwens spoilers op het internet verschijnen? De serie is nu de boeken voorbij gegaan toch?
Pimm'
-
- 8 messages
- 0 votes
Wat een goede aflevering. Ik zat op het puntje van mijn stoel (al heb ik dat vrij snel, dus dat zegt misschien niks).
Hoe kunnen er trouwens spoilers op het internet verschijnen? De serie is nu de boeken voorbij gegaan toch?
Zijn nog geen 100% spoilers inderdaad, maar sommige fan theories kun je gewoon echt niet omheen
Als je de boeken gelezen hebt kun je een deel van wat komen gaat ook wel al raden. Maar als ik jou was zou ik niet te veel gaan lezen op internet en me laten verassen dit seizoen 
Over de aflevering: vond hem wel geslaagd, al voelde het meer als een soort recap van het vorige seizoen. En de Dorne verhaallijn blijft gewoon matig.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Wekelijks ga ik (proberen) een recensie te plaatsen van elke aflevering. Niet spoilervrij, wel met spoilertags. Spoilers van vorige seizoenen zijn aanwezig, maar deze zijn niet verborgen. Dit aangezien 99% van wie dit leest, de voorgaande afleveringen al gezien heeft. Recensies zijn te lezen op tvmeter.nl!
Opmerkingen of aanvullingen op mijn recensie? Plaats ze gerust ook hier 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vind het nogal vroeg om nu al het verhaallijn van Dorne matig te noemen. Vorig seizoen was het voornamelijk een tegenvaller omdat het allemaal wat stuntelig overkwam. Dat was nu niet het geval.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Heb je een punt, misschien wat te vroeg inderdaad.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Zonder Quentyn en Arianne heeft Doran ook weinig spillen in handen. Waarschijnlijk is Dorne dumbed down om een overvloed aan personages te voorkomen. Ik vond Dorne in de boeken eigenlijk ook wel het minst interessant van alle verhaallijnen.
Beschrijvingen van de volgende twee afleveringen:
“Bran (Isaac Hempstead Wright) trains with the Three-Eyed Raven (Max von Sydow). In King’s Landing, Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) advises Tommen (Dean-Charles Chapman). Tyrion (Peter Dinklage) demands good news, but has to make his own. At Castle Black, the Night’s Watch stands behind Thorne (Owen Teale). Ramsay Bolton (Iwan Rheon) proposes a plan, and Balon Greyjoy (Patrick Malahide) entertains other proposals.”
“Daenerys (Emilia Clarke) meets her future. Bran meets the past. Tommen confronts the High Sparrow (Jonathan Pryce). Arya (Maisie Williams) trains to be No One. Varys (Conleth Hill) finds an answer. Ramsay gets a gift.”
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Prima opener, en mijn theorie dat Mel een survivor van the Doom of Valyria is is net nog waarschijnlijker geworden. Nog weinig te klagen en gelukkig hoefi k me ook niet meer met comparisons bezig te houden. Win/win.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Decent start.. Maar zoals alle 1e afleveringen van een GoT seizoen weinig bijzonder, eerder een recap en set-up voor wat komen zal. Wel een erg slordige actie scene tijdens de Brienne exmachina rescue... Komaan GoT, ik weet dat je beter kan dan dat...
Die laatste scene though...!
filmfan0511
-
- 1094 messages
- 1124 votes
Goede opener van het seizoen. Probleem van de aflevering is dat elke verhaallijn en elk personage een scène krijgt, waardoor het zoals anderen al zeiden eerder een set-up is voor de rest van het seizoen zonder dat het plot echt vooruitgaat. Ik had verwacht dat The Wall meer screentime ging krijgen, maar dat wordt dus nog opgespaard.
Hoogtepunten waren Sansa/Theon met Brienne die te hulp schiet, Tyrion/Varys in Mereen, Davos' scènes en de reveal op het einde. De rest was allemaal degelijk, behalve Dorne. Het enige toffe personage in die verhaallijn killen is niet bepaald de beste beslissing, en het komt verder ook totaal uit het niets.
Ik verwacht dat episode 2 het seizoen écht gaat starten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar Bran en de Greyjoys!
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ugh die Sand Snakes. Zodra zij hun mond openen wil ik al schreeuwen. Oberyn draait zich om in z'n graf.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
wat een bende hebben ze gemaakt van Dorne, Ellaria Sand zou zoiets nooit doen.
filmfan0511
-
- 1094 messages
- 1124 votes
Wat een verspilling van Siddig ook.. In totaal heeft hij in zo'n 4 episodes meegespeeld?