• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.184 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

Game of Thrones

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

tbouwh wrote:
(quote)

Daarom staat het in spoilertags, Beste Robbie. Lijkt me vrij logisch dat mensen die de boeken wel lezen parallellen trekken/vergelijken. Uiteraard staat het je geheel vrij de boeken niet te lezen, maar je kunt moeilijk verwachten dat op dit forum met geen woord over de boeken gerept wordt.

Robbie schrijft niet dat er met geen woord gerept mag worden, maar heeft het over continu verwijzen. En daar heeft hij best een punt, dat het in spoilertags staat is geen excuus, want het gaat dan ook over gebeurtenissen die nog niet verwerkt zijn in de serie, als je bij bent met de serie moet je daar met een gerust hard op moeten kunnen klikken zonder dat het verdere verhaal gespoilered wordt omdat het boek toevallig verder is.

Ik stoor me er verder niet aan, maar Robbie heeft hier gewoon een punt, denk dat mensen het ook niet leuk vinden als ik in het Walking dead topic vertel wat er de komende 2 seizoenen gaat gebeuren in The walking dead, omdat de comics er op vooruit lopen, ook daar gaan personages dood die in de comic blijven leven en vice versa. Dan kan je wel in spoilertags zetten dat andrea in de comic nog leeft, uiteindelijk Rick neukt en ze samen een cool team vormen nadat Jesse in de comic al snel het loodje legt en ik hoop dat Jesse die Andrea rol op zich gaat nemen, maar daar heeft niemand toch wat aan?

En laten we eerlijk zijn, de meesten hier zijn de boeken gaan lezen vanwege de serie en niet andersom.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Mijn definitieve oordeel komt nog omdat ik de laatste aflevering nog moet zien maar het niveau is gedaald....kom er nog op terug.

Ben het overigens eens met Robbie. Het slaat nergens op om vergelijkingen te maken met het boek. Ik ben dan van mening dat je de serie analyseert in plaats van dat je aan het kijken bent. Iedereen weet dat series of films boeken nooit exact kunnen verfilmen en leg dat naast je neer.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2409 votes

Curly1985 wrote:

Dorne....... Gaan we (hopelijk) nooit meer zien. Getransformeerd in een subplotje met als enig doel:

Was het Dorne verhaal niet gewoon een opbouw naar seizoen 6? De dood van Myrcella zou best een reden voor een oorlog kunnen zijn, alhoewel Bronn wel weet hoe het echt zit.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

(Willie) wrote:
(quote)

Robbie schrijft niet dat er met geen woord gerept mag worden, maar heeft het over continu verwijzen. En daar heeft hij best een punt, dat het in spoilertags staat is geen excuus, want het gaat dan ook over gebeurtenissen die nog niet verwerkt zijn in de serie, als je bij bent met de serie moet je daar met een gerust hard op moeten kunnen klikken zonder dat het verdere verhaal gespoilered wordt omdat het boek toevallig verder is.

Ik stoor me er verder niet aan, maar Robbie heeft hier gewoon een punt, denk dat mensen het ook niet leuk vinden als ik in het Walking dead topic vertel wat er de komende 2 seizoenen gaat gebeuren in The walking dead, omdat de comics er op vooruit lopen, ook daar gaan personages dood die in de comic blijven leven en vice versa. Dan kan je wel in spoilertags zetten dat andrea in de comic nog leeft, uiteindelijk Rick neukt en ze samen een cool team vormen nadat Jesse in de comic al snel het loodje legt en ik hoop dat Jesse die Andrea rol op zich gaat nemen, maar daar heeft niemand toch wat aan?

En laten we eerlijk zijn, de meesten hier zijn de boeken gaan lezen vanwege de serie en niet andersom.

In dit geval was het boek niet verder dan de serie: de scene uit aflevering 10 waarbij Theon van de muren van Winterfell afspringt is afgeleid van een scene uit boek 5. Uiteraard is die scene in de boeken heel anders, maar boek loopt hier niet ver voor op de serie of vice versa.
Naar mijn mening kan iemand die zich zorgen maakt over de relatie boeken/serie beter helemaal niet op spoilertags klikken die naar de boeken lijken te gaan verwijzen.
Precies hetzelfde als dat het niet echt aan te raden is om dit forum überhaupt op te zoeken als je halverwege seizoen 2 bent.

Ik ben trouwens een uitzondering op jouw bewering denk ik, ik was halverwege boek 2 toen bekend werd dat er een tv-serie kwam. Omdat ik de boeken gaaf vond ben ik de serie ook gaan kijken.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

tbouwh wrote:

Naar mijn mening kan iemand die zich zorgen maakt over de relatie boeken/serie beter helemaal niet op spoilertags klikken die naar de boeken lijken te gaan verwijzen.

Of de boekenlezers kunnen de boeken in dit topic bespreken, dat daarvoor speciaal is aangemaakt.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Animosh wrote:

(quote)

Of de boekenlezers kunnen de boeken in dit topic bespreken, dat daarvoor speciaal is aangemaakt.

allright, wist niet dat dat topic bestond op een filmsite In dat topic wordt alleen betrekkelijk weinig gepost ivm dit topic.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Maar waarom die geheimzinnige afkorting?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

tbouwh wrote:

In dat topic wordt alleen betrekkelijk weinig gepost ivm dit topic.

Het staat jou en andere boeklezers uiteraard vrij om in dit topic over de serie te praten, maar als jullie boekspoilers willen bespreken is dat andere topic een logischere plaats, toch?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

All fine by me.

Het andere topic is ooit in het leven geroepen omdat er hier gigantisch veel boekspoilers voorbij kwamen. Toen was het hier echt een mijnenveld voor de niet-boeklezers. De huidige situatie is anders omdat de serie toch wel zo aan het afwijken is van de boeken en er niet meer echt boek-spoilers te vinden zijn onder de spoilertags. Daarom vermoed ik ook dat het andere topic maar weinig is gebruikt dit seizoen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

bobbee wrote:
(quote)

Maar waarom die geheimzinnige afkorting?

Omdat we toch nog wel een beetje rekening houden met de niet-boeklezers. Googlen op de volledige naam: Lady Stoneheart is een instant spoiler. (1 verkeerde afbeelding en je weet het.)
Toch zou ik het niet opzoeken, de kans dat het nog gaat gebeuren in de serie is 0,1 % maar je weet het maar nooit.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Curly1985 wrote:
(quote)

Omdat we toch nog wel een beetje rekening houden met de niet-boeklezers. Googlen op de volledige naam: Lady Stoneheart is een instant spoiler. (1 verkeerde afbeelding en je weet het.)
Toch zou ik het niet opzoeken, de kans dat het nog gaat gebeuren in de serie is 0,1 % maar je weet het maar nooit.

Dat googlen heb ik nu pas gedaan en eerlijk gezegd lijkt me de komst van LS geen optie voor de serie. Dat is toch te ver weg en te onwaarschijnlijk. Ik denk dat we aan een tovenaar wel genoeg hebben en Melisandre is tot nu toe niet erg succesvol geweest. Ze leest de tekenen duidelijk verkeerd.
Dat zij Jon gaat helpen lijkt me duidelijk, ze had altijd al iets met dat jong. Bovendien denk ik dat Jon meer is dan de bastaardzoon van Ned Stark. Het zou een onverwachte twist zijn maar een die nog wel geloofwaardig is. In tegenstelling tot de komst van LS. Dat schip is te lang geleden gepasseerd en daar zit bovendien niemand op te wachten. Ik zeker niet, het was een van de minst interessante en soms zelfs irritante figuren die allesbehalve grootsheid uitstraalde. Ik was blij dat ze weg was. In tegenstelling tot bevoorbeeld de geliefde van Rob. Maar dat is persoonlijk.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Seizoen zit er dan ook voor mij op. Minder intrigerend dan de vorige seizoenen, maar nog steeds van een prima niveau. Ergernissen zijn er wel, Carice is echt tenenkrommend als Melisandre (sowieso maar een vervelend karakter) en de verhaallijn van Arya vind ik maar matig. Verder is het jammer dat het soms zo duidelijk is dat de serie te lijden heeft onder het budget, dat absoluut bijzonder hoog is voor een serie, maar de ambities kunnen vaak gewoon niet waargemaakt worden.

Goed, nu weer een jaar wachten en elke dag duimen dat Jon niet echt dood is

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

bobbee wrote:

(quote)

Dat googlen heb ik nu pas gedaan en eerlijk gezegd lijkt me de komst van LS geen optie voor de serie. Dat is toch te ver weg en te onwaarschijnlijk. Ik denk dat we aan een tovenaar wel genoeg hebben en Melisandre is tot nu toe niet erg succesvol geweest. Ze leest de tekenen duidelijk verkeerd.

Dat zij Jon gaat helpen lijkt me duidelijk, ze had altijd al iets met dat jong. Bovendien denk ik dat Jon meer is dan de bastaardzoon van Ned Stark. Het zou een onverwachte twist zijn maar een die nog wel geloofwaardig is. In tegenstelling tot de komst van LS. Dat schip is te lang geleden gepasseerd en daar zit bovendien niemand op te wachten. Ik zeker niet, het was een van de minst interessante en soms zelfs irritante figuren die allesbehalve grootsheid uitstraalde. Ik was blij dat ze weg was. In tegenstelling tot bevoorbeeld de geliefde van Rob. Maar dat is persoonlijk.

Niet iedereen is fan van deze twist en er zijn veel boek-lezers die blij zijn dat het geschrapt is.

Toch vond ik het een ijzersterk moment in de boeken, als je het echt in volle glorie wilt beleven dan trek er nog eens 20 minuutjes voor uit en zoek het epiloog van A storm of swords op youtube op.

Een wikipedia pagina verteld het natuurlijk wel heel klinisch.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Laatste aflevering gezien en was het beste van allemaal. Helaas is dit seizoen minder sterk dan voorgaande seizoenen. Het kwam mij een beetje slordig over en het einde was niet shockerend juist omdat er veel haters waren.

Toch kijk ik uit naar het volgende seizoen want mijn favo personages zitten er nog steeds in.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Holy shit. For the night is dark and full of hot priestesses.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Erg vet dit, VFX-reel van de aflevering Hardhome. Wel een spoileralert voor iedereen die S05E08 nog njet gezien hebben! Game of Thrones (HBO) - Hardhome (VFX Breakdown) on Vimeo

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

2 new castles added for Game of Thrones season 6! - watchersonthewall.com

Guess away.

Ik denk aan ToJ (wederom, misschien Casterly Rock) en HIghgarden.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Nicholas wrote:

2 new castles added for Game of Thrones season 6! - watchersonthewall.com

Guess away.

Ik denk aan ToJ (wederom, misschien Casterly Rock) en HIghgarden.

Die eerste is Tower of Joy en die onderste is de Citadel.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Had zelf liever wat nieuw casting-nieuws gekregen vanaf comic-con maar helaas..

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

George RR Martin is hard aan het werk op het moment.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Niet te veel waarde hechten aan geruchten, maar toch, voor degenen die vol verwachting zijn: Game of Thrones's star Kit Harington has been spotted in Belfast! Is Jon Snow back? - gameoflaughs.com

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

WUUUT!

http://winteriscoming.net/2...

Ik vind alles best maar het 'at least' gedeelte vind ik opmerkelijk. Ze weten nu toch onderhand wel hoe ze de serie willen afronden. Of ze nu nog 20, 30 of 40 afleveringen nodig hebben is nogal een verschil..

Opmerkelijkste adaptie ooit?

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

We zullen zien wat het wordt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Er is gewoon niet over nagedacht. Men is volgens mij altijd uitgegaan van 7 seizoenen. Mede daarom zijn ze een boel gaan knippen. En nu gaan ze opeens voor 8 seizoenen en een rustiger tempo? Te laat.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Ze gaan natuurlijk volgend seizoen heel wat verhaallijnen uit AFFC/ADWD die geschrapt waren alsnog verwerken (Iron Islands, Oldtown, Riverlands), dus dat gecombineerd met TWOW en ADOS-materiaal en je haalt het met nog maar 20 episodes niet, zelfs als je het materiaal van de laatste twee boeken erg gestroomlijnd naar de serie overbrengt. Dat achtste seizoen vind ik dus zeker positief en nodig.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ian McShane gecast. Dat zijn wel de namen die je nodig hebt.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Randyll Tarly wellicht? In ieder geval blij om die c**ksucker weer te zien bij HBO

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Tarly zou kunnen. Eerste die in mij op kwam was Marwyn.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Had ik niet aan gedacht, maar dat zou een goede casting zijn. Past ook wel bij het verhaal dat McShane volgend seizoen nog niet heel veel te zien zal zijn. Lijkt mij sowieso wel een belangrijke speler voor de toekomst en McShane zou prima in die rol passen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

And here we go again...

http://watchersonthewall.co...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.