• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.905 votes
Profile

Game of Thrones

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

Dat over Jon die met zijn zwaard dingen kan doen die anderen niet kunnen, klopt volgens mij niet. Het zwaard is van Valyrisch staal, wat hetzelfde effect heeft op de White Walkers als drakenglas. Ieder willekeurig persoon die een beetje kan zwaardvechten, zou dus met zo'n zwaard een White Walker kunnen doden...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

The return of Benjen?

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Die theorie van Jon is inmiddels al een tijdje bekend en klopt.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

CorvisChristi wrote:

Het zwaard is van Valyrisch staal, wat hetzelfde effect heeft op de White Walkers als drakenglas. Ieder willekeurig persoon die een beetje kan zwaardvechten, zou dus met zo'n zwaard een White Walker kunnen doden...

Dat laatste weet niemand, zeker Jon niet die zijn zwaard van Jeor Mormont kreeg. En het lijkt me geen toeval dat uitgerekend hij dat zwaard kreeg. Bovendien zijn er maar een paar wapens van dat staal en niemand heeft eerder tegen de White Walkers gevochten. Dus hoe zouden ze dat moeten weten? Het zou wel een hint voorde theorie kunnen zijn.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Bestaat deze theorie niet al sinds... 1998 ofzo?

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik kan me herinneren dat ik ergens in de boeken heb gelezen dat Sam in een boek las dat Valyrian Steel hetzelfde effect op White Walkers heeft als dragonglass. Het is dus niet zo dat dat alleen per se voor Jon Snow geldt. Het zwaard dat Brienne nu heeft zou het ook moeten kunnen.

En de bekende theorie over Jon is dat hij de zoon is van Rhaegar en Lyanna. Niet Aerys.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ah ja, las het niet goed. Mijn brain vulde het zelf al in ofzo

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Game of Thrones 5x10 Promo "Mother?s Mercy" (HD) Season Finale - YouTube

Dat openingsshot i.c.m. de titel van de finale schreeuwt toch wel om LS, of heb ik dat nou? Dacht eerst dat de titel gewoon refereerde aan Cersei, maar daar denk ik nu na het zien van die promo toch anders over..

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

Pimzinator wrote:

Dat openingsshot i.c.m. de titel van de finale schreeuwt toch wel om LS, of heb ik dat nou? Dacht eerst dat de titel gewoon refereerde aan Cersei, maar daar denk ik nu na het zien van die promo toch anders over..

Je doelt naar het personage wat boven op de rots links bovenin staat te genieten van het uitzicht. Het zou wat zijn. Ook al hoop ik er nog steeds op, ik ga ervan uit dat het niet meer gebeurt. Des te groter zal mijn verbazing en verrassing zijn als LS toch wel in de picture komt. Het zou in ieder geval weer een verhaallijn extra opleveren. Wat misschien ergens nog een verstandig punt is ook, aangezien de schrijvers (ondanks dat ze niet voor de volle 100% de boeken trouw zijn), nu zo langzamerhand alles wat in de boeken zit (m.u.v. de gebeurtenissen op de Iron Islands), er door heen gejaagd hebben. En ja, ik vermeld 'gejaagd', omdat ik regelmatig het idee heb dat sommige zaken toch veel te snel gaan.

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

Even iets heel anders... Is het iemand opgevallen dat als Arya haar lijstje met namen van mensen noemt die ze graag om zeep zou willen helpen, opeens de naam van Ilyn Payne ontbreekt? Nogal een vreemd gegeven. Hij is sowieso 'out of the picture', aangezien ze Bronn nu naar voren hebben geschoven als de man die Jaime weer leert zwaardvechten. In de boeken is dit Ilyn, wat beter werkt, gezien het de boel wat intrigerender maakt v.w.b. de uitwerking van Ilyn's personage. Want ook deze man heeft een verleden...Jammer dat daar in de serie dus niets mee gedaan is en op deze manier op een slordige manier terzijde wordt geschoven. Let wel: we hebben het hier over de beul van Ned Stark!!

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Maar hij is er ook niet meer omdat de acteur die Payne speelt ernstig ziek is (was?) toch?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Melisandre stond ook op de lijst. Continuïteit is niet iets waar D&D veel waarde aan lijken te hechten

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Pimzinator wrote:

Dat is het uitzicht naar Moat Cailin. Rechtsboven kun je Moat Cailin vaag zien. De vorm van het kasteel klopt precies. Ook zie je dat dat gedeelte mistig is en het vele water laat laat zien dat dit duidelijk de Riverlands zijn. Sommige mensen denken dat dit de Dohtraki Sea is en dat Daenerys daar staat.

Als LS nu weer niet komt dan is het gewoon zeker dat D&D het gewoon leuk vinden om boeklezers te pesten. Er zijn nu al zo veel hints of verwijzingen naar LS geweest. Nu moet het toch echt eens afgelopen zijn.

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

lilB wrote:

Maar hij is er ook niet meer omdat de acteur die Payne speelt ernstig ziek is (was?) toch?

Er was kanker gediagnosticeerd bij Wilko Johnson, volgens mij een behoorlijk heftige vorm. Hij is er goed van hersteld en als het goed is, zou hij op den duur wel eens terug kunnen komen in de serie. Zijn karakter leeft immers nog.

Maar stel dat hij om wat voor reden dan ook niet meer in de gelegenheid was geweest om de rol van Ilyn Payne voort te zetten, dan zou een ander dat toch wel hebben gedaan? De rol van Gregor 'The Mountain' Clegane is immers ook al driemaal door een andere acteur neergezet. En Dhaario Naharis heeft sinds de laatste twee seizoenen ook al een ander gezicht...

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

Nicholas wrote:

Melisandre stond ook op de lijst. Continuïteit is niet iets waar D&D veel waarde aan lijken te hechten

Zeker weten? Ze hebben elkaar in de serie inderdaad ontmoet en volgens mij ziet Melisandre ook iets in Arya d.m.v. een visioen of iets dergelijks, maar buiten dat feit om heeft Arya geen enkele reden om Melisandre dood te wensen.

Ik ben het wel met je eens dat D&D her en der slordige stappen zetten betreffende het verloop van de serie. Sommige zaken werken misschien, andere weer niet.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

CorvisChristi wrote:

(quote)

Zeker weten? Ze hebben elkaar in de serie inderdaad ontmoet en volgens mij ziet Melisandre ook iets in Arya d.m.v. een visioen of iets dergelijks, maar buiten dat feit om heeft Arya geen enkele reden om Melisandre dood te wensen.

Ik ben het wel met je eens dat D&D her en der slordige stappen zetten betreffende het verloop van de serie. Sommige zaken werken misschien, andere weer niet.

In seizoen 4 heeft zij 1x op het lijstje gestaan samen met Beric Dondarrion en Thoros of Myr. Waarschijnlijk voor dat gedoe met Gendry toen.

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

Dat staat me niet meer bij, maar dat is dan in Arya's geval een bevlieging geweest . Ilyn Payne echter zou ze toch niet zomaar vergeten kunnen zijn.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Zin in morgen!

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Dragonslayer wrote:

(quote)
Dat is het uitzicht naar Moat Cailin. Rechtsboven kun je Moat Cailin vaag zien. De vorm van het kasteel klopt precies. Ook zie je dat dat gedeelte mistig is en het vele water laat laat zien dat dit duidelijk de Riverlands zijn. Sommige mensen denken dat dit de Dohtraki Sea is en dat Daenerys daar staat.

Als LS nu weer niet komt dan is het gewoon zeker dat D&D het gewoon leuk vinden om boeklezers te pesten. Er zijn nu al zo veel hints of verwijzingen naar LS geweest. Nu moet het toch echt eens afgelopen zijn.

Ja ik zie dat het Moat Cailin is. Dat figuur op die berg links moet dan toch haast wel LS zijn? Wie anders?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Haha wat een buzz.

Ik word morgenvroeg wakker en check meteen twitter. Het wordt chagereinig opstaan of de langste werkdag ooit. Al is het maar een glimps.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ugh, sloppy as fuck. Jaime/Myrcella, Stannis/Bolton/Brienne, Reek/Sansa, zelfs de Arya scènes vond ik niet goed uitgevoerd. En fucking Olly. For the Watch, my ass. Had hem op zijn minst de echte reden laten zeggen. En D&D maar trollen met hun Benjen in de previews. Hacks.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Het blijft een hatelijk universum, die wereld van Game of Thrones. Het overlevingspercentage van sympathieke, eervolle personages ligt bijzonder laag. Arme Jon Snow.

Ik vond het wel een prima afsluiting van het seizoen overigens. Er werd iets te veel samengepropt in één aflevering en de uitvoering was inderdaad niet geweldig (vooral de Stannis/Boltons/Brienne-verhaallijn had meer aandacht verdiend), maar doordat er zoveel gebeurde lag het tempo in ieder geval erg hoog.

De serie is sowieso wel wat aan me beginnen te groeien. Ik blijf het een enigszins onevenwichtige serie vinden - sommige verhaallijnen vind ik erg leuk om te volgen, maar andere interesseren me amper - en in audiovisueel opzicht blijf ik het matig tot slecht vinden, maar het heeft memorabele personages, grote thema's en de plotontwikkelingen zijn leuk om te volgen. Fijn escapisme maw.

Het is wel vervelend dat we nu weer een jaar moeten wachten voordat we weten hoe het verder gaat, want er worden best een aantal flinke cliffhangers opgeworpen. Maar dat hoort uiteraard bij series.

Edit: ik ben trouwens blij dat Tyrion en Varys herenigd zijn. Samenwerking tussen die twee is erg veelbelovend imo. Dat moet volgend seizoen boeiende ontwikkelingen gaan opleveren. Naar de machtsstrijd in King's Landing kijk ik ook uit. De rest interesseert me vooralsnog minder.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Look Out, Cliff! (tijd voor een Summer Holiday nu)

sterke reeks cliffhangers, ze weten wel hoe ze mensen moeten laten wachtten zeg

en een zeer fijn Arya momentje! kan zomaar een favoriete scene uit de serie gaan worden

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Beste finale tot nu toe, al is hij niet perfect. Zo vond ik het begin van Stannis erg goed maar eindigde het nogal mwah. Zou hij nu echt gepwnd zijn door Brienne? Zou me niks verbazen dat Brienne hem spaart omdat ze de Boltons als groter kwaad ziet..

Dorne en Dany/Meereen was wel goed, maar niet uitmuntend ofzo. Wel leuk dat Varys weer terug is.. Ook Dorne vond ik wel redelijk, mooie moment tussen Jaime en Myrcella.

Arya scene was misschien wel de beste van de aflevering. Ook Cersei's walk of shame was erg goed en leuke introductie van Robert Strong.

En de laatste scene is natuurlijk waar het om gaat. Al had ik er stiekem toch wat meer van verwacht (misschien te hoge verwachtingen), vond ik het toch een erg sterke scene. Maar voor de niet-boeklezers komt het erg onverwachts denk ik. Zag de social media al exploderen haha, prachtig.

Jammer dat het seizoen erop zit. Nu is het toch echt wachten op The Winds of Winter, ik hoop echt dat die uitkomt voor seizoen 6. Prima seizoen trouwens, begon wat traag maar uiteindelijk komt het allemaal wel samen toch een mooi einde. Dorne gelukkig ook beter geëindigd dan dat ze begonnen zijn. Hardhome uitschieter van het seizoen en misschien wel de hele serie, maar ook de laatste twee afleveringen erg sterk.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Opzich wel een prima afsluiter die me grotendeels wel bevalt, maar wat hebben ze de verhaallijn van Stannis toch verknalt. Wat was dat voor bullshit. En Brienne, wat blijft het toch een vreselijk personage. Verder had Jaime eindelijk eens een fijn familiemoment, is Myrcella vergiftigd. Give the man a break For the watch had verder weinig impact, niet zoveel sterke opbouw en achtergrond als in de boeken. (als Jon het in de serie overleeft, komt dat veel ongeloofwaardiger over als in de boeken, ondanks dat we Beric Dondarrion al hebben gezien)

Verder wel erg te spreken over Mereen, Arya (dat was me cool), Theon en Sansa (was toffer in de boeken, maar ach) en de walk of shame was ook indrukwekkend. En thank god, Varys en Tyrion weer samen. True bromance.

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Ik kwam net dit artikel tegen op facebook:
http://www.ew.com/article/2015/06/14/game-thrones-jon-dies-interview

Wat denken jullie hiervan? Ik hoop toch dat ze het doen om olie op het vuur te gooien haha. Zou me ook niks verbazen als ze de cast van seizoen 6 deels geheim gaan proberen te houden. Want ook Stannis is me niet honderd procent zeker.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Hadden ze niet even Natalie Dormer in die seizoensfinale kunnen stoppen? Ik wacht al sinds episode 7 met smacht... en dat zal nu nog langer moeten gaan duren.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Fuck you Game of Thrones... fuck you.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Wauww, perfecte aflevering

Nu is het echt omg afkicken van GoT/ASOIAF, want nu is het zeker nog een jaar wachten tot sommige verhaallijntjes verdergaan. Cersei is geëindigd ongeveer zoals in de boeken, Dany is geëindigd zoals in de boeken, Jon is geëindigd zoals in de boeken... Arya ook more or less.

Ben wel super blij dat we nu (al een tijdje) weten dat Tyrion in ieder geval dus bij Dany is / komt, en wat gaaf was zijn dialoog met Varys over het regeren van de stad (Mereen) in ep. 10. En hoe het met Stannis afloopt. Lijkt er wel op dat hij heet loodje heeft gelegd, no? En wat een cliffhanger voor Sansa / Theon, die nu poging doen tot ontsnappen à la Jeyne / Theon!
O ja, en de Walk van Cersei, woww. Goed verfilmd.

Echt wow, prachtfinale. Spannend, mooie scenes en er gebeurde veel!! Maar niet afgeraffeld, dus dat was super. Want S04E10 was dat wel. Ik kan elke scène wel apart gaan noemen hoe tof het was, maar dat ga ik dus niet doen Perfect!

En wat ben ik opgelucht dat Melisandre de benen nam bij Stannis, en daarna Castle Black binnen reed! That is getting my hopes up! Want ik geloof erin... Al jaren.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

anne J wrote:
.
En wat ben ik opgelucht dat Melisandre de benen nam bij Stannis, en daarna Castle Black binnen reed! That is getting my hopes up! Want ik geloof erin... Al jaren.

Ik vermoed dat je het hebt op de speculatie dat ze Jon tot leven zal wekken? Alles wijst er op inderdaad. Het zou ook werkelijk op niets slaan dat dit het einde is van Jon Snow na die hele opbouw bij the wall en alle hints en set ups naar wat zijn personage eigenlijk zal betekenen voor het verhaal. Dit kan misschien ook verklaren waarom ze LS nog niet hebben getoond.

Zoals Sam enkele afleveringen terug tegen Olly zei: "Jon always comes back."

Mag het hopen ja!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.