• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.990 votes
Profile

Game of Thrones

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

The Walking Dead mocht willen dat de zombies zo dreigend waren, damn. Eerste keer dit seizoen (na episode 4 dan) dat ik eigenlijk direct de aflevering weer wil herzien. Alles klopt wat mij betreft.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Wat een ijzersterke aflevering! Gemakkelijk een van de betere Got-afleveringen uit de hele serie. Die laatste 20 minuten zijn natuurlijk adembenemend. The battle of Hardhome was echt prachtig in beeld gebracht. Hoewel battle? Eerder een grote massaslachting. Dat vond ik er echt geweldig aan, die drukkende sfeer op voorhand en dan de moedeloosheid tijdens het gevecht zelf. Enorm cool om eindelijk de White Walkers in hun volle glorie in actie te zien. Het is echt ongelooflijk dat een serie zulke epische taferelen in beeld kan brengen. Hebben ze natuurlijk al eerder gedaan, maar Hardhome was toch even het overtreffende trapje.

En dat terwijl deze aflevering ook conversaties tussen Tyrion en Dany (heel lang naar uitgekeken) bevat, Cercei die in haar cel water van de grond moet drinken en Reek die 'breekt' en aan Sansa vertelt dat haar broers nog leven. bijna teveel goeds om op te noemen. In ieder geval een aflevering die niet vlug vergeten zal worden, met de mogelijkheid om nog overtroffen te worden door de volgende aflevering(en) van dit seizoen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Jezus wat een aflevering zeg. Ga er niet veel over zeggen want alles is volgens mij al gezegd. Van alle 48 afleveringen tot nu toe, vind ik dit de beste. Benieuwd naar de laatste twee afleveringen!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Erg vet, vooral hoe elke 'zombie' eruit ziet aan de hand van hoelang ze dood zijn.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Bovenste foto kan inderdaad Oldtown zijn maar misschien ook één van de Free Cities. Die onderste lijkt mij Sunspear.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Na een tweede keer kijken weet ik het zeker: dit is de beste aflevering van GoT tot nu toe.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Één van de beste afleveringen tot nu toe. Zowel het hardhome-gedeelte als alle scènes die daarvoor kwamen. Tyrion en Daenerys was ook ontzettend leuk om te zien. Ik was eerst skeptisch over Hardhome omdat niet de hele aflevering erover ging en daardoor verwachtte het daardoor erg gerushed zou worden. Maar het zat hem vooral in de kwaliteit. Vooral de manier hoe het in beeld is gebracht staat mij wel aan.

Enige minpunt is de in mijn ogen wéér onnodige screentime voor Sam. Dit is al sinds seizoen 3 het geval. Bovendien vind ik Gilly ook maar een irritant personage die heel overdreven als een kleuter praat.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Evenals in de boeken zijn Sam en Gilly ontzettend irritante personages die teveel tijd krijgen. In de boeken vond ik dit overigens ook bij Briënne, maar in de series vind ik juist de scenes van Briënne totaal niet boring.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dragonslayer wrote:

Enige minpunt is de in mijn ogen wéér onnodige screentime voor Sam. Dit is al sinds seizoen 3 het geval. Bovendien vind ik Gilly ook maar een irritant personage die heel overdreven als een kleuter praat.

Erger me vooral kapot aan wat ze met Ollie aan het doen zijn. Hij is de enige stem van weerstand tegen Jon. In de boeken had dit allemaal wel wat meer om het lijf.

Hopelijk vreet Ghost hem op.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Curly1985 wrote:

(quote)

Erger me vooral kapot aan wat ze met Ollie aan het doen zijn. Hij is de enige stem van weerstand tegen Jon. In de boeken had dit allemaal wel wat meer om het lijf.

Hopelijk vreet Ghost hem op.

Veel boeklezers waaronder ik zijn bang dat ze hem gaan gebruiken in een zeker moment dat wij afkorten als 'FTW'.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dragonslayer wrote:

(quote)
Veel boeklezers waaronder ik zijn bang dat ze hem gaan gebruiken in een zeker moment dat wij afkorten als 'FTW'.

Ik ben er ook bang voor, jammer dat ze dit zo oplossen. Had dan Grenn of Pyp in leven gehouden en dit aan hun gegeven. Dagger's in the night wordt Olly's in the night.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Jep, ook ik vrees enorm voor een FTW-scene in episode 10. Waarschijnlijk zal dat dan ook direct de laatste scene zijn. vrees, want Jon's character vind ik al vanaf seizoen 1 fenomenaal, en hij zal erg gemist worden. Daarnaast hoop ik ook enorm dat het niet via Ollie zal gebeuren, maar ook dat vrees ik. Is bijna geen andere reden denkbaar voor die dialoog in een van de eerdere episodes.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ook nauwelijks scenes tussen Jon en Melissandre Erg vreemd want ze hadden toch dat momentje in de seizoensfinale vorig jaar.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Vind sowieso dat Melisandre te weinig aan bod komt. In plaats daarvan vinden ze het leuk om weeeeeeeer een scene aan Sam te geven. Bah, wat een vervelend personage is dat toch zeg!

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

JohnWilliams wrote:

Vind sowieso dat Melisandre te weinig aan bod komt. In plaats daarvan vinden ze het leuk om weeeeeeeer een scene aan Sam te geven. Bah, wat een vervelend personage is dat toch zeg!

Weg met Sam!!!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Nou, brace yourselves.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Man oh man wat gaat dit vet worden. Het kost vast een paar centen maar dan heb je ook wel een zeer epische scene voor televisie-begrippen.

Hopelijk is het niet binnen 4/5 minuten afgelopen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Hadden ze Dorne maar geschrapt. Als je denkt dat het niet erger kan worden....wat een absolute ramp.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dorne was beter dan voorheen, vond het niet verkeerd. Niet goed, maar ook verre van slecht. Shireen was zeer spijtig maar toch wel een zeer aangename keuze overigens. Ook al komt Stannis na een positieve reeks hier niet goed uit, hij krijgt biet de behandeling die hij verdiend. Maar goed het gaat natuurlijk om DE scene en ik ben er toch behoorlijk content mee. Gedoemd om niet aan mij verwachtingen te voldoen maar erg genoten. Vooral verheugd met de executie mbt het subplot tussen Jorah en Dany, misschien wel mijn favoriete segment uit de hele reeks. Nu pakken ze hopelijk ook goed door met Drogon en Dany. Wel erg vreemd hoe zwak The Unsullied zijn in de show, dat zit niet echt lekker.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

That scream.. dat was pijnlijk om naar te luisteren zeg. Hoopte dat Stannis zou ingrijpen, maar tegelijkertijd wist ik ook dat zoiets bij GoT natuurlijk valse hoop is. Moeilijk om nu nog team Stannis te zijn..!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Die switch van Ellaria vond ik ongeloofwaardig. In zo'n kort tijdsbestek gaat ze van full revenge mode naar aanpappen met Jaime. Daarna laat Doran niet alleen Jaime, Bronn én Myrcella gaan, hij laat zijn erfgenaam ook vertrekken naar King's Landing.

Volgens mij hebben de makers ook wel wat vrijheden genomen met de Stannis/Shireen scènes. Het zou kunnen dat haar in de boeken iets soortgelijks zou kunnen overkomen, maar ik geloof niet dat Stannis er dan betrokken bij zou zijn, ook al gezien de locaties waar de personages in kwestie zich bevinden. Bovendien heeft showStannis zojuist zijn enig kind vermoord. Net als bij Doran kan ik niet geloven dat hij zo kortzichtig zou zijn, hoe benard zijn situatie ook is. In de boeken zijn er nota bene passages die zo'n geval aanhalen en waarin hij helemaal anders reageert.

Nee, ik vond Hardhome behoorlijk geslaagd, maar dit is weer erg zwak.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Pff, wat een matige aflevering. Natuurlijk was Mereen kippenvel, maar de rest... De beveiliging in de Pit, de Unsullied, Die infiltratie in Stannis' kamp en Stannis die - zoals altijd weer door W&B - een ordinaire villain wordt gemaakt, sterker nog, één van de ergste uit de hele serie. Een geweten veranderd dat nog niet. Karaktermoord. Weerzinwekkende scene ook, bah.

En Dorne, daar zou ik geen woorden meer aan vuil moeten maken. Het is echt niet verboden voor de schrijvers om die verhaallijn eens duidelijk te maken. Nu gebeurt er een heel seizoen eigenlijk niets, om in de laatste aflevering straks een twist te doen. (Ellaria die Jaime verleidt voor één of ander complot, al ben ik wel benieuwd naar wat Doran's play nou echt is) Zonde dat we dan waarschijnlijk volgend seizoen heel beknopt de Greyjoy's krijgen. Had dat dan maar uitgebreid in de plaats van Dorne gedaan, als ze toch zo weinig met Dorne doen. Ook jammer wat ze aan het doen zijn met Jaime's personage. Had veel meer om het lijf in de boeken.

Ben overigens wel benieuwd of Shireen net zo veel verontwaardigde reacties uitlokt als een paar weken geleden met Sansa. Buiten de boeklezers dan

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Die Shireen scène. Kom op man. Mag ik nog hopen dat dit niet in het boek gaat gebeuren? (in ieder geval dan niet door Stannis)

Als D&D dit zelf bedacht hebben zal ik alvast eerlijk zeggen dat ik dit te ver vond gaan.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Het zou wel kunnen gebeuren. Maar dan is het een solo actie van Melisandre (of ism Selyse?)

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Wellicht voor Jon en/of voor de tocht naar Winterfell. Melisandre, Selyse en Shireen verblijven immers nog in Castle Black.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Precies.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Die Unsullied zijn een beetje de Stormtroopers van Game of Thrones...
Erg vette scene met Drogon. Ook opvallend dat Hizdahr vermoord werd, terwijl hij in het boek verdacht wordt van de vergiftigde sprinkhanen..
En Meryn Trant gaat denk ik de plaats innemen van Raff the Sweetling?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nou, het zal allemaal wel, ik ken de boeken niet en ik vond het weer een prima aflevering. Moet zeggen dat ik de verhaallijn met Aria Stark eerst niets vond, maar dat mysterieuze sfeertje wordt nu wel echt goed neergezet.

Tja, en Danaerys boekt hem gewoon?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.