• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.209 actors
  • 9.373.983 votes
Profile

Game of Thrones

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Vandaag bij de Game of Thrones exhibition geweest in Amsterdam. Erg vet om eens een keer allemaal te zien.

Was, als man zijnde, voor het eerst in m'n leven gefascineerd door kostuums en sieraden. Echt prachtig gemaakt allemaal. Tevens is het leuk om de wapens ook eens van dichtbij te zien, en in het bijzonder die van The Hound. Met een Oculus Rift (virtual reality bril) was het ook mogelijk om in 'de lift' van The Wall te staan, wat ook weer erg goed was gedaan.

Leukste was nog wel om Daniel Portman (Podrick) in het echt te zien. Kort praatje mee gemaakt en mee op de foto geweest. Was overigens puur toeval dat hij er was: hij bleef nog een dagje in Amsterdam na de opening van gister, puur geluk dus.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

5.09 "The dance of Dragons"

5.10 "Mother's Mercy"

5.10 schreeuwt om de epiloog uit ASOS. Vind ik dan...

http://winteriscoming.net/2...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dat dacht ik vorig jaar ook, toen we in die laatste scène een riviertje kregen te zien.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Hoeft nu van mij niet meer. Al te laat om echte impact te maken en eerlijk gezegd mis ik het niet in de serie, al is een beetje revenge nooit mis natuurlijk.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben het wel eens met het eerste gedeelte. Als Stoneheart nog ten tonele verschijnt, dan is dat puur fanservice.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Na de wat mindere vorige aflevering was 'the gift' weer een uitstekende aflevering. Het is inderdaad een volle aflevering, maar dit stoort nergens en komt het tempo eigenlijk wel ten goede. De North-storylines zijn dit seizoen wel echt erg sterk. Winterfel is het hele seizoen al sterk, net als the Wall en Stannis wordt ook een stuk beter aangepakt als in vorige seizoenen. Erg benieuwd hoe ze zijn verdere tocht naar Winterfell gaan aanpakken. Dorne had deze episode twee nutteloze scènes te bieden, maar ik had eigenlijk niet echt iets anders verwacht.

Beste scenes waren die in Kingslanding (Olenna/high Sparrow, Cersei/High Sparrow). Pryce is echt geweldig en echt een goede toevoeging aan een toch al sterke cast. Geen idee wat ze trouwens van plan zijn met Littlefinger, kan alle kanten op. Tyrion/Jorah was weer geweldig, en dan eindelijk de langverwachte ontmoeting die in de boeken zelfs nog moet plaatsvinden. Vond dit een erg goede verandering dus en ik ben heel benieuwd naar de komende interactie tussen Tyrion en Dany.

Een erg goede aflevering en waarschijnlijk de laatste set-up aflevering van dit seizoen, kijk erg uit naar de laatste drie afleveringen.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Ik ben benieuwd of Cersei en Margaery elkaar kunnen horen in de cellen. Dat kan een gezellig onderonsje opleveren.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

catdog wrote:
Ik ben benieuwd of Cersei en Margaery elkaar kunnen horen in de cellen. Dat kan een gezellig onderonsje opleveren.

Toen Cersei gepakt werd zat ik stiekem te hopen dat ze haar bij Margaery in de cel zouden gooien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hardhome battle vond ik behoorlijk geslaagd. Ook met Dany/Jorah blijven ze sterk, raakte me even erg als in de boeken. Goede aflevering.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Hardhome was prima inderdaad. De gebeurtenissen in deze aflevering en de correspondentie in de boeken stroken wel met elkaar.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Ja, indrukwekkende veldslag inderdaad. Mooie verslagenheid ook en ik krijg ook eindelijk in de serie het idee dat de White Walkers ook echt een onverslaanbaar verschijnsel zijn. Goed uitgewerkt. Dialoog tussen Dany en Tyrion was ook zeer tof. (toch wel iets waar je als fan van de boeken enorm lang naar uitkijkt, me dunkt.

En dat moment met Jon: zou dat betekenen dat valyrian steel werkt tegen de White Walkers of dat hij de reïncarnatie van Azor Ahai is/zou moeten zijn?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Het eerste.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Wow dat was indrukwekkend.
Hardhome was impressive maar ook de scenes met Dany & Tyrion stelde niet teleur. Nog een mooi stukje Winterfell en een Cersei die water van de grond slurpt en je hebt een van de beste afleveringen van de serie.

Ik herhaal het gewoon maar weer: Wat ziet deze serie er fan-tas-tisch uit! Nu al zin om de aflevering opnieuw te gaan kijken en dat is voor het eerst dit seizoen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Next week: Daznak's pit

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

blijven hangen bij seizoen 1, ep. 8, en eigenlijk heel weinig zin de draad weer op te pakken. Ligt nu al een maand stil. Mag het vast niet zeggen, maar ik vind het allemaal maar zo-zo...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Curly1985 wrote:

Next week: Daznak's pit

(embed)

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Montorsi wrote:

blijven hangen bij seizoen 1, ep. 8, en eigenlijk heel weinig zin de draad weer op te pakken. Ligt nu al een maand stil. Mag het vast niet zeggen, maar ik vind het allemaal maar zo-zo...

Kijk in ieder geval aflevering 9 nog en het liefst ook aflevering 10. Vooral aflevering 9 geeft goed weer met wat voor een serie je te maken hebt.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Groots genoeg? Jeezz wat een shot van de pit in de promo.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

de eerste echt goede aflevering van dit seizoen? wat mij betreft wel dus!

ik voelde iig weer eens iets, terwijl ik bij alle vorige afleveringen steeds slechts met het idee achterbleef dat de balans 'off' is dit seizoen, dat er stomme keuzes gemaakt worden, en ook gewoon slecht geschreven wordt (met name in de Dorne verhaallijn zoals hier al vaker gezegd)....

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Wat mij de betreft op Rains of Castamere na de beste aflevering van de gehele serie!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Wauw. Een ronduit bizarre aflevering. Ja, de twee dialogen tussen Daenerys en Tyrion waren haarfijn. Maar ik doel natuurlijk op de laatste grofweg 20 minuten. Wat een dreiging ging hiervan uit... niet minder dan een massaslachting, die inslaat als een bom. Harington levert mijns inziens weer een geweldige prestatie. De laatste beelden van de leider van de WW die Jon aanstaart zijn huiveringwekkend. Enige nadeel is misschien dat Game of Thrones hier wel heel erg het paadje van World War Z en wellicht ook the Walking Dead (ik kijk die serie niet) op lijkt te zoeken. In de boeken bewegen de walkers zich namelijk nooit zo snel voort. Zeker het laatste gedeelte van de aflevering deed me sterk aan de film met Pitt denken.
Maargoed, hoe dan ook een ijzersterke scene die mij lang zal blijven heugen.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Montorsi wrote:

Zoals Curly1985 al zei, ik raad je aan om zeker aflevering 9, en idealiter ook 10 nog eens te proberen. 9 is wat mij betreft met afstand de beste aflevering van dat seizoen. Kan natuurlijk altijd wel dat deze serie je gewoon niet ligt, maar een aflevering extra is dan nog snel meegenomen

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Tyrion weet natuurlijk een heleboel van Westeros af, maar Barristan had toch deze rol al? Daarbij kende Barristan Aerys en Rhaegar nog... Het lijkt er op dat Tyrion de rol van Barristan zal gaan vervullen
Maar een erg sterke aflevering, alleen grappig dat Sansa het blijkbaar prima vind dat Theon twee onschuldige bakkersjongens heeft gedood en verbrand... Ik blijf show-Sansa een stom personage vinden...

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

tbouwh wrote:
Wauw. Een ronduit bizarre aflevering. Ja, de twee dialogen tussen Daenerys en Tyrion waren haarfijn. Maar ik doel natuurlijk op de laatste grofweg 20 minuten. Wat een dreiging ging hiervan uit... niet minder dan een massaslachting, die inslaat als een bom. Harington levert mijns inziens weer een geweldige prestatie. De laatste beelden van de leider van de WW die Jon aanstaart zijn huiveringwekkend. Enige nadeel is misschien dat Game of Thrones hier wel heel erg het paadje van World War Z en wellicht ook the Walking Dead (ik kijk die serie niet) op lijkt te zoeken. In de boeken bewegen de walkers zich namelijk nooit zo snel voort. Zeker het laatste gedeelte van de aflevering deed me sterk aan de film met Pitt denken.
Maargoed, hoe dan ook een ijzersterke scene die mij lang zal blijven heugen.

Indrukwekkende aflevering was dit. De laatste 20 minuten waren adembenemend. Wat betreft in de strijd tegen the white walkers zullen ze Rick Grimes hard nodig hebben!
Rick Grimes (Character) - imdb.com

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Zoals Curly1985 al zei, ik raad je aan om zeker aflevering 9, en idealiter ook 10 nog eens te proberen. 9 is wat mij betreft met afstand de beste aflevering van dat seizoen. Kan natuurlijk altijd wel dat deze serie je gewoon niet ligt, maar een aflevering extra is dan nog snel meegenomen

Heeft totaal geen zin. Hij vind deze serie gewoon niets. Ik had precies hetzelfde met Breaking Bad.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Prima aflevering, eindelijk weer eens een goeie! Ben benieuwd of we Littlefinger nog gaan zien, van Varys weten we dat hij nog eventjes wacht en het volgende seizoen met een klapper eindigt.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

JohnWilliams wrote:
Prima aflevering, eindelijk weer eens een goeie! Ben benieuwd of we Littlefinger nog gaan zien, van Varys weten we dat hij nog eventjes wacht en het volgende seizoen met een klapper eindigt.

Zou het maar niet al te zeer verwachten, als er iets is dat GoT momenteel NIET meer doet is het wel de boeken volgen

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Dayuhm! Heerlijk als Game of Thrones je onverwachts toch terug dat wauw gevoel kan geven. Wat een schitterende aflevering all around! Bijna elk fragment hier was een hoogtepunt. Johra's exit was hartbrekend. Dany en Tyrion samen zijn vuurwerk. Wheel monoloog . Je zou bijna medelijden krijgen met Cercei, NOT !

En natuurlijk Winter is finally here!Al heb ik er 48 episodes op moeten wachten, maar wow, wat was dit lonend om de walkers eindelijk in actie te zien. Dat hele einde met open mond mogen aanschouwen, ik zag het allemaal totaal niet aankomen. Ijzersterke opbouw. Veel kippenvel momenten, en ik vreesde even echt dat het voor Jon voorbij ging zijn..

Zonder twijfel voor mij een van de beste episodes in de serie zover. Het maakt alvast veel goed in dit tamme seizoen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Zou het maar niet al te zeer verwachten, als er iets is dat GoT momenteel NIET meer doet is het wel de boeken volgen

En ook dat is natuurlijk waar, zolang ze hem maar niet vermoorden. Varys blijft mysterieus en een super belangrijk character.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Wauw, 'The Walking Dead' meets 'Game of Thrones'. Toch wel de aflevering die een vrijuit traag seizoen redt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.