• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.990 votes
Profile

Game of Thrones

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Ben overigens wel blij om Simon Adebisi uit OZ / Mr. Eko uit LOST weer eens te zien

"The Dwarf lives until we find a cock merchant" - Game of Thrones s05e06 - YouTube

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik ben nog steeds verbijsterd door de scene op verschillende manieren.
Mensen die puur over de verkrachting struikelen snap ik niet. Dit soort dingen kan je nu eenmaal verwachten in Game of Thrones.
Dan heb je nog mensen die het allemaal wat tammetjes vinden want de boekversie was vele malen erger.
Willen deze mensen serieus dat Sansa deze rol volledig op zich neemt? Waar is de affectie voor het personage?
Jeyne Pool is een secundair personage en is onderdeel van Reek zijn verhaal.
Deze scene ging niet over Reek, maar over Sansa.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ataloona wrote:

Ben overigens wel blij om Simon Adebisi uit OZ / Mr. Eko uit LOST weer eens te zien

"The Dwarf lives until we find a cock merchant" - Game of Thrones s05e06 - YouTube

Beste dialoog in GoT history

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik vond The Queen of Thorns ook hilarisch.

"U can smell the shit from 5 miles away."

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Mwah, jammer dat de canon plaats moet maken voor zelfverzonnen verhaaltjes, met als dieptepunt de Sand Snakes, en Bronn is allang niet meer relevant, de Queen of Thorns evenmin.

In de trailer dacht ik even Moqorro te zien, maar ook dat was niet het geval

Op deze manier lijkt het meer een spin-off serie dan een boekverfilming

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Curly1985 wrote:

Ik vond The Queen of Thorns ook hilarisch.

"U can smell the shit from 5 miles away."

Ik vond deze ook zo mooi van the Queen of Thorns.

- "As for your veiled threats..."

- "What veil?"

En dan die geweldige -_- blik erbij.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Jaime en Bronn in die misstaande pakjes, en dan die matige sandsnakes..
Eerste keer dat Game of Thrones echt een beetje amateuristisch overkomt (vond het vooral lachwekkend hoe makkelijk de twee heren die tuin in kwamen)
Scene van Sansa vond ik niet bij haar personage passen. In dat opzicht vond ik het ook schokkend dat dit met haar moest gebeuren, maar (gelukkig) houden de makers zich uiteindelijk flink in.
Je ziet niets, maar voelt alles. Dit door het ijzersterke acteerwerk van Allen.

Dat dit door zijn ogen moest gebeuren maakt de scene echter vanuit Sansa's perspectief nog vervelender wat mij betreft.
De reactie van Turner zelf verbaasde mij nog het meest:

“When I read that scene, I kinda loved it,” she told EW. “I love the way Ramsay had Theon watching. It was all so messed up. It’s also so daunting for me to do it. I’ve been making [producer Bryan Cogman] feel so bad for writing that scene: ‘I can’t believe you’re doing this to me!’ But I secretly loved it.”

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Vond de scene met de Sand Snakes nog niet zo erg als dat sommige anderen vinden, maar er is wel een bepaald moment dat Obara haar speer ronddraait om te blocken wat er zo ongelofelijk amateuristisch en houterig uitziet. En haar accent was veel te dik aangezet, net zoals die zogenaamde strenge blik. Verder zagen die twee 'daggers' er zeer nep uit.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Dat gevecht vind ik nog het minst grote probleem van de enorme ergernissen die ik heb aan de Dorne verhaallijn.

Het gaat al mis bij de nieuwe intro die we sinds aflevering 4 te zien krijgt. Dorne lijkt afgebeeld te worden als een kasteeltje ofzo.

Dan de verhaallijn. Zowel het plan van Jaime en Ellaria is waardeloos. Jaime denkt de Waterguardens zonder herkent te worden binnen te lopen op notabene klaarlichte dag en vervolgens met 2 paarden uit Dorne te ontsnappen voor iemand in de gaten heeft dat Myrcella verdwenen is. Daar houden ze blijkbaar al helemaal geen rekening mee want ze doen het vlak voor de neus van Tristane Martell.

Ellaria wil Myrcella vermoorden uit wraak. Dit gaat ten eerste al tegen de Dorne-logica in omdat geweld tegen vrouwen daar absoluut niet getolereerd wordt. Blijkbaar zijn er 3 gewapende vrouwen nodig om een klein meisje te ontvoeren en ook dit gebeurt weer op klaarlichte dag op een plaats die waarschijnlijk streng bewaakt wordt.

Per puur toeval bereiken ze Myrcella op precies hetzelfde moment als Jaime en Bronn er zijn en starten vervolgens midden in de Waterguardens een luidruchtig gevecht in plaats van hen te volgen tot een discrete locatie en daar de aanval in te zetten.

Ik vond het gevecht nog redelijk, maar er werd iets te vaak geswitched tussen camerastandpunten waardoor het wat lastig te volgen was.

Ik denk dat ze beter Dorne hadden kunnen schrappen en de Iron Islands verhaallijn hadden kunnen doen. Met 2 deugende acteurs voor Victarion en Euron hadden ze 2 geweldige nieuwe personages neer kunnen zetten. Game of Thrones heeft al genoeg 'women warriors' en de Sand Snakes worden nota bene veel te overdreven neergezet.

Voor de zekerheid alles tussen spoilertags gezet.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Haha, Alfie Allen en Iwan Rheon. Geweldig

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Erg cool, erg grappig

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Haha, Tyrion op het eind

Erg grappig filmpje

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Erg geslaagd ja

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Een redelijke tot matige zesde aflevering, sowieso de minste van dit seizoen en over het algemeen misschien wel een van de mindere uit de hele serie. De Dorne storyline wordt echt pijnlijk slecht aangepakt, jammer genoeg. Siddig als Doran Martell heeft tot nu toe zo'n 2 minuten screentime gehad, zonde. De Sand Snakes waren wederom slecht en dat gevecht was niet alleen slecht in beeld gebracht, maar sloeg ook verhaaltechnisch nergens op. Kingslanding en Braavos waren niet speciaal deze episode, maar wel redelijk, vooral de Hall of faces scene was prima. Loras' trial en Maergery die ook gearresteerd werd ging allemaal veel te makkelijk, jammer.
Tyrion/Jorah was wel fijn, leuke chemie tussen die twee. Ook leuk om Mr Eko uit Lost even te zien
De scènes in Winterfell waren goed. Hoewel er vooral veel kritiek wordt geleverd op de laatste scène, moet wel even gezegd worden dat de rest gewoon sterk was. Een heerlijk luguber en donker sfeertje. De laatste scène was inderdaad niet zo extreem/erg als in het boek, maar moest dat dan? Gezien al de controverse die er nu al rond de scene bestaat, was dat er gewoon over gegaan. En Alfie Allen was heel erg sterk, wmb een van de beste acteurs die er in Got rondloopt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ah, nu weet ik wat de Sand Snakes bijdragen aan GOT: outstanding boobies.

Aemon scènes waren erg goed, hoewel zijn achteruitgang en einde misschien iets te snel zich opvolgen. Sam/Gilly vond ik persoonlijk niet helemaal geslaagd. Aardig acteerwerk van Rheon, goed acteerwerk van Pryce (zoals verwacht). En een ontmoeting waar veel kijkers op zaten te wachten.

Ik voel me trouwens wel een beetje getrolled door de makers. Bij het zien van de titel had ik 2 andere verwijzingen in mijn hoofd, maar daar werd allebei niets mee gedaan in deze aflevering.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Ik vraag me af hoe de serie verder moet, ik had stille hoop dat Daenerys nu eindelijk eens dood zou gaan - zoals iemand ooit spoilerde - want dan gebeurt er tenminste iets daar in het zuiden. Maar helaas, ze blijft leven. Tenminste als de makers het boek volgen en daar lijkt het op. Toch gebeurt er iets vreemds. Waar in de serie karakters dood gaan blijven ze in het boek gewoon leven en andersom. Dat is niet erg als het om bijfiguren gaat maar moet een keer vastlopen als de personages een meer dragende rol hebben.

Net als het feit dat er nog steeds geen nieuw boek is en de tv serie het boek volgend seizoen inhaalt.

De serie is niet perfect, begint zelfs irritaties op te roepen, toch denk ik dat dat alles te maken heeft met de miserabel slechte boeken. Martin lijkt geen idee te hebben waar zijn verhalen heen gaan, hij lijkt alles ter plekke te verzinnen en dat begint zich nu te wreken. De serie krijgt last van die richtingloosheid. Wat in eerste instantie als een verrassing werkte dat het ene na het andere hoofdpersonage doodgaat, begint het nu een oplapmiddel te worden. Als iets te ingewikkeld wordt, worden er gewoon wat mensen afgemaakt en is het probleem opgelost. Zoals makers van goedkope horror denken dat het laten zien van gruwelijkheden een substituut voor suspense is.

Jammer, de serie was een belofte maar ik ben bang dat die niet wordt waargemaakt. Het lopende seizoen begint ook stijlbreuken te vertonen, naast verhalende en soms ronduit saaie episoden, moet de boel met wat zinloos geweld wat opgeschud worden. Over dat zinloze geweld, daarin ligt duidelijk de hand van Martin, een man die zijn frustraties en perversies van zich af lijkt te schrijven. In de serie zie je daar maar weinig van, in de boeken kennen zijn pedofiele en SM gevoelens heel wat minder grenzen.

Nogmaals, jammer, het was leuk zolang het duurde, maar het duurt te lang, er zit geen schot in het verhaal, nergens niet, de serie zal een langzame dood sterven. Langzaam, omdat de liefhebbers veel, te veel, voor lief nemen. Te kritiekloos zijn.

Ik ben de serie vooral anders gaan zien na drie seizoenen House of Cards te hebben gezien. Zo maak je een serie, zo schrijf je een storyline en zo zien echte acteurs eruit. Niet dat bijeengeraapte zooitje van GOT, waarin de echte acteurs op een paar na allemaal het loodje leggen en de non acteurs zoals Daenerys ondanks haar geklungel, haar lege rol en dito acteerprestaties maar niet dood willen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Begrijp ik nu dat je die miserabel slechte boeken wel gelezen hebt?

Kritiek mag, ook op de boeken, er valt echt wel wat te zeiken. Maar om ze miserabel slecht te noemen.. Het is zo een complex verhaal en er bevalt geen enkel noemenswaardig plothole te bespeuren. Vrij bijzonder vind ik.

En wat betreft de pedofilie: het is nou eenmaal gebaseerd op de middeleeuwen. Shit happened..

Ook je punt over de kritiekloosheid van de kijker is gewoon debiel. Er wordt genoeg geklaagd over de serie en dan vaak wat beter onderbouwd dan jij dat doet.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Na de moeilijk te verteren 6e aflevering vond ik aflevering 7 een stuk fijner.
Het is een propvolle aflevering en vaak vind ik dit een minpunt maar The gift zet een aantal verhaallijnen goed in beweging.
Met als hoogtepunt natuurlijk de arrestatie van Cersei. Sterke scene russen Headey en Pryce.
Minpunt: De ontmoeting tussen Tyrion & Dany, wederom een flinke boekafwijking maar hier ga ik niet over zeuren. Ik was namelijk best wel teleurgesteld dat dit in ADWD er nog niet van kwam.
De manier waarop ze elkaar ontmoeten vond ik alleen gortdroog en voelde erg geforceerd aan. (Wat deed Dany daar..?)

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Aflevering zeven is gewoon weer prima. Kijk nu echt enorm uit naar de laatste drie afleveringen.

Weekje wachten is nu beter te doen dan dan normaal, door aankomende woensdag (of een van de andere dagen): de Game of Thrones exhibition in Amsterdam. Erg veel zin in!

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Totaal geen boeiende aflevering, tot nu toe valt dit seizoen mij toch wel een beetje tegen...en dat is jammer. Tyrion blijft natuurlijk goed, maar ik mis een beetje de vaart in sommige verhaallijnen. Muziek wordt gelukkig wel wat beter de afgelopen afleveringen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben zeer enthousiast over The Gift, nestelt zich easily in mijn top 3 favoriete episodes. Hij zit bomvol, wat vaak een negatief iets niet, maar er worden zoveel lijntjes uitgezet zonder afgeraffeld of te lang uitgesponnen aan te voelen. Cersei, Queen of Thorns, Littlefinger, Tyene Sand, Jorah & Dany, de ontmoeting, Pryce vs Headey en finally Daznak's Pit!

En weer een lakenscene voor Clarke, zucht. Ze hoeft niet naakt, maar geef haar dergelijke scenes niet of schiet haar naakt met haar boobies off-screen, dit is gewoon zielig.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Casting voor seizoen 6 is begonnen.

Pirate, man in his 40’s to late 50’s. He’s “an infamous pirate who has terrorized seas all around the world. Cunning, ruthless, with a touch of madness.”

He’s a dangerous-looking man. A very good part this season.

Euron of Victarion?

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Hell yeah, had ik niet meer op gehoopt

Waarschijnlijk Euron dan, denk ik.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Dan klinkt als Euron ''Crows Eye'', maar ik zou erg in mijn nopjes zijn als ook nog eens favorietje Victarion gecast wordt. (met Moqorro please) Dan zou die verhaallijn trouwens wel erg laat opstarten, mocht de serie na het zevende seizoen eindigen. (denk als alleen Euron gecast wordt, dat dan de personages van Euron en Victarion samen worden gevoegd)

Kleine boekspoilers (vanaf AFFC): Met het oog op de andere castings gaat Sam langs de Tarly's en daarna richting Oldtown terwijl Euron de Reach aanvalt?

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

was dit serieus Daznak's Pit? Ik had het veel groter voorgesteld, dit ziet er wel heel knullig uit

En jammer dat ze Yezzan niet zoals in het boek hebben gecast, tof personage

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Groot fan van Daznak's Pit, had er ook veel meer van voorgesteld, vooral grootser. Al komt dat voornamelijk door de artwork van Simonetti denk ik.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Naomi Watts wrote:

Groot fan van Daznak's Pit, had er ook veel meer van voorgesteld, vooral grootser. Al komt dat voornamelijk door de artwork van Simonetti denk ik.

Haha, dit was Daznak's pit niet.

Dit wordt Daznak's pit: http://winteriscoming.net/2...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ahhhh, gelukkig. That's more like it .

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Naomi Watts wrote:

En weer een lakenscene voor Clarke, zucht. Ze hoeft niet naakt, maar geef haar dergelijke scenes niet of schiet haar naakt met haar boobies off-screen, dit is gewoon zielig.

Nee, óf naakt, óf kappen met die lakenscènes dan. Clarke heeft na haar laatste naaktscène uit seizoen 3 aangegeven niet meer naakt op tv te willen omdat ze bang is dat ze bekend wordt om haar borsten i.p.v. haar acteerwerk.

Niet dat ik vind dat er per se naaktscènes moeten zijn hoor. In vorige seizoenen zaten er erg veel naaktscènes in die helemaal niet nodig waren. Vooral seizoen 3.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.