• 178.163 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.998 votes
Profile

Game of Thrones

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik vond dit ook een top aflevering. Het is toch echt duidelijk te merken dat deze geschreven is door Bryan Cogman. Want die van D&D komen vaak wat rommelig over.

Ik ben ook blij dat ze dit seizoen niet alle verhaallijnen in één aflevering proberen te proppen. Op die manier lijkt er ook meer tempo in te zitten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

rokkenjager wrote:
(quote)

De chemie tussen hun is juist prachtig! Ik zou het liefst meer van ze willen zien.

Was mij niet opgevallen.

Ik had gehoopt dat ook hij zou sneuvelen, maar D&D gaan dit liefdeskoppeltje door ieders strot rammen.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Nicholas wrote:
(quote)

Was mij niet opgevallen.

Ik had gehoopt dat ook hij zou sneuvelen, maar D&D gaan dit liefdeskoppeltje door ieders strot rammen.

Ik hoopte niet dat hij zou sneuvelen, maar als dat het alternatief was voor de scenes die we nu voorgeschoteld krijgen, prima. Gewoon totaal onnodig.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik ben nog steeds Grey-worm fan en vond de scenes met Missandei vorig seizoen een prima manier om de acteurs wat meer screentime te geven. Ik heb er nog steeds geen probleem mee.

Ik stoor me meer aan de hoeveelheid screentime die Brienne dit seizoen al heeft gekregen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik hou me vast aan het Stannis materiaal van dit seizoen (en daaraan gekoppeld, Jon Snow). Meer Dillane aub.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Curly1985 wrote:
Ik ben nog steeds Grey-worm fan en vond de scenes met Missandei vorig seizoen een prima manier om de acteurs wat meer screentime te geven. Ik heb er nog steeds geen probleem mee.
Ik stoor me meer aan de hoeveelheid screentime die Brienne dit seizoen al heeft gekregen.

Ik vind de personages op zich ook wel fijn, hoor. Alleen de scènes die hun gegeven worden vind ik gewoon totaal irrevelant, terwijl voor Barristan dan zogenaamd geen plaats is. Wat betreft Brienne ben ik het met je eens, al vermoed ik dat ze nog wel belangrijk wordt voor de verhaallijn in Winterfell.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

filmfan0511 wrote:
(quote)

Ik vind de personages op zich ook wel fijn, hoor. Alleen de scènes die hun gegeven worden vind ik gewoon totaal irrevelant, terwijl voor Barristan dan zogenaamd geen plaats is. Wat betreft Brienne ben ik het met je eens, al vermoed ik dat ze nog wel belangrijk wordt voor de verhaallijn in Winterfell.

Ik wil dat ze met haar poten van Sansa en Stannis afblijft.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Dragonslayer wrote:

(quote)

Ik wil dat ze met haar poten van Sansa en Stannis afblijft.

Ik ook, maar ik vrees er toch voor.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Briënne had in de boeken ook een nutteloze rol en veels te veel hoofdstukken. Ik had liever meer hoofdstukken van Arya of Jaime gezien in ADWD.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Ben ik de enige die de scenes in Mereen (ook met Daenerys, aangezien het hier vooral over M&GW gaat) überhaupt vind tegenvallen, zeker in vergelijking met voorgaande seizoenen? beetje rommelig wat mij betreft, niet echt ergens naar toewerkend zoals in de boeken het geval is

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ramsay ripped a dress. Shocking zeg. NOT!! Het was niet eens verkrachting. Meh. Ramsay's wreedheid was al behoorlijk tam in de show maar als je dan de berichten op social media leest kom je zelfs dan van een koude kermis thuis. Vooral als je er rekening mee houdt dat dit voor Jeyne Poole in de plaats is gekomen. Toch wel opvallend dat GoT op het gebied van geweld behoorlijk uit weet te pakken, maar als het op seks aan komt zijn ze wel erg conservatief. Jammer.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Daar was ik al een beetje bang voor. Ramsey zet eigenlijk vooral een ongemakkelijke sfeer neer in de serie (wel goed geacteerd), maar wordt inderdaad een beetje ingetoomd. Dit is nou juist het stuk in die verhaallijn dat je je realiseerd dat hij echt een madman is (nog wreder dan Roose) en wat nou juist kracht zet in de ''bastard-brief'' later - hopelijk komt dat ook in de serie. Tevens essentieel en krachtiger voor de verhaallijn van Reek.

Goed, ik ga zo maar eens de episode kijken. Ben toch benieuwd.

Edit: Toch wel een goede aflevering en indringende (no pun intended) slot scene hoor. Alleen wat tam inderdaad als je weet hoe het in de boeken eraan toegaat.

Overigens is Dorne wel een flinke miskleun dit seizoen (helaas). Wel een goede casting wat betreft Areo Hotah en Doran, maar de verhaallijn krijgt nog te weinig vorm, Sand Snakes zijn teleurstellend en de gevechten zijn nog wat matig. Als je je dan bedenkt dat je in plaats van dat ook de Kingsmoot had kunnen zien

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ik ben ook nog geen fan van Dorne helaas. Nog 4 afleveringen te gaan!

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Hmmmm dit seizoen kan nog niet tippen aan de vorige seizoenen. Idd nog 4 afleveringen te gaan.

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Jammer, geen naakte Sophie Turner

Maar prima aflevering hoor

Pimzinator

• 12 messages
  • 3 votes

Trouwens lol, al die Amerikanen die maar zeiken dat ze die laatste scene veel te ver vonden gaan :facepalm:

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Alfie Allen was sterk. Dat dan weer wel. Hall of Faces scène was prima. Dorne is haast lachwekkend, zo slecht.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Oh weer een verkrachting.. Was dat nou echt bedoeld om te shockeren? Vond er echt niets aan, en bovendien (voor GoT standards toch) erg voorspelbaar dat dat er van ging komen. Ik vond trouwens dat die scene volledig contraire ingaat op het personage dat ze van Sansa hebben gemaakt. Jammer! .. Alsof de schijvers niet eens wisten wat ze daar deden en gewoon de kans grepen om te shockeren. Erg teleurstellende resolutie en bovendien inderdaad nog eens tam.

Er is in mijn opinie toch een daling in kwaliteit in GoT sinds dit seizoen. Ik kan er nog steeds van genieten maar het is het label van 'grootse en beste tv show van het moment' totaal (nog) niet (meer) waardig. De trial in Kingslanding was anders wel zeer de moeite.

Trouwens die scenes in Dorne zien er zo amateuristisch uit vergeleken met de rest. Doet me steeds denken aan Xena ofzo uit de 90's.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Nicholas wrote:

Alfie Allen was sterk. Dat dan weer wel. Hall of Faces scène was prima. Dorne is haast lachwekkend, zo slecht.

Alfie Allen was inderdaad sterk.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Book-butchering is nu wel officiëel begonnen.

Dat het allemaal wat tammer is vind ik nogal een opluchting. Met een ander personage hadden ze nog wel wat verder mogen gaan van mij apart, maar met Sansa is het mij allemaal wat te pijnlijk om aan te zien.
Sansa krijgt een rare verhaal-arc op deze manier..

PS. Wat een beroerde vechtscene, leek wel een moving-gif met al die cuts.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Heeft één of andere feminist al een petitie gestart om Game of Thrones per direct te verwijderen van televisie en de uitgebrachte Blurays uit de schappen te halen?

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Kwam hier op terecht: Game of Thrones: Twitter Reactions to Sansa Stark's 'Black Wedding' - time.com

Waarom reageren die Amerikanen zo geschokt? Werd allemaal erg milt in beeld gebracht, en toch zitten die Amerikanen met de handen tegen het gezicht geslagen, spiekend door hun vingers naar die 'vreselijke' beelden te kijken.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dan ben ik meer Amerikaans dan ik dacht, ik vond het ook vreselijk. Het gaat toch om een personage die je hebt zien opgroeien, waar je al menig trauma samen mee hebt doorstaan.
Vorig seizoen leek het begin van een stijgende lijn voor Sansa maar om een boekafwijking te forceren moet ze van de nummer 1 psychopaat van Westeros naar zijn plaatsvervanger.

Not a fan.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Eindelijk eens een goede aflevering! Heerlijk ook die Olenna Tyrel, één van mijn favo's en de enige die Cersei aan kan nu Tyrion weg is en Tywin dood.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Cersei is wel net zo dom als in de boeken. Dat dan weer wel.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Dorne vind ik opzich niet slecht, maar die sandsnakes vallen erg tegen. De gevechten ook een beetje. Red Viper vs The Mountain taferelen verwachtte ik qua choreografie en emotionele power.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

If Margaery dies we riot . Stomme Cersei .

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Curly1985 wrote:
Dan ben ik meer Amerikaans dan ik dacht, ik vond het ook vreselijk. Het gaat toch om een personage die je hebt zien opgroeien, waar je al menig trauma samen mee hebt doorstaan.
Vorig seizoen leek het begin van een stijgende lijn voor Sansa maar om een boekafwijking te forceren moet ze van de nummer 1 psychopaat van Westeros naar zijn plaatsvervanger.

Not a fan.

Mee eens! En waar gaat de serie nu naar toe. Het kabbelt maar wat voort. We krijgen alleen maar meer medelijden met Sansa(weer een trauma erbij), meer hekel aan Cersie, meer hekel aan die Bolton vent, wat is Khaleesi nu eigenlijk van plan? Er gebeurt eigenlijk niet veel. En als ik wat rondlees wordt er erg van het boek afgeweken. Ik weet niet of dat verstandig is. Maar goed, volgende week weer kijken en hopen dat er wat meer voortgang in komt.

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Nicholas wrote:

Cersei is wel net zo dom als in de boeken. Dat dan weer wel.

Cersei is zo dom als het achtereind van een koe! Dat zit maar wat op haar kont gezichtjes te trekken.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

synec wrote:
Oh weer een verkrachting.. Was dat nou echt bedoeld om te shockeren? Vond er echt niets aan, en bovendien (voor GoT standards toch) erg voorspelbaar dat dat er van ging komen. Ik vond trouwens dat die scene volledig contraire ingaat op het personage dat ze van Sansa hebben gemaakt. Jammer! .. Alsof de schijvers niet eens wisten wat ze daar deden en gewoon de kans grepen om te shockeren. Erg teleurstellende resolutie en bovendien inderdaad nog eens tam.

Er is in mijn opinie toch een daling in kwaliteit in GoT sinds dit seizoen. Ik kan er nog steeds van genieten maar het is het label van 'grootse en beste tv show van het moment' totaal (nog) niet (meer) waardig. De trial in Kingslanding was anders wel zeer de moeite.

Trouwens die scenes in Dorne zien er zo amateuristisch uit vergeleken met de rest. Doet me steeds denken aan Xena ofzo uit de 90's.

Het had nog meer shocking kunnen zijn, als ze tenminste Sansa alles aandoen wat Martin Jeyne Poole heeft aangedaan. Echt een verkrachting is het nu ook niet echt, en op Craster's vrouwen na is dat nog niet voorgekomen in de serie

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.