• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.010 votes
Profile

Game of Thrones

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

lilB wrote:

Ja de lijst wordt langer, maar dit is eigenlijk de eerste die me gewoon niet lekker zit.

Mee eens, de serie wil GOEDKOOP scoren, ten koste van een geweldig karakter. Het eerste grote minpunt wat mij betreft.

Sowieso vind ik dit seizoen denk ik het minste, waar is al onze beloofde actie? Kom op hé!

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

JohnWilliams wrote:

(quote)

Mee eens, de serie wil GOEDKOOP scoren, ten koste van een geweldig karakter. Het eerste grote minpunt wat mij betreft.

Sowieso vind ik dit seizoen denk ik het minste, waar is al onze beloofde actie? Kom op hé!

Ik weet niet hoe dat zit met 'alle beloofde actie', maar de eerste helft van een seizoen is altijd meer opbouwend en nooit echt actievol, daar is dit vijfde seizoen echt geen uitzondering in, hoor. Ook een beetje voorbarig om te zeggen dat dit seizoen het minste is aangezien we nog maar 4 afleveringen ver zijn. Verder helemaal met je eens wat betreft Barristan, ontzettend jammere afwijking.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik mag volgens mij blij zijn dat ik de boeken niet heb gelezen als ik de berichten hierboven lees. Vind het seizoen tot nu toe ook maar mwah, maar gelukkig geen ergernissen daar bovenop over veranderingen t.o.v. de boeken.

Die Sons of Harpy knokpartij met Worm en Barristan trouwens, my god wat armoedig in beeld gebracht. En ik dacht altijd dat die Unsullied al jarenlang getraind waren om de meest fearless warriors ever te zijn. Weinig van te merken tegen een paar gemaskerde mannetjes.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

tovenaar wrote:

Ik mag volgens mij blij zijn dat ik de boeken niet heb gelezen als ik de berichten hierboven lees. Vind het seizoen tot nu toe ook maar mwah, maar gelukkig geen ergernissen daar bovenop over veranderingen t.o.v. de boeken.

Boek 4 & 5 zijn enorm moeilijke boeken om te vertalen naar het TV-scherm. Allereerst ben ik blij dat ze dit met 1 seizoen doen ipv met 2 zoals bij het vorige boek.

Dat ze 2000 pagina's in 10 uur televisie gaan proppen betekent ook dat je nog wel wat vuurwerk mag verwachten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ze hadden gewoon wat meer nieuwe interessante personages moeten introduceren (en dan op een goede manier). En die zijn er voldoende.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

tovenaar wrote:

Die Sons of Harpy knokpartij met Worm en Barristan trouwens, my god wat armoedig in beeld gebracht. En ik dacht altijd dat die Unsullied al jarenlang getraind waren om de meest fearless warriors ever te zijn. Weinig van te merken tegen een paar gemaskerde mannetjes.

Ik vond dat ook een beetje jammerlijk. Die Unsullied vond ik ook maar matig verzet bieden tegen een aantal slavendrijvers.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik heb de boeken nooit gelezen en kan dus geen vergelijking maken. Ik ben er achteraf ook wel blij om want vergelijkingen zoeken is vragen om problemen. Een serie of film kan vrijwel nooit een boek vertalen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

filmfan0511 wrote:

(quote)

Ik weet niet hoe dat zit met 'alle beloofde actie', maar de eerste helft van een seizoen is altijd meer opbouwend en nooit echt actievol, daar is dit vijfde seizoen echt geen uitzondering in, hoor. Ook een beetje voorbarig om te zeggen dat dit seizoen het minste is aangezien we nog maar 4 afleveringen ver zijn. Verder helemaal met je eens wat betreft Barristan, ontzettend jammere afwijking.

Klopt, maar tot nu toe vind ik het seizoen wel het minste van allemaal. En Barristan, tsja..ik blijf het onnodig vinden. Zeker omdat aangegeven is dat hij een point-of-view-character in The Winds of Winter is.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Het was dus puur omdat hij ruimte moest maken voor iemand anders?

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

JohnWilliams wrote:
(quote)

Klopt, maar tot nu toe vind ik het seizoen wel het minste van allemaal. En Barristan, tsja..ik blijf het onnodig vinden. Zeker omdat aangegeven is dat hij een point-of-view-character in The Winds of Winter is.

Ik denk dat je hierdoor wel kan aannemen dat Barristan geen grote/ belangrijke rol meer zal spelen in de komende twee boeken en hoogstwaarschijnlijk vroeg in TWOW zal sterven., aangezien de makers het lot van alle personages al weten via Martin.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

brymj wrote:

Het was dus puur omdat hij ruimte moest maken voor iemand anders?

Ik vermoed dat dat een van de redenen is ja. Daarnaast is Selmy een introvert personage die in boek 5 zijn eigen POV hoofdstukken krijgt. Ik had graag wat van deze hoofdstukken gezien in de serie maar deze zijn natuurlijk moeilijk te vertalen naar het scherm.

Hetzelfde probleem hadden ze met Cersei die in boek 4 ook ineens een POV personage werdt. Dit hebben ze voor een deel opgelost door de allereerste flashback vd serie in aflevering 1.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

filmfan0511 wrote:
(quote)

Ik denk dat je hierdoor wel kan aannemen dat Barristan geen grote/ belangrijke rol meer zal spelen in de komende twee boeken en hoogstwaarschijnlijk vroeg in TWOW zal sterven., aangezien de makers het lot van alle personages al weten via Martin.

Het kan zijn dat hij wel een belangrijke rol krijgt maar dat die rol door een ander personage wordt overgenomen in de serie. Bovendien heeft GRRM gezegd dat er meerdere personages in de serie zullen sterven die aan het eind van de boeken nog gewoon leven.

Ik heb ook een beetje een vermoeden dat ze Selmy hebben laten sterven 'just for the sake of killing someone'. Als je boek 4 en 5 bekijkt zouden er ook vrij weinig personages gedoemd zijn.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Dragonslayer wrote:
(quote)

Het kan zijn dat hij wel een belangrijke rol krijgt maar dat die rol door een ander personage wordt overgenomen in de serie. Bovendien heeft GRRM gezegd dat er meerdere personages in de serie zullen sterven die aan het eind van de boeken nog gewoon leven.

Ik heb ook een beetje een vermoeden dat ze Selmy hebben laten sterven 'just for the sake of killing someone'. Als je boek 4 en 5 bekijkt zouden er ook vrij weinig personages gedoemd zijn.

Of misschien hebben ze Selmy laten sterven omdat hij in de series van geen belang meer was? Om eerlijk te zijn vond ik hem een beetje nutteloos de laatste twee seizoenen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

En dat terwijl hij in de boeken wel belangrijk is.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Jammer van Selmy maar lig er ook niet echt wakker van. Serie heeft een gelimiteerde tijd te besteden aan personages en Selmy was een naar achtergeschoven kindje wat dat betreft.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Selmy zo aan zijn einde moest komen. Ik vond hem in de serie een goede acteur en een aangenaam personage. Daarnaast speelt hij, zoals hierboven meerdere malen aangegeven is, een belangrijke rol in het vijfde boek. Sowieso mis ik in Mereen nog een beetje het grotere verhaal. De nadruk ligt nu op enkele actiescenes en wat dialogen van Dany, terwijl er in de boeken veel en veel meer is; de belegering van de Yunkai, Quentyn Martel, het complot rondom Hizdar als Harpijlid, de zorgen van Selmy als POV-character.. Dit alles lijkt ten koste te gaan van een flinke versnelling van de plotlijnen.
Ik moet wel zeggen, de slotscene van afl. 4 vond ik wel enorm spectaculair. Geweldige muziek van Ramin Djawadi als begeleiding van de actie waar ik als fan toch ook van geniet. Tuurlijk, de Unsullied zouden sterker moeten zijn, maar de dreiging van de Harpij komt op deze manier wel erg goed naar voren.

Deze aflevering week alweer enorm af van de boeken, dat zal dus vanaf nu echt de norm zijn en blijven (eigenlijk al vanaf afl.3). Gedeeltelijk jammer, maar aan de andere kant maakt het me ook steeds benieuwder naar het verdere verloop van het verhaal.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Winter's coming... The walkers are coming... War is coming...

Ondertussen al vijf seizoenen lang aan het wachten op die 'winter'.

Swat, gisteren wel een fijne episode, maar eens weer een verdere opbouw aflevering naar... Ja naar wat nu eigenlijk? Ik begin een vreemd gevoel bij deze serie te krijgen. Ondanks dat dit al vijf seizoenen loopt, heb ik nog steeds het gevoel dat het nog maar net allemaal is begonnen en het allemaal nog moet gaan komen. Ben niet mee met de boeken, maar wanneer krijgen de eindeloze setups de voorbije seizoenen eindelijk eens een pay off? Niet dat ik mijn geduld begin te verliezen, maar ben wel erg benieuwd hoelang ze dit nog gaan(/kunnen) doortrekken. Ik vind het Jon Snow en Stannis verhaal aan de Wall eigenlijk als enige echt nog boeien doordat het duidelijk ergens naartoe gaat. De rest moet het maar hebben doordat de personages me (gelukkig nog) boeien.

En is dit seizoen niet 2 boeken samen? Ben benieuwd waar het beloofde vuurwerk gaat komen dit seizoen... Tot zover weinig van gezien. Hoop alvast niet dat ze weer met wat 'shock value' gaan komen om ons aandacht erbij te houden door weer eens een hoofdpersonage genadeloos af te slachten. Door die kaart kijk ik ondertussen al heen.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

synec wrote:

Winter's coming... The walkers are coming... War is coming...

Ondertussen al vijf seizoenen lang aan het wachten op die 'winter'.

Swat, gisteren wel een fijne episode, maar eens weer een verdere opbouw aflevering naar... Ja naar wat nu eigenlijk? Ik begin een vreemd gevoel bij deze serie te krijgen. Ondanks dat dit al vijf seizoenen loopt, heb ik nog steeds het gevoel dat het nog maar net allemaal is begonnen. Ben niet mee met de boeken, maar wanneer krijgen de eindeloze setups de voorbije seizoenen eindelijk eens een pay off? Niet dat ik mijn geduld begin te verliezen, maar ben wel erg benieuwd hoelang ze dit nog gaan(/kunnen) doortrekken. Ik vind het Jon Snow en Stannis verhaal aan de Wall eigenlijk als enige echt nog boeien doordat het duidelijk ergens naartoe gaat. De rest moet het maar hebben doordat de personages me (gelukkig nog) boeien.

En is dit seizoen niet 2 boeken samen? Ben benieuwd waar het beloofde vuurwerk gaat komen dit seizoen... Tot zover weinig van gezien. Hoop alvast niet dat ze weer met wat 'shock value' gaan komen om ons aandacht erbij te houden door weer eens een hoofdpersonage genadeloos af te slachten. Door die kaart kijk ik ondertussen al heen.

Staan nog een aantal grote gebeurtenissen aan te komen, hoor, maak je maar geen zorgen. Al is dit seizoen natuurlijk vooral setup naar de laatste twee seizoenen, zoals de 2 boeken waarop dit seizoen gebaseerd is vooral opbouwt naar de laatste 2 boeken.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Grey Worm + Missandei = boring as hell.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Fijne 5e aflevering. Veel Winterfell, Sansa's verhaallijn bevalt me eigenlijk wel goed.
De scenes met Jorah & Tyrion waren een lust voor het oog. Valyria Prachtig dat ze dat in de show hebben verwerkt.

Maaruh.. Waar gaat Melissandre heen?
PS. Jon weet wanneer hij ergens binnen moet wandelen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

[quote]tbouwh wrote:
Geweldige muziek van Ramin Djawadi als begeleiding van de actie waar ik als fan toch ook van geniet. Tuurlijk, de Unsullied zouden sterker moeten zijn, maar de dreiging van de Harpij komt op deze manier wel erg goed naar voren.

Geweldige muziek daar, maar op zich vind ik de muziek ook wat tegenvallen dit seizoen. Seizoen 3 en 4 hebben naar mijn mening voor alsnog de beste muziek.

Ik mis heel erg Dorne tot nu toe in de serie, hopelijk krijgen we daar meer van te zien.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Nicholas wrote:

Inderdaad saai en ook gewoon onnodig, voegt niks toe, het had interessanter geweest als Missandei gewoon 10 jaar oud was, dat maakt haar juist interessant

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Shit hey, wat waren die scenes met Jorah en Tyrion prachtig.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Ze hebben dus Jon Connington en Jorah Mormont samengevoegd, ik had al zo'n idee dat Jorah wat opgelopen zou zijn Maar erg prachtige scenes inderdaad

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Uitstekende vijfde aflevering.

Het is een echte North-centric episode, met lekker veel Stannis, Jon, Reek, Ramsay en Roose. Dan weet je het wel al. Scènes in Winterfel zijn echt genieten. Op voorhand had ik er toch een beetje schrik voor dat ze deze verhaallijn teveel zouden aanpassen, omdat Theons chapters in ADWD wmb tot de beste uit de serie behoren, maar ik ben erg tevreden. Alfie Allen aka Theon blijf ik ook ontzettend indrukwekkend vinden. Aan the Wall spenderen we ook heel wat tijd deze episode, kan nooit kwaad. Ik vind toch wel dat Stannis dit seizoen heel anders overkomt, op de een of andere manier meer als boek-Stannis. En ook in deze aflevering weer een felle R+L=J verwijzing. Overduidelijk dat de makers hiernaar aan het opbouwen zijn. Tyrions scènes waren heerlijk. Die blik op Valyria doet het toch voor mij. Krijgen we trouwens toch nog een stukje Jon Connington in de vorm van Jorah.

Ook wat minpuntjes. Dany's beslissing kwam te plots/random over, Grey worm/Missandei is het saaiste wat de show te bieden heeft (echt waar, als dit Grey Worms toekomstige rol betekent had ik hem liever ook dood gezien) en het feit dat zowel Shireen, Selyse als Mel met Stannis meegaan. Vooral dat Melisandre meegaat vind ik erg vreemd en kan nog wel eens verregaande gevolgen hebben (boekenkezers begrijpen me wel).

overall misschien wel de beste dit seizoen so far. Wat blijft dit trouwens visueel een fan-tas-tische serie. Die overzichtsshots van Valyria, Stannis' leger dat vertrekt, Winterfel. En last but not least de draken, al is dat allang geen verrassing meer.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ik lees hier gelukkig dat ik niet de enige ben die niks heeft met Grey Worm + Missandei. Saaiste scenes van de serie. Al is Gilly een goede tweede.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

lilB wrote:
Ik lees hier gelukkig dat ik niet de enige ben die niks heeft met Grey Worm + Missandei. Saaiste scenes van de serie. Al is Gilly een goede tweede.

Mhm, heb ik dan weer geen problemen mee, omdat als ze eens in beeld komt dat altijd in combinatie is met Samwel, wat ik wel een leuk personage vind. Door hun conversatie in deze aflevering kreeg ik ook de indruk dat Samwels Oldtownverhaallijn nog verwerkt gaat worden, waarschijnlijk volgend seizoen dan.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Nicholas wrote:

De chemie tussen hun is juist prachtig! Ik zou het liefst meer van ze willen zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Misselijkmakende lovestory waar je wel een teiltje bij nodig hebt. Manmanman. Slaan de plank goed mis met The Unsullied zeg, en vind het vooralsnog maar een vervelende bedoeling. D&D lijken het op narratief vlak ook niet echt te kunnen bolwerken.

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

De afgelopen afleveringen vond ik minder, nummer 5 was weer wat beter. Vooral de driehoek Ramsay - Sansa - Theon belooft veel goeds, zeker met Briënne en Stannis op de achtergrond.Dorn en de zandslangen vond ik in de boeken al saai, en in de serie is dat tot nu toe niet anders. Ook de verhaallijn Mereen blijft wat hangen, met als dieptepunt Grey Worm en Missandei.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.