• 178.169 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.061 votes
Profile

Game of Thrones

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

TV-show Tommen is vele malen gelukkiger dan Boek-Tommen.

Toch wel erg benieuwd naar wat ons te wachten staat in Winterfell. Een boekafwijking waar ik vooralsnog wel mee kan leven. De Manderly's lijken jammer genoeg wel overbodig te worden.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Ook jammer van de wijziging van de Kindly Man, was daar eigenlijk wel benieuwd naar

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima derde aflevering weer, tempo lijkt iets sneller te zijn, waardoor de aflevering voorbij is gevlogen. Ben benieuwd naar wat Arya nog meer te wachten staat.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Sansa neemt dus ook de rol over van Jeyne Poole over, benieuwd hoe dit gaat aflopen. Moeilijk voor te stellen dat Petyr Baelish haar zo maar weggeeft aan Ramsay Snow, die toch een aardig beruchte reputatie heeft

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

brymj wrote:
Sansa neemt dus ook de rol over van Jeyne Poole over, benieuwd hoe dit gaat aflopen. Moeilijk voor te stellen dat Petyr Baelish haar zo maar weggeeft aan Ramsay Snow, die toch een aardig beruchte reputatie heeft
Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen met Cercei omdat ze door haar gezocht wordt voor de moord op Joffrey. Dat wordt straks dikke ruzie.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Prima derde aflevering, beste van de drie.

Erg sterke scènes aan the Wall met de conversaties tussen Jon/Stannis/Davos en natuurlijk de onthoofding van Janos Slynt. Precies zoals ik de scene had willen zien, perfect uitgevoerd. Ik ben wel blij dat ze dit seizoen tot nu toe zo spot on zijn met The Wall storyline en Jon goed materiaal gegeven wordt, iets wat in vorige seizoenen soms wat minder was.
In Kingslanding enkele heerlijke scenes met Cercei/Maergery en de introductie van the High Sparrow. Pryce is ideaal gecast, daar kunnen we nog veel moois van verwachten.
Ik keek deze aflevering vooral uit naar Winterfell en dat stelde zeker niet teleur. Persoonlijk vond ik de Ramsey/Roose scenes en dan ook nog eens met Littlefinger wel puur genieten. Alfie Allen heeft zonder deze aflevering een woord te zeggen, wmb een van de beste prestaties deze aflevering neergezet.

Voor de rest vond ik de scenes met Tyrion en de terugkeer van Jorah ook uitstekend. erg benieuwd naar de volgende episodes.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

en natuurlijk de terugkeer van Gregor Clegane

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Prima aflevering weer, deze derde.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Sterke aflevering. Meeste scenes en dialogen zijn weer van hoog niveau. Game of Thrones weet boeiend en spannend te blijven zonder dat er écht schokkende dingen gebeuren die loser van een Janos moest nu eenmaal een keer zijn verdiende lot ondergaan.
Voor de boekenlezers, hier de verschillen tussen afl.3 en de boeken (en jeetje, wat zijn dat er veel)
"Game of Thrones" High Sparrow (TV Episode 2015) - Trivia - IMDb

Ik vond het persoonlijk het meest verrassend dat Sansa in de serie terugkeert in Winterfell en daar nu aan Roose uitgehuwelijkt gaat worden. Dat is nog eens wat anders dan in de boeken, waar Sansa in boek 5 nog steeds in de vallei zit, terwijl Roose door een list aan een 'neppe' Arya wordt gekoppeld. Van Tyrion's verhaallijn is ook een flink stuk gekort, aangezien ie nu Jorah al tegenkomt.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

@2:45

Wie zijn nu die 'nieuwe vrienden' van Littlefinger? Ik dacht eerst aan het noorden maar had hij het hier over de Tyrell's?

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Klopt en wellicht ook the Boltons.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Maar hij heeft het over betrouwbare mensen die Joffrey heel graag dood wilde hebben. Klinkt als Stark-aanhangers toch?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De Tyrell's. De betrokkenheid van Olenna wordt volgens mij in diezelfde aflevering of net daarna zelfs toegegeven door haar zelf.

De Noorderlingen vertrouwen hem, zeker op dat moment, voor geen meter.

Und3rdog

• 104 messages
  • 0 votes

Echt een top serie dit! Draken, veldslagen, moord, actie, lekkere naakte wijven, incest, intriges... wat wil een mens nog meer??

eppo349

• 874 messages
  • 4064 votes

Rust...

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

brymj wrote:

Ook jammer van de wijziging van de Kindly Man, was daar eigenlijk wel benieuwd naar

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat Jaqen deze rol heeft overgenomen. In de boeken had ik ook verwacht Jaqen in Braavos aan te treffen, terwijl hij in heel FFC/ADWD amper een rol heeft. En in de serie wordt het sowieso gedaan om de hoeveelheid personages in toom te houden.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Voor de mensen die aflevering 4 al gezien hebben...

Zou het bijzonder raar vinden en het eerste grote minpunt aan de show, als ze Barristan Selmy laten doodgaan, terwijl hij in de boeken nog leeft. Ik moet toegeven, wat een heerlijke scene waarin we EINDELIJK eens wat skills van de beste ridder van Westeros te zien krijgen, maar wat zonde als hij zo ten onder zou gaan...Barristan Selmy verdient een betere ondergang dan deze (eigenlijk hoop ik dat hij gewoon blijft leven, net zoals in de boeken).

Wat jullie?

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ik ga er vanuit dat ie blijft leven, anders is het een grote domper.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Morsdood. Bekijk de promo voor volgende week maar eens.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Net gezien inderdaad.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Hoogtepunt in deze aflevering was Stannis en Shireen. Sand Snakes waren aardig kut. Carice voor de verandering weer eens in d'r nakie (wel een geweldig lichaam overigens).

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

dus hoogstwaarschijnlijk zal Jorah(?) de plaats van Barristan in gaan nemen? Aangezien Barristan juist op het punt stond een belangrijk personage te worden, met POV etc. Want ik zie in de promo dat Tyrion en hij al bij Drogon aankomen... wat in het boek nog niet eens is gebeurd
De lijst wordt steeds langer Grenn, Pyp, Irri, Jiqui, Rakharo, Jeyne Westerling (Talisa), Xaro Xhoan Daxos, etc. etc

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Ja de lijst wordt langer, maar dit is eigenlijk de eerste die me gewoon niet lekker zit.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Want ik zie in de promo dat Tyrion en hij al bij Drogon aankomen...

Drogon kan als draak grote afstanden afleggen, dus volgens mij zal Tyrion en Jorah's verhaallijn zich voorlopig in en rond Volantis afspelen. Ik denk dat we in de komende afleveringen de stone men nog te zien krijgen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Eerste indruk van de Sand Snakes is méh. Scene met Barristan Selmy is heerlijk, zo ook de scene tussen Stannis en Shireen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Oeff wat een ongemakkelijke aflevering, bijna alleen maar scenes die afwijken van de boeken.. De laatste scene natuurlijk als major afwijking. Ser Barristan moet plaats maken voor iemand, dat is vrij duidelijk maar waarom moet Grey worm dan ook dood..?
Selmy die vroegtijdig sterft kan ik als boekafwijking begrijpen maar hoe het gebeurde voelde zo random.
Als dit impact had moeten hebben dan is het naar mijn mening niet geslaagd en gewoon weer een actiescene a la game of thrones die casualties heeft. Had het dan tijdens de rellen van aflevering 2 laten gebeuren terwijl hij Dany beschermde.

Ook vond ik de dialogen in deze aflevering vaak niet best. Voor sommige boekenlezers misschien leuk dat sommige zaken nog genoemd worden maar voor seriekijkers slechts bla bla lijkt mij, en moeilijk in te schatten wat wel en wat niet nog van belang gaat zijn.

En dan nog Dorne, doe het goed of schrap het helemaal. Voelt vooralsnog als een verplicht nummertje.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Aflevering 4 stelt niet teleur maar ik begin ook moeite te krijgen met enkele boekafwijkingen.

Het ergste tot nu toe vind ik het idee dat Ellaria Myrcella iets zou willen aandoen. Dat ze de rol van Arianna overneemt met betrekking tot het willen starten van een oorlog vind ik verder prima.

Cercei slaat het aanbod van Mace af (wat ik misschien deels kan begrijpen) maar stuurt hem naar de Iron Bank om ze respect te tonen? Wat wil ze daar precies mee bereiken?

Ik vind het jammer hoe ze de verhaallijn van de Sparrows aanpakken. In het boek hebben ze de macht min of meer gegrepen en hier wordt het ze door Cercei compleet aangeboden.

De verhaallijn van Dany vind ik nog steeds niet zo interessant. Barristan gaat dood, ok prima. Maar wat voegde die vechtscène behalve dat verder toe? Het was gewoon een random harpy attack toch?

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

De dialoog tussen Sansa en Littlefinger bevatte wel een lichte verwijzing naar R+L=J

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

'Sons of the Harpy' is zeker een goede aflevering, met helaas hier en daar wat minpuntjes. Ik denk ook dat er tot nu toe nog geen enkele aflevering zo fel afweek van de boeken als deze. Het meeste kan ik wel waarderen, niet alles. Zo is de scène met de Sand Snakes simpelweg erg slecht. Ben tot nu toe erg teleurgesteld over de Dorne storyline, een beetje hoe Curly1985 het verwoordt. Ik hoop dat hier verandering in komt. De dood van Barristan en (?) Grey worm staat ook mij tegen. Hier wordt Selmy toch wel tekort mee gedaan.
Kon deze aflevering wel erg genieten van de wat kleinere details/scènes. Tyrion en Jorah wordt volgens mij een heerlijk duo, kan niet anders met twee van de beste acteurs uit de show. Dan heb je nog Stannis/Shireen (heerlijke scene met een geweldige Dillane) Jon/Mel en Sansa/Littlefinger. Ik hoop dat Winterfell in de komende afleveringen wel veel meer aandacht krijgt, weer geen Reek, Ramsay en Roose

Ik ben erg benieuwd naar de volgende episodes, die preview van episode 5 zag er wel geweldig uit.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Dragonslayer wrote:

Cercei slaat het aanbod van Mace af (wat ik misschien deels kan begrijpen) maar stuurt hem naar de Iron Bank om ze respect te tonen? Wat wil ze daar precies mee bereiken?

Volgens mij deed ze dat gewoon zodat Mace weg was van Kingslanding terwijl Loras gearresteerd werd. vond ik ook wel een vreemde scène trouwens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.