• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.264 actors
  • 9.374.478 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Moet geweldig geweest zijn in dergelijke inferieure kwaliteit.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Naomi Watts wrote:

Het moet vast nog geweldiger zijn om nu weer een maand te moeten wachten voor je een nieuwe aflevering kan kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook dat inderdaad.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Dat stukje met Loras, echt verschrikkelijk. Ze doen echt geen moeite om een fatsoenlijk personage van hem te maken.

Dat vind de acteur zelf ook blijkbaar.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Naomi Watts wrote:

Ach ik vond het reuze meevallen. het doet voor mij iig geen afbreuk aan de serie. Ik doe bovendien veel aan herziening, dus zal op zijn tijd weer alles terugzien op HD.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Steady seizoensopener. Nog niet veel plot te bespreken maar wat ziet deze serie er toch fan-tas-tisch uit. Erg benieuwd naar die ene CGI-heavy scene later dit seizoen.

Hoogtepunt voor mij was de scene tussen Lancel & Cersei.

Volgende week gaan we naar Dorne en zien we een hoop nieuwe castleden maar wil eigenlijk vooral de high sparrow zien.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeer scenes met Tyrion en Varys. Dat zijn voor mij echt de beste scenes.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

JohnWilliams wrote:

Ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeer scenes met Tyrion en Varys. Dat zijn voor mij echt de beste scenes.

Eens. Aflevering net voor de tweede keer gezien, en de scenes tussen die twee waren echt goed.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Curly1985 wrote:

Hoogtepunt voor mij was de scene tussen Lancel & Cersei.

Cersei is ook weer helemaal aan trouwens.

Lancel: I led you into the darkness.

Cersei: I doubt you've ever led anyone anywhere.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

filmfan0511 wrote:

Klopt, a storm of swords en a dance with dragons bestaan uit twee afzonderlijke boeken. Worden volgens mij in geen enkele vorm samengevoegd tot 1 boek.

En toch zijn ze er:

http://www.prozanostra.com/sites/default/files/images/e99b_dance_with_dragons.jpg

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Ah, oké. Had ik geen idee van. Weer iets bijgeleerd vandaag

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Tuurlijk zijn die er wel. Ik heb een Engelstalige versie (gekocht als/in set) en dat zijn toch echt maar 5 boeken.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Nicholas wrote:

Tuurlijk zijn die er wel. Ik heb een Engelstalige versie (gekocht als/in set) en dat zijn toch echt maar 5 boeken.

Volgens mij precies de set die ik ook tegenkwam, haha. Daarom vroeg ik het me af.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Eerste aflevering vond ik een degelijke opbouwer, beetje zoals de eerste van seizoen 4. Scene met de jonge Cersei vond ik ook mooi, op die manier wordt de boeken toch weer eer aangedaan. Maar die scene met Loras en die andere idioot...brr

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Die scene met Loras was inderdaad afschuwelijk, waar in het boek het slechts geruchten zijn, wordt het in de serie er wel heel dik bovenop gelegd, jammer.

Feast for Crows en Dance of Dragons heeft volgens mij toch genoeg interessante scenes, zelfs voor iemand als Loras

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

tbouwh wrote:

Eerste aflevering vond ik een degelijke opbouwer, beetje zoals de eerste van seizoen 4. Scene met de jonge Cersei vond ik ook mooi, op die manier wordt de boeken toch weer eer aangedaan. Maar die scene met Loras en die andere idioot...brr

Die andere idioot zal ook wel helemaal blij zijn geweest dat die terug mocht komen in seizoen 5.. Totdat die het script las. Hopelijk verdwijnt die snel van het toneel, voegt niets toe.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Curly1985 wrote:

(quote)

Die andere idioot zal ook wel helemaal blij zijn geweest dat die terug mocht komen in seizoen 5.. Totdat die het script las. Hopelijk verdwijnt die snel van het toneel, voegt niets toe.

Tsja, veel meer dan bordelen opfleuren met zijn aanwezigheid heeft het script hem nog niet gebracht..iets als karakterontwikkeling is op hem niet van toepassing. Dan had ik veel liever een Ros, die ook nog een belangrijke rol speelde in het plot en een aantal dialogen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Moet ook eerlijk zeggen dat ik die scene met Loras echt jammer vond. Doe dat een scene met Daenarys of Tyrion en Varys erbij, dat zie ik veel liever. Muziek viel trouwens totaal niet op in de eerste aflevering, hopelijk krijgen we nog wat spectaculairs te horen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Gwendoline Christie spotted (maybe) in new Star Wars trailer - winteriscoming.net

Nog steeds wilde speculatie natuurlijk maar Brienne die een stormtrooper-leger leidt zie ik wel voor me.

Sowieso natuurlijk al fantastisch voor Gwendoline Christie dat ze deel uit maakt van de film.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Zo, de aflevering net voor een tweede maal gezien. Vorig jaar had ik dat ook met aflevering één: die ging me als weer de eerste van het seizoen zo snel dat ik gelijk daarna niet meer goed wist wat ik allemaal had gezien. Een herziening toen in diezelfde week vond ik prettig - en heb ik dit jaar wederom gedaan.

Ik vond het echt een top opening van dit nieuwe seizoen met weer ontzettend veel ontwikkeling of basislegging voor ontwikkeling met het oog op de komende afleveringen.

GoT ziet er ook meteen weer uit als de kwaliteit van een (goede!) film, iets dat zeer bijzonder blijft. Hoogwaardige productie voor een televisieserie, en ze houden de kwaliteit gelukkig elk seizoen weer vast.

Mooiste scènes waren voor mij bij The Wall (Jon Snow & Stannis etc., Jon Snow & Mance) met een zeer sterk einde ook. Wat een sterk karaktervertoon van Jon in deze aflevering. Verder Tyrion & Varys, wat een dialogen en goed dynamisch samenspel! En de dialoog tussen Cersei en Lancel is kort maar krachtig en springt eruit.

Mysterieuze ontwikkeling bij Sansa en Littlefinger, waar ze heen gaan is voor ieder natuurlijk een raadsel... En ik ben zeer zeker benieuwd.

Ook in Mereen heb ik genoten van de scènes. Draken zijn weer een stuk groter trouwens, en dat zelfs voor Viserion en Rhaegal die in gevangenschap niet zo kunnen groeien als Drogon dat kan. The Sons of the Harpy zijn begonnen met terreur en voor Dany wordt het misschien crunchtime met al dit. Wat kun je zonder de draken? En krijgt ze nog controle over hen?

Super openingsscène overigens. Vanaf de eerste paar shots zaten wij hier al: ooh, Maggy the Frog! Maggy the Frog! Flashback

Ik kijk uit naar komende maandag !!!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

JohnWilliams wrote:

Moet ook eerlijk zeggen dat ik die scene met Loras echt jammer vond. Doe dat een scene met Daenarys of Tyrion en Varys erbij, dat zie ik veel liever. Muziek viel trouwens totaal niet op in de eerste aflevering, hopelijk krijgen we nog wat spectaculairs te horen.

De eerste aflevering was dan ook een opwarmer met de nadruk op enkele dialogen (bijv. Varys en Tyrion). Ik verwacht dat met de actie en de grotere dramamomenten de muziek ook nog wel explicieter en beter zal worden. Al moet ik zeggen dat ik de muziek in seizoen 4 ook al wel minder vond dan in seizoen 2 en 3 (muv het prachtige 'the Children')

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

IJzersterke tweede aflevering. Wat een ongelooflijk hoog niveau weet deze serie toch te halen. De prachtige scenes volgen elkaar op in deze aflevering: Arya die aankomt bij The House of Black and White, Daenerys en Drogon, het landschap achter Jaime en Bronn tijdens hun gesprek, en ga zo nog maar even door. De dialogen blijven natuurlijk ook van uitzonderlijke klasse.

Laat de rest van dit vijfde seizoen maar komen!

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ook de tweede aflevering stelt niet teleur. Het lijkt er ook op dat dit seizoen meer tempo heeft zonder dat het gerusht overkomt.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ik mis Jorah wel @ Dani's side.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dragonslayer wrote:

Ook de tweede aflevering stelt niet teleur. Het lijkt er ook op dat dit seizoen meer tempo heeft zonder dat het gerusht overkomt.

Serieus? Ik vind het enorm gerushed.

Impressionistisch sterk, fijn om een glimp van Dorne op te vangen en weer is er een Martell magnifiek gecast. Mar op narratief vlak, qua pacing en keuzes qua wat uit het geheel te laten en wat niet ziet er vooralsnog niet al te best uit.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Naomi Watts wrote:
(quote)

Serieus? Ik vind het enorm gerushed.

Impressionistisch sterk, fijn om een glimp van Dorne op te vangen en weer is er een Martell magnifiek gecast. Mar op narratief vlak, qua pacing en keuzes qua wat uit het geheel te laten en wat niet ziet er vooralsnog niet al te best uit.
Het enige wat ik misschien wat gerusht vond was die verkiezing voor de lord Commander of the Night's Watch. Dat had ook al eerder genoemd moeten worden in een vorige aflevering.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dragonslayer wrote:
(quote)
Het enige wat ik misschien wat gerusht vond was die verkiezing voor de lord Commander of the Night's Watch. Dat had ook al eerder genoemd moeten worden in een vorige aflevering.

Ik had nogal moeite met de opstand in Meereen, die omslag was nou net iets te willekeurig. Dat had ik liever zien sluimeren.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik heb de serie ook eens geprobeerd (ik heb van de eerste vier seizoenen 11 afleveringen gezien op basis van de beoordelingen op IMDB: van de rest heb ik samenvattingen gelezen), en het beviel me eigenlijk best goed. In filmisch opzicht is het allemaal vrij matig: acteerwerk, cinematografie, muziek, montage. Maar het plotverloop heeft zeker zijn momenten. Niet alle plotlijnen interesseren me even veel en het tempo ligt niet altijd even hoog, maar de serie heeft enkele memorabele personages en schuwt dappere plotkeuzes niet (wat betreft de dood van belangrijke personages, taboes en sporadische geweldsuitbarstingen). Ik begrijp dus wel waarom het zo populair is, en ik heb me er zelf ook best goed mee vermaakt. Niet slecht.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Waarom zou je 11 afleveringen kijken en van de rest samenvattingen?

En matig filmwerk? Lol?

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Animosh wrote:
Ik heb de serie ook eens geprobeerd (ik heb van de eerste vier seizoenen 11 afleveringen gezien op basis van de beoordelingen op IMDB: van de rest heb ik samenvattingen gelezen), en het beviel me eigenlijk best goed. In filmisch opzicht is het allemaal vrij matig: acteerwerk, cinematografie, muziek, montage. Maar het plotverloop heeft zeker zijn momenten. Niet alle plotlijnen interesseren me even veel en het tempo ligt niet altijd even hoog, maar de serie heeft enkele memorabele personages en schuwt dappere plotkeuzes niet (wat betreft de dood van belangrijke personages, taboes en sporadische geweldsuitbarstingen). Ik begrijp dus wel waarom het zo populair is, en ik heb me er zelf ook best goed mee vermaakt. Niet slecht.

????????????????? x 1000

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.