• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.505 votes
Profile

Game of Thrones

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Young Griff claimt de zoon van Rhaegar en Elia Martell te zijn.
En ik hoop inderdaad Lady Stoneheart wel te zien

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik denk inmiddels zoiets van 'ok laat de serie maar voorbij de boeken gaan'. Het duurt me nu echt gewoon te lang voor dat 6e boek eens uitkomt om vervolgens nog een keer 5 jaar op de 7e te wachten.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Kwam net iets tegen van de Washington Post waarin alle doden per seizoen op een rijtje staan, best vet gedaan. Staat de doodsoorzaak bij, degene door wie hij of zij vermoord is en tevens ook waarom. Linkje is hierrrr.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Woww, dat is gaaf gedaan inderdaad! Thanks for sharing.

Wel ziekelijk, want iemand heeft daar dus ontzettend veel tijd aan besteed... ''all 456 deaths'' !

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

anne J wrote:

Woww, dat is gaaf gedaan inderdaad! Thanks for sharing.

Wel ziekelijk, want iemand heeft daar dus ontzettend veel tijd aan besteed... ''all 456 deaths'' !

And counting.. Haha!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Wat een ontzettend tof overzicht! Het plezier dat wij eraan hebben weegt wellicht alleen niet op tegen de tijd die die persoon erin heeft gestoken

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Heb nog zo'n overzichtje gevonden. Lijkt veel op elkaar maar deze is nog uitgebreider. Staan ook de (nog) levenden bij. Informatie van wie ze familie zijn, voor wie ze werken etc. Ook een overzicht van alle families en hoe ze met elkaar verbonden zijn (haat, vriendschap etc.), een map met alle gebieden, een tijdlijn en alle geloven. Erg vet al die overzichten.

Klikken voor het linkje

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Hahaha ge-we-lig!

CorvisChristi

• 382 messages
  • 342 votes

brymj wrote:

En ik hoop inderdaad Lady Stoneheart wel te zien

Na alle beweegredenen, geruchten en speculaties die tot nu toe de ronde hebben gedaan op internet, ziet het er toch naar uit dat dat niet gaat gebeuren.... .

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Ik ga wel wachten tot de versies met 720p / 1080p kwaliteit uitkomen.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik heb er ééntje voor de grap gedownload. De kwaliteit is nog niet eens zo slecht voor zo'n vroege versie. Maar nu ga ik netjes tot morgen wachten aangezien ik zelf een HBO abonnement heb.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik kijk alleen 720/1080 maar het liefst 1080.

De rest laat ik schieten.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Raffael77 wrote:

Ik kijk alleen 720/1080 maar het liefst 1080.

De rest laat ik schieten.

Ja, dit. En het liefst een 1080p webrip.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik doe ook netjes wachten tot morgen voor de 1080p versie. Moet er ook niet aan denken om nu 4 afleveringen te kijken en dan weer een maand moeten wachten op nieuwe afleveringen.

Er zit toch ook een watermerk in die gelekte afleveringen?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Het watermerk is vervaagd. Ook eentje gedownload maar te slechte kwaliteit imo.

Bovendien inderdaad geen zin om alles in één keer te kijken. Ik wacht wel netjes elke week.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Kwaliteit is prima te doen van de aflevering. Iets minder scherp maar ik heb niet geërgerd en dat doe ik al vrij snel.

Blij dat de show weer begonnen is. Zit er meteen weer in. De Nederlanders zijn ook weer goed vertegenwoordigd deze aflevering.

Overigens las ik veel berichten terug en zag ik erg veel boekspoilers staan. Was er niet een afspraak voor een apart topic wat dit betreft. Ik ben nog maar bezig met boek 3 dus durf hier niet meer op spoilertags te klikken haha.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ze zeggen dat de delen die nu uit zijn refereren naar seizoen 1-4 althans dat las ik.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Illum Sphere wrote:

(quote)

Ja, dit. En het liefst een 1080p webrip.

Idd. Al die gekken die niet kunnen wachten met van die avi of divx versies met line audio mp3 en dan 128 kb pfff.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kudt, dan zit ik net in New York.

Prima opener, ik ben wel tevreden. Lijntjes uitgezet, Jon / Mance en Varys / Tyrion was genieten. Einde ook zeer goed te pruimen en vond dit Mancel ijntje best wel goed eigenlijk. Positief, op de 'naakt'scene van Clarke na. Clarke lijkt dus wel een no nudity clause te hebben. Preutse zooi, schiet het dan off-camera en gebruik niet het laken truukje.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Flauwe opening.

Er wordt wel eens gezegd dat dat het materiaal uit AFFC/ADWD wordt gestroomlijnd omdat de kijkers anders in slaap zullen vallen. Maar wat vers bloed had wel degelijk wat toe kunnen voegen als het speelveld eigenlijk alleen maar kleiner wordt. Het is moeilijk om een knop om te zetten als je verwachtingen niet al te hooggespannen zijn. Aan de andere kant kun je dan juist positief worden verrast. Aflevering 1 bevestigt meer dan dat het interesse en nieuwsgierigheid op wekt.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Naomi Watts wrote:

en gebruik niet het laken truukje.

Hehe, dit idd. Leek wel alsof ik even naar een AMC serie aan 't kijken was.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Prima eerste aflevering. Blij dat het weer begonnen is.

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Uitstekende seizoensopener.

Niet de beste opener (winter is coming), ook niet de minste (the North remembers). Het is een rustige, maar krachtige, aflevering waarin de lijntjes wat worden uitgezet en sommige personages nog even opzij worden gezet. De flashback in het begin was goed, maar mocht wel wat uitgebreider, ik snap ook niet waarom ze het Valonqar-gedeelte hebben weggelaten, toch juist het belangrijkste van de prophecy? Beste scenes spelen zich aan the Wall af en in Pentos. Tyrion en Varys hebben enkele heerlijke dialogen en geweldige interactie. Harington maakt een sterke evolutie door, vind hem beter acteren dan ooit. Zijn gesprek met Mance en de dood van Mance waren de sterkste scenes uit deze episode.

Al de rest was ook dik in orde. Hoe de storyline van Sansa zich gaat uitspelen moet de toekomst uitwijzen, maar ik heb wel vertrouwen in D&D dat ze dat goed aanpakken.

Visueel ook een uiterst mooie aflevering, de overzichtsshots worden mooier per seizoen, maar vooral de draken vond ik er heel indrukwekkend uitzien. Waar Viserion en Rhaeghal in de seasonfinale nog niet zo groot waren als hun zwarte broertje, leken ze nu bijna groter. Indrukwekkend.

Eindelijk is het terug begonnen, enorm veel zin in de volgende afleveringen. En ja, er zijn vanaf nu gewoon regelmatig kleine tot grote veranderingen t.o.v. de boeken, maar daar moet je je overheen kunnen zetten, de show is de show en de boeken zijn de boeken, een heel ander medium. En met D&D aan het roer en Martin die toch nog altijd in een hoedanigheid met de serie te maken heeft, maak ik me helemaal geen zorgen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Klopt het dat de delen in de boekenreeks 'A Storm of Swords' en 'A Dance with Dragons' twee delen hebben? Zat namelijk te kijken naar de boeken-sets op bol.com en dat viel me vrij snel op. Of worden ze ook wel eens gebundeld tot één boek?

filmfan0511

• 1094 messages
  • 1124 votes

Klopt, a storm of swords en a dance with dragons bestaan uit twee afzonderlijke boeken. Worden volgens mij in geen enkele vorm samengevoegd tot 1 boek.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

filmfan0511 wrote:

Klopt, a storm of swords en a dance with dragons bestaan uit twee afzonderlijke boeken. Worden volgens mij in geen enkele vorm samengevoegd tot 1 boek.

Oké thanks!

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Een hele goede opening. Het is voor deze serie zijn doen wel een milde aflevering, maar dat is nu helemaal geen probleem. Ik had ook al verwacht dat de eerste aflevering een beetje de nieuwe verhaallijnen in gang zou zetten. En dat is op een goede manier gebeurt.

Ik ben ook blij dat ze niet geprobeerd hebben om alle personages in 1 aflevering te proppen. Die fout werd in seizoen 3 nog wel eens gemaakt. In plaats daarvan krijgen enkele verhaallijnen flinke aandacht waardoor het tempo ook goed aanvoelt.

filmfan0511 wrote:
ik snap ook niet waarom ze het Valonqar-gedeelte hebben weggelaten, toch juist het belangrijkste van de prophecy?
Dit dacht ik ook al. Maar ik heb een vermoeden dat je in een latere aflevering de rest van deze scène te zien krijgt. Dit is echt een cruciaal gedeelte wat echt niet weggelaten kan worden.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Ik kon me weer eens niet inhouden. Alle 4 afleveringen alweer achter de rug

En oh ja, aflevering 2: a man has returned

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.